Weide van 6x6 ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Re: Weide van 6x6 ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:28

@Katrienh: Daarvoor maak je natuurlijk gaas onder de grond. Je kunt niet zomaar konijnen uitzetten op een weitje en klaar. Altijd gaas ingraven. Maar volgens mij is dat wel algemeen bekend.

Onze kippen liepen trouwens met z'n 6'en op een stuk van 20 bij 20 ofzo. Ze willen ook wel eens met een aanloopje kunnen fladderen Het was wel groot hoor, met de helft hadden ze wel afgekund, maar ik vind die kippenhokjes altijd wel veel te klein.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:55

leuke ren voor de konijnen.. kunnen die een sprintje trekken,

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:03

Citaat:
@Katrienh: Daarvoor maak je natuurlijk gaas onder de grond. Je kunt niet zomaar konijnen uitzetten op een weitje en klaar. Altijd gaas ingraven. Maar volgens mij is dat wel algemeen bekend.

Dat heeft ook veel voeten in de aarde... Kun je alles gaan omspitten om er gaas in te leggen. Dan is 36 m² best groot en is het gras omgetoverd tot zand.

Citaat:
Onze kippen liepen trouwens met z'n 6'en op een stuk van 20 bij 20 ofzo. Ze willen ook wel eens met een aanloopje kunnen fladderen Het was wel groot hoor, met de helft hadden ze wel afgekund, maar ik vind die kippenhokjes altijd wel veel te klein.

Ze lopen hier ook los in de tuin. Die standaardkippenhokken ben ik ook fors tegen, zitten ze met 3 op 1 vierkante meter

maudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:26

Een kip die in een hok zit heeft een halve vierkante meter per kip nodig, minimaal. Groter is altijd beter. Maar als ze meestal los lopen, kunnen ze best af en toe in een klein hokje hoor. (als het dus maar niet kleiner is dan die halve vierkante meter per kip.)

katrienh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:46

maudy schreef:
Een kip die in een hok zit heeft een halve vierkante meter per kip nodig, minimaal. Groter is altijd beter. Maar als ze meestal los lopen, kunnen ze best af en toe in een klein hokje hoor. (als het dus maar niet kleiner is dan die halve vierkante meter per kip.)

dat lijkt me weer veel te weinig, dat zou betekenen dat je op dit stuk 70 kippen kunt houden

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:24

@ Katrienh: op een andere manier kun je konijnen niet op een weilandje zetten. En je kunt daarna graszoden leggen of beukensnippers erin doen. En als het gras weg is, is dat nog geen probleem. Ze graven lekker in het zand en vooral met dit weer is het lekker koel om op het zand te liggen.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:54

Sjen schreef:
@ Katrienh: op een andere manier kun je konijnen niet op een weilandje zetten. En je kunt daarna graszoden leggen of beukensnippers erin doen. En als het gras weg is, is dat nog geen probleem. Ze graven lekker in het zand en vooral met dit weer is het lekker koel om op het zand te liggen.

idd. Ik zei het maar dat het geen questie is van paar konijnen te kopen en erop te zetten. Het omspitten, draad kopen en leggen, en evt graszoden vergt tijd en moeite (en kosten).
En gepast omheinen.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:58

katrienh schreef:
Citaat:

Dat heeft ook veel voeten in de aarde... Kun je alles gaan omspitten om er gaas in te leggen. Dan is 36 m² best groot en is het gras omgetoverd tot zand.

als je gewoon gaas neer legt dan groeit het er van zelf in hoor.
en tja naar geld moet je gewoon even niet kijken, een dier zal toch altijd geld kosten en dioe keuze maak je dan gewoon zelf.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:06

@ Hannatjuh: Als je dan de weide eens wilt bijhouden met de grasmachine, gaat het niet omdat er gaas ligt.

Waar is de TS eigenlijk

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:12

katrienh schreef:
@ Hannatjuh: Als je dan de weide eens wilt bijhouden met de grasmachine, gaat het niet omdat er gaas ligt.

Waar is de TS eigenlijk

waarom zou je gras maaiën als er dieren op zitten?
asl je er in dit geval dan konijnen op zou zetten di eeten dat stukje zo leeg, en wat dan nog als het hoog staat is voor die dieren ook fijn om eens weg te kruipen.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:12

katrienh schreef:
Waar is de TS eigenlijk

Kip halen

Enne, voor konijnen hoef je niet de volledige 36m2 met gaas te doen, alleen de randen moet je flink diep ingraven. Weet even niet precies hoever, dacht iets van 40-50 cm. En als er konijnen lopen hoef je het gras in elk geval niet te maaien, dat doen zij wel voor je

Je zou er ook nog een moestuin van kunnen maken of een natuurlijke vijver, dan komen er vanzelf kikkers en padden e.d. op af. Hoef je niks voor te doen!

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:40

Je zou er ook nog een moestuin van kunnen maken of een natuurlijke vijver, dan komen er vanzelf kikkers en padden e.d. op af. Hoef je niks voor te doen![/quote]

ja das ook wel makkelijk

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:01

hihihi daar heb je wel gelijk in ja