annepaardoes schreef:Ik ben het totaal niet met je eens. Een slipketting is helemaal niet ouder wets. En hoezo zijn er beteRE methodes :S de slip ketting is een ook zeer goede methode om dit soort dingen af te leren.
En waanom zou je een angstige hond krijgen door het gebruik van een slipketting. Dan weet je waarschijnlijk niet de manier waarop en je slipketting gebruikt.
Het gebruik van een slipketting is allang achterhaald, wordt niet meer gebruikt op hondenscholen.
Uit het regelement van mijn hondenschool bijvoorbeeld:
*Het gebruik van prikbanden, anti-trektuigjes, stroombanden en slipkettingen is bij ons niet toegestaan.
Met het straffen van een hond dat ie niet mag eten heb je kans dat de hond inderdaad denkt dat hij niet mag eten. Een hond weet echt niet dat de brokken speciaal hondenvoer zijn en dat hij die dan wel mag eten.
Het leren dat hij niet zomaar wat mag eten maar wel aanpakken uit de hand van de baas kun je wel doen. Ik denk alleen dat het dan nog wel een groot verschil maakt wat voor achtergrond de hond heeft. In het geval van de TS denk ik dat de hond wel gefocused zal blijven op zoveel mogelijk eten.