wie heeft er ook Schildpadden??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rick_erika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 13:16

Een schildpad groeit vrij snel binnen een paar jaar zijn ze volwassen en kunnen ze 20 cm groot worden,
Ik zou effe op www.waterschildpad.nl gaan kijken en er genoeg info over verzamelen voor je eraan begint, ze hebben toch wel veel eisen om te kunnen overleven.
Ik heb 4 kleinblijvende schildpadden, die je in nederland bijna niet meer krijgt deze soort wordt max 15cm een geelwang of een roodwang kan zelfs 30cm worden, hou daar vooral ook rekening mee met de aanschaf van je bak.

Mijn bak voor de kleinblijvende (chineese driekiel) is 1.50 bij 50 bij 50 en is net groot genoeg voor deze schildpadden de padjes zijn nu 13cm.

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:21

Ik heb mijn schildpadjes al 4 jaar ong. en ze zijn nog altijd best klein ghehe..

Roodwang kun je niet meer kopen in een winkel in nederland (heb dr zelf ook achteraan gebeld) helaas, vind t erg leuke dieren, mja we hebben dr 5 beneden zitten en wie weet komen dr nog meer bij

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:55

Ik heb tot 2x een schildpad gehad, terwijl ik eigenlijk tegenstander ben van het kopen van dat soort dieren. De eerste was een roodwang, met een heel erg ontstoken oog, had ik gevonden achterin de tuin We hebben hem een tijd verzorg tot hij opgeknapt was en toen naar 1 of andere stichting gebracht. De 2e was ruim 35 centimeter en een waterschildpad, had ik ook gevonden op weg van school naar huis (hij liep op de weg). Ik had hem op de bagagedrager gedaan, elastieken er om heen en met de fiets aan de hand naar huis gelopen. Die is maar heel kort gebleven totdat die ook in een opvang terecht kon.