Nassie schreef:Dobermannen die getraint zijn voor hun terein te verdedigen daar moet ik echt helemaal niets van hebben.. Die vind ik wel eng. Maar al zou er op de zelfde plek van de doberman een golden-retriever staan om zijn terein te verdedigen zou ik het weer minder eng vinden..
Gisteren was ik een stuk aan het lopen met me pony en Amanda toen kwamen wij ook een doberman tegen, ik helemaal zenuwachtig omdat de hond onze kan op kwamMaar de hond was banger voor mijn pony dan ik voor hem..
Dit was gewoon een hond die in huis leeft en niet voor terein bewaking is, dat vind ik dan weer wel leuke honden..
Ik vind het wel hele prachtige dieren maar zou er zelf nooit voor kiezen
Ja, was een schat van een hond!
Jong nog denk ik.
Op de stal waar ik hiervoor reed hadden ze er 2.
De ene is ingeslapen omdat ze onbetrouwbaar was.
Ze hebben haar van de doberman opvang gehaald, als laatste redmiddel.
Maar ze kon je gewoon ineens vanuit het niets aanvallen.
Heel jammer, want ze ook ontzettend lief zijn!
De ander was gewoon een uit de kluiten gewassen schoothond

Lief, een watje en kwam echt op schoot liggen.
Zelfs toen hij een volwassen dober was.
Kont nog net op je knieën, kop op je schouders.
En dan slapen
Maar de hond was banger voor mijn pony dan ik voor hem..
haha je moet inderdaad consequent zijn, maar ze gaan echt voor je door het vuur als het moet. Zo was ik een keer ziek en lag met hoofdpijn op de bank. Dan wijken ze niet van je zijde. Of als je alleen thuis bent 's avonds en je vind het even niet prettig dan is het net of ze het voelen. Dan maakt hij je de hele tijd aan het lachen en blijft bij je waken... Echt het zijn super honden, alleen jammer dat ze nooit 5 min op hun kont kunnen blijven zitten

Tegen vreemden zijn ze vaak heel eenkennig, maar de baas is heilig voor ze. Ze luisteren daar ook als geen ander naar.

en ik weet echt wel dat sommige honden juist super zijn..
en dat doet meer pijn!