@ Ilindra: klinkt idd als een goede methode, maar ik denk dat madame er niet instinkt. Die kleine hond van mij neemt absoluut niets aan van vreemden, hij heeft geleerd dat dat niet mag. Hij heeft dus ook niet het kots-probleem.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annepaardoes schreef:Rosita: maar dit zal waarschijnlijk ook gebeuren als je een andere methode probeerd.
annepaardoes schreef:Ik ben het totaal niet met je eens. Een slipketting is helemaal niet ouder wets. En hoezo zijn er beteRE methodes :S de slip ketting is een ook zeer goede methode om dit soort dingen af te leren.
En waanom zou je een angstige hond krijgen door het gebruik van een slipketting. Dan weet je waarschijnlijk niet de manier waarop en je slipketting gebruikt.
annepaardoes schreef:Rosita: ik bedoel te zeggen dat welke andere methode je gebruikt of het nou clicker training of dergelijk dat als de hond alleen is hij het als nog zal proberen.
Je zult er zowiezo tijd in moeten steken om een hond zoiets af te leren.
annepaardoes schreef:Esther: Dan leer je hem niet iets van de grond te eten. Maar brokken laat je een hond toch niet van de grond eten. Brokken doe je normaal gesproken in een bak. Dus daarbij weet de hond echt wel het verschil tussen iets wat op de grond ligt en zijn eigen voer.
Citaat:
Gisteren heeft hij nog de wortel gejat die mijn pony liet vallen, ze hebben leuk achter elkaar aan gerent en gestreden om de wortel...
Citaat:Ik ben het totaal niet met je eens. Een slipketting is helemaal niet ouder wets. En hoezo zijn er beteRE methodes :S de slip ketting is een ook zeer goede methode om dit soort dingen af te leren.
aj01 schreef:Als je werkelijk goeie hulp wil bij het oplossen van het probleem, kijk dan eens op
http://www.honden-gedragstherapie.nl/
Daar vind je alle bij vakvereniging Alpha aangesloten gedragstherapeuten per provincie.
Dan weet je ook zeker dat je geen verkeerde dingen gaat doen.
avandijk schreef:Maar.... gedragstherapeuten worden meestal pas ingeschakeld als eigenaren met de handen in het haar zitten. Zover is het nog lang niet merk ik, gezien de reakties op alle adviezen.
annepaardoes schreef:Quellian: ik denk dat je een slipketting ziet als een wurgketting. Maar ik kan me idd voorstellen dat je het toch niet wilt doen bij een vroegere mishandelde hond.
Maar als je toch echt iets niet wilt van je hond en als je dat negeerd denkt je hond dat hij dat mag.Citaat:Corrigeren kun je ook gewoon doen met een normale halsband. Dit doe je op dezelfe manier als je met een slipketting doet. Alleen is de slipketting wat consequenter.
En negeerd je hond de viezigheid die op de grond ligt dat beloond je hem uitbundig. Zo word de stap tussen 'straf'en belonen wat groter en zal je hond sneller de kant van belonen kiezen.