Saningie schreef:Ik denk dat het niets te maken heeft met te vroeg van de moeder af, want mijn katertje van 8 mnd heeft precies hetzelfde gedrag, valt iedereen uit het niets aan,
ligt onder de trap te wachten tot je beneden komt, en grijpt je enkels..
En hij leeft nog steeds samen met zijn moeder, hij is nl. de enige overgeblevene van een nestje!!
Ik denk meer baldadigheid, en puberen.. dit gaat vanzelf over.. naarmate hij ouder wordt, en idd castratie wil ook nog wel eens helpen.
Die van mij is absoluut niet onder de indruk van water of een plantenspuit, ik grijp hem bij zijn nekvel, en "spreek m even toe" en dan is er weer rust in de tent.. voorlopig..
hier moest ik wel erg om lachen, 1 ding wat ik vreselijk vind....iemand die je voor de lol bij je enkels grijpt als je de trap af komt...daar an ik zo van schrikken! Lekker zo'n kat
Ik heb twee katten maar zou niet weten wat je hier nou weer mee aan moet. Ik zou hem laten castreren (doe je al dus..) en maar hopen dat dat helpt. Ik zou ook niet snel aan een tweede kat (als probleemoplosser) beginnen denk ik. Voor de rest zeer consequent zijn en blijven (ook als ie ineens weer lief is)
)
. Ik heb meer dan 50 katten gehad en opgevangen en ik heb zeker niet een kat voor het idee. Gelukkig woon ik ergens waar de katten bos bij bos en land bij land hebben en zit mijn kat niet ergens zielig 3 hoog op een flat waar ze niet uit mogen. Mijn kat kan overal schijten waar hij wil, maar ik begrijp heus wel dat dat in Amsterdam niet op gaat. Het gaat mij er om dat een kat beweging nodig heeft, moet jagen (en ook vechten) etc. das de natuur dus wen er maar aan. En als een kat een andere kat ziet word die daar echt niet gestrest van, hooguit van jou gestress. Vraag me werkelijk af hoeveel praktijkervaring jij met katten hebt.
hij keek er overigens wel heel vies van toen hij dat deed
) wijs ik hem nog daarna op het feit... en hij weet donders goed wat hij gedaan heeft, zodra ik hem naar het 'plaats delict' breng, kijkt hij en begint te grommen (ik doe dan niks en zet hem er simpel naast, zonder ook maar iets gemeens te doen)... vervolgens parkeer ik hem met zijn kont in de kattenbak. Ook als dit 5, 10, 30 minuten later is... Hij weet het nog precies! Hoe bedoel je... 2 sec later...