Mijn Dobermann

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:21

Nassie schreef:
Dobermannen die getraint zijn voor hun terein te verdedigen daar moet ik echt helemaal niets van hebben.. Die vind ik wel eng. Maar al zou er op de zelfde plek van de doberman een golden-retriever staan om zijn terein te verdedigen zou ik het weer minder eng vinden..

Gisteren was ik een stuk aan het lopen met me pony en Amanda toen kwamen wij ook een doberman tegen, ik helemaal zenuwachtig omdat de hond onze kan op kwam Maar de hond was banger voor mijn pony dan ik voor hem..
Dit was gewoon een hond die in huis leeft en niet voor terein bewaking is, dat vind ik dan weer wel leuke honden..

Ik vind het wel hele prachtige dieren maar zou er zelf nooit voor kiezen

Ja, was een schat van een hond!
Jong nog denk ik.

Op de stal waar ik hiervoor reed hadden ze er 2.
De ene is ingeslapen omdat ze onbetrouwbaar was.
Ze hebben haar van de doberman opvang gehaald, als laatste redmiddel.
Maar ze kon je gewoon ineens vanuit het niets aanvallen.
Heel jammer, want ze ook ontzettend lief zijn!

De ander was gewoon een uit de kluiten gewassen schoothond
Lief, een watje en kwam echt op schoot liggen.
Zelfs toen hij een volwassen dober was.
Kont nog net op je knieën, kop op je schouders.
En dan slapen

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:46

Ik pas wel eens op de honden van de broer van mijn vriend en die hebben ook een dobber. Echt eigenlijk zijn ze vaak best sullig en dom haha je moet inderdaad consequent zijn, maar ze gaan echt voor je door het vuur als het moet. Zo was ik een keer ziek en lag met hoofdpijn op de bank. Dan wijken ze niet van je zijde. Of als je alleen thuis bent 's avonds en je vind het even niet prettig dan is het net of ze het voelen. Dan maakt hij je de hele tijd aan het lachen en blijft bij je waken... Echt het zijn super honden, alleen jammer dat ze nooit 5 min op hun kont kunnen blijven zitten

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:57

Wat mij ook opvalt aan Dobermanns, is dat ze heel trots zijn. Beetje hoogmoedig soms zelfs, die op de manege lopen. Als er een andere hond langs komt helemaal stoer gaan doen zo van ''waag het niet om op mijn terrein te komen !!'' Tegen vreemden zijn ze vaak heel eenkennig, maar de baas is heilig voor ze. Ze luisteren daar ook als geen ander naar.

Jazz, 1 van die dobermanns, is echt een mafkees. Wij hebben op het terras van de manege 2 buitentafels staan (hele stevige die aan de grond vast zitten) en daar gaat ze dan bovenop liggen maffen !! Ze is er ook weleens vanaf gedonderd, toen ze lag te slapen...

Langs onze manege loopt een ruiterpad het duin in. Toen ik nog niet op deze manege stond met mijn paard, reed ik daar weleens langs als ik naar het duin ging. Toen was ik altijd bang voor die honden, nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik ooit bang ben geweest voor deze schatten !! Dobermanns mogen dan wel een fel karakter en een slechte naam hebben, maar als je ze goed opvoedt en consequent bent, zijn het superlieve honden.

Weet iemand uit welk land de Dobermann van oorsprong komt ? Ik vermoed Duitsland...

PS : Mss zijn er bokkers die weleens een rit op Manege Meeuwenoord in Noordwijk hebben gemaakt, hebben de honden vast weleens gezien.

__Robijn__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:14

Maxielover schreef:
Wat mij ook opvalt aan Dobermanns, is dat ze heel trots zijn. Beetje hoogmoedig soms zelfs, die op de manege lopen. Als er een andere hond langs komt helemaal stoer gaan doen zo van ''waag het niet om op mijn terrein te komen !!'' Tegen vreemden zijn ze vaak heel eenkennig, maar de baas is heilig voor ze. Ze luisteren daar ook als geen ander naar.

Jazz, 1 van die dobermanns, is echt een mafkees. Wij hebben op het terras van de manege 2 buitentafels staan (hele stevige die aan de grond vast zitten) en daar gaat ze dan bovenop liggen maffen !! Ze is er ook weleens vanaf gedonderd, toen ze lag te slapen...

Langs onze manege loopt een ruiterpad het duin in. Toen ik nog niet op deze manege stond met mijn paard, reed ik daar weleens langs als ik naar het duin ging. Toen was ik altijd bang voor die honden, nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik ooit bang ben geweest voor deze schatten !! Dobermanns mogen dan wel een fel karakter en een slechte naam hebben, maar als je ze goed opvoedt en consequent bent, zijn het superlieve honden.

Weet iemand uit welk land de Dobermann van oorsprong komt ? Ik vermoed Duitsland...

PS : Mss zijn er bokkers die weleens een rit op Manege Meeuwenoord in Noordwijk hebben gemaakt, hebben de honden vast weleens gezien.

De dobermann komt indd oorspronkelijk uit Duitsland!
Hier een stukje over de geschiedenis.

Het ras van de Dobermanns voert als enige de naam van haar eerstbekende fokker Friedrich Louis Dobermann. Volgens de overlevering was hij belastinginner, vilder en daarnaast de stads-hondenvanger met het wettelijk recht alle loslopende honden te vangen.
Voor de fok paarde hij uit dit reservoir bijzonder scherpe honden.
De belangrijkste rol bij de opbouw van het Dobermannras speelden zeker de zogenaamde Slagershonden, die onder de toen geldende omstandigheden al als een relatief doorgefokt "ras" konden worden aangemerkt.
Deze honden waren een soort van voorloper van de huidige Rottweiler vermengd met een soort van herdershond, die in Thuringen in het zwart met roestrode aftekeningen voorkwam.

Met de hier opgesomde mengeling van honden heeft Dobermann in de zeventiger jaren van de vorige eeuw gefokt.
Hij kreeg daardoor zijn ras, dat wil zeggen gebruikshonden, die niet alleen waaks waren, maar ook manvaste hof- en huishonden. Ze werden veel als waak- en politiehonden ingezet.
Het veelvuldige gebruik in dienst van de politie leidde toen tot de bijnaam "Gendarme-hond".
Bij de jacht werden ze overwegend voor de bestrijding van roofwild ingezet.
Onder de hier geschetste voorwaarden was het bijna onvermijdelijk, dat de Dobermann al aan het begin van deze eeuw officieel erkend werd als politiehond.
De Dobermannfok streeft een middelgrote, krachtige en gespierd gebouwde hond na, die ondanks alles in de lijn van het lichaam elegantie en adel uitstraalt.
Hij moet bijzonder geschikt zijn als geleide-, waak- en gebruikshond en evenzo als hond in het gezin.

Zonnetje81

Re: Mijn Dobermann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:16

Ik vond ze altijd lelijk maar met die hangoren valt het best wel mee! Heb je ook foto's van iets meer afstand...... en van hoger genomen?? Ziet er beetje raar uit zo....

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:26

Ik vond ze altijd angstaanjagend samen met de Rottweiler. Dat is nu wat afgenomen. Thuis hebben we twee boxers (idd ook een Duits ras), een gecastreerd mannetje en een vrouwtje. Het mannetje Kaereltje (hij is niet zo klein) is nogal dominant, maar verder wel een lief dier, een echte allemansvriend. Als je ze idd goed opvoedt dan zijn het schatten van dieren.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:34

orionneke schreef:
Ik vond ze altijd lelijk maar met die hangoren valt het best wel mee! Heb je ook foto's van iets meer afstand...... en van hoger genomen?? Ziet er beetje raar uit zo....

Raar ? naja jou mening
http://img294.imageshack.us/my.php?imag ... 0164nh.jpg
Deze misschien ?

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:41

heerlijke honden wij hebben ze ook heel lang gehad,maar nu die oren niet meer omhoog mogen vind ik ze niet meer zo mooi,raar is dat dat je daarom echt op een hond kan vallen,de oren omhoog en de straat deraf geeft echt zon stoer uiterlijk!
Ze zijn ook echt wel trots en arrogant,heerlijke honden

Nassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:03

Met hangoren vind ik ze minder eng eruit zien

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:39

Waarom deden ze bij de dobermann de staart eraf? Om het stoere uiterlijk, of wat nog meer........ Bij de boxers gaven ze altijd als argument dat ze anders hun staart kapot zouden slaan, vanwege het enthousiaste gedrag.

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:43

Ik vind ze zo gaaf, later wil ik er ook 1. Mijn moeder is er bang voor (vraag me niet waarom)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:07

Ik vind ze ook ontzettend mooi om te zien, maar mijn eigen hond (kruising benner senner x duitse staande) had ik net ongeveer een weekje toen ik haar meenam naar een hondenbos hier in de buurt. Daar liep dus ook een Dobermann met zn baasje en die hond vloog uit het niets mijn hond aan en greep haar in dr nek. Mijn hond ging meteen op haar rug liggen (heel erg onderdanig), maar die Dobermann bleef haar maar aanvallen. Dat baasje moest erom lachen en riep eindelijk haar hond terug terwijl ik helemaal hysterisch was. Ik heb dus niet echt een fijne herinnering aan Dobermanns.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:53

Quarterh0rse schreef:
Mooie hond, ik vind het zelf schitterende honden om te zien.
Zelf hebben we een Rottweiler die is kwa karakter wel aardig te vergelijken.
Op m'n site staat een dobermann van iemand hier op bokt, vind dat echt een kwijlbeest

Helaas heb ik zelf niet zo'n goede ervaring met Dobermann's en Rottweilers ..
Vriendin van mij had een dobermann, maar die greep je als je maar even in de buurt van z'n mand kwam. Dit ligt natuurlijk niet aan de hond zelf, maar ook aan de opvoeding. Ik ken ook andere mensen met een Dobermann, die man heeft dat beest prima onder controle, maar als die vrouw ermee loopt, dan loop ik er met onze honden ook het liefst met een boog omheen.
Rottweilers, tja .. 1 van onze honden, is laatst gegrepen door een Rottweiler, zonder dat ze echt iets deed. [wat wil je, die hond is doof en blind, was zich van geen kwaad bewust] en werd zonder enige waarschuwing gegrepen, met gevolg een flinke operatie, die ook anders had kunnen eindigen. Al ken ik ook een rottweiler die super lief is enzo ..
Tja, ik ben toch meer op m'n hoedde bij dat soort honden dan bijvoorbeeld een goldenretriever ..

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:24

Urbann schreef:
Evaa_ schreef:
Mooie hond

Alleen tja, ik heb de pest aan die honden en ik weet echt wel dat sommige honden juist super zijn..
Maar 2dobermann hebben dus onze schapen opgegeten..
Ze zijn over de sloot enzo gerend, en zo in ons weiland.. (en over hek gesprongen)
Nu vind ik ze doodeng .. maar dat heb ik zowieso met grote honden vind ik eng.. helemaal als ze op me af rennen.
Ik raak echt in paniek dan

Ik liep namelijk een keertje over de straat, en toen kwam uit een oprit een hond rennen, en die viel zo me pony aan.. en daar stond ik dan.. met een pony in me hand die aan het steigeren was op de weg en een hond om drheen rennen..

Sindsdien ben ik als de dood voor honden

Tsja, En dat krijg je er ook niet meer uit. Mijn tante heeft het ook. Die is toen een x aan gevallen door een grote hond. En is als de dood voor mijn hond. Die geen vlieg kwaad doet

Dat heb ik met hanen Ooit aangevallen door zo'n beestje, brr..

Maar nu ontopic. Zelf 2 dobbermannen gehad, wat een gave beesten zijn het hé. En een uitstraling dat ze hebben, mensen lopen spontaan met een boog om je heen terwijl die van ons echt niks deden

__Robijn__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 07:15

Sullie97 schreef:
Waarom deden ze bij de dobermann de staart eraf? Om het stoere uiterlijk, of wat nog meer........ Bij de boxers gaven ze altijd als argument dat ze anders hun staart kapot zouden slaan, vanwege het enthousiaste gedrag.

Een dobermann heeft een dunne beharing. Als ze dan ergens tegen aan slaan gaat die kapot. Gaat het wondje ontsteken, moet die erals nog af!! Dat doet meer pijn voor de hond, dan dat het gebeurt als die er niks van voelt.

__Robijn__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 07:26

Jaduuh schreef:
Quarterh0rse schreef:
Mooie hond, ik vind het zelf schitterende honden om te zien.
Zelf hebben we een Rottweiler die is kwa karakter wel aardig te vergelijken.
Op m'n site staat een dobermann van iemand hier op bokt, vind dat echt een kwijlbeest

Helaas heb ik zelf niet zo'n goede ervaring met Dobermann's en Rottweilers ..
Vriendin van mij had een dobermann, maar die greep je als je maar even in de buurt van z'n mand kwam. Dit ligt natuurlijk niet aan de hond zelf, maar ook aan de opvoeding. Ik ken ook andere mensen met een Dobermann, die man heeft dat beest prima onder controle, maar als die vrouw ermee loopt, dan loop ik er met onze honden ook het liefst met een boog omheen.
Rottweilers, tja .. 1 van onze honden, is laatst gegrepen door een Rottweiler, zonder dat ze echt iets deed. [wat wil je, die hond is doof en blind, was zich van geen kwaad bewust] en werd zonder enige waarschuwing gegrepen, met gevolg een flinke operatie, die ook anders had kunnen eindigen. Al ken ik ook een rottweiler die super lief is enzo ..
Tja, ik ben toch meer op m'n hoedde bij dat soort honden dan bijvoorbeeld een goldenretriever ..

Ik heb het ook niet echt op Rottweiler.Toen ik klein was, was ik met mijn hond aan het lopen[ ook een dober] en die werd gegrepen door 2 rottweilers. Uit het niets. Haar achterbeen was helemaal open. Je kon haar botten zien zitten. Haar spieren waren door gebeten. Nog net niet haar zenuwen. Anders moest haar been geamputeerd worden. En dat beestje had al zoveel mee gemaakt. Wij hadden haar gekregen toen ze 2 was. Daarvoor was ze als puppy mishandelt door een man. Hij besefte niet dat het een PUPPY was. En als die dan thuis kwam, na z'n werk. En zag dat ze geplast had [ was logisch was voor een puppy die de hele dag alleen moest zijn] schopte hij haar en sloeg haar. Toen is ze door de fokker weggehaald. Wij hebben toen haar broer gekregen. Maar dat klikte niet. Hij was niet opgevoed met kleine kinderen. Dus als ik huilde begon hij te grommen. Dus die moest weg. Toen zei de fokker, ik heb nog een Teefje zitten. Toen zijn we gaan kijken. Ze zat bij een boerderij, waar nog 10 herders honden zaten. En die 10 gingen altijd met haar stoeien. Met zn alle tegen haar. Ze zat onder de wondjes en was als de dood voor mijn vader. Vanwege die man die haar sloeg en schopte. We hebben haar mee genomen want we konden het niet aan zien. We zijn met haar naar de dierenarts geweest. Alle wondjes zijn uiteindelijk hersteld. Ze heeft ook nooit heimwee gehad, of gepiept. Maar door alles, was ze bang voor de stofzuiger,luchtballon,vuurwerk, onbekende mannen[voor me vader was ze niet bang meer] en ze had nog steeds een slechte vacht. In de winter had ze altijd nog beetje kaale plekken. Die schat heeft bij ons gelukkig een fijn leven gehad. Haar leven was veelste kort. Ze is 7 geworden met een niet zo'n leuke dood. Ze had Darmkanker dat uitgezaaid was. Hellaas heeft zijn een ongelukkig leven gehad met al die dingen. Ze heeft 5/6 jaar van haar leven kunnen genieten.
Er zijn nog genoeg van dit soort honden, die ook herplaatst moeten worden. Denk je nou, ik wil ook wel een dober. Kijk dan eerst even op de dobermann resceu.

Bedankt voor de reacties

__Robijn__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:05

Amanda schreef:
Nassie schreef:
Dobermannen die getraint zijn voor hun terein te verdedigen daar moet ik echt helemaal niets van hebben.. Die vind ik wel eng. Maar al zou er op de zelfde plek van de doberman een golden-retriever staan om zijn terein te verdedigen zou ik het weer minder eng vinden..

Gisteren was ik een stuk aan het lopen met me pony en Amanda toen kwamen wij ook een doberman tegen, ik helemaal zenuwachtig omdat de hond onze kan op kwam Maar de hond was banger voor mijn pony dan ik voor hem..
Dit was gewoon een hond die in huis leeft en niet voor terein bewaking is, dat vind ik dan weer wel leuke honden..

Ik vind het wel hele prachtige dieren maar zou er zelf nooit voor kiezen

Ja, was een schat van een hond!
Jong nog denk ik.

Op de stal waar ik hiervoor reed hadden ze er 2.
De ene is ingeslapen omdat ze onbetrouwbaar was.
Ze hebben haar van de doberman opvang gehaald, als laatste redmiddel.
Maar ze kon je gewoon ineens vanuit het niets aanvallen.
Heel jammer, want ze ook ontzettend lief zijn!

De ander was gewoon een uit de kluiten gewassen schoothond
Lief, een watje en kwam echt op schoot liggen.
Zelfs toen hij een volwassen dober was.
Kont nog net op je knieën, kop op je schouders.
En dan slapen

Ja het zijn ongeloofelijke slijmballen hoor! hahaha
Ik zat net even op je site te kijken. Mijn complimenten!! Erg mooie foto's. En je tekeningen helemaal! petje af

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:58

Urbann schreef:
Sullie97 schreef:

Een dobermann heeft een dunne beharing. Als ze dan ergens tegen aan slaan gaat die kapot. Gaat het wondje ontsteken, moet die erals nog af!! Dat doet meer pijn voor de hond, dan dat het gebeurt als die er niks van voelt.

Dus dezelfde reden als bij boxers, of niet?

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:08

Ik vind Dobermannen prachtige honden om te zien, ik hou wel van honden met een gevaarlijke uitstraling. Maar mijn ervaring met Dobermannen is dat ze duidelijk 1 leider nodig hebben, en de situatie altijd moeten kunnen overzien. Dat betekend dus dat ze in drukke situaties [schreeuwende kinderen, door een stad lopen, ruziemakende mensen] onberekenbaar worden. Ik hou daar niet zo van.

Zowieso vind ik dat je met een hond heerlijk gek moet kunnen doen. Dobermannen hebben rust nodig, duidelijke leiding en geen onverwachte bewegingen. Ik heb liever een hond die zijn baas, en iedereen in de omgeving van de baas vertrouwd.

Geef mij maar een Boxer .

En over die staarten: Wij hebben nu een Box die als 1 van de laatste nestjes in nederland nog een gecoupeerde staart heeft. Ik vind dat echt bij de Boxer horen, maar dat komt ook omdat iedere boxer die wij gehad hebben een gecoupeerde staart had. Ik heb Boxers gezien met een lange staart, waar qua breekbaarheid niets aan te breken valt. Tsjomme, onze eigen hond, heeft ook een dikke staartaanzet. Dus dat breken zal wel meevallen . De meeste Dobermannen die ik heb gezien hebben ook een brede staartaanzet.. dus die staarten kunnen wat mij betreft gewoon groeien .

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 16:04

Dieuwke1989 schreef:
Ik vind Dobermannen prachtige honden om te zien, ik hou wel van honden met een gevaarlijke uitstraling. Maar mijn ervaring met Dobermannen is dat ze duidelijk 1 leider nodig hebben, en de situatie altijd moeten kunnen overzien. Dat betekend dus dat ze in drukke situaties [schreeuwende kinderen, door een stad lopen, ruziemakende mensen]
onberekenbaar worden. Ik hou daar niet zo van.

Zowieso vind ik dat je met een hond heerlijk gek moet kunnen doen. Dobermannen hebben rust nodig, duidelijke leiding en geen onverwachte bewegingen. Ik heb liever een hond die zijn baas, en iedereen in de omgeving van de baas vertrouwd.

En over die staarten: Wij hebben nu een Box die als 1 van de laatste nestjes in nederland nog een gecoupeerde staart heeft. Ik vind dat echt bij de Boxer horen, maar dat komt ook omdat iedere boxer die wij gehad hebben een gecoupeerde staart had. Ik heb Boxers gezien met een lange staart, waar qua breekbaarheid niets aan te breken valt. Tsjomme, onze eigen hond, heeft ook een dikke staartaanzet. Dus dat breken zal wel meevallen . De meeste Dobermannen die ik heb gezien hebben ook een brede staartaanzet.. dus die staarten kunnen wat mij betreft gewoon groeien .

En een dobermann kan je ook gek mee doen, en in de stad lopen op drukke plaatsen! dus dat slaat eigelijk nergens op!
Ik doe ook gek met mijn hond en de honden die ik gehad heb. En op de hondenclub doen ze erook gek mee en hangen kinderen aan hun nek. Mijn hond houd dan niet van kinderen omdat hij daar niet mee is opgegroeid! Onverwachtenbewegingen maken ook niet uit. Het is een gewone hond waar je precies het zelfde mee kan doen als met een labrador ofzo. Een dobermann is een hond, maar niet iedere hond is een dobermann. Een dobermann heeft veel energie dus heeft geen rust nodig. Lekker gek doen, doen ze het lieft. Achter je aan rennen, spelletjes doen. Vinden ze allemaal fantasties
Misschien heb jij er ervaring mee dat ze dan zo reageren. Maar ik heb dat nooit meegemaakt.Alleen bij een dobermann moet je consequent zijn. En er is er 1 de baas indd. Naar de andere luisterd hij ook. Maar 1 is de baas. Daar luisterd hij het beste naar. Hij vertrouwd ook iedereen die bij zijn baas in de buurt is. Maar vreemde mensen doet die nog afstandelijk naar. Een dober is erg eenkennig maar zal nooit zomaar bijten naar vreemde. Tenzij je hem pijn doet, maar dat lijkt me logisch. Verder zijn ze in hun karakter heel nuchter en zullen geen vlieg kwaad doen.
De staarten zijn wel dik. Maar dun behaard. Ze breken hem ook niet, dat heb ik ook niet gezegt. Maar ze kunnen hem wel kapot slaan. En als die dan gaat ontsteken. Moet die er als nog af en dat doet meer pijn!

Bedankt voor de reacties

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:12

Dieuwke1989 schreef:
Ik vind Dobermannen prachtige honden om te zien, ik hou wel van honden met een gevaarlijke uitstraling. Maar mijn ervaring met Dobermannen is dat ze duidelijk 1 leider nodig hebben, en de situatie altijd moeten kunnen overzien. Dat betekend dus dat ze in drukke situaties [schreeuwende kinderen, door een stad lopen, ruziemakende mensen] onberekenbaar worden. Ik hou daar niet zo van.

Wij hadden in die tijd (juli 2001) een nestje, wat je eigenlijk geen nestje mag noemen er was er maar één, daar mochten we gelukkig nog wel de staart van touperen. Ik moet nu wel toegeven dat boxers met lange staarten nog lang niet zo lelijk zijn.

__Robijn__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 15:22

marjoleyn schreef:
Ik pas wel eens op de honden van de broer van mijn vriend en die hebben ook een dobber. Echt eigenlijk zijn ze vaak best sullig en dom haha je moet inderdaad consequent zijn, maar ze gaan echt voor je door het vuur als het moet. Zo was ik een keer ziek en lag met hoofdpijn op de bank. Dan wijken ze niet van je zijde. Of als je alleen thuis bent 's avonds en je vind het even niet prettig dan is het net of ze het voelen. Dan maakt hij je de hele tijd aan het lachen en blijft bij je waken... Echt het zijn super honden, alleen jammer dat ze nooit 5 min op hun kont kunnen blijven zitten

Ja ze voelen indd hoe jij je voelt. Als je chagerijnig bent, ligt hij in zn mand en komt niet hele tijd naar je toe. Hij weet dan dat je er geen zin in hebt! Als je zenuwachtig bent vooriets, voelt hij het ook. Als je moe of geeriteerd bent. Sluit hij zich een beetje af.
Ze leven ook erg met je mee. Als ik huil komt mijn hond voor me zitte en houd zn koppie scheef en kijkt me aan van : wat is dr ?
Ik vertel dan altijd hele verhalen tegen hem wat erin mij omgaat.
Hij is eigelijk mijn lopende dagboek

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 18:02

Een paar nieuwe foto's
Afbeelding
is hij aan het werk.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:09

__Robijn__