verstoten kuikentje ==> help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:28

jh ik hoop het ook voor je!

Caballo

Re: verstoten kuikentje ==> help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:07

Wat er hier voor mij al is gezegd, daar ga ik helemaal in mee. Wil het kuikentje niet drinken dan kan je het altijd dwingen door z'n bekkie in het water te duwen. De eerste 2 dagen hoeven kuikens eigenlijk niet te eten, want ze teren nog op de dooier. Je zou eventueel het kuiken onder de moeder kunnen doen als het donker is. Maar dan zou je wel bij zonsopgang moeten gaan kijken of de moeder het kuiken wel accepteert. Zo heb ik het zelf ook verscheidene keren gedaan met kuikens die na een dag dat de kloek al van het nest was, nog uit het ei kwamen kruipen. En soms lukt het gewoonweg niet en dan zit je met een kuiken opgescheept onder een lamp
Het is trouwens wel een droppie om te zien Ik ben gek op kleine kuikentjes. Ik heb er daarom ook een behoorlijk (lees: veels te veel) aantal lopen

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 07:08

Zijn moeder is echt niet goed bezig
Ze zit nog steeds te broeden en geeft het andere kuiken gewoon geetn eten/drinken... Als het morgen nog steeds zo is (kuikentje verzwakt ook al helemaal) dan krijgt Chickie binnen kort gescheldschap van zn broertje/zusje

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:27

wat een dotje zeg, ik hoop dat je kuikentjes het redden...
ik heb verder niet zoveel tips voor je want ik ben niet zo'n kippenexpert!

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 07:30

Chickie heeft het niet gered
Hij is de nacht niet doorgekomen

venga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:11

Ach Gossie.... Chickie RIP!

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:05

Ahh jammer , hopen dat het andere kuikentje het wel red.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:12

Ik denk dat je hem af en toe nog wel moet proberen om hem bij zijn moeder te zetten, wij hadden ook een verzwakt kuikentje een paar jaar geleden, die hebben we helemaal opgevoed tot kip, maar is daarna nooit meer in de groep geaccepteerd door de andere kippen , ze werd ontzettend erg gepikt en we hebben toen besloten haar weg te doen, want kippen blijven een andere kip pikken tot ie dood is als het tegen zit...

ze ging naar mn tante en oom en loopt daar nu nog steeds rond

afgelopen jaar was er weer zo´n zelfde geval, we hebben hetzelfde gedaan, versterkt(om het zo maar ff te zeggen ) en daarna weer ff bij de kip gezet, bleef ze achter, dan weer een dagje in de doos om aan te sterken , en net zo lnag tot het goed ging, dan accepteren de andere kippen haar en ze word goed opgevoed enzo door dr moeder.

het kan al wel zijn dat het nu te laat is maar dat merk je dan vanzelf, zet je het kuiken bij de moeder en blijft de moeder het kuiken pikkken dan kan je dr beter gewoon opvoeden en hopen dat de andere kippen dr accepteren. maar je moet dr/hem niet te snel bij de moeder weer weghalen, het kan best zijn dat ze hem eerst een keer pikt, maar dat ze ´m daarna weer accepteerd

succes!!

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:12

aahh

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:14

Ik zie nu pas je geweldige ava!!

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:00

Erg jammer van je kuikentje
Ik vroeg me alleen af wanneer dat andere kuikentje uit het ei is gekropen... Je zou eventueel wat te eten en te drinken bij het nest kunnen zetten. Moeders blijft wel op het nest zitten. Ik heb kuikens die soms wel 3 of 4 dagen op het nest blijven. Dan vind ik het wel genoeg en dan haal ik ze eraf.
Sterkte ermee...

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:24

Ow, wat ****

Nou ik zal het ok niet pikken van de moeder
In de kippensoep ermee!

Neej, geintje.
Hoop dat de andere het wel halen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:27

Als ik jouw was zou ik een klein beteje goed een oogje in het zeil houden. Als er namelijk kuikens worden geboren, terwijl de moeder nog broed, dan krijgen die kuikjes dus ook geen eten. Heb je de eieren geschouwd? Want anders zit ze straks ook nog op iets te broeden wat rot is. IK zal voor je duimen dat verder wel alles goed gaat.
Groetjes, mij

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:29

RIP Chickie. Veel succes met het andere grutje. Wat een *** moeder

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:09

hoe moet je eieren schouwen? Ik zou niet weten wat het is en er komt Bij ons nog wel een nesje!

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:11

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik wou hem ook net weggooien en toen zag ik dat hij z'n pootje bewoog. We hebben hem toen onder een andere broedse kip gelegd maar het was blijkbaar al te laat. We wouden kijken hoe het ging en toen lag hij dood onder zijn 'moeder'

Succes verder .. Hoop dat hij/zij het haalt.

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:12

Appart houden ja.
Goed warm houden

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:30

Gecondoleert..

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:30

ook van jeroen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:39

Schouwen doe je door op een donkere plek een heel fel lampje op het ei te zetten, en dan als het ware door het ei heen te schijen. Als j zwart ziet, of adertjes, dan is het ei bevrucht. ZO niet, of is het zwart en klotst het als je het oppakt (niet ermee gaan schudden als je het niet zeker weet!), dan kan je er lichtjes aan gaan dneknen dat de eieren misshien rot zijn, of gewoon onbevrucht, maar dan te lang hebben gelegen.
Groetjes, mij

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:46

dankje!
Wanneer moet je aan schouwen gaan denken dan??
Als er een paar uit zijn en moeders er nog op een paar zit of wat ?
En hoe lang kunnen ze onder moeders warme buik vandaan blijven?

Laatste vraag : Wanneer kan je de kuikentjes vast houden?
En is het verstandig om moeder kip met kuikens door een ren te laten lopen met nog 6 andere kippen ( geen haan )??

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:38

hier thuis doen we de kuikens en mamsie kip in een konijnenren in de kippenren (nou jah ren ze hebben een gigantisch stuk ren wat eigenlijk gras is van de gemeente ) Dat is dus open van boven en hekjes van een halve meter eromheen. Veel te link met dat kleinegrut.

Wij hebben trouwens wel eens gehad dat er 1 kuiken was en 2 moeders die moeders zaten om ste beurten op het nest, we hebben toen maar gegokt wat de moeder was en die in de ren gestopt. Ander kip keek wat beteutert door het gaas naar het kuikentje

Op de boerderij waar mijn paard staat gaan de kuikens ook altijd apart, normaal lopen ze los. Dus is eigenlijk tegen katten enzo. Weet eigenlijk niet wat andere kippen tegen de kuikens doen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:17

Hej,
Ik zou ze denk ik apart zeetten, tot ze wat groter zijn. Je moet trouwens met je kuikje wel goed oppassen dat hij drinkt, dus af en toe even het puntje van zijn snavel in het water duwen. Schouwen kan je doen als je zin hebt. Ikw eet niet hoelang je kuikjes eronder liggen, maar ik zou zeggen als ze er een week/twee weken langer onderliggen als de normale broedtijd, zeker even schouwen. Kuikenjtes kan je opzich meteen vastakken als ze uit het nest zijn zeg maar. Maar je kan beter wachten tot ze helemaal droog zijn, en dan twee of drie dagen later. Dan zijn ze toch wat sterker.
Groetjes, mij

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:48

Okay, heel erg bedankt.
Over een dikke week hebben we kuikens en dus moet ik er wel iets vanaf weten