Hond eet niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:02

Ik ga helemaal mee met Oprtalj. Het is ongelofelijke nonsens dat een hond overal allergisch voor is.
Iedere hond kan tegen vuile pens (mensen wat minder ) Iedere hond kan tegen kopvlees.
Feit is dat dierenartsen ongelofelijkv eel geld verdienen aan het voer wat zij verkopen ÉN dat ze allemaal negatief tegenover versvlees/KVV e.d. staan. Dierenartsen leren niets anders op hun studie. Het zijn geen voedingsdeskundigen.

Maar ach, je moet het zelf weten natuurlijk en veel plezier met verder doorsukkelen met een hond die haar eten gewoon goor vind, maar het krijgt omdat eigenaren en dierenarts zich nergens in verdiept hebben.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 13:27

Hoevaak moet ik uitleggen dat we alles al geprobeerd hebben? Kom jij het proberen om te zien hoe mijn hond er aan toe is als ze andere dingen eet? Wie ben jij om mij te vertellen waar mijn hond wel tegen zou kunnen. We hebben dr appelflap bijna moeten laten inslapen omdat er zulke mensen als jou zijn die vinden dat het nonsens is.

Lezen is echt moeilijk, ALLES IS GEPROBEERD klaar.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:37

Mijn kat had blaasgruis en kon alleen brokjes van de dierenarts eten, dat zei dierenarts zelf. Ik vroeg nog en bij de dierenwinkel verkopen ze het daar ook? Nee dat is ander voer en absoluut niet goed, kat moest dus levenslang aan blaasgruis voer(dure grap)van d.a. Na 1 zak ben ik naar de dierenwinkel gegaan en heb daar voer gehaald, werkte prima. Ik geef haar nu nog alleen bij acuute klachten dat voer en verder gewoon voer. Maar een hond die zo allergisch is daar moet je wel mee uitkijken, maar dat d.a voer graag wil verkopen das wel waar.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 13:40

Onze eerste DA was echt een op geld belust iemand, daarna hebben we een nieuwe gekregen. Een hele aardige vrouw die helemaal gek is van onze hond. Ze heeft alles onderzocht. We hebben alles geprobeerd. Zelfs ranzig geitenvlees. Overal krijgt ze uitslag en wonden van.

Ik snap dat het moeilijk is te begrijpen, maar ik word gewoon boos als mensen net doen alsof ik die hond geen ander eten gun. Dat beest is mijn kindje ik heb alles voor haar over. En als dat vies eten is en dan geen pijn en uitslag dan heb ik dat liever dan lekker eten en dat ik mijn hond binnen 2 weken kwijt ben.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:43

ik snap wat je bedoeld er zijn inderdaad extreme gevallen van gevoeligheid das is echt heel erg,bij minste of geringste is daar weer die uitslag of pijn.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 13:43

Indd. ze hoeft maar een klein dingetje te snaaien en wij zitten weer met de gebakken peren...

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:46

Maaike toch
Heeft ze vanmorgen alweer wat gegeten?

Voor de mensen die niet willen geloven wat babyboo zegt, dat het meerdere malen onderzocht is
Niet elke hond is zoals die van jullie en lust het andere voer wel!
Niet elke Dierenarts is slecht.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 13:48

Dankje sam Misschien dat ze naar jou wel luisteren...

Maar goed, vanochtend heeft ze bijna alles opgegeten gelukkig. Dus effe vanavond aankijken of ze het weer eet. Gelukkig drinkt ze wel heel veel, en is ze wel levendig. Ze zat wel bij het buurmeisje om een croissant te schooien [wat ik net kon voorkomen ]

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:50

babyboo schreef:
Lieverd, denk je nou serieus dat wij na 7 jaar nog niet alles geprobeerd hebben? En onze dierenarts is dan blijkbaar een van de weinigen die goed onderzoek doet, want die vrouw heeft alles gedaan wat mogelijk was.
Ze mag alleen dat voer en daarmee is het klaar, dr is geen tussenweg in te vinden. Alles is geprobeerd en ze is dr al zovaak bijna aan onderdoor gegaan, sorry maar ik vind het fijn dat jou hond het goed doet maar onze hond werkt blijkbaar anders.

Zodra zij iets eet wat ze niet mag, dus iets buiten dr voer om heeft ze de dag erna dr hele buik OPEN liggen. Helemaal vol wondjes en viezigheid. Dan word het een moe, en zielig hondje.

Ik ken onzettend veel voorbeelden waarin men inderdaad op het advies van de da is afgegaan en jarenlang nooit meer iets anders heeft gevoerd dan het hypoallergene dieet van de da. Ik zeg niet dat jij nooit iets anders hebt geprobeerd, maar gezien mijn ervaringen is het geen vreemde veronderstelling dat het mogelijk ook voor jou had kunnen gelden.
Een uitlating als 'mijn hond is overal allergisch voor', geeft natuurlijk verder geen informatie over wat jij allemaal hebt geprobeerd en het kan letterlijk gezien ook nooit waar zijn.
Ik weet ook niet wat jij verstaat onder 'alles al geprobeerd', maar het is gewoonweg onmogelijk dat een hond wel hypoallergeen voer verdraagt en geen goed gekozen eliminatiedieet.
Nogmaals: een hond kan nooit voor alles allergisch zijn, want dan zou ze ook allergisch zijn voor het hypoallergene dieetvoer. Maar het is jouw hond en als jij vindt dat je genoeg geprobeerd hebt, dan is dat jouw keuze. Zit je alleen nog steeds wel met het probleem dat ze slecht eet. En daar had ik je graag mee willen helpen.

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:58

Als je haar vorige reactie leest, zie je dat ze vanmorgen bijna alle heeft opgegeten.
Je had haar graag geholpen maar na minstens 5 keer zeggen dat het allemaal geprobeerd is, zet je toch naar jouw ervaringen/voorbeelden door?

Oke, voor alles allergisch zijn is niet, ze is niet allergisch voor hypoallergene voer.

Voorbeelden willen niet zeggen dat het bij iedereen zo is!
Als ze de jaren hiervoor altijd het zelfde heeft gehad, en van alles wat anders was uitslag etc kreeg.
Dan kan iemand, die haar niet kent niet even zeggen dat het niet zo is.
Is het zo moeilijk om andermans woorden te geloven, naast al je eigen voorbeelden en ervaringen?
Niet alles is hetzelfde

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:59

Sammiej schreef:

Voor de mensen die niet willen geloven wat babyboo zegt, dat het meerdere malen onderzocht is
Niet elke hond is zoals die van jullie en lust het andere voer wel!
Niet elke Dierenarts is slecht.

Dat zegt toch ook niemand?
Sorry hoor, maar er wordt hier alleen maar met de beste bedoelingen gereageerd om iemand met een probleem te helpen. Ik heb me behoorlijk goed in honden en voeding verdiept en de enige reden waarom ik hier heb gereageerd is omdat ik denk dat ik met mijn kennis mogelijk iets voor iemand anders en zijn hond zou kunnen betekenen. Maar als mijn goede bedoelingen niet op prijs gesteld worden en er op deze manier zelfs tegen me geschreeuwd wordt dan zal ik me er verder wel buiten houden.

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:03

Zo bedoelen wij het ook niet.
Maar als iemand zegt dat ze gewoon ook 7 jaar lang ervaring er mee heeft, alles geprobeerd is.
Dan houd jouw kennis daarbij ook over op over al het voer.

Ik weet weinig van voer.
Maar ik ken Maaike persoonlijk en haar hond ook.
Dus ik geloof haar, ik weet dat Maaike er álles aan doet voor haar hond

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 14:37

Dankje sam.

Oprtalj, ik heb me er ook in verdiept geloof me. En al het mogelijke is werkelijkwaar geprobeerd. Ik heb op het internet een middel gevonden wat mogelijk zal helpen tegen de allergie, maar dat is weer veels te duur. Dr is gewoon echt niks anders, zodra er wat nieuws op de markt komt zal ik het ook proberen want ik wil echt het beste voor mijn meisje geloof me. Dat beestje is mijn alles.

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:44

babyboo schreef:
Lieverd, denk je nou serieus dat wij na 7 jaar nog niet alles geprobeerd hebben? En onze dierenarts is dan blijkbaar een van de weinigen die goed onderzoek doet, want die vrouw heeft alles gedaan wat mogelijk was.
Ze mag alleen dat voer en daarmee is het klaar, dr is geen tussenweg in te vinden. Alles is geprobeerd en ze is dr al zovaak bijna aan onderdoor gegaan, sorry maar ik vind het fijn dat jou hond het goed doet maar onze hond werkt blijkbaar anders.

Zodra zij iets eet wat ze niet mag, dus iets buiten dr voer om heeft ze de dag erna dr hele buik OPEN liggen. Helemaal vol wondjes en viezigheid. Dan word het een moe, en zielig hondje.

Never change a winning team! wordt er ook wel eens gezegd.
Als jouw hond het goed doet op dit voer, zou ik t indd niet gaan veranderen!
Ik weet niet wat je geeft, maar van sommige merken bestaat er ook een blikvoer (uiteraard met dezelfde ingredienten.) Hiervan zou je met een beetje blik en warm water een lekkere bouillion kunnen maken, om over de brokken te geven. Misschien een ideetje?

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:21

Ik zal het eens bekijken Lil

En precies wat je zegt, hierbij weten we zeker dat ze het goed blijft doen

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:22

Ik zou toch even na de dierenarts gaan toch even kijken wat er nu precies aan de hand is

lodo

Re: Hond eet niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:26

Laat je D.A even een onderzoek doen.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:31

Ze eet nu vandaag weer. Dus het heeft wss aan het warme weer gelegen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 00:20

contessa schreef:
Laat je D.A even een onderzoek doen.

Als je leest zie je dat haar DA al van alles heeft onderzocht.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 06:48

ze bedoelt over dat de hond niet wil eten om dat te laten nakijken, maar de hond eet gelukkig weer.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 07:03

assie schreef:
Ik ga helemaal mee met Oprtalj. Het is ongelofelijke nonsens dat een hond overal allergisch voor is.
Iedere hond kan tegen vuile pens (mensen wat minder ) Iedere hond kan tegen kopvlees.

Dit is dus helemaal niet waar!
Vuile pens komt van een rund toch? als een hond allergisch is voor het eiwit dat in rundvlees zit kan deze ook niet tegen vuile pens...
Ik weet niet waar kopvlees vandaan komt? maar daarvoor geldt hetzelfde verhaal.

Aan de TS:
Ik geloof best dat je alles al geprobeerd hebt hoor qua ander voer of onderzoeken etc.
Misschien komt het inderdaad een beetje door de hitte.
Maar een bezoekje (of telefoontje) aan de DA kan inderdaad geen kwaad.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 10:41

Dankje! Idd ik ga gewoon bellen als ze weer totaal stopt met eten. Gister heeft ze iig wel gegeten, nu zit ze met een vies gezicht voor de bak. Mijn moeder denkt dat ze gewoon wat lekkers erin wilt, mja dat kan nou eenmaal niet. Als ze het straks nog niet opheeft ga ik bellen.

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:49

IvysToeter schreef:
assie schreef:

Dit is dus helemaal niet waar!
Vuile pens komt van een rund toch? als een hond allergisch is voor het eiwit dat in rundvlees zit kan deze ook niet tegen vuile pens...
Ik weet niet waar kopvlees vandaan komt? maar daarvoor geldt hetzelfde verhaal.

Tsja, dan is het wel een erg foute hond als ie daar niet tegen kan.... In de natuur (ja, mooie dooddoener) zou ie allang overleden zijn ofcourse.
Maar goed, dit hondje heeft de grote mazzel dat hij niet in de natuur leeft, maar bij mensen die hem iedere dag saaie brokken voorzetten, omdat ze zeggen dat ze alle geprobeerd hebben.
Maar ik gok dat ze vast niet geprobeerd hebben de hond kippennekken te geven, of eendennek, of andere apart vlees. Dat is ook het eliminatiedieet wat genoemd wordt.

Mijn mormel krijgt afwisselend brok, KVV en 'BARF'. Gaat perfect. Maar ik heb natuurlijk ook een makkelijke hond.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 13:20

Waarom is het zo moeilijk te geloven dat alles geprobeerd is? Je hebt nog geen een iets gezegt wat wij niet geprobeerd hebben. Anders bemoei je je er lekker niet mee, als je toch niks geloofd?
Misschien dat jij andere mensen kent die niet alles proberen maar zoals ik al heb gezegt mijn hond is mijn allesje en ALLES IS GEPROBEERD KLAAR!!!!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:49

marleen_usar schreef:
ze bedoelt over dat de hond niet wil eten om dat te laten nakijken, maar de hond eet gelukkig weer.

oh ok mijn fout, had het verkeerd begrepen dan.
maar gelukkig dat je hond weer eet babyboo