babyboo schreef:Lieverd, denk je nou serieus dat wij na 7 jaar nog niet alles geprobeerd hebben? En onze dierenarts is dan blijkbaar een van de weinigen die goed onderzoek doet, want die vrouw heeft alles gedaan wat mogelijk was.
Ze mag alleen dat voer en daarmee is het klaar, dr is geen tussenweg in te vinden. Alles is geprobeerd en ze is dr al zovaak bijna aan onderdoor gegaan, sorry maar ik vind het fijn dat jou hond het goed doet maar onze hond werkt blijkbaar anders.
Zodra zij iets eet wat ze niet mag, dus iets buiten dr voer om heeft ze de dag erna dr hele buik OPEN liggen. Helemaal vol wondjes en viezigheid. Dan word het een moe, en zielig hondje.
Ik ken onzettend veel voorbeelden waarin men inderdaad op het advies van de da is afgegaan en jarenlang nooit meer iets anders heeft gevoerd dan het hypoallergene dieet van de da. Ik zeg niet dat jij nooit iets anders hebt geprobeerd, maar gezien mijn ervaringen is het geen vreemde veronderstelling dat het mogelijk ook voor jou had kunnen gelden.
Een uitlating als 'mijn hond is overal allergisch voor', geeft natuurlijk verder geen informatie over wat jij allemaal hebt geprobeerd en het kan letterlijk gezien ook nooit waar zijn.
Ik weet ook niet wat jij verstaat onder 'alles al geprobeerd', maar het is gewoonweg onmogelijk dat een hond wel hypoallergeen voer verdraagt en geen goed gekozen eliminatiedieet.
Nogmaals: een hond kan nooit voor alles allergisch zijn, want dan zou ze ook allergisch zijn voor het hypoallergene dieetvoer. Maar het is jouw hond en als jij vindt dat je genoeg geprobeerd hebt, dan is dat jouw keuze. Zit je alleen nog steeds wel met het probleem dat ze slecht eet. En daar had ik je graag mee willen helpen.