daarnet de kat een beetje elektriciteit gegeven :p

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

Re: daarnet de kat een beetje elektriciteit gegeven :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:12

Edit: ik heb trouwens nergens gezegd dat het OK is als een kat jou konijn doodbijt. Waar heb je dat gelezen?
Ik heb alleen aangegeven dat het op een diervriendelijke manier verholpen kan worden, en dus met speciaal anti katten spul. En wat mij irriteerd zijn sommige domme reacties als 'net goed' en 'hij heeft toch 9 levens'.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:34

Mas schreef:
Ik vind het een prima oplossing,
moeten ze die rotkatten maar bij zich houden.
Inderdaad beter die kat een schokje dan dat die beesten naar jouw konijntjes gaan zitten hengelen, waar ze nog stress enz van krijgen ook!
Ik laat mijn hond toch ook niet bij een ander in de tuin, als je een dier neemt moet je er ook voor zorgen dat een ander er geen last van heeft!
In jouw plaats had ik precies hetzelfde gedaan!

hmmm, ben benieuwd wat voor reactie ik van jou krijg als jouw hond losgebroken is en op mijn terrein loopt en ik snij zijn keeltje over. Denk niet dat je dat dan nog normaal vindt? En gelijk heb je dan!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:38

Wat bij sommige mensen er niet in schijnt te gaan is dat het niet 'even een minitikje is', tenzij er van dat speciale kattenspul gebruikt wordt, maar verm. zijn jullie kattenhaters nog te bedonderd om dat te halen. Ach ja, een dode kat meer of minder...

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:55

Mas schreef:
Marye78 schreef:
Net als het jagen op knaagdieren is dat gewoon dierlijk instinct.

Aha, dus als ik mijn konijntje buiten zet en één of andere ...kat bijt m dood dan is dat okee, omdat dat nou eenmaal zn instinct is?

Dacht t toch effe niet hoor...

Ik zet mijn konijnen ook niet zomaar buiten zonder goede ren (mijn vriend heeft een groot buitenverblijf gemaakt een stalen kooi) wel eens aan roofvogels gedacht?

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:28

gouda schreef:
wel eens aan roofvogels gedacht?

Het verschil is wel dat een kat andermans huisdier is waar ik niet voor gekozen heb.

En iemand dat honden niet over een schutting heen konden klimmen?
Ze bestaan wel degelijk hoor.

Sammetje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:37

Urielle schreef:
Wat bij sommige mensen er niet in schijnt te gaan is dat het niet 'even een minitikje is', tenzij er van dat speciale kattenspul gebruikt wordt, maar verm. zijn jullie kattenhaters nog te bedonderd om dat te halen. Ach ja, een dode kat meer of minder...

Een dode kat meer of minder.. Tsja, of het is;
Een dood konijn meer of minder..
En ze heeft er toch totaal geen kwade bedoeling mee..
Als die kat hiervan schrikt en vervolgens de konijntjes met rust
laat is dat toch juist goed?

Ik vind het een goede oplossing hoor

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:40

ThePast03 schreef:
gouda schreef:
wel eens aan roofvogels gedacht?

Het verschil is wel dat een kat andermans huisdier is waar ik niet voor gekozen heb.

En iemand dat honden niet over een schutting heen konden klimmen?
Ze bestaan wel degelijk hoor.

Ik zou gewoon voor een degelijke ren zorgen om alle dieren buiten te houden die kwaad kunnen. Een roofvogel of grote hond die de stroom niet voelt kan er nu alsnog bij waarschijnlijk als ze gewoon los lopen in de tuin kleine tip om de nijnen heel te houden.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:45

gouda schreef:
Ik zou gewoon voor een degelijke ren zorgen om alle dieren buiten te houden die kwaad kunnen. Een roofvogel of grote hond die de stroom niet voelt kan er nu alsnog bij waarschijnlijk als ze gewoon los lopen in de tuin kleine tip om de nijnen heel te houden.

Mijn konijnen en cavia's zitten in een goed afgesloten ren dus dat is het probleem niet.
Maar dan nog zit ik niet te springen om andermans katten in mijn tuin.

Roofvogels zie je in woonwijken trouwens helaas maar zelden en het is nog zeldzamer dat ze in je tuin landen om een prooi te pakken.

Sammetje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:46

En ik ben gek van katten, nog meer dan van konijntjes..
Maar het wordt gelijk zo boos gebracht..
Als zij met opzet stroomdraad neerzet om een poes te electroduceren..
Oke. Not done .

Maar dit is haar bedoeling toch niet? En wie zegt dat ze te bedonderd is om anti-katten spul te halen Urielle?
Daar is toch geen sprake van
Ik vind al die reacties een beetje overdreven...

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:51

Ik vind het onzin dat al die kattenliefhebbers zo idioot reageren. Dan moet je die katten maar in huis opsluiten als je ze hier niet aan bloot wilt stellen. Sowieso vraag ik mij af waarom mensen al hun dieren netjes in kooitjes houden, of aan een lijntje, of achter een omheining en die katten zomaar overal los rondlopen.

Ik zou NOOIT chemische middelen tegen katten op mijn konijnenhok spuiten, dat kan nooit goed zijn voor mijn konijntjes.

@ Urielle, het voorbeeld dat jij geeft is niet te vergelijken met schrikdraad tegen katten. Een hond die los rond loopt staat niet gelijk aan hengelende katten.

Ik had overigens geen schrikdraad nodig tegen katten om mijn konijn te beschermen. Het konijn achtervolgde de katten wel eens door de tuin en dan kwamen ze NOOIT meer terug hahaha! (ik had een hele grote Vlaamse Reus)

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:57

ThePast03 schreef:
gouda schreef:

Mijn konijnen en cavia's zitten in een goed afgesloten ren dus dat is het probleem niet.
Maar dan nog zit ik niet te springen om andermans katten in mijn tuin.

Roofvogels zie je in woonwijken trouwens helaas maar zelden en het is nog zeldzamer dat ze in je tuin landen om een prooi te pakken.

Hier op het parkeerterrein zat pas een roofvogelachtig ding
Kan mij wel voorstellen dat het hebben van andermans katten in je tuin soms wel lastig is. Hadden mijn ouders ook last van toen ze nog geen kat hadden. Poep en bollen die uitgegraven werden. Ze gooiden meestal een bakje met water in de richting van de kat dat hielp wel aardig. Ik heb nu sinds 2 jaar een kat dacht vroeger ook best negatief over ze maar nu ik er 1 heb die ook buiten loopt (was binnen niet te houden kon ik ze maar binnen houden) maak ik mij best wel zorgen. Dat ze wel eens nat thuis komt vind ik niet erg zeg het ook tegen buren dat ik liever heb dat ze met water gooien maar stroom. Hoop maar dat mensen oppassen en niet teveel stroom geven., Heb een klein iel katje dr hartje zal het maar begeven

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:03

gouda schreef:
Dat ze wel eens nat thuis komt vind ik niet erg zeg het ook tegen buren dat ik liever heb dat ze met water gooien maar stroom. Hoop maar dat mensen oppassen en niet teveel stroom geven., Heb een klein iel katje dr hartje zal het maar begeven

Onze eigen katten hebben een grote buitenren met ook nog een binnenverblijf daaraan vast. Hier zijn ze van jongs af aan gewend en ze lopen los het huis in als we ze binnenhalen, ze denken er zelfs niet aan om de wijde wereld in te trekken.

Over dat stroomdraadje zou ik mezelf niet al teveel zorgen maken als ik jou was. Dikke kans dat ze ook weleens tegen een stroomdraadje bij een weiland aankomen als je die in je buurt hebt.

Waar ik me wel zorgen over maak met die vreemde katten in onze tuin is dat een van onze honden ze een keer te pakken krijgen.
Dan kunnen ze toch maar beter een stroomdraadje voelen hoor.

Oh ja: Water helpt echt helemaal niets is mijn ervaring.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:08

Zo'n buitenren lijkt mij ook ideaal voor een kat. Helaas hebben we geen tuin.

Misschien komt ze ook wel bij de weilanden die zijn hier niet ver van vandaan dus daar heb je gelijk ik. Stroomdraadje vind ik op zich niet erg maar hoop niet dat mensen er in ene 220 op zetten ofzo Waar trek je de lijn? Heb liever water de mijne reageert daar wel heel heftig op.

Ja over katten in vreemde tuinen/schuren hoor ik ook wel eens gruwelijke verhalen in combi met honden. Pas bij iemand een kat in stukken omdat die hond het beestje in een schuur klem zette Lijkt mij echt heel erg maar zal dan wel een soort van natuur zijn en was waarschijnlijk niet te voorkomen.

Diablo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:08

Marye78 schreef:
Ja. Dat is de kat zijn instinct ja. Ooit Biologieles gehad?

Dit is gewoon weer zo'n ontzettend nutteloze discussie tussen kattenliefhebbers en kattenhaters..... Ik vind persoonlijk konijnen nogal saai en dom, maar zal nooit op de manier waarop hier door sommige mensen over (...)katten gepraat wordt over konijnen praten.

Ik ben geen kattehater hoor, heb er zelf 4. Maar ik kan me voorstellen dat mensen geen katten in de tuin willen hebben die niet van hen zijn. Dat ligt niet aan de kat, dat ligt aan de eigenaar. Het is toch ook eigenlijk vreemd dat je jouw eigen dier in de tuin van een ander laat poepen?
Ik kan me voorstellen dat diegene dan van alles gaat proberen om de vreemde katten weg te houden. Als ik mijn hond uitlaat, laat ik hem toch ook niet in jouw tuin poepen om dat dan ook nog doodnormaal te vinden?
[/quote]

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:13

En nog iets, wij hebben ons huis op 3 ha. grond staan, waar onze paarden op lopen. Om te voorkomen dat de paarden weglopen zit er dus schrikdraad om dat land heen. Ik kan nu eenmaal niet het schrikdraad weghalen omdat de kat er anders misschien tegenaan komt. En ze zijn er wel eens tegenaan gekomen hoor. En ze leven nog steeds.

charily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:18

wij hebben last van veel katten in de tuin, en we hebben een kattenverjager(geeft een hoge toon waar ze niet zo van houden) maar 1tje negeerd dat gewoon, we hebben allerlei manier gebruikt om m weg te houden(water, een of ander stinkend spul) maar dat beest blijft gewoon onze hele tuin overhoop halen, en de koi's uit de vijver plukken, dus wij hebben het advies gekregen om ook maar is een stroomdraadje te gaan gebruiken, miss dat ie het dan afleerd..

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:24

goeie actie met je electriciteitsdraadje !

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 16:53

Toen ik nog kleinder was deed ik het altijd met water maar je moet al erg goed zijn om ze onder het water te krijgen.
mijn konijnenkooi is uit staalgemaakt maar aan de buitenren zit gaas zodat ze frisse lucht krijgen.

Dat middel tegen katten is slecht voor mijn konijntjes en het is ook niet mijn taak omdat te kopen voor een ander zijn dieren
Je kan ook je hele tuin afmaken voor je kat als je wil dat ze geen schokje krijgt of een looprennetje maken

ik heb niets tegen katter maar als je wil dat het natuurlijk gebeurt kan ik ook de hele dag de honden in de tuin laten die doen mijn konijntjes niets maar dan zal de kat geen pootje in de tuin moeten zetten

Ik hou ook wel van katten maar mijn konijntjes gaan voor en ik vindt dat de katteneigenaars meer verantwoordenlijkheid mogen hebben:)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:45

Mijn eigen katten zijn binnenkatten, ik woon op een etage. Mocht ik een tuin hebben en er was geen drukke weg in de buurt dan zou ik ze trouwens wel naar buiten doen, liefst idd in een ren. Maar wij hebben vorige maand op Beestenboel nog een discussie gehad en je mag in de meeste gemeentes niet eens een ren maken in je tuin voor de katten dus ja, dan maar los. Overigens vind ik de honden in de tuin een betere oplossing dan stroom, of je spuit het antikattenspul bijv. aan de grenzen van je tuin.
Ik zou niet voor mezelf instaan als iemand mijn kat electrocuteert, maar ik neem aan dat iedereen die zelf dieren heeft dat wel begrijpt.

Over het verschil tussen een hond of een kat in de tuin: ik zie er geen verschil in. Een kat in de tuin kan idd proberen om vogels, vissen en knaagdieren te pakken, hij poept in je tuin maar begraaft het gelukkig in elk geval ook weer. Een hond in de tuin probeert ook katten en knaagdieren te pakken en poept ook in je tuin. Helaas begraven die het niet en zijn het gelijk hele bergen. Heb vroeger zelfs een buurtgenoot gehad die heel fijn zijn hond zijn behoefte liet doen in alle voortuintjes. Dus de voortuinen vol met hondepoep, de hond graafde in de tuin, de hond rende alle geplante bloemen eruit... Kreeg er ook moordneigingen van maar niet jegens de hond maar jegens de eigenaar natuurlijk. Die hond volgt zijn instinct en begrijpt ook niet dat het niet mag.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:23

Marye78 schreef:
Mas schreef:
Aha, dus als ik mijn konijntje buiten zet en één of andere ...kat bijt m dood dan is dat okee, omdat dat nou eenmaal zn instinct is?
Dacht t toch effe niet hoor...

Ja. Dat is de kat zijn instinct ja. Ooit Biologieles gehad?

Jij leest toch echt niet he? Ze zegt nergens dat dat niet het instinct is, ze zegt dat ze dat helemaal niet ok hoeft te vinden.

Sowieso perken we alle dieren in qua instinct. De meeste mensen geven hun hond en kat gewoon voer en dat is óók tegen hun instinct.

Dat stroomdraadje vind ik een goeie oplossing. Water associeren katten vaak met de mens die het over hen gooit en ze zijn vaak ook niet te beroerd om wel kattekwaad uit te halen als de baas van huis is.

Natuurlijk oppassen met de stroom, maar kijk, die kat heeft een shockje gekregen, en weet het nu. Ze leeft nog en zal er niet meer aankomen. Probleem opgelost op een imo diervriendelijke manier.

ik zou het zeker begrijpen als mocht ik een kat hebben die naar andermans konijntjes hengelt (dat deed de kat blijkbaar, anders had ze geen shockje gekregen), iemand daar een schrikdraad rond zou zetten. Kat leert het snel genoeg.
(Natuurlijk zou ik wel eisen dat daar een redelijke stroom op komt en geen 220).