Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Ik ben geen beginnend aquarium houderwij hadden thuis altijd jaren een groot aquarium, en pa heeft er genoeg verstand van. Maar als er een te hoge nitriet waarde in zit, moeten dan niet alle vissen daar last van hebben? De rest van de vissen is juist heel gezond en levendig. En je moet toch zo af en toe het aquarium goed reinigen?
Welshcobfan schreef:Water is niet te warm, rond de 24 graden. Heb het verwarmingselement er al uit gehaald. Bak staat nooit in de zon en mijn verwarming is nooit aan. Er zit een lucht filter in, zuurstofplanten en een zuurstofschelpje. Het is een klein aquarium en ze zijn maar met z'n 5-en. Overvoeden doe ik niet, ze zijn ook niet dik
FlairS schreef:En ik kom juist niet van die guppen af..........
Welshcobfan schreef:Aquasafe gebruik ik al een tijdje@ venassa24: mijn verwarmingselement heb ik er al een tijd weer inhangen, maar guppen voelen zich bij 20 graden al wel happy. Ik heb nog nooit mijn bak schoongemaakt met zeep
![]()
Ik zal vanaf nu alleen maar het water gedeeltelijk verversen en bij gebrek aan slang zal ik toch de steentjes goed moeten afspoelen, maar dan bewaar ik het oude aquarium water in een emmer en kiep dat wel weer terugWe hadden idd met ons grote aquarium lang niet zoveel ellende
amondi schreef:Ik hoop dat er iemand bij mij in de buurt woont, want mijn probleem is het tegenovergestelde.
We begonnen met 5 guppen en hebben er nu minstens 30!
Kom maar halen, ze zijn gratis.