Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Meliaforever schreef:
Ledenlijst
*Meliaforever -Punkie
*Sappos - Tosca, Mozart, Shakespeare, Youssarian, Kinkadjoo, Daisy
Meliaforever schreef:
Ledenlijst
*Meliaforever - Punkie
*Sappos - Tosca, Mozart, Shakespeare, Youssarian, Kinkadjoo, Daisy
Sappos schreef:Er is een rekensommetje om te berekenen hoeveel gerbils er in een hok kunnen.
lengte x breedte in cm. De 1e en 2e gerbil hebben beide 800 cm² nodig, elke gerbil daarna 500 cm². De minimale grootte van een hok voor 2 gerbils is 50 x 30 cm. Met het sommetje 50x30=1500 cm². Je moet rekening houden met dat een traliekooi tochtig kan zijn, en een plastic hok ze kapot kunnen knagen (lijpe zin) Het beste is dus een aquarium of terrarium, die zijn alleen erg lomp, zwaar en duur.
Ik heb 2 mini duna's (55 x 39 x 27 cm.) en 1 gabber criteco rex (72 x 47 x 30 cm). Ik vind het sommetje niet echt kloppen want in die gabber kooi zouden volgens de berekening 72x47=3384 cm² - 1600 cm²(2 gerbils) / 500 = 5,5 gerbils. Ik vind de kooi persoonlijk goed voor maximaal 3 gerbils. Ik krijg binnenkort een groot aquarium waarvan ik een split maak en daar komen dees, tos en moz en kinky in.
Ik de kooi heb ik veel kartonnen doosjes en buizen (die snel weer weg zijn) een loopradje, en een kokosnoot om in te slapen. Ik heb geen voerbakjes omdat ze die toch alleen maar omgooien.
Kan je het voor mij berekenenwant ik snap ut niet, ik heb 3 gerbils!
![]()
Wat voeren jullie je gerbils zoal?
Ik voer een mix van: dwergkonijnenvoer, papegaaienvoer, tortelduivenvoer, rattenvoer, kattenbrokjes en er komt nog paardenmuesli met kruiden bij + elke dag hooi natuurlijk. Om de dag krijgen ze 10 á 15 meelwormen per kooi, en één of twee keer in de week een krekel of sprinkhaan.