Mijn leguaan de eerste keer buiten... stress =P

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Myrthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:32

wat een leuke leguaan, volgens mij vindt hij het wel leuk buiten

ikke17

Re: Mijn leguaan de eerste keer buiten... stress =P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:38

OMG , reptielen zijn hele stress gevoelige dieren en met name leguanen,kameleons etc. ik vind dit een beetje een domme actie hé, en nou ben je het vast niet met me ééns maar ik vind dit heel onverstandig, ten eerste moet je dat dier niet vast maken aan zo'n konijnenriempje als zijn vliezen die uitzetten tussen de benen met lopen hierin waren verstrikt had je een groot probleem ( heb ik al eerder gezien) en dat is zoveel stress maak dan een soort van openlucht hok met kippengaas of groen gaas, maar ga niet proberen om een reptiel uit te laten dat werkt meestal niet en vooral niet de eerste keer

Ik hou zelf inmiddels als weer 14 jaar reptielen en dit soort verhalen, naja de foto''s zien er in ieder geval goed uit, en hj heeft het wel naar zn zin zo te zien dus dat valt weer mee

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 18:00

Ik was niet aan het proberen mijn leguaan uit te laten, ik wilde haar alleen in de boom (waar ze dus ook zat op de eerste foto's) zetten waar hij dus in het zonnetje kon zitten. Het riempje was alleen voor het geval hij weg zou gaan rennen ofzo. Dit is alleen een beetje mislukt omdat hij al eerder uit mijn handen 'sprong'.
Ik wist niet dat een riempje zo slecht kan zijn.. Ik hoor vaak dat mensen hun leguaan met een riempje even buiten zetten.
Met een buiten hok ben ik al bezig

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:43

kaliefje schreef:
Zo dat is een lekker bakje Daar zullen ze het vast wel naar hun zin hebben

ymneuss, ik denk het wel, al weet ik het niet helemaal zeker.. Maar het zal ook per leguaan verschillen hoor. Kijk maar naar andere dieren, die zijn ook nooit hetzelfde van kleur.

Navidad, ik sproei hem (bijna) elke dag dus dat zit goed! Al vind hij het niet altijd even leuk haha
Hoe strak kan dat tuigje uiterlijk? Deed jou leguaan ook zo raar aan het begin toen ie het tuigje aan had?

Mijn leguaan zit trouwens nu boos met z'n poten langs het glas te krassen omdat ie er alweer uit wil haha
Morgen weer beesje...

mijn tuigje zit niet strak absoluut niet, net zodat die er niet in kan verstrikken wat hierboven al is gezecht, ik blijf er wel altijd bij tevens

naar mijn mening is een tuigje niet gevaarlijk, die van mij klemt ook niet dus en zit ver achter de vliezen.ze blijft altijd wel rustig liggen dus daar heb ik ook niet echt een probleem meer mee.