Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmaaatje schreef:haha, ja doe dat!
maar als hij het zegmaar overleefd, wat moet ik hem dan voeren, wat hij is nog vrij jong en dus zal hij nog wel melk van zijn moeder krijgen. maar ik denk dat koeien melk niet goed voor hem is!
Lusitano schreef:irmaaatje schreef:haha, ja doe dat!
maar als hij het zegmaar overleefd, wat moet ik hem dan voeren, wat hij is nog vrij jong en dus zal hij nog wel melk van zijn moeder krijgen. maar ik denk dat koeien melk niet goed voor hem is!
Ik zou in ieder geval niet wachten met hem te gaan voeren...dat lijkt me namenlijk ook niet zo gezond. Verder zou ik contact opnemen met een opvangcentrum. Die zijn vast wel te vinden.
Een buikwond is wel lastig, zeker als hij wat dieper is kan er vrij makkelijk een infectie van komen en dat moet behandeld worden anders sterft hij alsnog. Konijntjes moeten volgens mij ook om de paar uur gevoerd worden.
Snel wegbrengen dus!!!! Of zelf gaan vieren en antibiotica geven. Maar niet wachten, dan sterft hij waarschijnlijk zowiezo.
unamie schreef:erg jammer voor het diertje
maar wat ik niet begrijp, is dat je nog steeds niet de dierenambulance of de dierenarts gebeld hebt![]()
dit haasje had gewoon heel snel hulp nodig van mensen die ervaring hebben met jonge haasjes.....
mijn ouders hebben zelf een aantal haasjes met de fles grootgebracht en weer vrijgelaten toen ze groot genoeg waren
mijn vader wist veel van hazen af en daarom is het hun gelukt!!
als kind ben ik dus grootgebracht met jonge haasjes
ik vond het altijd erg jammer als ze weer losgelaten werden, want ze waren zo tam geworden
maar een haas hoort gewoon in de vrije natuur..
MMaxje schreef:Ik snap ook niet waarom je dat dier de hele dag in huis hebt gehad. en niet een opvang heb gebeld!
Brammetje16 schreef:wat apart dat die kat hem gevangen heeft zeg! kwam hij er mee aan lopen ofzo?