Niet-verharende honden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:21

irish softcoated wheaten terrier verhaart ook niet! we hebben er een, het zijn de liefste trouwste beestjes die je je kan bedenken.

kavama

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:23

Nou het is niet zo dat een chow-chow niet verhaart maar hun vacht schijnt heel speciaal te zijn.
Ze mogen bijvoorbeeld ook geen varkenvlees hebben omdat ze dan zelf een allergische reactie krijgen.

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:24

Wat dacht je van een boxer? Ik ben zelf ook allergisch voor honden, maar heb wel 2 honden, boxers. Van deze soort honden heb ik echt geen last, overigens merk ik wel verschil met een golden retriever, dan heb ik wel degelijk last van m'n allergie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:27

Wij hebben thuis een kruising tussen een Labrador en een Duitse Staander. Het is een kortharige hond die nauwelijks verhaart. Mijn vader is ook allergisch voor haren maar hij heeft hier geen last van, omdat er gewoon niet veel haar af komt. Verder is het een hond met een topconditie, je kunt er echt heel ver mee lopen, ze kan tegen een stootje en is overal voor in. Ze is ook gek op zwemmen. Alleen... Waar haal je zo'n kruising vandaan?
Misschien is een Weimeraner (of hoe dat ook schrijft) ook iets voor jullie. Dat is een grote hond met korte haren, waar dus ook niet zo veel haar van af zal komen. Ook deze honden houden van zwemmen en verre wandelingen, maar ze moeten wel veel kunnen bewegen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:38

kavama schreef:
Nou het is niet zo dat een chow-chow niet verhaart maar hun vacht schijnt heel speciaal te zijn.
Ze mogen bijvoorbeeld ook geen varkenvlees hebben omdat ze dan zelf een allergische reactie krijgen.

Veel honden reageren allergisch op varkensvlees. Veel báásjes reageren nog veel 'allergischer' omdat er een kleine kans is dat het varkensvlees besmet is met de ziekte van Aujeszky en die ziekte is dodelijk voor honden (alle honden, niet alleen Chows )