Lief lief poesje...als je nu niet komt maak ik bami van je!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Re: lief lief poesje...ALS JE NU NIET KOMT MAAK IK BAMI VAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:17

hmm... ik ken het probleem en ik raad je 1 iets aan: Clickertraining.
Ja ja, lach maar, maar via clickertraining kan je zelf een goudvis door een hoepel laten springen (heb het wel nog niet zelf uitgeprobeerd, maar kom)

Het gaat er niet echt om dat je je kat kunstjes gaat beginnen leren, maar gewoon de basis. Je gaat belonen wanneer ze iets goed doet (bijvoorbeeld wanneer die ligt te slapen, wat lekkers onder zijn neus duwen) en telkens ook een teken geven. Dit kan een woord, een gebaar, een tongklak zijn, whatever, zolang het maar herkenbaar is voor je beestje.

Het kan een tijdje duren tegen dat het er in zit, maar lukken zal het zeker. Mijn kat kan ondertussen al zitten op bevel en gaat op zijn achterpoten staan wanneer ik het vraag. Je moet er dus zeker in slagen om wat manieren in je kat te kloppen, zonder te straffen. Slecht gedrag moet je negeren, want als ze om aandacht vraagt, is negatieve aandacht ook aandacht.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:34

Katten doen altijd wat ze niet mogen

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 03:11

Oh god.. hoop dat die van mij niet zo word...

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:06

Katten doen altijd precies waar ze zelf zin in hebben en het is moeilijk een kat wat te leren.
Gelukkig is onze kat helemaal idolaat van ons en luisterd zelf als we zeggen dat ze in haar mandje moet, maar dat hebben wij ook nog niet eerder meegemaakt met katten hoor.......Deze is gewoon een beetje gestoord.

Ik denk dat je er maar weinig aan kan doen, en ik heb ook geen tips voor je.......Misschien een moeder in huis nemen. Ik heb namelijk nog nooit een kat gehad die niet bang was voor mijn moeder. Als mijn moeder er alleen al aan kwam waren de katten ook weg......

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:27

Die van mij werden altijd gewoon vanzelf lief..

Misschien een idee om er juist nog een kat bij te nemen? Wij hebben altijd twee katten gehad, dan hebben ze ook wat aan elkaar.. Alleen ik zou het niet doen als je eerste kat al best oud is, die van ons is toen weggelopen en niet meer teruggekomen.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:33

Aan die oplossing heb ik ook wel even gfedacht idd, maar als het nog een jonge kat is is het misschien wel verstandig om te doen. Het was bij ons heel erg duidelijk dat de katten ook vooral elkaar op voeden.
En komt de kat ook gewoon buiten?
Ik doe namelijk wel altijd mijn katten buiten, soms zie ik ze een paar dagen niet, maar ze zijn wel een stuk rustiger als ze in huis komen, daarkomen ze dan niet meer om te spelen mar om zich te wassen en lekker ergens te gaan slapen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:39

Wel de lusten maar niet de lasten van een huisdier willen;-(. Hoe oud is de kat TS daar komt geen antwoord op?

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 10:34

Rosita schreef:
Wel de lusten maar niet de lasten van een huisdier willen;-(. Hoe oud is de kat TS daar komt geen antwoord op?

Weer zo'n antwoord waar me de haren van rechtop gaan staan. (gebeurd wel vaker hier op bokt, jammer)

Ik wist best dat een kat niet het makkelijkste huisdier is, maar als ze imuum is voor ales en overal de schijt aan heeft, zelfs mijn meubels en gordijnen, dan zou jij daar ook niet zo blij mee zijn. Dit is niet typisch katten gedrag, dat herken ik wel.
Nala is nu 7 maanden en het is al 7 maanden hetzelfde liedje. Het gaat niet beter alleen maar slechter. We krijgen met de pinksteren een pup erbij, hoop dat ze dan wat afleiding heeft, maar ik hoop niet dat ze de pup dit gedrag gaat aanleren. We zijn nu al een aantal dagen haar aan het negeren bij slecht gedrag, maar dan gaat ze de grenzen nog verder verleggen.

Ik heb er bewust niet voor gekozen om hara buiten te laten om een paar persoonlijke redenen. We hebben vor de aanschaf overal nagevraagd of dit erg is en toen werd ons steeds gezegd: nee hoor als je het maar van kitten af aan doet, dus niet ff buiten laten en dan nooit meer.
Ze loopt bij ons wel achterom..kan daar aleen geen kant op, of nou ja kan wel, maar dat doet ze niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:55

Hehe, hoe wil je er bami van maken als ze toch al niet komt.....

Geintje....sorry.....
Heel veel succes ermee. Die van mij haalt af en toe ook het bloed onder mijn nagels vandaan, maar ach, als ze weer spinnend bij me ligt in het zonnetje is ze toch wel oke.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:31

LZP --> BB

Debsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:33

tjsa een kat is nu eenmaal geen hondje he
een hond heeft een baas en een kat heeft zijn personeel.

ze luisteren gewoon alleen maar als het hun uitkomt.
ik heb zelf twee katten,..de ene ligt de hele dag op bed of de wasmand en de ander struint buiten het bos af naar heerlijke vogeltjes...

ik kan ze roepen wat ik wil maar komen doen ze dan niet ( ja wanneer ik de deur dicht heb gedaan en hun dan pas staan te schreeuwen voor de deur dan denk ik ook...kom maar op bami balletjes )

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:39

Die van ons die komt alleen maar als hij zeker weet dat er wat te eten te halen valt. Die andere die bij mijn vriend woont die is er werlijk altijd. Die zit om kwart voor 5 start klaar op de stoep te wachten tot dat ik thuis kom

Kaatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:58

Volgens mij zou je er goed aan doen moest je je kat toch buitenlaten. Ik weet niet welke persoonlijke problemen je daarmee hebt, maar geen enkele kat is geschikt om heel zijn leven binnen achter het raam te zitten. Volgens mij is het beestje gefrustreerd van hier tot ginder. Laat hem toch gewoon een kat zijn en zijn lusten buiten wat botvieren. Jij hebt er geen last van en beestje is gelukkig.

Edit typo

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:28

Ik lees dat je poes nog best jong is. Jonge katten stikken van de energie! Kun je aangeven in welke situaties ze jullie bijt/aanvalt? En mag ze overal in huis komen en hoevaak zit ze alleen? En als ze niet buitenkomt waarom moet ze dan eigenlijk bij je komen?? (of begrijp ik de situatie niet?).

Mijn kat komt al naar me toe vanuit de tuin als ze me alleen maar ziet. Poeslief is altijd binnen als wij er niet zijn en als ik een keer weg moet en ze moet ècht komen, ja dan komt ze heel soms niet. En dat is vooral omdat ik me dan irriteer, ze weten het precies die krengetjes . Meestal helpt negeren dan heel goed.

En je krijgt ook nog een puppie lees ik? Dan zul je het nog druk krijgen met 2 van die potstukken

NoaC

Re: Lief lief poesje...als je nu niet komt maak ik bami van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:09

Ik heb er een die uit nijd in huis pist; ruilen?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:02

ikke24 schreef:
We zijn nu al een aantal dagen haar aan het negeren bij slecht gedrag, maar dan gaat ze de grenzen nog verder verleggen.

Extinction burst heet dat, heel goed, nu volhouden. Da's meestal de ellende namelijk, mensen dóen iets, maakt niet uit straffen of belonen, wanneer ze niet meteen verandering zien dan wordt datgene meteen terzijde geschoven als niet-werkend. Je moet die beesten een beetje de kans geven om te leren en te reageren...

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:36

Hm zo als je je kat omschrijft neigt ze al naar het vals worden of niet?? Tenmisnte echt bijten, krabben en blazen vind ik niet normaal voor een "lastige/vervelende"kat.

Misschien toch maar besluiten en vriendlief overtuigen dat dit niet gaat. Imo zijn er gewoon katten die het NIET in zich hebben om een binnenkat te worden ook al weten ze zogenaamd niet beter....

Ik zou het wel weten......maar ja als je partner niet meewerkt.

Ik ben dol op katten wij hebben ook een deugeniet gehad toen hij jong was. Hard over de meubels rennen en ze daardoor onbewust mollen, in de hor klimmen enzo. Maar dat is allemaal over en hij maakt verder niks kapot, is lief, etc. Nee ik noem dit niet een gewone lastige kat, imo is hij veel verder over die grens heengegaan, ookal is ze nog jong....

Wat denk jij zelf ikke??

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:49

aah mijn ex had ook zo een stront vervelende rot kat....om gek van t worde t begon al om half 6 smorges miauw krabbe aan de deur dan kwam hij op bed...miauuwww....echt omhelemaal knetter gek van te worden ....op gegeve moment smeet ik de kat altijd in de badkamer op (daar hoorde ik hem nooit was altijd helemaal aan de andere kant van het huis:P)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Lief lief poesje...als je nu niet komt maak ik bami van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:38

Onze kat kon als jonge kat mij ook aanvallen. Ik zat dan op de bank en hoefde maar net iets te bewegen (bijv. mijn ooglid) en de kat sprong daarnaar toe. Na overleg met de DA tijdens de enting (wat daarna niet meer hoefde, kat was iets te gevaarlijk voor de DA. Muilkorft wou niet, en handschoenen werkten niet....letterlijke zin was ´dit soort katten worden niet ziek´)zei hij dat negeren de beste oplossing was.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 02:12

Wat onze kat wel doet is goed reageren op haar naam.

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 02:17

@Coby: volgens mij is er een verschil tussen spelen en jagen dan letterlijk blazen/echt gemeen bijten om puur het bijten etc. Zoals ik het opmaak uit de verhalen is dit mijn mening.

En mijn kat is heel lief maar zo gauw er een DA in de buurt komt blaast/bijt/krabt hij ook....pure angst.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 02:25

Ik weet ook niet hoe onze kat op een DA reageert.

Gelijk even een vraagje laten jullie een kat die niet buiten komt ook enten?