Valse Boxer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 20:59

@Reina:
Ze komt uit het asiel uit het park in Gent stad zelf. Niet uit het asiel dat jij bedoelt. Na 3 jaar had ik nog steeds vaken uit de eerste kandidatuur niet gehaald, vooral fysica had ik het erg zwaar mee. Ik heb toen geloot om geneeskunde plaats in Nederland en ben toegelaten. Dit is voor mij veel makkelijker en nu houd ik meer tijd over voor vrije tijd.
Maar ik mis Gent en die studie nog elke dag...

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 21:01

Owja... wat is teletac? Is dat met zo'n halsband met afstandsbediening waar je een stroomstoot mee kan geven? Of heb ik nu iets heel anders voor ogen?

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:55

Nickeltje schreef:
Owja... wat is teletac? Is dat met zo'n halsband met afstandsbediening waar je een stroomstoot mee kan geven? Of heb ik nu iets heel anders voor ogen?

Precies...

CindySarina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:11

Gedragstherapeut, cursus misschien .. en tot die tijd misschien zo ding om zijn snuit doen misschien staat dat wel vijandig mar sommige mensen hebben het voor hun hond als ze echt alles op straat eten enzo,maar dit wel voor de veiligheid want een vriendin van mij had het ook en hun hond moesten ze in laten slapen dus dat kan wel helpen tot dat die zonder zo doing kan lopen

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:20

@nickeltje. Ja dat asiel bedoel ik wél. De eerste jaarsvakken zijn immers in de stad zelf en niet in Merelbeke. Ik heb daar heel veel en vaak honden uitgelaten. Maar ik denk in een andere periode dan jij. Zwaar hè, die studie? Ik heb het na een jaar al opgegeven.. FIjn dat je nu geneeskunde doet en dat dat wél gaat! Succes met je hond, met een gedragstherapeut erbij gaat het vast lukken!

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:51

Sorry, ik had je vraag dan verkeerd begrepen. Ik heb inderdaad mijn eerste kan ook in Gent zelf gevolgd. Mijn eerste jaar daar was 2001-2002... Ik heb mijn boxer halverwege 2003 uit het asiel gehaald. Ze heette toen Vicky. Nu heet ze lilo...

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:29

Wat leuk! Ik heb namelijk 2002-2003 in Gent gezeten. Dus dan had ik haar miss tóch kunnen kennen, maar het zegt me zo niets. Weet je nog wat het nummer van haar hok was? (Ik was helemaal gek op Ralph, in nummer 23, een grote gladharige zwarte hond, met héél lichte black and tan aftekeningen.)

Tieme

Re: Valse Boxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:44

Echt zo snel mogelijk een goede cursus gaan volgen bij een gedragstherapeut. Wij hebben ook zo'n hond gehad. echt een schat van een duitse herder maar heel erg beschermend tegen vreemden.
met deze hond hebben we eerst op een gewone cursus gezeten maar dit werkte niet echt. het probleem was voor hun te groot.
toen zijn we bij een gedragstherapeut geweest die volgens de methode van Martin gaus werkte en ook door hem opgeleid was.
die cursus op zich ging heel goed. tot op de dag van examen. de examinator ging alle honden langs om te kijken hoe ze zouden reageren. hij keek de honden dan recht in de ogen aan. een "normale gesocialiceerde" hond moet dan wegkijken. onze hond deed dat niet. hij vloog hem direkt letterlijk naar de keel.
er werd ons aangeraden deze hond alleen nog met een muilkorf te laten lopen of af te laten maken.
Ik zou er echt werk van maken. nu zijn er nog geen pakwonden. binnenkort komen die echt wel. nu zijn het volwassenen, de volgende keer een kind.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:50

heb je al een geschikt iemand gevonden? ben even benieuwd naar hoe het nu gaat:)

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 22:07

Nee, zit wel iemand in de buurt, maar aan de telefoon beviel zijn manier van praten en van doen me helemaal niet.
We zijn nu thuis heel strikt, box heeft zo'n uitlaat tuigje om waardoor ze een soort handvat op haar rug heeft en we haar snel kunnen pakken, dus dat gaat al veel beter. En als ze braaf is tegen vreemden halen we haar aan, veel aaien en belonen. Is ze agressief, dan zijn wij dat ook heel kort, door haar met een springzweepje een tik op haar bil te geven.
Begrijp me vooral niet verkeerd, we slaan haar echt niet de striemen op haar vacht ofzo, van een tik schrikt ze zo erg, dat dat eigenlijk al de grootste straf is.
En als ze dan later de veemdeling waar ze naar uitviel op een normale manier benaderd, halen we haar weer heel uitgebreid aan.
En we zoeken rustig verder naar een hulp in gedrag, maar het gaat eigenlijk nu al veel beter, ze luistert ook beter als we haar nu vermanend toespreken...

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:56

Fijn dat het nu beter gaat! Ik weet alleen niet waarom ze vreemden zo benadert. Als ze dat uit onzekerheid doet, kan een tik (of welke straf dan ook) erg averechts werken, pas je daar voor op? Verder wil ik je toch ook aanraden om haar een muilkorf om te doen. Je bent verantwoordelijk voor de daden van je hond en je moet echt voorkomen dat ze een keer iemand bijt.. Heel veel succes verder, ik hoop dat ze er helemaal overheenkomt!

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 14:05

Muilkorf hebben we geprobeerd. Ten eerste is het heel erg moeilijk een muilkorf te vinden die om de snuit van een boxer past (en zij heeft voor haar ras nog eens een erg korte snuit) en toen we die gevonden hadden en omdeden, heeft ze een paar dagen depressief in haar mand gelegen en wilde helemaal niks meer, tot we hem afdeden. Dat was dus wat ons betrefd geen optie.
Met zoals we het nu aanpakken werkt het wel goed, maar we informeren iedereen die nu ons erf op komt, voordat het hek voor ze opengaat dat deze hond in een heropvoeding zit en dat we het toch erg op prijs stellen als ze ''meewerken''...

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:48

Oh natuurlijk, met een boxer valt een muilkorf inderdaad niet mee.. Als je iedereen die je erf opkomt maar waarschuwt. Ik was een beetje uit het oog verloren dat de agressie op eigen terrein optreedt en daar horen mensen natuurlijk niet zomaar op te lopen. Nogmaals succes en laat je weten hoe het afloopt?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:51

Nickeltje schreef:
Muilkorf hebben we geprobeerd. Ten eerste is het heel erg moeilijk een muilkorf te vinden die om de snuit van een boxer past (en zij heeft voor haar ras nog eens een erg korte snuit) en toen we die gevonden hadden en omdeden, heeft ze een paar dagen depressief in haar mand gelegen en wilde helemaal niks meer, tot we hem afdeden. Dat was dus wat ons betrefd geen optie.
Met zoals we het nu aanpakken werkt het wel goed, maar we informeren iedereen die nu ons erf op komt, voordat het hek voor ze opengaat dat deze hond in een heropvoeding zit en dat we het toch erg op prijs stellen als ze ''meewerken''...

Druk sowieso elke bezoeker een paar koekjes in de hand, die ze aan mag nemen! Ook als ze bang is. Zo merkt ze datr bezoekers leuk zijn, ipv eng.

Een tik geven lijkt me in deze situatie niet goed. Als het uit angst voortkomt, heb je een grote kans dat ze een angstbijtertje wordt.