margareth schreef:Wat voor ras wil je ?
of maakt dat je niets uit ?
Ik vind zelf een grotere hond mooier...Maar het ras maakt me helemaal niks uit... Ras doet me niks.. Voor mijn part is het een straathond :d
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
margareth schreef:Wat voor ras wil je ?
of maakt dat je niets uit ?
Cheytjuh schreef:
Maar kijk, mijn probleem is denk ik, dat als ik naar een asiel ga, dat ik ze allemaal mee wil nemen. Maar ik wil er zowieso 1 uit het asiel. En ik denk dat het dan de zieligste isEn daar zijn mijn ouders dus ook bang voor
Daarom mag het niet waarschijnlijk
Iemand tips voor me??? Ook voor het overhalen van mijn ouders ?
kristiena schreef:Dan nog iets: op marktplaats worden bijv. ook veel tweedehands honden aangeboden. Daar kun je ook een leuke hond tussen treffen. Mijn ervaring is echter (helaas) dat veel mensen die daar een hond aanbieden, niet altijd eerlijk zijn over het dier. Ik heb in mijn omgeving en met mijn ervaring als gedragsdeskundige maar al te vaak gezien dat een hond die als lief en betrouwbaar werd aangeboden (we wegens allergie bijv.) , allerlei trauma's had en wel degelijk een probleemhond was....de werkelijke reden waarom hij weg moest.
In die zin is een hond uit het asiel betrouwbaarder, omdat de medewerkers van het asiel wel eerlijk vertellen hoe de vork in de steel zit omtrent een hond.
Succes er mee!
SunnyBoy schreef:wat voor soort hondje heb je eigenlijkIn Enschede en zwolle zitten hele goeie asiels. Die van mij komt uit Almelo en daar heb ik mijn ervaringen er al van op gezet.... Maar ja als er een hondje zit dat je aanstaat maakt het me niet uit uit welk asiel hij komt ondanks dat ik er niet tevreden over was.
CindySarina schreef:Ik zou ook wel een hond uit het asiel halen hun hebben minder kans dat ze worden gekocht.Kijk een puppy uit een nest die is natuurlijk schattig,maar die word meestal toch wel door iemand gekocht.Wij hebben 1 hondje uit een nest (ons eerste) hartstikke lief en we hebben der 1 uit
het asiel ( ons 2e hondje) Maar die is ook hartstikkelief.
k zelf zou eerst uit het asiel denk doen.Dan heb ik ht gevoel dat ik toch nog iets goeds heb gedaan .![]()
SunnyBoy schreef:Die van mij is wel slecht behandeld geweest. Zoals ik al gezegd had was dit ons niet gezegd in het asiel. Hij hapt uit zelfverdediging lijkt het wel. Ik zou er heel veel voor geven als hij eventjes kon vertellen wat hij mee had gemaakt. Maar met veel geduld, liefde en vooral duidelijkheid is ook van een bange hond een gezinshond te maken hoor. Al geldt dat uiteraard niet voor alle honden.