Hamster: bult die met de dag groeit en zwarter word?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

Re: Hamster: bult die met de dag groeit en zwarter word?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 15:54

bakkie schreef:
ik vind het ontzettend gemeen van je ouders, het is ook een dier en waarschijnlijk zal die ook pijn hebben, dan mag ie wel klein zijn maar hij heeft toch ook recht op een gezond leven???
als ik in jou situatie zat had ik mn eigen geld gepakt en gewoon gegaan.......

ik zou nog met een vis naar de da gaan hahha

Er staat niet voor niks dat ik niet naar de DA ga, want dat mag niet.
Ik ben niet onbeschoft, ik luister naar mijn ouders.
Hij heeft zeker weten geen pijn, want dan zou hij echt niet gaan hyperen- wat hij nogsteeds doet.

Nee: ik weet af van de geurklier, maar helaas is dat het niet..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:28

Abalaydi schreef:
bakkie schreef:
ik vind het ontzettend gemeen van je ouders, het is ook een dier en waarschijnlijk zal die ook pijn hebben, dan mag ie wel klein zijn maar hij heeft toch ook recht op een gezond leven???
als ik in jou situatie zat had ik mn eigen geld gepakt en gewoon gegaan.......

ik zou nog met een vis naar de da gaan hahha

Er staat niet voor niks dat ik niet naar de DA ga, want dat mag niet.
Ik ben niet onbeschoft, ik luister naar mijn ouders.
Hij heeft zeker weten geen pijn, want dan zou hij echt niet gaan hyperen- wat hij nogsteeds doet.

Nee: ik weet af van de geurklier, maar helaas is dat het niet..

Hamsters zijn prooidieren, wat betekent dat ze koste wat het kost nog net doen alsof ze gezond zijn, om niet op te vallen voor eventuele jagers.
Het kan dus heel goed zijn dat hij wel pijn heeft, maar hij uit dat niet omdat de zwakke dieren in de natuur veel eerder gepakt worden.
Je kan daar dus niet zomaar vanuit gaan.

In dit geval vind ik er niets onbeschofts aan om niet naar je ouders te luisteren, je hamster heeft gewoon een dierenarts nodig en het is belachelijk dat je daar niet heen mag.
De zwarte plek kan necrose zijn, (weefselversterving, dus dode huid) omdat bijvoorbeeld een tumor zo snel kan groeien dat hij zichzelf doodgroeit. Maar ik zeg KAN, want ik ben geen DA, en een da is nou net wat jouw hamster nodig heeft.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:27

Een vriendin van mij heeft ratten, en een van die ratten had ook zo'n bult, een kankerbult bleek later Ik weet iet wat er verder mee gedaan is, maar ik hoop dat het goed afloopt met je hamstertje!

bakkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:58

lillyluna ik ga met je mee ditbedoel ik dus ook zo......
onbeschoft zijn mensen die alleen aan zichezelf denken.....
dit beestje heeft hulp nodiog!

As_tom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:32

ja helemaal mee eens, als je aan een dier begint moet je er ook GOED voor zorgen en blijven zorgen! en dan denk je er dus ook aan dat een dier ziek kan worden, dus kan ook een dierenarts in voor komen...het is echt heel raar dat je niet naar de dierenarts mag...zelf gaan we toch ook naar een dokter of ziekenhuis!!!
en voor zo'n klein beestje hoeft het helemaal niet zoveel te kosten!

Zoolgangster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:45

Helemaal mee eens, maar ja, helaas denkt niet iedereen daar zo over. En als je bij je ouders woont, en je hebt zelf geen inkomen, ben je toch afhankelijk van de portemonnee van je ouders...

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:21

Zoolgangster schreef:
Helemaal mee eens, maar ja, helaas denkt niet iedereen daar zo over. En als je bij je ouders woont, en je hebt zelf geen inkomen, ben je toch afhankelijk van de portemonnee van je ouders...

Dat is dus het punt niet. Ze heeft zelf het geld wel, gaf ze aan, maar ook als ze het zelf betaalt mag ze niet naar de DA met het beestje.
En ze luistert daar naar omdat ze niet onbeschoft wil zijn tegen haar ouders.

Als ik in die situatie zat had ik het wel geweten, hup beestje naar de DA en ouders lekker laten mekkeren, zelf gaan ze ook naar de dokter als ze iets mankeert.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:24

Tja, ik heb gelukkig nooit zulke problemen gehad met mijn ouders, ik zou, als ik het geld had, gewoon de hamster in een vervoershokje stoppen, en naar de dierenarts gaan, niks zeggen verder...

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:26

Mijn ouders zouden het ook niet goed vinden, daarom ben ik altijd maar weer bang dat er iets met mijn hamstertje gebeurt.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:34

Gewoon lak aan je ouders hebben en naar de DA gaan duurd nu wel heel erg lang die bult ..
Enzo ..
Mijn ouders zullen daar voor wel naar de DA met me gaan ..
Want ze hebben mij dat diertje gegeven en een beest is een beest.
Al kost het beestje met aanschaf maar 3,50 elk beest heeft recht op geen pijn.
Mijn vorige heb ik ook ingeslapen om hem uit zijn pijn te verlossen.
Ik vind dat je dus nu niet eerlijk tegen je hamster bent ..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:34

Tuurlijk heeft je hamster wel pijn!
Zo'n gezwel geeft harstikke veel druk op zijn velletje/lichaam!
Denk maar eens even als jij een ei van een bult op je voorhoofd hebt, of een grote onderhuidse puist!!!!
En dit is toch echt wel even wat grote qua lichaamsverhouding en de bult.

Als het stinkt, zit er pus in! ( 9 van de 10 keer ) Het is dus ontstoken.
Je moet naar de DA, die kan de bult opensnijden en schoonspoelen en antibiotica geven.
Het is o zo belangrijk, want er is kans op een infectie in het bloed, pus infecteerd het bloed. ( als een mens zoiets heeft, is het toch ook van belang.... anders treden er ook complicaties op ! )
Het moet toch ergens heen? Of de bult klapt vanzelf open, en geloof mij, dan is je hamster veel verder weg! + pijn + veel kans op infectie omdat hij dan een mega wond heeft.

Enne, kan je niet zelf de DA kosten betalen?
Vind het idd ook best schandalig van je ouders!
Ook erg leuk voor jou, om zo je hamster te zien.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:37

p.s. Als er pus in de bult zit, en het gaat verder infecteren, en infecteerd zijn hele lichaampje, dan loopt hij echt een pijnlijke dood tegemoet.
Maar dat kan ik, en anderen, natuurlijk niet zomaar concluderen, voor het zelfde geldt gaat het wel goed, maar wil je dat risico lopen?

En of hij pijn voelt? Je kan het testen om de bult beet te pakken, zachtjes erin te knijpen en te drukken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:47

Haal desnoods ether en laat hem zelf inslapen.. Als het echt niet meer gaat.

Pff wat een ouders.
De enige die hier onbeschoft zijn zijn jouw ouders.

miepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:34

GRRRRRR, Ik kan hier ZO kwaad om worden!! Ouders die hun kinderen leren dat de aanschaf van een nieuw diertje minder kost dan het naar de dierenarts brengen.

HET IS EEN DIER!!! een klein dier weliswaar, maar zijn kleine mensen ook minder belangrijk dan grote mensen? Doe effe lekker normaal, en laat dat beestje niet langer lijden. Waar heeft hij het aan verdient dat hij niet de verzorging krijgt die hij nodig heeft? Laat je hem lekker verder pijn hebben en sta je er lachend bij te kijken dat jij tenminste nog die twee tientjes in je portomonnee hebt zitten?

Jij bent niet onbeschoft dat je naar je ouders luistert, maar je ouders zijn wél onbeschoft, en niet zo'n beetje ook.

En dan weet je dat voor de volgende keer: Als jij een diertje mag van je ouders, dan doe je dat dus lekker niet als je van te voren weet dat je er niet mee naar de dierenarts mag als dat nodig is. Dan maar geen dier, hoor!

Stel je voor dat je een pony krijgt van je ouders, maar ze zeggen erbij dat hij niet naar de hoefsmid mag, en ook geen inentingen of wormkuren, want dat is te duur. En natuurlijk ook geen DA erbij als hij koliek heeft en het niet meer weet van de pijn... Dan zou je toch ook geen pony willen hebben?

Sterkte!

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:49

Als ik jou was, zou ik ook gewoon geld bij elkaar leggen en naar die DA gaan.
Jammer dan dat je ouders boos worden.

Mano88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:59

idd.. naar de dierenarts ermee... je wilde een diertje, je mocht het van je ouders, al besluiten hun dat ze geen 10 euro kunnen missen (veel meer zal het niet zijn) dan kun je op zn minst zelf ervoor zorgen dat hij ervan verlost wordt...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:17

Sorry hoor, maar ookal luister je normaal goed naar je ouders ik vind het bélachelijk dat ze niet naar de dierenarts willen. Ga dan zélf! Kan mij het schelen dat je dat onbeschoft vind het gaat wel even om je dier. Als het één van je ouders was geweest dan ging je daar toch ook mee naar de huisarts!! Sorry hoor, maar hier kan ik zó boos om worden. En dan heb je het nog niet eens over de operatie gehad, 25 euro vind ik echt niet veel!!
Wij hebben zelf 2 ratjes, die hebben beide en tumor gehad. Beide laten opereren. [zo'n 70/80 euro per x] en nu heeft er weer één er 1 .. Als er nog hoop is qua opereren dan doen we dat ook !
Sorry, maar ik kan me hier zo boos over maken hè. Het is toch ook een dier !! Wees dan maar een keer 'ontrouw' aan je ouders, wat boeit dat je betaald het zelf, het is jou geld, dan hebben je ouders er toch niks mee te maken.
ARGH !!

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:26

Ik zou gewoon gaan.
Het zou mij niets meer schelen wat mijn ouders dachten.
Het is gewoon een dier.
Met een hond ga je toch ook naar de DA of met je paard.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:35

Abalaydi schreef:
Ja: en dat vinden ze teveel.
Ik ga even kijken of ik mijn ouders om kan praten, want ik vind het wel heel zielig.
Hijs onwijs lief enzo.

Zou best kunnen dat het komt door een ontsteking, aangezien hij van de bank was gevallen- hijs vliegensvlug en sprong over me been.

Waarom heb je in godsnaam een huisdier...
Wie aan een dier begint weet dat ie ziek kan worden en dus dat een DA nou eenmaal geld kost

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:50

onze hamster heeft ook zown bult..
we gaan morgen naar DA..
als ik weet wat het is zal ik het melden..
bij jij al heen geweest..
of is je hamster al overleden
-x- mona

samp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:31

VeirL schreef:
Als ik jou was, zou ik ook gewoon geld bij elkaar leggen en naar die DA gaan.
Jammer dan dat je ouders boos worden.

ja vind ik ook hoor je bent dan toch al geweest ze kunnen er dan niet meer voor zorgen dat je niet heen bent geweest en je hebt een goede keuze gemaakt! als je het dier bij de DA moet laten inslapen heb je hem/haar in iedergeval ui z'n lijden verlost..
maar ik zal wel naar de DA gaan hoor het maakt niet uit wat voor een beestje het is groot of klein, je moet er wat voor over hebben!
als je niets doet kan het nog erger worden en dat wil je toch niet?!
succes!

Heike
Mede-oprichtster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 01:25

Oud topic.