Blauwe Hond???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:24

Afbeelding
Duitse doggen zijn er wel in het blauw maar die zijn weer zooo groot
Yorkshire terriër : kleur= staal blauw en diep rood

De Sheltie: ook in kleur blauwschimmel ofzoiets

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:27

Ik heb een Ca de Bou oftewel een perro de presa de mallorquin. Ook zeker geen hond voor een beginner. (daar bedoel ik niet jou mee hoor) Ik vind je vraag niet zo raar, je hebt toch altijd een voorkeur voor een kleur of ras. Ik wilde graag een dog, is dat dan ook raar?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:28

Ik vind je vraag ook niet raar. Je geeft zelf al aan dat de eerste keuze te groot zal zijn, dus je zal er weldegelijk over nadenken.

Tuurlijk moet het karakter ook bij iemand passen, maar de eerste indruk is wel de buitenkant.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:29

Wat voor hond is dat dan qua gedrag??
Heb je een foto van hem/haar?
Nee maar sommige denken voor jou te kunnen denken beetje jammer maar goed.

Poohbeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:30

freaky schreef:
Ik heb een Ca de Bou oftewel een perro de presa de mallorquin. Ook zeker geen hond voor een beginner. (daar bedoel ik niet jou mee hoor) Ik vind je vraag niet zo raar, je hebt toch altijd een voorkeur voor een kleur of ras. Ik wilde graag een dog, is dat dan ook raar?

Een dog is een ras, geen kleur. Dus als jij zegt dat je een voorkeur hebt voor een dog dan gok ik dat je het ras al wat kende? Dan kies je de hond op zijn soort en karakter

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:31

Ludora schreef:
Ik vind je vraag ook niet raar. Je geeft zelf al aan dat de eerste keuze te groot zal zijn, dus je zal er weldegelijk over nadenken.

Tuurlijk moet het karakter ook bij iemand passen, maar de eerste indruk is wel de buitenkant.

Dank je wel.....inderdaad uiterlijk en karakter kunnen makkelijk samen....ieder zijn smaak en karakter.....

Cro

Re: Blauwe Hond???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:35

Nou ik snap je vraag heel goed hoor, wat is er nou raar aan?
Ik bedoel de een wil heel graag een yorkshire terrier, de ander een jackrussel, die een dog, die een herder!
En binnen die rassen lopen de karakter eigenschappen ook nogal eens flink uit een hoor!

Dus stel je wil een jack russel maar wel een wat rustigere, dan ga je toch niet opzoek naar een herder??? Omdat er gezegd word dat ze over het algemeen druk zijn? Dat klopt zijn ze ook, maar lang niet allemaal, dus waarom zou zij dan niet graag een ''blauwe'' hond willen hebben??

Dat wil niet zeggen dat ze met elke blauwe hond genoegen neemt toch?
Dan ga je naar het karakter kijken, net zoals dat je bij een jackrussel fokker gaat kijken, bij meerdere pups!

Dus mensen, oordeel niet zo snel!! Ze stelt hier naar mijn idee een normale vraag, en als je daar geen normaal antwoord op kunt geven, hou dan lekker je mond, en ga iemand anders vervelen met die onzin!!!

Take it easy!!!

Greetsss..

En keep up the good work Girl!!! xxx Gefeliciteerd met je peutertje

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:40

Ik heb ook een blauwe hond. Een Mastino Napelitano.
Veel plezier met uitkiezen
Mastino, het is een grote, maar hele lieve vriendelijke hond.
Voor meer informatie kan je me altijd PB;en

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:43

Cro schreef:
Ik bedoel de een wil heel graag een yorkshire terrier, de ander een jackrussel, die een dog, die een herder!
En binnen die rassen lopen de karakter eigenschappen ook nogal eens flink uit een hoor!

Dus stel je wil een jack russel maar wel een wat rustigere, dan ga je toch niet opzoek naar een herder??? Omdat er gezegd word dat ze over het algemeen druk zijn? Dat klopt zijn ze ook, maar lang niet allemaal, dus waarom zou zij dan niet graag een ''blauwe'' hond willen hebben??

Dan ga je naar het karakter kijken, net zoals dat je bij een jackrussel fokker gaat kijken, bij meerdere pups!

Dus mensen, oordeel niet zo snel!! Ze stelt hier naar mijn idee een normale vraag, en als je daar geen normaal antwoord op kunt geven, hou dan lekker je mond, en ga iemand anders vervelen met die onzin!!!

Take it easy!!!

Greetsss..

aaah, dat is het. Daarom zitten de asiels zo vol.

Al dat ongezouten commentaar draagt er misschien hopelijk wel toe bij dat de topicstartsters ook heel goed nadenkt over of de blauwe droomhond dalijk echt bij haar past qua karakter. Dan kan hij een blauwe droom zijn die uit komt en waar blijft.....het hele hondenleven Daar gaat het m.i. om!!!

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:44

Wil je geen kat ? Daar kan ik wel een aantal blauwe van noemen die in jullie appartement passen .

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:51

haha zou er wel 1 willen hebben wil ze allemaal wel maar dan zit me appartement snel vol

Natuurlijk denk ik er goed overna welke hond ik neem en wat voor 1 ook al is hij paars als hij maar bij me past vind blauw alleen heel erg mooi.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:52

Kijk eens op dierenasiels.com. Zoveel honden die ongelukkig zijn zonder een baasje. Door een hond te kiezen uit het asiel maak je en jezelf en een hond blij, fijn toch ?. Bovendien zitten er, met name in de grote steden, heel veel rashonden in het asiel waar helemaal niets mis mee is en zo weet je dan toch wat voor type karakter je in huis haalt. Voel je niet aangevallen maar denk er eens over. Ik merk dagelijks aan mijn honden hoe fijn en dankbaar het is om zo'n hond een kans te geven en ach...die kleur zie je niet eens meer na een tijdje !. Trouwens, waarom zou er geen blauwe hond in een asiel zitten ?.

Cro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:53

Poohbeer schreef:
Cro schreef:

Take it easy!!!

Greetsss..

aaah, dat is het. Daarom zitten de asiels zo vol.

Al dat ongezouten commentaar draagt er misschien hopelijk wel toe bij dat de topicstartsters ook heel goed nadenkt over of de blauwe droomhond dalijk echt bij haar past qua karakter. Dan kan hij een blauwe droom zijn die uit komt en waar blijft.....het hele hondenleven Daar gaat het m.i. om!!!

Ja daarom zitten de asiels inderdaad zo vol, maar waarom zou zij niet het recht hebben op een hond naar keuze?
En wie zegt dat ze daar niet gaat kijken?
Misschien zit daar wel een leuke blauwe hond, waar het mij omgaat is dat je niet zo moet afgeven op andere mensen!
Ga alsjeblieft een eigen leven lijden hey KOM OP!
Kinderachtige gedoe!
Nogmaals van honden in het asiel weet je ook niet direct het karakter of wel? Neem je ook op de gok, je kan wel een goede inschatting maken, (hoe komt het beestje in eerste instantie op mij over) maar dat geld net zoals dat je een hond bij de fokker vandaan haalt!!

Cro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:56

daarbij komt ook nog is dat ze in een asiel, niet alle honden eruit laten voor je zodat je de karaktereigenschappen van de beestjes kan vergelijken, zodat je daarna kiest! Dan ga je in eerste instantie toch ook op uiterlijk af??? Of zie ik dat verkeerd?

En wie zegt, dat als zij een beest koopt ze hem weer de deur uit doet? Als je iemand niet kent, moet je iemand ook niet veroordelen!

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:58

Contessa ik kijk overal een nergens voor een hondje en neem er 1 die me aanspreekt en zijn karakter bij me past en mijn karakter bij hem of hij nou in t asiel zit of bij een fokker. Ging mij alleen of er misschien meerdere blauwe honden bestaan die ik niet kon vinden en dan draait t hier op uit. Maar ja

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:00

Even over de weimeraner: die is lichter.

Heb zelf een Hongaars Vizsla, net zoiets als de weimeraner, maar dan vriendelijker van karakter.

www.magyar-vizsla.nl dat is de site. In mijn profiel zien je mijn hondje!

Luisteren echt perfect naar je, bne nog geen uitzondering tegengekomen!

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:03

Dank je wel....die ziet er erg leuk uit.....ga me eens verdiepen in de karakter eigen schappen....Ridgeback vind ik ook geweldig....(mooi paard heb je trouwens )

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:14

Elaine schreef:
Even over de weimeraner: die is lichter.

Heb zelf een Hongaars Vizsla, net zoiets als de weimeraner, maar dan vriendelijker van karakter.

www.magyar-vizsla.nl dat is de site. In mijn profiel zien je mijn hondje!

Luisteren echt perfect naar je, bne nog geen uitzondering tegengekomen!

Zijn inderdaad leuke hondjes, maar ik denk iets te druk voor in een appartementje.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak en hoe lang TS ze kan uitlaten.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:20

S ochtends een half uurtje in de middag ook voor het eten ook en alle tijd na het eten kan hij mee naar stal

Kan hem zeker vaak genoeg uitlaten en met hem naar het bos/hei of het strand. Moet wel goed alleen kunnen niet dat ik elke week nieuwe schoenen moet kopen

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:24

TeQuiero1 schreef:
S ochtends een half uurtje in de middag ook voor het eten ook en alle tijd na het eten kan hij mee naar stal

Kan hem zeker vaak genoeg uitlaten en met hem naar het bos/hei of het strand. Moet wel goed alleen kunnen niet dat ik elke week nieuwe schoenen moet kopen

Ze hebben net zoveel beweging nodig als je ze geeft.

Wij hebben de hond 'aangewend' mee te gaan naar stal minstens 3x per week (vrij veel beweging) en minimaal 1x per dag een uur in het bos wandelen.

Maar kennisen van ons laten t beestje 4x per dag een kwartierjte uit en daar merk je niets aan.

Ligt aan wat je de hond aanwend, maar het zijn geschikte honden voor op stal mits je ze netjes leert dat ze niet te druk doen op stal (ze luisteren perfect en ze snappen het best) en zoals jij het beschrijft zijn dit suoer honden voor je.

Ik wee eventueel een nestje wat toevallig 2 weken trug geboren is: 6 teefjes en 1 reu.

Wij wilden nml nog een hond erbij, maar zijn daar toch vanaf gestapt.

Als je wilt kan je een om sturen voor het emailadres/tel nr!

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:26

Hoezo zijn jullie daar van af gestapt dan als ik vragen mag?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:32

Er zijn ook blauwe bordercollies
wij hebben thuis ook een bordercollie en het is echt een schat!
Je moet er alleen wel veel tijd aan besteden anders worden ze verveeld
even een voorbeeld
Afbeelding

Annn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:32

ow het plaatje zit er niet bij..

Annn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:33

Afbeelding

zo een
wij hebben een 3 kleur bruinzwartwit
Laatst bijgewerkt door Annn op 18-04-06 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:34

TeQuiero1 schreef:
Hoezo zijn jullie daar van af gestapt dan als ik vragen mag?

Het geld, we hebben al een hond, een paard.. niet goedkoop en opzich aandschaf gaat wel, maar:
- Dubbele hondenbelasting
- Nog een mand
- Nog een voerbak
- Dubbel voer
- Dubbele entingen

Dat ging ons tegenzitten, dus we willen volgende zomer weer gaan kijken voor een ander nestje.. nu zit het niet in het budget zeg maar