Iedereen met een hond...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:48

s 'Morgens laat me moeder hem uit,'s middags me broer,na school ik en me vader in de avond.Op zondag wandelt m'n vader er heel lang mee,en hij loopt ook veel in de tuin

Moosje

Re: Iedereen met een hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:49

Wij lopen 's ochtend ruim een uur, 's middags minimaal 2 uur en 's avonds zeker een uur!

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:50

Onze hond word minstens 4 keer per dag 20 minuten uitgelaten
Het is een Golden Retriver.
En meestal laat ik haar per dag nog een half uur in het weiland lekker dr gang gaan (dwz rennen, rollen, 'graven' )

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:53

LauEef schreef:
Opzich vind ik dat niet erg maar na 3 dagen gaat dat echt wel vervelen..!

Vervelen??
Ben creatief en zorg voor afwisseling tijdens de wandeling. Voor jou leuk en nog veel leuker voor je hond.

Ik ga vaak met mijn hond dingen doen zoals fietsen, hardlopen, naar de polder, naar het bos. We zitten bij de hondenclub. Waar we bij de recreanten zijn. Dat is met best veel afwisseling zoals behendigheid, apporteren maar ook gehoorzaamheid komt aan de orde.
Als ik ga lopen zorg ik vaak voor dat ik niet de zelfde ronde neem. En ik neem af en toe wat oefeningen met hem door.
Dan duren z'n dagelijkste wandelingen vaak best lang. De hond komt toe aan zijn beweging en hij wordt geprikkeld door oefeningen.

ArAx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:03

Ik neem me hond bijna altijd mee als ik naar me verzorgpaardje ga behalve als ik ga rijden! Het is meestal wel altijd het zelfde pad maarme moeder loopt gewoon een blokje om en soms gaat ze naar het bos.

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:35

jee, je neemt toch een hond, dan weet je dat je hem uit moet laten, iedere dag een uur is mijns inziens het minimale wat je hem zou moeten geven!
En vervelen? ach ja het is net wat je met hem doet, wat voor hond heb je eigenlijk?

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:41

Toeties schreef:
jee, je neemt toch een hond, dan weet je dat je hem uit moet laten, iedere dag een uur is mijns inziens het minimale wat je hem zou moeten geven!
En vervelen? ach ja het is net wat je met hem doet, wat voor hond heb je eigenlijk?

Ben het hier helemaal mee eens...

Marieketje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:11

Mijn moeder gaat altijd minsens een uur met de hond lopen ,,
Ik laat haar soms uit,, Achjaa zo erg vind ik het niet

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:16

Ja elke dag, half uurtje / uurtje , voor de hond ook lekker even een stukje wandelen, we hebben een Boxer

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:52

Wij hebben gelukkig een grootte tuin en kan onze hond daar ravotten, maar we gaan toch minstens 1 keer in de week gaan wandelen in het bos.Nu moeten we er elke dag mee gaan wandelen omdat ze niet in tuin los mag, omdat ze gras gezaait is en dat ze er anders zou in lope, en dan hebben we dus over een jaar nog geen gras, dus doen we een wandeling van kwartier halfuurtje

als je in een appartement woont of een kleine tuin hebt, vind ik eigelijk ook wel dat je er een uurtje mag mee gaan wandelen!!!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:03

Wij hebben een Labrador. Een hond die vrede heeft met 15 minuten en vrede met een wandeling van twee uur.

We hebben onze hondje omdat we gek zijn op wandelen. Mijn ouders gaan in de toekomst wandelingen van mínstens 2 uur maken en ik mag savonds na werk/school graag nog even buiten uitwaaien.

Benthe is nu bijna 10 weken oud, we lopen vaak maar niet langer dan 10 minuutjes. Ze mag 3 minuutjes losrazen en de rest loopt ze aan de lijn. Een keer per dag lopen we het hele rondje (brug tot brug over) dat is een kwartiertje als je flink doorstapt.

Als ze volwassen is zal ze 4 keer per dag uitgelaten worden waar van mínstens 1 wandeling van mínstens een uur. Nu is dit een ras wat kan, mag en wil lopen, maar toch.. Dat bedenkt je voor je een hond aanschaft..

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:56

Ik probeer iedere dag wel een flink stuk te lopen dat ze lekker los kunnen. Beetje achter een balletje aan rennen en dol doen enzo Vinden ze heerlijk en ik denk dat een hond ook niet zonder kan.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:00

Nee, ik weet niet eens goed wat uitlaten is. Hond loopt altijd los, buiten te rennen en te doen. Soms wel een eindje naast de fiets, of even naar het bos, maar dan ben ik met een uur ook wel weer thuis. Een hond die heel de dag binnen zit, zou ik wel een uur beweging geven buiten, alleen dan kun je natuurlijk ook denken aan apporteren, zwemmen, spelen.

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:03

Nee wij lopen ook nooit een uur met de hond.
Onze hond is daar al te oud voor we lopen altijd een rondje vlak bij , bij ons is een veldje en daar laten we hem los lopen en als hij dan heeft gekakt om het maar zo te noemen gaan we weer weg.
Ik denk dat het misschien 10 min. of zo is dat we hem uitlaten .
Maar vroeger gingen we wel vaak na het bos met hem maar nu houd hij dat niet meer vol

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:05

Ik wandel soms met de hond. Gewoon in het bos ofzo, maar dan zijn we ook wel een uurtje onderweg. Veder loop de hond gewoon los in de tuin ( best groot )

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:11

Wij hebben een herder.
Mijn vader loopt 1x per dag een uur en verder loopt ze nog 3x per dag een 20 á 30 minuten.
Met goed weer is ze ook de hele dag in de tuin en af en toe neem ik haar nog even mee op de fiets.

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:13

Wij hebben een Golden Retriever.
S'ochtends eerst even 5 minuten. Daarna ong. half uur. S'middags weer even 5 minuten, daarna een half uur/ uur. S'avonds half uur. En dan traint mij vader nog ong. 3 uur per week met haar.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:16

ik ga elke dag met me hondje naar een meer.. meestal naast de fiets kan ze lekker rennen

Jorissie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:19

wij laten onze hond 4x per dag 20 min uit.
Maar nu hij ouders word(12 jaar)probeer ik steeds langer met hem te lopen om hem in conditie te houden.
En hij vind het allemaal goed en gezellig.
En zondag laat me moeder hem vaak los en dan lekker rennen en spelen met hem.

Minosa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 00:06

Een hond heeft niet alleen beweing nodig, maar zo ook de nodige aandacht. Dat kan je doen met balletjes gooien, maar achter de eenden aanzitten vinden ze ook geweldig.
Als het kan neem ik mijn hond overal mee naar toe. Nieuwe plaatsen zijn interessant, dus loop ik ook niet altijd hetzelfde rondje.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:12

Onze honden worden 5x per dag uitgelaten.
's ochtends om half 6 als me vader naar zijn werk gaat (in het weekend slaan we dit ritje over )
En dan rond 8u/half 9.
Vaak is dit wel een halfuur tot uurwandeling, ja.
Als mijn moeder het doet (lopend) doet ze er een uur over.
Ikzelf fiets met ze endan gaat het allemaal wat sneller.
Dan gaan ze rond 12uur weer, vaak ook weer een halfuur, minstens.
'savonds rond 5u gaan ze met mijn zus vaak, joggen. Dit
is tevens hun avondwandeling.
En dan om 10u/half 11 ong nog eens, nog even voor de nacht. (5min rondje, even plasje etc)

En ohja,de middag avond en ochtendwandeling van minstens een halfuur zijn ze ook altijd los!

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:15

eerder ging ik vaak fietsen met mijn hond en ook lange stukken lopen. Heerlijk. bij mij ging dat na drie dagen echt niet vervelen. gewoon iets leuks doen met je hond. neem een bal mee ofzo.

Mijn hond is nu al op leeftijd en heeft last van artrose en alles, dus ik kan niet zo ver meer met hem. Een uur achter elkaar redt hij nu echt niet meer... Meestal is het een kwartiertje in de buurt, dan houdt het wel op

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:13

Onze honden lopen (bijna) altijd los, behalve als we langs een drukke weg moeten.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:17

mijn moeder laat ze smorgens en tussen de middag een half uur tot een uur uit, na het eten loopt mijn broer er 5 of 10 minuten mee en ik ga er savonds voor ik naar bed ga 10 tot 20 minuten mee lopen. Het wordt alleen steeds minder die wandelingen van een uur want 1 van onze honden begint nogal oud te worden en houdt dat niet meer goed vol.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:18

Ik krijg de kans niet eens om m'n hondje uit te laten, want dan wordt m'n broer of m'n vader boos. Hun lopen er minimaal een halfuur per keer mee.

Maar als ik met de hond loop ben ik langer dan een uur weg.