Pup uitgezocht!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:14

Ik loop dat al eeuwen te roepen (naja een maandje ) Mijn vriend snapt me niet haha en toen keek hij gisteren naar de opvoedpolitie voor dieren, dat is die Cesar die gebruikt dezelfde methode, riepen hij en zn broer, hey die is goed, dat moet je doen! *eh duh *

Vind het heerlijk lezen, en gewoon simpel op te lossen zoals iedereen een cracker eten en dan t maaltje voor de hond pas.

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:21

ja heb ik ook gelezen. en dat trekken aan de lijn, gewoon stil blijven staan zodat ze zien dat dat nog langzamer gaat dan gewoon het baasje bij devoet blijven volgen. Ook dat met visite, ze bedanken voor het waken, maar de visite moet haar negeren, pas als hun zeggen kom, kunnen ze haar begroeten.

ikke24

Re: Pup uitgezocht!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:29

[url]http://www.mijnalbum.nl/Album=JAMSZDGL[url]

Zo?

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:32

Laatst bijgewerkt door Sirius_ op 07-05-06 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:33

het lukt me niet......sorry

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:35

Afbeelding

Ach wat een schatjes, al kan je nog niet veel zien

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:36

HEEY THANKS!!!!!!!!!!!!

wacht ik zal julie ff vertellen welke chayenne is:
Henk dat is dus de vader van de puppy's...we hebben helaas geen foto's van de moeder.
De tweede foto weet ik eigenlijk niet heel zeker of dat chayenne is, maar lijkt er wel op gezien de symmetrie in het gezicht.
Bij de vierde foto is het de tweede van beneden...de kleinste eigenlijk die dor haar zusje omhelst wordt haha lief he.
En bij de laatste is ze de middelste met het zwarte neusje wat haar broertje aan het bijten is.

P.S. de pup die ik eerst had uitgezocht is degene wat chayenne wer bijt op de laatste foto met de madonna pukkel op de snuit hahah.

Nu weten jullie een beetje, zodra k weer foto's krijg zet ik ze erbij!!!

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:38

haha de foto's zijn nu in spiegelbeeld hier neergezet: Bedankt trouwens!

Dus nu is foto 1 uit mijn uitleg, foto 4 hier op bokt...
Moet ik het nog veranderen of lukt het zo wel hahaha

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:39

Je zal met een aantal weken zien dat haar witte aftekening een stuk smaller word op haar koppie
Ze is idd mooi getekend,
zie ik daar 1 pup met een witte halsvlek die doorloopt vanaf de kop?

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:41

ja dat is het reutje. Op zich vind ik dat wel grappig uitzien, niet?

sabineG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:41

o ik ben jaloers!!!! Ik ben al weken bezig mijn vriend over te halen...!!! Ik wil ook een Berner! Een vriendin van mijn heeft een teejte en ze zijn zo leuk! Ik hoop dat ik m zover kan krijgen!

Heel veel plezier met je nieuwe maatje!

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:42

Onze "nieuwe" hond heeft dat ook, je ziet nog een vaal streepje van de kop naar de nek, de nek vlek is nog duidelijk zichtbaar
Maar dat maakt de hond er niet minder om, je kan er alleen niet mee fokken volgens de regels, maar ja, daar kies je dan voor

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:46

ja dat is ook zo. Wij heben per toeval eigenlijk voor dit pupje gekozen, gewoon omdat het op ons afkwam en erg duidelijk liet merken dat we haar moesten pakken, we hebben niet gekeken naar hoe ze eruit zag; ja een beetje natuurlijk wel

Maar per toeval is dit idd het mooist getekende teefje die erbij zit, dus das een meevallertje

Esmee93

Re: Pup uitgezocht!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:05

Altijd leuk, puppy's. Berner senners zijn echt super mooi honden!
Heel veel plezier, en succes, met Cheyenne

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:07

chAyenne

Ik zei ook eerst cheyenne maar mij vrind zegt je hoort een a dus schrijven we het ook met een a.

Yes sir hahaha...nee geintje

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:11

Waar zouden jullie op letten bij het uitkiezen van een pup?
Want eerlijk gezegd weet ik daar niet zo heel veel van....

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:17

Ehm niet de pup die het eerst op je afkomt, niet degene die afwachtend blijft zitten. MAAR wat als de dominantste pup de kat uit de boom kijkt, en denkt ik zie wel wat er gebeurt?

Dus je weet het niet. Het is handig als de fokkers een puppytest afnemen. Verder ben ik van mening, je kan een dominante of een onderdanige pup hebben, of er een tussen in maar het is altijd de eigenaar die het uiteindelijke karakter bepaald.

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:21

Ja zoiets hadden wij ook. Al is de pup nog zo dominant wij zorgen er wel voor dat WIJ de roedelleiders in zijn leven worden!

Maar ik vond dat ene teefje wat ik uitgezocht had, erg stil en steeds op de achtergrond. Uiteindelijk toch niet zo'n goed gevoel bij hahaha
En het is zo moeilijk te kiezen, tussen die hoopjes he....we zijn gewoon op ons gevoel afgegaan en meestal is dat de beste keuze die je maken kan, toch?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:51

Het beste ben je af bij een ervaren fokker die een goede match kan maken tussen nieuwe eigenaar en pup. Wanneer je alleen op je eigen oordeel afgaat dan oordeel je op die enkele keer dat je er bent en da's wel heel beperkt. De fokker ziet de pups 24 uur per dag. Verder bepaal je het karakter natuurlijk niet (hoe zou er anders een ras bekend kunnen staan om een bepaald karakter? Denk aan drukke terriers, apporterende retrievers) maar kun je er flink aan bijsturen natuurlijk. Wanneer een pup als 'dominant' uit de test komt en de baas gaat daarmee gericht aan de slag dan zal de pup uiteindelijk niet als een 'dominante' hond eruit komen. De conclusies uit de puptest kunnen je dus zeker helpen bij de manier van opvoeden van de hond.

Als nieuwbakken hondeneigenaar zou ik dus erg vertrouwen op de kennis van de fokker en die de keus voor mij laten bepalen. Wanneer je zelf niet goed kunt/wilt oordelen dan heb je dus een ervaren fokker nodig.

Bij combi's onervaren koper en onervaren verkoper heb ik altijd een gevoel van de lamme die de blinde moet leiden..... Niet fijn dus.

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:55

ja maar hier heb ik wel ook wat bij te vermelden.
Ik hoor regelmatig van een erkende fokker dat ze niet met het minst "goede" hondje zitten willen blijven.
Dit hebben we inmiddels van 2 erkende fokkers te horen gekregen. Ze zeiden tja wat is eerste keus...wij willen natuurlijk niet met de slectste blijven zitten met het risico dat we ze niet kwijt komen....

De vrouw waar we nu zijn geweest zei ons eerlijk, dat het karakter van het hondje niet veel uitmaakt als je er maar mee weet om te gaan en toen wij vertelden dat we ons er zo in hadden verdiept zei ze, waar ben je dan bang voor?
Ze vond dat we een goede keuze hadden gemaakt.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:34

ikke24 schreef:
Waar zouden jullie op letten bij het uitkiezen van een pup?
Want eerlijk gezegd weet ik daar niet zo heel veel van....

Dit vroeg je toch?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:37

Maar mensen zelf laten kiezen heeft zeker voordelen hoor. In de eerste plaats weten onervaren pupkopers het 'altijd' te presteren om het lelijkste pupje als eerste te kiezen. Verder kun je later geen gezanik krijgen wanneer er iets aan mankeert want 'ze hebben hem zelf uitgezocht'.

Jawel, die voordelen zie ik ook wel. Toch wil ik graag datgene waarvan ik denk dat het beste is voor mijn pupjes.

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 22:42

ja dat beetje wat ik weet heb ik daar geschreven hahaha

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:45

Weet je, we kunnen elkaar helemaal gek maken, da's niet zo moeilijk. Wanneer jij een optimaal gevoel hebt bij deze fokker en je álle vragen die je hebt over honden, over fokken en opfokken aan haar kan stellen en je een voor jou duidelijk en begrijpelijk antwoord krijgt, dan is het gewoon goed.