Weer jonge Poesjes!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Weer jonge Poesjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:35

Haha die poes met dat bliksemding op d'r hoofd! (1nalaatste foto). Een brilletje erbij en 't is net Harry Potter
Echt schattig die ukkies ik wou dat ik er een mocht (kan niet echt met 2 konijnen, een cavia en een muis...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:40

Tifa schreef:
Wat jullie nou allemaal van katten vinden in de asiels, vinden jullie dat dan niet van veulens? of kleine kinderen? Weetje hoeveel veulens er geboren worden, en hoeveel ex-renpaarden er in bijvoorbeeld engeland zijn? Hoeveel kinderen er geboren zijn, en hoeveel kinderen er in adoptie huizen zitten, of kinderen die bijna dood gaan is Afrika. Maar zelf laat je misschien je paard wel eens dekken, of ben je van plan later kinderen te krijgen. Ikw eet dat ik misschien wat raar overkom, maar ik verggelijk dieren ook te veel met mensen.

Ik vind dieren gelijkwaardig aan mensen, maar was jij nu zegt dat is gewoon iets totaal verschillends. Als jij jouw Gribaldi merrie laat dekken door een Donnerhall hengst is daar vraag naar (bij wijze van spreken).
Maar zoveel vraag is er niet naar jonge, rasloze en papierloze katjes, helaas.

Mensen in ontwikkelingslanden kun je daar al helemáál niet mee vergelijken... Die weten niet beter dan dat ze heel veel kinderen moeten krijgen, omdat er maar een klein percentage is die het overleeft en er toch iemand voor ze moet zorgen als ze oud zijn... Dat zouden ze niet meer moeten doen nee, maar wie zorgt er dan voor hun op hun oude dag. En het cirkeltje is weer rond. Kortom; geen vergelijking.

Ik snap het punt van de TS wel. Maar toch zou ik mijn katten laten steriliseren. Als je je katten niet kwijt wordt blijven ze dus bij je, en krijg je ook nog eens inteelt...

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:45

Rooie vrouwtjes poezen zijn er toch niet zo veel? Dan is er denk ik wel vraag naar...

Maarja, wat iedereen ook vind over de poesjes en het asiel enz. Ik vind ze wél leuk Natuurlijk wou ik ook wel dat alle katten, honden, cavia's enz uit het asiel weg waren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:51

Ja tuurlijk vind ik ze ook leuk.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:52

Leuke beestjes

Maar ik tem even! dit hoort bij Beestenboel,

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:00

Over 2 jaar wil ik wel een rasloos huis tuin en keuken katje
Er komt sowieso een maine coon, die wil mijn vriend heel graag. Maar geef mij maar een simpele htk-kat

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:38

VanillaQueen schreef:
Ach, ik bedoel het ook niet banketstaaf hoor. Alleen het is echt zo, als iedereen maar blijft fokken met huistuinenkeukenkatten of niet de moeite/verantwoordelijkheid op zich neemt om die beesten te laten helpen raken die asiels nooit leeg.
Die katjes zijn hartstikke schattig,
maar wel overbodig om het maar even cru te zeggen.

Ik vind het gewoon sneu voor de beesten in het asiel die misschien nooit meer aan een baasje komen door dit soort nestjes.

Dit vind ik dus een redelijk belachelijke opmerking.
In China zijn er ook genoeg schattige baby's, maar wel overbodig??? Die katjes zijn toch ook levende wezens en welkom hier op aarde. Volgens mij is er geen enkel leven overbodig hier, dat kun je gewoon niet zeggen. Misschien te veel, maar overbodig? Klinkt meteen zo extreem

Wuis schreef:

Echt wel dus. Wel eens een nestje gehad?
Die jonge kittens raak je zo kwijt. Zet ze op internet met een paar leuke foto's en binnen een dag zijn ze allemaal weg! Mensen willen vaak ook gewoon een kat vanaf dat het een kitten is. Geef ze eens ongelijk, dat is toch gewoon hardstikke leuk! In het asiel zitten toch vaak volwassener katten. Het ligt ook gewoon aan de mentaliteit van sommige mensen dat er zoveel katten in het asiel zitten.
Laatst bijgewerkt door Mariek_ op 28-05-06 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

NieneWiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:39

Wat een schatjes

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:43

wat een schatjes . Ik heb zelf sinds zaterdag ook een kitten erbij

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:45

Wat een schatjes zeg

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:46

Trouwens ik vind ze wel errug leuk hoor
En de moederpoes ook, die grijze!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:47

LZP --> BB

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:47

horsegirlie schreef:
VanillaQueen schreef:
Ach, ik bedoel het ook niet banketstaaf hoor. Alleen het is echt zo, als iedereen maar blijft fokken met huistuinenkeukenkatten of niet de moeite/verantwoordelijkheid op zich neemt om die beesten te laten helpen raken die asiels nooit leeg.
Die katjes zijn hartstikke schattig,
maar wel overbodig om het maar even cru te zeggen.

Ik vind het gewoon sneu voor de beesten in het asiel die misschien nooit meer aan een baasje komen door dit soort nestjes.

Dit vind ik dus een redelijk belachelijke opmerking.
In China zijn er ook genoeg schattige baby's, maar wel overbodig??? Die katjes zijn toch ook levende wezens en welkom hier op aarde. Volgens mij is er geen enkel leven overbodig hier, dat kun je gewoon niet zeggen. Misschien te veel, maar overbodig? Klinkt meteen zo extreem

Wuis schreef:

Die jonge kittens raak je zo kwijt. Zet ze op internet met een paar leuke foto's en binnen een dag zijn ze allemaal weg! Mensen willen vaak ook gewoon een kat vanaf dat het een kitten is. Geef ze eens ongelijk, dat is toch gewoon hardstikke leuk! In het asiel zitten toch vaak volwassener katten. Het ligt ook gewoon aan de mentaliteit van sommige mensen dat er zoveel katten in het asiel zitten.

Ik vind het zo raar om een overschot aan jonge katten te gaan vergelijken met een bevolkingsprobleem in verweggistan.

Het klinkt cru ja, zoals ik het al zei, maar het is wel zo. Niemand heeft ze nodig, niemand zou gedupeerd zijn als ze er niet waren en ze zijn ook alleen maar geboren uit lui/zuinig/ontwetendheid.
Door die nestjes - door die katjes dus, wat ze voor mij overbodig maakt, hoe lief ze ook zijn - blijven mensen weg uit asiels omdat er toch wel genoeg aanbod is van jonge dieren die nog helemaal leuk zijn. Ook weer potentiele asielklanten dus, net als al die katten die bij hen blijkbaar weer weglopen

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:09

VanillaQueen schreef:

Ik vind het zo raar om een overschot aan jonge katten te gaan vergelijken met een bevolkingsprobleem in verweggistan.

Het klinkt cru ja, zoals ik het al zei, maar het is wel zo. Niemand heeft ze nodig, niemand zou gedupeerd zijn als ze er niet waren en ze zijn ook alleen maar geboren uit lui/zuinig/ontwetendheid.
Door die nestjes - door die katjes dus, wat ze voor mij overbodig maakt, hoe lief ze ook zijn - blijven mensen weg uit asiels omdat er toch wel genoeg aanbod is van jonge dieren die nog helemaal leuk zijn. Ook weer potentiele asielklanten dus,
net als al die katten die bij hen blijkbaar weer weglopen

Over welke katten heb je het hier nou?

Ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar ben het er gewoon niet mee eens En echt niet al die katjes worden geboren uit luiheid, zuinig of onwetendheid. Mensen vinden het gewoon leuk om een nestje te fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:15

Citaat:

Ik heb een 16 jarige kat die we met de fles grootgebracht hebben omdat ze overbodig was. Anders zou ze de emmer in gaan.

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:33

Wuis schreef:
Ik heb een 16 jarige kat die we met de fles grootgebracht hebben omdat ze overbodig was. Anders zou ze de emmer in gaan.

Waarom nou weer zo'n smilie eronder Het is toch een gewone vraag.
Had jullie kat geen moederpoes meer dat je ze met de fles groot moest brengen?
We hebben hier elk jaar weer minstens 1 nestje, en we hebben echt nog nooit problemen gehad dat we ze niet kwijt raakten. Je moet er dan natuurlijk ook niet de hoofdprijs voor vragen, gratis of 5 euro voor het voer ed.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:30

Er zitten ook genoeg kittens in het asiel.... en volwassen katten zijn net zo leuk...
Je hebt dierenmensen en mensen met dieren

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:11

Oh, dus als je kiest voor een kitten ipv een volwassen kat omdat je dat leuker vind, ben je bij voorbaat al geen dierenmens?
Als jij zou mogen kiezen tussen een kitten en een volwassen kat, wat zou je dan kiezen?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:18

Moet je die vraag nou écht stellen?
wat denk je nou dat ze als antwoord geeft... Een kitten?

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:23

Uh ja...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:31

horsegirlie schreef:

Ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar ben het er gewoon niet mee eens En echt niet al die katjes worden geboren uit luiheid, zuinig of onwetendheid.
Mensen vinden het gewoon leuk om een nestje te fokken.

Ontwetendheid dus.

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:33

Tellie schreef:
horsegirlie schreef:

Ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar ben het er gewoon niet mee eens En echt niet al die katjes worden geboren uit luiheid, zuinig of onwetendheid.
Mensen vinden het gewoon leuk om een nestje te fokken.

Ontwetendheid dus.

Leg uit

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:40

Zoals ik al gezegd heb ben ik het ook absoluut niet eens met al die nestjes, maar goed.

Op de vraag kitten of volwassen kat; Ik moct toen ik 12 was een kat, en heb er toen zelf voor gekozen om er 1 bij mensen thuis weg te halen. Niet bij het asiel, maar via poezebel, bij mensen thuis. Ik wilde gewoon een 'zielige' poes.
Het beest is de meest geweldige dus ook wat dat betreft snap ik niet altijd dat mensen een kitten willen, hoe leuk die ook kunnen zijn.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:50

De titel alleen al bezorgde mij al kippevel; weer jonge poesjes...
Ok je geraakt al je kittens wel kwijt omdat de meeste mensen ze zo uberschattig vinden. Maar daarna tja ze krabben eens in de leren zetel en van het een komt het ander. Waar belanden deze poesjes dan?
Dat gebeurd bij mensen dat ozo graag nestjes willen of gewoonweg hun kat niet laten sterliseren/castreren en ze dan nog potverdorrie buiten laten lopen. Dat gaat er bij mij gewoon niet in!!
Ik ben vrijwilgster in een dierenasiel, ons asiel zit weer barstensvol kittens. Aangezien ze zo jong nog niet ingëend mogen worden kunnen wij letterlijk gezegd de miserie van een ander opkuizen en elke keer dode kittens van hun verdrietige mama wegnemen.
Echt waar kom eens een dagje in een asiel werken en je laat je kat direct sterliseren en castreren. Moest je het dan nog niet doen is er iets serieus mis met je geweten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:55

horsegirlie schreef:
Wuis schreef:

Waarom nou weer zo'n smilie eronder Het is toch een gewone vraag.
Had jullie kat geen moederpoes meer dat je ze met de fles groot moest brengen?
We hebben hier elk jaar weer minstens 1 nestje, en we hebben echt nog nooit problemen gehad dat we ze niet kwijt raakten. Je moet er dan natuurlijk ook niet de hoofdprijs voor vragen, gratis of 5 euro voor het voer ed.

Jawel, ze had wel een moeder. Maar die mensen wilden gewoon van de jongen af. En wel per direct.

Die kat kreeg elk jaar een nestje, en wat ze niet kwijt konden verzopen ze. Omdat ze te lui waren om de poes te laten steriliseren/ castreren.

Verder ben ik het met Soprano eens.