Arrabel schreef:Een haas zou het niet overleven bij mensen?
Daar ben ik het niet mee eens.
Een heel klein poesje van een paar dagen oud dat is wel heel moeilijk om in leven te houden maar konijnen en hazen gaat best!
Ik spreek uit ervaring.
Wat ik altijd deed is een klein spuitje (een injectiespuit, zonder naald natuurlijk) vullen met brinta, niet te dik.
En dan het haasje/konijntje op zijn rug, bekje open maken en het heel rustig naar binnen spuiten (heel rustig zodat hij zich niet verslikt)
Dit doe je dan om de 4 uur, dus je moet ook snachts je bed uit!
Wat ook belagrijk is dat je na het voeden even goed over het buikje van de kleine aait/masseert.
Dit doet de moeder ook (zij likt) dit om de spijsvertering goed op gang te helpen omdat soms nog niet helemaal goed ontwikkeld is bij kleine dieren.
Maar op de foto ziet het haasje er al behoorlijk groot uit!
Eet hij niet al een beetje brood ofzo?
En toch is het moeilijk om een aangevallen haasje er boven op te brengen hoor hij heeft wel een klap gehad dus dan word het wel anders maar het gaat super goed en ja hij eet nu al appel wortel bvrood gras tixel sla echt die werkt alles naar binnen 
En alles wat hier boven staat hebben wij ook nog moeten doen
en is ook nog gelukt over zen buikje e zo en snachts bedje uit en zo
Ben echt super blij dat het zo goed gaat maar heeel erg bedankt voor de leuke reacties (K)
En op zen rug leggen te drinken mag niet eens hoor heb ik van de DA gehoord dat is beter van niet wat dan MOET hij en hij moet het wel willen ( als hij zelf eet tenminste ander MOET hij wel) maar dat mag eigelijk niet eens
Laatst bijgewerkt door Nienke86 op 24-04-06 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt