Pukkie de tamme mus, haar levensverhaal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:02

Wat een leukerd en wat een prachtige foto's ook!

Goed dat je hulpeloze vogeltjes een handje helpt, alle lof.

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:50

Heej
Wat goed dat je je zo inzet voor deze vogeltjes! Het schijnt echt heel erg moeilijk te zijn.
Ik heb 1 keer een meerkoetje opgevangen en 1 keer een mereltje, alleen ze hebben het beide niet overleefd.. Het mereltje wilde gewoonweg niet eten (de meerkoet ook niet echt, maar wel een beetje), en de meerkoet hadden mensen gevonden op kamp, en we sliepen in een schuur, het was veelste koud en dat beestje maakte ontsettend veel lawaai, toen heb ik haar in een zo warm mogelijk huisje gezet met een fles warm water als kruik.. Maar ze heeft de nacht net niet gehaald... echt sneu...
Heb je speciale truckjes ervoor om hun bekje open te krijgen zodat ze gaan eten? hoe leer je ze dat je ze wil voeren?
En ze moeten 2 x per uur eten hebben, hoe doe je dat als je naar school moet enzo?
Wat een vragen! Maar ik ben gewoon heel erg geintereseerd!

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:28

kaliefje schreef:
Heej
Wat goed dat je je zo inzet voor deze vogeltjes! Het schijnt echt heel erg moeilijk te zijn.
Ik heb 1 keer een meerkoetje opgevangen en 1 keer een mereltje, alleen ze hebben het beide niet overleefd.. Het mereltje wilde gewoonweg niet eten (de meerkoet ook niet echt, maar wel een beetje), en de meerkoet hadden mensen gevonden op kamp, en we sliepen in een schuur, het was veelste koud en dat beestje maakte ontsettend veel lawaai, toen heb ik haar in een zo warm mogelijk huisje gezet met een fles warm water als kruik.. Maar ze heeft de nacht net niet gehaald... echt sneu...
Heb je speciale truckjes ervoor om hun bekje open te krijgen zodat ze gaan eten? hoe leer je ze dat je ze wil voeren?
En ze moeten 2 x per uur eten hebben, hoe doe je dat als je naar school moet enzo?
Wat een vragen! Maar ik ben gewoon heel erg geintereseerd!

Geeft niet hoor

Ik hou de allerkleinste ook idd warm met een warm waterflesje met een theedoek eromheen gewikkeld. De kleine hebben al heel gauw door dat als je met eten en een pincet een beetje schokkerige ewegingen of gewoon aan komt vliegen met de pincet, zodat je in het begin zoveel mogelijk de moeder ndoet, dan doen ze het bekje vanzelf open, bij de oudere gaat het wat lastiger, die moet je eerst dwangvoederen want ze zien duidelijk dat jij mams niet bent en als ze het doorhebben werken ze ook wel mee. Ik heb geluk dat ik vorig jaar rond deze tijd exames had dus ik was veel vrij, mn moeder er mn zus helpen ook mee als ik echt weg moet, nu heb ik een weekje vakantie dus heb ik ook tijd voor die andere wees die ik nu heb. daarna moet ik weer naar school en stage, en dan ben ik steeds laat thuis dus ik zal geen geen jong grut meer kunnen aannemen want nu heb ik er gewoon geen tijd meer voor helaas..

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:36

Oke jammer he.. dat je dan school hebt enzo..
Echt leuk om te lezen hoe jij dat doet
Hoe dwangvoer je een vogeltje dan? er zit toch ergens een plekje aan de zeikant van het bekje ofzo??

Targaryen

Re: Pukkie de tamme mus, haar levensverhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:47

Wooh, allereerst mijn complimenten dat je dit soort werk doet. Lijkt me echt ongelooflijk leuk, maar ook best vermoeiend of niet? Echt super iig van je!

Verder vind ik het een heel leuk musje! Hoe oud is ze nu?

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 17:38

Dank je wel ze is nu 1 jaar.

@ Kaliefje, bij de kleintjes als je aan de zeikant op de kuikenbek zachtjes drukt gaat het bekje vanzelf open.