Help?! Hond bijt alles kapot bij onze afwezigheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:34

Op het forum waar ik op zit zit een herplaatser die niet te hanteren is als hij alleen thuis is. Bench gesloopt, huis gesloopt.. Wordt gewoon panisch

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:35

En wat bereik je daarmee? Een opgesloten hond die helemaal in paniek raakt en daardoor, van de stress zichzelf wel kan verwonden? Jij zegt het wel alsof het idioot klinkt, maar een gedragstherapeut kan echt wel hulp bieden, waarschijnlijk beter dan een becnh.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:37

Amichien Bonding..

Ben t wel met horsie eens. Wij gaan ook een bench gebruiken maar vooral in de puppytijd., Moet ook anders op te lossen zijn

olafj

Re: Help?! Hond bijt alles kapot bij onze afwezigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:38

Dàn kan ze altijd nog wat anders proberen (als ie panisch word), maar niet gelijk naar psychiaters.
Eerst een honden oplossing.

Je moet natuurlijk wel een bench kopen die groot genoeg is zodat de hond zich nog wel vrij kan bewegen.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:39

Maar waarom niet de oplossing zoeken vanuit de honds gedachtenpunt en dus vanuit de roedel

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:40

Van uit een roedel stand punt word een angst haas in een hoekje gebeten en genegeerd er word niet met em gepraat

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:42

Ik heb zo'n vermoeden dat het verlatingsansgt is, en als ik gelijk heb, dan kun je dat niet met een bench oplossen.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:43

Dus nu wordt ie in een hoekje gezet (lees bench) en genegeerd en zo?

Ik blijf toch bij de methode van Amichien Bonding, oftewel je negeert je hond omdat JIJ degene bent die bepaald wanneer er aandacht wordt geschonken, JIJ bepaalt wanneer je weg gaat etc. omdat JIJ de roedelleider bent

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:47

waarom ga je er dan niet mee naar een GOEDE hondencursus.
wij hebben 3 cursussen bij de Breeborgh gedaan.
en kunnen de hond al een behoorlijke tijd alleen in de bench laten zonder dat ie gaat jammeren.
(sommige honden kunnen ook angsten hebben om alleen te zijn namelijk)

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:50

Je hond een bench positief laten ervaren door altijd zijn eten in de bench te geven. Zodat ie bench als prettig ervaart.

En je verdraait het jij vroeg aan mij om het vanuit een roedel te zien.
Een alfa teef en reu zal een angstige hond zo behandelen.
Zo gaan honden in een roedel met elkaar om.
Wij mensen gaan toch geen honden bijten? Niet omdraaien als je wat vraagt.

Ik zeg bench. en niet psychiatrie

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:51

Nee vanuit de roedel bepaalt de alfa wanneer hij weggaat etc. Als je mijn vorige post leest zie je wat ik bedoel (op pagina 2) is volgens de methode van jan fennel.

Ik draai helemaal niks om. jij begrijpt me verkeerd.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:00

Nee ik begrijp je niet verkeerd.

Lees zelf goed wat je opschrijft.
Jij bent leider, jij bepaald, jij negeert.

Wat is er mis met een bench dan?

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:02

Wat staat er achter? Je negeert je hond omdat jij bepaald wanneer er aandacht wordt gegeven

Oftewel.. Als je hond naar joe toekomt negeer je hem, als hij rustig zit zonder om aandacht te vragen kun je hem aanhalen want dan bepaal JIJ wanneer de aandacht wordt gegeven. Dit is volgens de methode van Jan Fennel genaamd amichien bonding..

kim_spetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:04

hey..
iedereen zegt nu wel bench enzo maar hoe zou jij het vinden als je in een kooi word opgesloten als je ouders ff weg zijn? ze zijn bang dat je dingen kapot gooit en dan stoppen ze je maar in een kooi?
dacht het niet
onze hond vrat vroeger altijd onze post op, om haar dat af te leren hebben we een stoffen muilkorfje omgedaan zodat ze dingne niet kapot kan bijten
dit hebben wij toen ongeveer 3 maanden gedaan en het was over..
na die tijd ook nooit meer gedaan
dus ik raad je aan een stoffen muilkorfje te kopen tis goedkoper als een bench(veel goedkoper ) en ik vind het ook wel wat vriendelijker voor de hond zelf omdat zij/hij dan niet word opgesloten als jullie niet thuis zijn..en je kan zo'n ding altijd bewaren voor het geval je ooit nog eens een hond koopt die veel blaft of dingen verscheurt
wij hebben zelf wel een bench gekregen voor onze pup maar die staat eigenlijk dag en nacht open want die bench is echt haar plekje als we die weg halen jankt ze erover

nou succes verder
hopelijk kom je eruit

PtriesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:07

Misschien helpt het om hem vlak van tevoren extra lang uit te laten en hem als jullie weg gaan iets leuks te geven wat hij normaal niet krijgt als afleiding, bijvoorbeeld een bal waar je brokjes in stopt of een lekkere kluif oid. Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt? Ook wil het nog weleens helpen om de radio aan te zetten. Verder zou ik niet teveel poespas maken als je weg gaat, maar gewoon gaan, dan maak je hem ook niet attent dat er wat raars gaat gebeuren, maar dit deed je misschien al.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:13

Pam schreef:
Wat staat er achter? Je negeert je hond omdat jij bepaald wanneer er aandacht wordt gegeven

Oftewel.. Als je hond naar joe toekomt negeer je hem, als hij rustig zit zonder om aandacht te vragen kun je hem aanhalen want dan bepaal JIJ wanneer de aandacht wordt gegeven. Dit is volgens de methode van Jan Fennel genaamd amichien bonding..

nog nooit van gehoord eerlijk gezegd(die methode)
wij hebben altijd cursussen gedaan en we halen ook veel info van de martin gaus boeken.
(me ouders dan ten minste) ik ben niet zo'n boekenwurm

maar stel je voor: je hond vraagt aandacht omdat ie naar buiten moet(uitgelaten moet worden) en jij negeert het.
en hij/zij doet de behoefte in huis.
straf je hem daar dan ook voor of is het je eigen schuld?

Mijn idee is dat je zeker WEL naar je hond moet luisteren daarna, want hoe herken jij dat??

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:23

Dat is een andere manier van aandacht vragen. Als je hondje naar buiten moet geeft hij dat aan, hij vraagt niet om aandacht, hij wil gewoon naar buiten omdat hij een plasje moet doen.

Ben ik dan de enige die zich in die methode verdiept?

Het leiderschap wordt bepaald:
Als de roedel na scheiding weer bijeenkomt, wie is dan de baas? (In de roedel, als er een hond weggaat wordt deze door bespring en gelik etc weer opgenomen in de groep. Beantwoord je dit, ziet de hond dit als erkenning. Negeer je het tot de hond rustig wordt en haal je hem dan aan, neem jij die leiderspositie op je)
Als iets of iemand de roedel aanvalt of als er eventueel gevaar dreit, wie beschermt de roedel dan? (Hoe reageer je als er wordt aangebeld? Laat je hond rustig liggen en maak hem duidelijk dat jij de dingen oplost)
Als de roedel op jacht gaat, wie leidt dan? (Al heel simpel te beginnen door eerst de deur uit te gaan, en dan pas je hond. Jij bent degene die leidt)
Als de roedel voedsel tot zich neemt, in welke volgorde eten de roedelleden? (Voor je hond eten krijgt, eet eerst zelf iets al is het maar een kracker. De hond krijgt als laatste in rang zijn eten)

Dat zijn de hoofdlijnen. Verder staat er beschreven hoe je als afscheidsritueel dus ook de hond een leiderschap geeft (zie blz 2)

Nou veeel meer maar om dat nou allemaal te typen?

Martin Gaus werkt ook prima, we gebruiken deels zijn methode en deels deze.

Jan Fennel had vroeger een hond die als hij niet luisterde een pak slaag kreeg. Het was een superlieve hond dus toen ze op zichzelf ging wonen nam ze een hond en gebruikte dezelfde methode. Na een tijd werd die hond onhandelbaar en hebben ze haar in moeten slapen/weg moeten doen. Een paar jaar later wilde haar man een hond, en toen heeft ze zich verdiept in de wolvenroedel, en een hond individueel. Later kreeg ze er steeds meer honden bij en elk van die honden leerde haar weer meer hoe ze als een hond moest handelen. Honden spreken onze taal niet, zij leert ons hun taal.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:26

Sorry hoor, maar als ik sommge reacties hier hoor wordt ik echt BOOS

Ik kan je een goede raad geven; koop het boek: de vrouw die naar honden luisterd van Jan ferrel....
Je man heeft geen reden om boos te zijn, want HIJ is medeschuldige aan dit gedrag, net zolas jij.

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 22:27

mistral schreef:
Door ijzer?? is het een leeuw dan?
hij kan echt zijn bench niet kapot bijten.

Ja eigenlijk dacht ik dat ook tot mijn neef zijn jack zijn bench in stukken heet gereten...

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:27

Ik zie nu toevallig dat Pam die methode ook noemt.
Ik wou dat er meer mensen deze mehoden gingen lezen, dan zouden er op de eerste plaats meer gelukkigere honden zijn en op de tweede plaats meer gelukige baasjes.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:28

Ja ikke24 stuurde je toch al een pb?

Maar zijn denk ik niet veel mensen die dit hebben gelezen.

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 22:29

Was duidelijk nog de tweede pagina vergeten lezen

zal voor morgen zijn

Al vast allen bedankt voor het advies. Ik lees morgen het resultaat en hou jullie zeker op de hoogte. Slaapwel

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:29

het kan idd ook verlatings angst zijn.
Opbouwen met kleine beetje weg zijn, radio aan en/of evt. een oud kledingsstuk van jezelf waar jou geur aan zit.

dat een hond gefustreerd zou raken in een bench is onzin! Je moet de hond gewoon leren dat de bench een veilige plek is en dat hij in de bench moet als je weg gaat.
dit moet je gewoon met kleine beetjes opbouwen en je hondje belonen als hij in de bench gaat zitten.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:30

Pam schreef:
Dat is een andere manier van aandacht vragen. Als je hondje naar buiten moet geeft hij dat aan, hij vraagt niet om aandacht, hij wil gewoon naar buiten omdat hij een plasje moet doen.

Ben ik dan de enige die zich in die methode verdiept?

Het leiderschap wordt bepaald:
Als de roedel na scheiding weer bijeenkomt, wie is dan de baas? (In de roedel, als er een hond weggaat wordt deze door bespring en gelik etc weer opgenomen in de groep. Beantwoord je dit, ziet de hond dit als erkenning. Negeer je het tot de hond rustig wordt en haal je hem dan aan, neem jij die leiderspositie op je)
Als iets of iemand de roedel aanvalt of als er eventueel gevaar dreit, wie beschermt de roedel dan? (Hoe reageer je als er wordt aangebeld? Laat je hond rustig liggen en maak hem duidelijk dat jij de dingen oplost)
Als de roedel op jacht gaat, wie leidt dan? (Al heel simpel te beginnen door eerst de deur uit te gaan, en dan pas je hond. Jij bent degene die leidt)
Als de roedel voedsel tot zich neemt, in welke volgorde eten de roedelleden? (Voor je hond eten krijgt, eet eerst zelf iets al is het maar een kracker. De hond krijgt als laatste in rang zijn eten)

Dat zijn de hoofdlijnen. Verder staat er beschreven hoe je als afscheidsritueel dus ook de hond een leiderschap geeft (zie blz 2)

Nou veeel meer maar om dat nou allemaal te typen?

Martin Gaus werkt ook prima, we gebruiken deels zijn methode en deels deze.

Jan Fennel had vroeger een hond die als hij niet luisterde een pak slaag kreeg. Het was een superlieve hond dus toen ze op zichzelf ging wonen nam ze een hond en gebruikte dezelfde methode. Na een tijd werd die hond onhandelbaar en hebben ze haar in moeten slapen/weg moeten doen. Een paar jaar later wilde haar man een hond, en toen heeft ze zich verdiept in de wolvenroedel, en een hond individueel. Later kreeg ze er steeds meer honden bij en elk van die honden leerde haar weer meer hoe ze als een hond moest handelen. Honden spreken onze taal niet, zij leert ons hun taal.

kan best zijn dat wij die methode gebruiken (zonder dat ik niet wist hoe die methode moet werken hoor)
maar ja.
zo leer je nog eens iets en bepaalde namen over honden

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:32

Ketaki, over het algemeen wordt die methode (al dan niet) juist gebruikt. Het zijn gewoon simpele basis dingen. Als ik animal planet kijk zie ik bijv. ook dat de leeuw eerst zijn eten krijgt en daarna pas de leeuwinnen simpel omdat de leeuw de baas is.

Dit boek onderstreept en beschrijft die methode met duidelijke zinnen en voorbeelden