Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mas schreef:Ik vind het een prima oplossing,
moeten ze die rotkatten maar bij zich houden.
Inderdaad beter die kat een schokje dan dat die beesten naar jouw konijntjes gaan zitten hengelen, waar ze nog stress enz van krijgen ook!
Ik laat mijn hond toch ook niet bij een ander in de tuin, als je een dier neemt moet je er ook voor zorgen dat een ander er geen last van heeft!
In jouw plaats had ik precies hetzelfde gedaan!
Mas schreef:Marye78 schreef:Net als het jagen op knaagdieren is dat gewoon dierlijk instinct.
Aha, dus als ik mijn konijntje buiten zet en één of andere ...kat bijt m dood dan is dat okee, omdat dat nou eenmaal zn instinct is?
Dacht t toch effe niet hoor...
gouda schreef:wel eens aan roofvogels gedacht?
Urielle schreef:Wat bij sommige mensen er niet in schijnt te gaan is dat het niet 'even een minitikje is', tenzij er van dat speciale kattenspul gebruikt wordt, maar verm. zijn jullie kattenhaters nog te bedonderd om dat te halen. Ach ja, een dode kat meer of minder...
ThePast03 schreef:gouda schreef:wel eens aan roofvogels gedacht?
Het verschil is wel dat een kat andermans huisdier is waar ik niet voor gekozen heb.
En iemand dat honden niet over een schutting heen konden klimmen?
Ze bestaan wel degelijk hoor.
gouda schreef:Ik zou gewoon voor een degelijke ren zorgen om alle dieren buiten te houden die kwaad kunnen. Een roofvogel of grote hond die de stroom niet voelt kan er nu alsnog bij waarschijnlijk als ze gewoon los lopen in de tuin kleine tip om de nijnen heel te houden.
ThePast03 schreef:gouda schreef:Ik zou gewoon voor een degelijke ren zorgen om alle dieren buiten te houden die kwaad kunnen. Een roofvogel of grote hond die de stroom niet voelt kan er nu alsnog bij waarschijnlijk als ze gewoon los lopen in de tuin kleine tip om de nijnen heel te houden.
Mijn konijnen en cavia's zitten in een goed afgesloten ren dus dat is het probleem niet.
Maar dan nog zit ik niet te springen om andermans katten in mijn tuin.
Roofvogels zie je in woonwijken trouwens helaas maar zelden en het is nog zeldzamer dat ze in je tuin landen om een prooi te pakken.
gouda schreef:Dat ze wel eens nat thuis komtvind ik niet erg zeg het ook tegen buren dat ik liever heb dat ze met water gooien maar stroom. Hoop maar dat mensen oppassen en niet teveel stroom geven., Heb een klein iel katje dr hartje zal het maar begeven
Marye78 schreef:Ja. Dat is de kat zijn instinct ja. Ooit Biologieles gehad?
Dit is gewoon weer zo'n ontzettend nutteloze discussie tussen kattenliefhebbers en kattenhaters..... Ik vind persoonlijk konijnen nogal saai en dom, maar zal nooit op de manier waarop hier door sommige mensen over (...)katten gepraat wordt over konijnen praten.
Marye78 schreef:Mas schreef:Aha, dus als ik mijn konijntje buiten zet en één of andere ...kat bijt m dood dan is dat okee, omdat dat nou eenmaal zn instinct is?
Dacht t toch effe niet hoor...
Ja. Dat is de kat zijn instinct ja. Ooit Biologieles gehad?