Pyhton eetfoto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:19

Woogy schreef:
het is ene wurgslang, ik heb er vijf, een koppel van deze, een koningspython, een russische rattenslang, en een korenslang. alle vijf wurgslangen. zijn allemaal super tam, haal ze zo uit de bak neem ze op schoot alles.
Ik had eerst m'n vrouwtjes steeds apart preventief voor babyeten, maar ik heb nu muisjes bij elkaar zitten die elkaar mogen en elkaars baby's verzorgen, kortom heb nu gewoon drie-vier vrouwen per man in de bakken zitten en haal de jongen eraf als ze ongeveer 3 en halve week oud zijn, dan zet ik ze in een andere bak(mannen vrouwen gescheiden) en laat ik ze nog wat uitgroeien

Dan heb ik volgens mij een topic gezien met zo ie zo de rattenslang

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 18:03

ik neem ze regelmatig uit de bakken en hou ze dan gewoon lekker bij me. ze genieten van lichaamswarmte en zijn dan altijd goed gehumeurd als je ze eruit haalt en onder je trui legt.
Als je bang bent om gebeten te worden of iets dergelijks is het niet aan te raden om in de buurt van een slang te komen. ze voelen onzekerheid en worden dan heel erg onvoorspelbaar. en meestal hoe meer je bedenkt "ik wil niet gebeten worden, eigen ben ik bang" hoe eerder je gebeten zult worden. verder zijn het gewoon hele mooie dieren om in de bakken te zien. echt een klein wondertje van de natuur.

Nou zeg je wel dat muizen in de natuur minder goed hebben...daar hebben ze het super best moeten ze alleen meer opletten maar feitelijk zitten ze daar beter dan in ene kooitje, maar ja wij mensen halen nou eenmaal graag de natuur in huis dus ook de voedselbron

Boesboes

Re: Pyhton eetfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:37

wauw die is egt zoo stoer...
what een pr8 beesiej

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:39

misschien eet hij onderste boven zodat de muis er goed in kan
Ik vind het wel een mooie slang.
pythons worden toch heel groot?

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:40

stoer beest.
maar best eng

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:35

Mooie slang hoor! Ik vind tapijtpythons altijd zo'n mooi patroon hebben, en ze zien eruit alsof ze van fluweel zijn.

Maar ben je nou niet bang dat er een keer een muisje terug bijt?

Ik voer enkel diepvries, nou is dat met gutjes wel makkelijk, want die pakken alles zo'n beetje.

Ik heb net nog gevoerd, de creamsicle had er weer volop zin in en sprong op d'r muisje af en direct eromheen gewikkeld (heeft weinig nut maar ok ), daarna was ze nog erg happerig en sjaggo (moest d'r schuilhutje nog even goed terugzetten, die had ze omgestoten met d'r megajump). De ghost heeft weer een wat groter muisje (grootste maat fuzzy zo'n beetje).

Hier 2 oude eetfoto's van mijn slangetjes; gewaarschuwd voor de mensen die het een beetje griezelig vinden; deze zijn wat duidelijker, althans die van Lilith is duidelijk, die van Isis zie je de muis niet omdat ze eromheen zit gewikkeld.
Lilith
Isis

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:57

Weet je wat ik nou niet snap? Waar blijft die muis? Gaat die gewoon daar zitten en als dr nieuw eten komt verder naar achter? Want je ziet wel altijd dat ze ineens op 1 plek dikker zijn.
Ik snap dat echt niet.

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:14

VeirL schreef:
Weet je wat ik nou niet snap? Waar blijft die muis? Gaat die gewoon daar zitten en als dr nieuw eten komt verder naar achter? Want je ziet wel altijd dat ze ineens op 1 plek dikker zijn.
Ik snap dat echt niet.

Muis verteerd gewoon in het maag darm kanaal, en als ze die hebben verteerd en uitgepoept zijn ze aan de volgende prooi toe, dus de muizen blijven zich niet ophopen

Ze blijven gewoon een tijdje stil liggen (paar dagen tot weken, ligt aan de grootte van de slang, hoe groter, hoe langer ze erover doen om te verteren) en verteren dan de muis.

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:16

Stoere foto's met spinnen heb ik nik (brrrr) maar slangen zijn echt mooi

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:18

mooie slang! maar het lijkt me echt eng als die een keer los breekt ofzo

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:26

hoelang doet die slang er nu over voordat zo'n muisje weg is? Ofwel, hoeveel muizen eet een slang met jaar/maand/week?

Wel mooi om te zien

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 00:29

onze slang een koren slang die eet 1 muis per week
en soms 2 in anderhalve week maar dat waren twee kleine muisjes

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 19:34

deze eet normaal 3-4 muizen per week maar ja omdat hij aan het vasten was voer ik een beetje minder zodat ik hem niet gelijk overvoer.
deze pythonsoort kan ongeveer 3 meter worden, meeste worden maar rond de 2-2,5 meter.

Ik ben niet bang dat ze terugbijten omdat ik ze dus muisjes geef die ze makkelijk aankunnen, dan zullen ze niet veel moeite hebben om ze te pakken, wurgen en wegwerken. Als de muis dan bijt worden ze ook niet zo snel geïntimmideerd.

Om ze te eten duurt ze tussen de 10 seconden en 10 minuten(soms moeten ze even zien welk stuk ze naar binnen gaan werken of ze worstelen etc) dan duurt het rond een week tijd om te verteren.
Een gemiddelde slang eet dan ongeveer 40 muizen in het jaar. tijdens de vervelling eten ze meestal niet en ze vervellen meestal 1 keer in de twee drie maanden. behalve tijdens de groeispurt als ze ongeveer ene jaar oud zijn, dna gaat het harder en sneller

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:21

ik vind het vooral leuk hoeveel informatie je erover kan geven, naast het feit dat de foto's ook erg mooi zijn om te zien

Lilith's foto is ook leuk

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 18:53

er is zoveel over slangen te vertellen, het zijn zulke mistieke dieren. zo geweldig vriendelijk en zacht en tegelijk kunnen ze ook heel erg onberekenbaar zijn. echt een stukje prachtig natuur

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:21

nielsd schreef:
Wat is er erg aan? Jij eet toch ook wel vlees. Waarom zou een hamster of rat dan zielig zijn?

dan lijkt het niet meer op een dier

Maar ik vind het erg aparte foto's en zeker interessant

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 18:58

ach dan lijkt het niet meer op een dier, weet je wat. dan plakken we van nu af een foto van het dier op het pak gehakt. Vraag me af hoe veel mensen nog vlees blijven eten...hypocriet.
Maar goed ik ben steeds weer aan het loeren met m'n camera als het weer voedertijd is. Wil mooiere duidelijker foto's maken