Meet RAVER, nu net 1 weekje oud!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:37

Ja nou ja, er zijn toch heel wat mensen die hiervoor cursussen moeten volgen en de pups tests afnemen om enige indruk (geen zekerheid) over het toekomstige gedrag van pups te kunnen zeggen. Knap dat jullie dat zo in één oogopslag zien bij een nestje van 1 week oud en met de oogjes nog dicht.

Veel plezier met jullie Jack Russelkruisinkje.[/quote]

Nou nou, als je niks leuks te melden hebt hou dan alsjeblieft je mond zeg!

Knap dat jij het allemaal wel zo goed weet, hoeveel studies heb jij ervoor gevolgd?

Triest hoor

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:45

Ik vind 't idd sterk dat je nu al kunt zien dat dit geen dominante pup is. Jacks zijn zowiezo al niet de rustigste honden. Dat is ook iets wat me eerlijk gezegt ontgaat, dat er een hond aangeschaft wordt zonder ook maar iets aan informatie in te winnen.

En Mariek, Bokt is een openbaar forum en iedereen mag zijn mening geven. Ook negatief... Mits goed onderbouwd, en imo worden de negatieve meningen onderbouwt.

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:56

Kunnen we nu niet gewoon leuk blij zijn voor Mariek1983.. Ik vind het een dotje dat je hebt uitgekozen, en ik wens je er heel veel plezier mee...

Ik krijg altijd de indruk dat er een paar personen een soort van geldingsdrang over zich krijgen als er over een JR gerept wordt.. Worden jullie in het dagelijkse leven niet serieus genomen in de JR wereld, en proberen jullie het dan maar hier bij een paardenforum??

Mijn JR zal waarschijnlijk ook geen echte zijn, well so be it, maar ze is wel het liefste hondje voor mij..

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:09

Saningie dat zal niet zo zijn. JUIST de mensen die zich verdiepen in een ras en die ervaring hebben met fokken zullen serieus genomen worden door mensen die zich verdiepen in hun aankoop.

Geloof mij, de weg naar onze pup heeft ook op bokt gestaan en daar waren ook o.a. Baroen en Rosita die zich daarin mengden. Nou heb ik voldoende research gedaan, wist ik waaraan ik begon en wat ik zocht, alle risico's die Labradors met zich meebrengen (ivm doorgefokte honden etc) maar ik ben wel blij dat zij zich ermee bemoeiden. Danwel om mij van fouten te weerhouden, danwel om te zeggen dat ik op het goeie pad zat.

Mariek1983 welke research heb jij gedaan, hoe ben jij bij een jr uitgekomen? (uit nieuwschierigheid, geen kritiek!)

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:29

Sylvia schreef:

En Mariek, Bokt is een openbaar forum en iedereen mag zijn mening geven. Ook negatief... Mits goed onderbouwd, en imo worden de negatieve meningen onderbouwt.

Ja snap ik! Maar ik vraag toch niet om allerlei theorien of wel?!

Ik ben gewoon blij dat we eindelijk een pup hebben gevonden. En wilde de pup gewoon laten zien. En geen ellelange discussies over wel / geen jack, stamboom en nog meer van dat bla bla!

Valt me dan nogal koud op mijn dak, alsof ik niet blij moet zijn met dit hondje. Laat iedereen toch lekker z'n eigen pup uitzoeken en laat elkaar in de waarde!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:39

Pam schreef:
Mariek1983 welke research heb jij gedaan, hoe ben jij bij een jr uitgekomen? (uit nieuwschierigheid, geen kritiek!)

Heel simpel. We wonen op een flat dus het moest al een klein hondje worden. Want een grote hond vind ik dan zielig!
We zijn gewoon samen achter internet gaan zitten en hebben verschillende rassen bekeken en ons verdiept in de karakterschetsen.Maar ook in de praktische zaken, langharig kort harig enz.

We vielen meteen voor de jack russell qua uiterlijk,qua rasbeschrijving. Het energieke in deze hondjes spreekt ons enorm aan!

Daarna zijn we ons verder gaan inlezen over dit ras. Boeken, internet, we hebben verschillende nestjes bezocht puur informatief.

We kennen veel mensen die deze hondjes hebben dus hebben veel vragen gesteld.

Dus we weten waar we aan beginnen, dat het veel tijd in beslag neemt, en dat hebben we er graag voor over!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:40

Weet je mariek1983, misschien was het beter geweest als dit je níet allemaal 'koud op je dak was gevallen'? Wanneer je tevoren had bedacht wat er allemaal bij zou kunnen komen kijken? Over hoe je een pup uitzoekt (uit laat zoeken door de fokker) bijvoorbeeld? Over hoe je überhaupt een fokker zoekt/vindt?

Bedenk dat alle mensen met de 'negatieve' reacties er alleen maar op uit zijn om jou samen met je hond een minimaal 15-jarige relatie te laten krijgen..... Maar daarvoor moet jij dan wel enig idee hebben waar je mee bezig bent? Laten er nu op Bokt een aantal mensen rondlopen die heel wat meer ervaring met honden hebben dan jij en laat het ook nog een keer zo zijn dat zij die ervaring gráág met je delen.....

Nee, dit zijn niet de mensen die alleen oh en ah roepen maar doe er toch je voordeel maar mee. Het advies is gratis en voor niets én komt uit een goed hart. Echt wel

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:48

Ik weet wat er allemaal bij komt kijken.

Maar we hoeven geen stamboompup, en ja het was idealer geweest als dit een ervaren fokker was geweest omdat wij pas net beginnen.
Maar wij hebben er een hele goede indruk van gekregen, het zag er allemaal netjes uit! En stamboom of fokker hondjes geven ook geen zekerheid dat de hond 15 jaar meegaat!

Ik heb al verschillende kanten van deze medaille gezien!

En wij zijn voor dit hondje gevallen, en hebben vertrouwen in deze mensen.

Ik wilde alleen ons hondje hier ff voorstellen, maar als ik hd geweten wat het allemaal zou oproepen hier had ik wel even goed nagedacht!

LEES: ik zit ook op een jack russell forum daar zitten wel 10x meer experts dan hier zou je toch zeggen he. Daar heb ik nog geen 1 negatieve of twijfelachtige reactie gekregen van mensen!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:53

Mariek1983 schreef:
Ik wilde alleen ons hondje hier ff voorstellen, maar als ik hd geweten wat het allemaal zou oproepen hier had ik wel even goed nagedacht!

LEES: ik zit ook op een jack russell forum daar zitten wel 10x meer experts dan hier zou je toch zeggen he. Daar heb ik nog geen 1 negatieve of twijfelachtige reactie gekregen van mensen!

Dat forum heb ik ook wel eens bekeken, een oh en ah-forum ja Misschien kun je ook eens rondkijken op www.hondenforum.nl ? Daarna vindt je de Bokkers waarschijnlijk opeens schatjes.

Maar denk je nu dat je deze reacties krijgt omdat we je leuk willen pesten?

A10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:56

Rosita schreef:
Bedenk dat alle mensen met de 'negatieve' reacties er alleen maar op uit zijn om jou samen met je hond een minimaal 15-jarige relatie te laten krijgen.....

Komen op mij meer over als kennisspuiers anders hadden ze zich wel wat genuanceerder uitgedrukt. Dit nest ziet er keurig uit en het is geen impulsaankoop van Mariek. Wat geeft het dan dat het geen raszuivere JR is?
Vaak zijn "vuilnisbakkies" veel sterker dan die mooie doorgefokte beesten.

art

Re: Meet RAVER, nu net 1 weekje oud!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:02

Ik vind 'm hartstikke leuk, als was ie pimpelpaars met drie neuzen Veel plezier ermee, maar dat gaat vast wel lukken

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:03

Rosita schreef:
Mariek1983 schreef:

Dat forum heb ik ook wel eens bekeken, een oh en ah-forum ja Misschien kun je ook eens rondkijken op www.hondenforum.nl ? Daarna vindt je de Bokkers waarschijnlijk opeens schatjes.

Maar denk je nu dat je deze reacties krijgt omdat we je leuk willen pesten?

Maar wat denken jullie nu te bereiken dan? dat wij het hondje niet gaan nemen dan? Wij gaan voor dit hondje, en hebben geen zin in een hele dicussie over het hoe en waarom.

Zijn gewoon helemaal in de wolken met onze pup, en dachten goh we stellen hem eens even voor.

FOUT dus...

En dat oh en ah gehalte valt ook wel mee hoor! Ik heb daar ook topics gevolgd en heel veel geleerd. Mensen zijn echt wel realistisch daar...

En nee we werden niet gisterochtend wakker met het idee goh laten we eens een hondje nemen! We zijn er al een jaar mee bezig, en daarvoor hebben we ruim en jaar alleen maar kunnen "dromen" over een hondje want toen waren de gewenste omstanigheden er nog niet voor een eigen hondje!
Nu dus wel....

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:08

Ja, maar dat heeft ze toch niet gedaan. ze zegt toch zelf dat er ze er lang over gedacht hebben. Moet nu iedereen die bv een paard (weloverwogen) aanschaft te horen krijgen dat het geen wegwerpartikel is, dat doe je toch ook niet?
De opmerkingen raken in dit geval kant nog wal.

*ben ik nou gek of is er een post weg * van Pam?

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:12

Albertine die reacties moeten vaak hard. Het is o zo makkelijk om een MP nestje te bekijken. Neem maar mee dat spul, over 8 weken. Geen keuringsproces, niet nadenken gewoon doen. Dat versterkt de broodfok alleen maar.

Mariek dit is niets negatiefs naar jou, je bent blij met je pupje, groot gelijk! Dit is een losstaande discussie en wat dat betreft kan ik mij in Rosita vinden.

Citaat:
Vaak zijn "vuilnisbakkies" veel sterker dan die mooie doorgefokte beesten.

Honden zoals onze pup, een met stamboom, is er alleen maar op gefokt om het te verbeteren, een nuttige bijdrage. Er is zorgvuldig gezocht op ED en HD bijv. om deze kans te minimaliseren. De ouders zijn ED vrij en HD A (zeg ik het nou goed of was het andersom ps: ) De kans dat Benthe problemen krijgt met haar elleboogjes of heupjes is aanwezig ondanks de ouderresultaten, maar dat lag zeker niet aan de fokkers of aan haar lijn, meer aan het feit dat ze gewoon een hond is.

Op het moment dat je kruisinkjes hebt zonder stamboom, weet je niet of er erfelijke ziektes zijn in de familie. De ouders kunnen gezond ogen, maar misschien schuilt er verderop in de familie lichamelijke of mentale problemen. De kans daarop is GROTER als je niets over de familiedieren weet.

Post is inderdaad weg Albetine ik moest even wat wijzigen omdat ik niet op Mariek doelde maar op mensen in het algemeen die voor het gemak een MP nestje of iets in die trant kochten. En dat is ook waar o.a. Rosita voor waarschuwden.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:23

Albertine_N schreef:
Moet nu iedereen die bv een paard (weloverwogen) aanschaft te horen krijgen dat het geen wegwerpartikel is, dat doe je toch ook niet?

Als ik zie hoeveel paardjes er binnen een jaar weer van eigenaar 'moeten' wisselen dan denk ik dat dat helemaal geen slecht idee is? Voor paarden heb je geen asiel, die gaan gewoon naar een handelaar en dan de worst in, bij honden is dit (helaas? gelukkig? vul maar wat in) niet mogelijk en die gaan naar het asiel als ze 'tegenvallen'.

Maar bij Mariek1983 zal het hondje erg goed terecht komen want zij heeft alles overdacht. Waarom eigenlijk geen hondje met stamboom, Mariek1983?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:26

Je leest niet goed

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:30

Ik zal het nog een keer herhalen
Albertine_N schreef:
Moet nu iedereen die bv een paard (weloverwogen) aanschaft te horen krijgen dat het geen wegwerpartikel is, dat doe je toch ook niet?

Dus ik koop morgen een nieuw wedstrijdpaard en dan zou ik dus zo'n zelfde discussie kunnen verwachten

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:33

[quote="Pam"]

Mariek dit is niets negatiefs naar jou, je bent blij met je pupje, groot gelijk! Dit is een losstaande discussie en wat dat betreft kan ik mij in Rosita vinden.

[quote]

Ja is allemaal leuk en aardig, en ik snap de discussie wel!

Maar als idereen dan zo graag wil discussieren plaas dan een apart topic ozo, als het toch losstaand is!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:34

Albertine_N schreef:
Albertine_N schreef:
Moet nu
iedereen
die bv een paard (weloverwogen) aanschaft te horen krijgen dat het geen wegwerpartikel is, dat doe je toch ook niet?

Dus ik koop morgen een nieuw wedstrijdpaard en dan zou ik dus zo'n zelfde discussie kunnen verwachten

Ja precies, in PP volgt nu de discussie:

WEL OF GEEN PAARD KOPEN MET GOEDE PAPIEREN?!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:34

Pam, ik ben toch echt nog steeds van mening dat een vuinisbakkie, dus geen doorgefokt rasgevalletje, sterker is dan een rashond. Een fikkie wordt al snel 18 jaar, bij een labrador moet je blij zijn als hij 15 wordt.
We hebben zelf altijd diverse labradors in huis, zowel jacht als geleidehonden, dus ik weet hoe ze gekeurd en gefokt worden

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:36

Mariek: bij mij springt het papier nog steeds niet hoor en een papiertje apporteert ook geen stok

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:37

Albertine_N schreef:
Albertine_N schreef:
Moet nu
iedereen

die bv een paard (weloverwogen) aanschaft te horen krijgen dat het geen wegwerpartikel is, dat doe je toch ook niet?

Het woord weloverwogen is hier het punt Albertine_N, wanneer ts inderdaad zo weloverwogen te werk was gegaan dan had ze de reacties ruim kunnen verwachten en ze doodgewoon kunnen weerleggen? In plaats van dat ze haar nu 'koud op het dak vallen'? Wat versta jij onder weloverwogen?

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:40

*zucht*

Nou ik wens je heel veel plezier met je hondje, hopen dat alles goed is bij de DA En echt een stoere naam

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:41

Geef haar portie gewoon aan Fikkie

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:41

Je hoort mij niet zeggen dat vuilnisbakken niet gezond zijn.

Ik zeg dat de kans op ziekten groter is bij vuilnisbakjes omdat je daar niet kan controleren of er ziekten aanwezig zijn in de familie van de hond, en dat de kans daarop bij een stamboomhond geminimaliseerd worden door weloverwogen fokken.

Overigens koop jij toch ook geen paard zonder te controleren op gebreken? En je fokt toch ook niet met je merrie als er erfelijke afwijkingen zijn?