Ervaringen met cavia's bij elkaar zetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 20:28

Nouja konijn lijkt me ook niet echt een strak plan..
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen en als het niet lukt, lukt het niet..

Chichiba

Re: Ervaringen met cavia's bij elkaar zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:07

Konijn is idd geen goed idee...Als een konijn 1 keer trapt is het weg caaf...ook begrijpen ze elkaar niet...ze zijn niet van dezelfde familie...Ook hebben ze allebei andere behoeften...caviavoer heeft vit.c nodig terwijl dat voor konijnen weer schadelijk is...andersom met konijnenvoer ook...Dat is dus idd geen goed idee...
Het geld voor alle dieren dat ze op den duur ruzie kunnen krijgen maar dit gebeurt gelukkig weinig...Vandaar de info van fokkers...die hebben vaak meerdere beren bij elkaar zitten...Dat zijn toch de mensen met verstand van cavia's...

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:10

wij hebben al 8 jaar konijnen en cavias bij elkaar en is altijd goed gegaan en je kan ook wel gewoon knaagdierenvoer kopen en er dan vitamine c brokken door heen doen geloof niet dat dat slecht is or.en als ze vanaf jongs af aan met elkaar op groeien valt het allemaal wel mee.
@Chichiba:een konijn kan inderdaad een cavia dood schoppen maar een andere beer kan een andere cavia ook heel erg verwonden.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:37

Het verschil is dat de cavia begrijpt wat een andere cavia bedoeld...Waarschuwing enz...Een konijn kan een cavia niet waarschuwen als hij hem vervelend vind omdat ze elkaar gewoon niet begrijpen...Dan is het dus gewoon bam...Ik heb ook konijnen en cavia's samen gehad en het konijn werd altijd erg nerveus van de cavia...omdat cavia's erg opdringerig kunnen zijn...Als een konijn bv op een cavia zou gaan rijden kan zijn rug daar gewoon niet tegen...Er zijn meer tegens dan voors...helaas...

Ken ook veel fokkers die konijnen en cavia's fokken maar ze nooit samen houden omdat ze elkaar niet begrijpen en ze hele andere voedingsbehoeften hebben...

En ja het kan soms wel goed gaan...maar dan zitten ze vaak al vanaf 6 weken bij elkaar...bij de dierenwinkel dan he...

Maar goed...je moet het toch zelf uitmaken wat je wil...kunnen alleen maar advies geven...Ik vind alleen wel dat je beter op een fokkermening af kunt gaan dan die van de dierenwinkel...die blijkt nog altijd vaak niet te kloppen...

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 21:59

Chichiba schreef:
Het verschil is dat de cavia begrijpt wat een andere cavia bedoeld...Waarschuwing enz...Een konijn kan een cavia niet waarschuwen als hij hem vervelend vind omdat ze elkaar gewoon niet begrijpen...Dan is het dus gewoon bam...Ik heb ook konijnen en cavia's samen gehad en het konijn werd altijd erg nerveus van de cavia...omdat cavia's erg opdringerig kunnen zijn...Als een konijn bv op een cavia zou gaan rijden kan zijn rug daar gewoon niet tegen...Er zijn meer tegens dan voors...helaas...

Ken ook veel fokkers die konijnen en cavia's fokken maar ze nooit samen houden omdat ze elkaar niet begrijpen en ze hele andere voedingsbehoeften hebben...

En ja het kan soms wel goed gaan...maar dan zitten ze vaak al vanaf 6 weken bij elkaar...bij de dierenwinkel dan he...

Maar goed...je moet het toch zelf uitmaken wat je wil...kunnen alleen maar advies geven...Ik vind alleen wel dat je beter op een fokkermening af kunt gaan dan die van de dierenwinkel...die blijkt nog altijd vaak niet te kloppen...

Ja, ik heb ook al geinformeerd bij een fokker in de buurt, daar halen we zeer waarschijnlijk ook onze nieuwe cavia vandaan

Maisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:05

hoi

ik fok ook met konijnen en binnenkort ook met cavia´s. mijn konijnen zitten buiten en mijn cavia´s binnen. ik heb wel al mijn beertjes bij elkaar zitten en dat gaat prima. als ze eenmaal gedekt hebben moeten ze wel appart en dan kan je er wel een jong beertje bij zetten. maar dat verschilt ook weer per caaf. maar denkt wel dat het gewoon moet lukken bij jou caaf.

sucses met je caafjes. en laat even horen bij welke fokker je bent geweest.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:44

Het word niet bij een fokker halen helaas.
De cavia daar was net bevallen van 2 zeugjes, geen beertje dus. En ze verwachten binnenkort ook geen nieuw nestje.
Vandaag ben ik bij een dierenspeciaalzaak geweest waar ik Sam ook weg heb gehaald. Morgen mag ik het kleintje op komen halen. We hebben de afspraak gemaakt dat als het niet klikt ik hem terug mag brengen.
Ik zal foto's plaatsen wanneer ik hem heb!

As_tom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:14

trouwens....je kan een konijn en cavia makkelijk bij elkaar zetten.
alleen wel zorgen dat de cavia vitamine c binnen krijgt ja.....maar voor de rest moet dit geen probleem zijn!! alleen om al een cavia bij een ouder konijn neer te zetten is wel altijd opassen geblazen want dit kan wel goed fout gaan!