Hond blijft maar overgeven, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiether

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:09

Ik hoop voor je dat de medicijnen hun werk doen .

Mijn hondje had 8 jaar geleden ook de verschijnselen die jou hondje heeft, ook prikje hier en prikje daar, ander voer, antibiotica.
Dit hielp allemaal wel even maar kwam heel snel weer terug
Ze hebben toen een foto gemaakt van zijn buik en aan de hand daarvan een punctie
Helaas had mijn hond toen maag- darm kanker, dus dat was einde verhaal.
Ik hoop dat jou verhaal een andere afloop kent veel sterkte en beterschap voor je hondje

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 17:16

essiether schreef:
Ik hoop voor je dat de medicijnen hun werk doen .

Mijn hondje had 8 jaar geleden ook de verschijnselen die jou hondje heeft, ook prikje hier en prikje daar, ander voer, antibiotica.
Dit hielp allemaal wel even maar kwam heel snel weer terug
Ze hebben toen een foto gemaakt van zijn buik en aan de hand daarvan een punctie
Helaas had mijn hond toen maag- darm kanker, dus dat was einde verhaal.
Ik hoop dat jou verhaal een andere afloop kent veel sterkte en beterschap voor je hondje

Ik wil daar niet aan denken, ik hoop ook echt dat het een ontsteking is en als ze na een week nog niet beter is gaan we weer terug en dan kijken wat er uitkomt. ik hoop echt dat ze nog een paar jaartjes bij ons mag blijven. Kan er echt niet missen.
Laten we op het beste hopen.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:26

Nou hoop dat het snel beter gaat! Vooral veel knuffelen en lekker vertroetelen

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 19:18

Ze heeft gegeten eindelijk eerst een paar brokjes van het speciale voer maar ze vond het daarna toch wel lekker en heeft uiteindelijk dr bakje leeg gegeten. en het lijkt alsof ze zich iets beter voelt (kan ook zijn dat ik wil dat ze zich beter gaat voelen). Althans ze zat toen we gingen eten weer naast de tafel iets wat ze paar dagen niet gedaan heeft.

HannahFrouk

Re: Hond blijft maar overgeven, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:22

Als het nog niet over is, terug naar de dierenarts,en laat een scan en/of een foto maken om te kijken of er misschien iets verstopt zit.

Carolien007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:38

Ik hoop voor je dat deze dierenarts het wel goed heeft en dat je hond er snel weer bovenop is. Het is nooit leuk om te zien dat je dier ziek is en je weet niet wat hij heeft.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:26

heb je de hond wel altijd optijd ontwormd?
daar kan die ook last van hebben.

en zelf geven we de hond dus absoluut GEEN soep hoor en ook geen brood.
gewoon kleine porties rijst met stukjes kip erdoor heen.

maar misschien een second opinion ( 2e dierenarts er naar laten kijken)
want wat de 1 niet vind vind de ander misschien wel

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:41

een maagzweer is daar al naar gekeken?

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:55

@ Ketaki, Onze dieren worden altijd op tijd ontwormd heeft hij ook nog naar gekeken in haar ontlasting niks te vinden.
@ Carolien007, we zijn vanmiddag naar een andere dierenarts geweest en die zei dus dat ze een maag darm infectie heeft. ze heeft nu allerlei pilletjes en antibiotica kuurtje en speciaal voer en een vloeibaar middel om het braken tegen te gaan. en als het na een week nog niet over is moesten we meteen bellen en konden we meteen langskomen. En gaat hij een echo maken en allerlei andere onderzoeken, hij zei ook voor een 10 jarige hond is haar conditie erg goed is, je zag haar echt achteruit gaan en als haar conditie slechter was zag het er niet goed uit. ik ben benieuwd hoe ze zich morgen voelt.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:26

mooi zo dat ze weten wat er aan de hand is.
voor je het weet ben je te laat.

maar las dat je ook naar een second opinon (2e dierenarts) bent geweest.
stukken beter en laat de andere maar zitten, als die erover heen kijkt.(niet gemeen bedoeld hoor)

maar laat ons goed op de hoogte houden

(ps mocht het slecht gaan staat mijn pb box open voor jouw)

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:17

Dat doe ik zeker Ketaki..
Dankjewel, en ik hou je op de hoogte!

Moosje

Re: Hond blijft maar overgeven, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:35

Onze hond heeft het ook wel eens.
Advies van onze dierenarts:
gekookte rijst met gekookt ei en wat bouillon. En eventueel kleine stukjes kip erdoor.
Alleen hele kleine porties, en het liefst 10 keer op een dag een klein beetje.
Het werkt ook als ze aan de diarree zijn trouwens.
Sterkte ermee!

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:26

Ik ben blij dat je meteen naar een andere dierenarts bent gegaan. Echt goed van je. Ik hoop dat het nog steeds redelijk gaat met je hond. Om je een beetje te bemoedigen. Mijn poes ging een paar weken geleden 's nachts overgeven (doet ze normaal nooit). Daarna voelde ze zich duidelijk niet zo lekker nog. Ging onder het bed zitten enzo. Toen ben ik 's ochtends meteen naar het spreekuur van de dierenarts gegaan. Ik kan het zo slecht aanzien als het met mijn diertjes niet goed gaat. En ze bleek dus ook een maag-darm infectie te hebben. Ze had ook een klein beetje verhoging. Ze kreeg een prik en een kuurtje voor thuis voor 5 dagen. Volgens mij was ze van die prik al opgeknapt. En daarna knapte ze alleen maar meer op. Ik was zo blij. Ze heeft nergens last meer van gehad. Ik hoop dat het met jouw hond ook zo gaat. Succes.

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 13:50

@ Ninha
De DA vertelde me trouwens dat er een maag darm infectie heerst veel verschillende mensen met huisdieren hebben hier ook last van gehad. maar dat was ook zo weer weg alleen bij die van mij niet. Ze heeft gister ook 2 prikken gehad en een kuurtje en nog 2 andere middeltjes, en het lijkt alsof ze zich iets beter gaat voelen. Gelukkig. Ik ben ook erg blij dat ik gegaan ben, ben dan wel 170 euro lichter maar dat maakt me niet uit ik heb in ieder geval de zekerheid dat het weer goed komt en dat ik weet wat het is..

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:33

Drinkt de hond veel? Heel de tijd door ofzo?

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 15:35

Nee, ze drinkt gewoon ''normaal'' niet overdreven veel en niet teveel achter elkaar.

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:37

Ah oké, dan is het goed, want als dat gebeurt is het een teken dat ze koorts hebben, als ze heel de tijd door drinken en dan terug overgeven ofzo, en dan weer drinken.. Dan is het meestal niet zo goed, wanneer ze dit doen.. Er zit misschien iets vast in haar maag ofzo.. Of ze is ziek.. Heb je er niet mee weest zwemmen in zout water (kunnen ze namelijk ook erg van overgeven) Heeft de dierenarts al een diagnose gesteld ofzo?

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 15:44

Ja volgens mij staat dat op pagina 1. Ze heeft een maag darm infectie en heeft nu een antibiotica kuurtje en nog paar middeltjes, als het na een week niet over is moesten we terugkomen maargoed, ze heeft nu ook nog de eten staan vanaf vanmiddag half 2. Misschien dat ze dat straks opeet, Als ik met haar uitga is ze gewoon de ''oude''

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:47

O sorry, zal ik niet gezien hebben... Ze zal wel vlug herstellen Mijn hond had overlaatst soort buikgriepje, ook overgeven en diarree, maar is gewoon over gegaan..

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:56

ik hoop voor je dat de hond zo snel mogelijk weer de oude is.
ik zal voor je duimen

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 08:37

Mijn hoop is weg gewoon weg.... vanochtend lag het er alweer uit! ik weet het echt niet meer, ik ga vanmiddag maar de DA weer bellen

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:36

K hoopte dat het beter zou gaan, maar dat valt erg tegen!
Heel veel sterkte en houd ons op de hoogte he?

Liefs Monique

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 11:02

Dankjewel Monique.. Ik hoopte het ook het is zo zielig! Me moeder heeft weer de DA gebeld, ze krijgt nu weer zwaardere antibiotica en hopen dat dit wel aanslaat anders maar weer terug ..

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:31

K hoop echt dat het werkt. Een klein beetje rijst geven, heb je dat al geprobeerd? en dan 2 korreltjes per keer ongeveer. Bij die van ons werkt het. Eventueel een ei koken en heel fijn snijden en dat er door heen prakken. Voor de smaak en eiwitten. Ook dan maar een minihapje per keer. Als het erin blijft na een half ur nog een heel klein hapje proberen en zo langzaam opbouwen.
Drinkt ze wel genoeg?
Anders een klein beetje bouillon maken (bouillonblokjes halen en koken met water volgens de gebruiksaanwijzing) en dat laten drinken. Krijgt ze extra zout binnen. Kan nooit veel kwaad.

essiether

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:56

Goh ik lees dat het nog een beetje hetzelfde met het hondje is.
Ik hoop dat het met de zwaardere medicijnen nu wel wat beter gaat.
Veel sterkte hoor!