Zuht.. Reu of teef..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:13

wij hebben een reu en een teef ik vindt persoonlijk dast de reu beter luistert dan de teef

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:16

Haha.. leuk ! Toch een teefje .. Ik vind persoonlijk Benthe wel een hele leuke naam, leuker dan Remy eigenlijk..

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 19:07

Ik zal zo nieuw topic maken om mn pupje voor te stellen (welke is pas duidelijk over 3 weken)

Memerel je hebt dan toch wel keus? Volgend nestje afwachten

Maar met ons teefje gaan we over een jaar of 2, 3 een nestje fokken. Is even afhankelijk van de situatie, zowel van mn ouders als van mij, omdat ik toch graag een pupje van onze eigen hond wil aanhouden voor mn vriend en mij

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:10

Pam schreef:
Ik zal zo nieuw topic maken om mn pupje voor te stellen (welke is pas duidelijk over 3 weken)

Memerel je hebt dan toch wel keus? Volgend nestje afwachten

Maar met ons teefje gaan we over een jaar of 2, 3 een nestje fokken. Is even afhankelijk van de situatie, zowel van mn ouders als van mij, omdat ik toch graag een pupje van onze eigen hond wil aanhouden voor mn vriend en mij

en ik neem ook aan afhankelijk van hoe de hond opgroeit? hoe straks de ed en hd uitslagen zijn? hoe ze aan de rasstandaard voldoet enz.

een nestje fokken alleen omdat je er graag een pup van wilt is niet voldoende natuurlijk.. blijft altijd even afwachten of de teef ook fokwaardig is

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 19:27

Ja dat bedoel ik. Hehe ging er voor het gemak al van uit. We gaan wel volgens de regels van NLV fokken ja

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:34

Pam schreef:
Ja dat bedoel ik. Hehe ging er voor het gemak al van uit. We gaan wel volgens de regels van NLV fokken ja

oke dan maar geniet eerst maar lekker van jullie pupje en later maar kijken of er wel of niet mee gefokt moet worden... tijd zat

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 19:59

Ja tuurlijk! Eerst deze pup maar groot brengen, dan zien we wel

Afbeelding
Mama Belle

Afbeelding
Een van de teefjes

Afbeelding Geval van eten uit een anders bek kijken? Deze twee puppy's vonden wij het leukst. Verder waren alle andere teefkopers weg van t pupje met t rode bandje.

Afbeelding
Een van de twee reutjes helemaal uitgeteld

Afbeelding
In diepe slaap

Afbeelding

Afbeelding
Follow the leader! De hond met de halsband is volle zus Bora, hond er achter is volle broer Bor.

Afbeelding
De meest populaire pup

Afbeelding
Spelen met mijn zusje.

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:05

nee er kwam geen nestje meer van die moeder... was haar laatste nest en anders hadden we nog heel lang op een pup moeten wachten en het was toen de tijd voor een pup omdat ik veel thuis was ivm met examens!
maarja het zijn leuke honden!!!

Ik vind die labjes zooooo schattig!!! veel succes met je pupje!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:54

Ik vind haar ook schattig! Nog iets minder dan drie weekjes!

We zijn vandaag bij een hondenschool geweest, helemaal top. Is even wachten of we rond de 20e terecht kunnen (We willen niet te lang wachten)

Officiele naam is overigens: Benthe Captains Second Division.
Komt van een labradorkennel uit Ossendrecht.

Maaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:33

Leuk Pam, een pup!! Toch een teefje dus

Ik heb zelf een reu en dat bevalt me prima. Dit kwam "toevallig" zo uit, hij zou anders als pup naar het asiel gaan dus de vorige eigenaars zochten er snel een baasje voor. Zo heb ik mijn kerel gekregen Ik had toch al een reu gewild, maar dat is een puur persoonlijke keus. Ik vind reuen fijner in de omgang, maar dat is voor iedereen verschillend.

Veel plezier iig met Benthe!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 17:38

Sneu, pupje naar het asiel..
Vind je reutje wel heel leuk!

Ja en uiteindelijk maakt het mij niet z'oveel uit.. Ik woon nog maar 2 jaar thuis, en heb altijd al een hond gewilt, of t nu een reutje of teefje is. Over 2 jaar kan ik alsnog zelf een reutje nemen mocht ik dat willen.

Nog iets meer dan twee weekjes en dan komt ze. Gisteren hebben we dingen als de bench aangeschat, en maar liefst drie drinkbakken en 3 voerbakken (Puppybakjes, benchbakjhes en een standaard met twee bakken voor een volwassen hond) en noem maar op! Kan niet wachten!

Monchou

Re: Zuht.. Reu of teef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:46

Ik werk met 15 teefjes en 2 reuen, en ik moet zeggen dat ik niet heel veel verschil merk...
Wij hebben thuis ook een reu, want ik ben ook een beetje een reutjes-mens Ik vind ze gewoon stoerder enzo....
Maar ik denk dat, mits je je hond consequent opvoedt (reutjes zijn misschien wat eigenwijzer, iets dominanter) er weinig verschil is...
Succes!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 19:03

Puppycursus is geregeld, gaat ze heen als ze 9/10 weekjes oud is. 22 mei heb ik een afspraak geregeld met de dierenarts, dan krijgt ze haar tweede prikje en een algemeen onderzoek.

1 mei krijgt ze overigens het eerste prikje bij de fokker, en 4 mei krijgt ze een chip ingebracht. Arm meisje.. Klaar voor haar nieuwe huisje

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 06:58

Pam schreef:
Puppycursus is geregeld, gaat ze heen als ze 9/10 weekjes oud is. 22 mei heb ik een afspraak geregeld met de dierenarts, dan krijgt ze haar tweede prikje en een algemeen onderzoek.

1 mei krijgt ze overigens het eerste prikje bij de fokker, en 4 mei krijgt ze een chip ingebracht. Arm meisje.. Klaar voor haar nieuwe huisje

spannend hoor leuk he de voorpret

enne ik vind benthe een gave naam. ( neem aan dat je wel weet wat het betekend )

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 13:52

nee? Mn moeder heeft m bedacht

__Robijn__

Re: Zuht.. Reu of teef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:18

Hoi,

Ik heb zelf een dobermann reu.
We hebben ook een teef gehad. En rekenmaar.. een teef is véél eigenwijzer. Is het zelfde als bij een merrie... een STERKE eigewil. Dat hebben de meeste in ieder geval.
Bij mijn ervaring luisterd mijn reu véél beter.. dan die teef die we gehad hebben.
Maar welk ras nemen jullie ? vaak ligt het ook daar aan, het ene ras is het andere niet. Een dobermann is bijv. heel waaks. Toch wel fijn, voor mensen op een boerderij ofzo. Een dobermann valt goed mee te werken. politie training ect. Ze zijn erg lief, maar een reu is toch altijd dominanter naar andere honden dan een teef.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:21

Ik heb het idee dat reuen beter luisteren omdat mensen geneigd zijn die strenger aan te pakken.
Juist omdat het een reu is en omdat ze er dominant gedoe van verwachten.....

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:35

Pam schreef:
nee? Mn moeder heeft m bedacht

De gezegende

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:36

Aah dan zal t wel goed zitten
Ik ben eindelijk gewend aan de naam.