Duitse doggen zijn er wel in het blauw maar die zijn weer zooo groot

Yorkshire terriër : kleur= staal blauw en diep rood
De Sheltie: ook in kleur blauwschimmel ofzoiets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
freaky schreef:Ik heb een Ca de Bou oftewel een perro de presa de mallorquin. Ook zeker geen hond voor een beginner. (daar bedoel ik niet jou mee hoor) Ik vind je vraag niet zo raar, je hebt toch altijd een voorkeur voor een kleur of ras. Ik wilde graag een dog, is dat dan ook raar?
Ludora schreef:Ik vind je vraag ook niet raar. Je geeft zelf al aan dat de eerste keuze te groot zal zijn, dus je zal er weldegelijk over nadenken.
Tuurlijk moet het karakter ook bij iemand passen, maar de eerste indruk is wel de buitenkant.
Cro schreef:Nou ik snap je vraag heel goed hoor, wat is er nou raar aan?
Ik bedoel de een wil heel graag een yorkshire terrier, de ander een jackrussel, die een dog, die een herder!
En binnen die rassen lopen de karakter eigenschappen ook nogal eens flink uit een hoor!
Dus stel je wil een jack russel maar wel een wat rustigere, dan ga je toch niet opzoek naar een herder??? Omdat er gezegd word dat ze over het algemeen druk zijn? Dat klopt zijn ze ook, maar lang niet allemaal, dus waarom zou zij dan niet graag een ''blauwe'' hond willen hebben??
Dat wil niet zeggen dat ze met elke blauwe hond genoegen neemt toch?
Dan ga je naar het karakter kijken, net zoals dat je bij een jackrussel fokker gaat kijken, bij meerdere pups!
Dus mensen, oordeel niet zo snel!! Ze stelt hier naar mijn idee een normale vraag, en als je daar geen normaal antwoord op kunt geven, hou dan lekker je mond, en ga iemand anders vervelen met die onzin!!!![]()
![]()
Take it easy!!!
Greetsss..
En keep up the good work Girl!!! xxx Gefeliciteerd met je peutertje![]()
![]()
Poohbeer schreef:Cro schreef:
Nou ik snap je vraag heel goed hoor, wat is er nou raar aan?
Ik bedoel de een wil heel graag een yorkshire terrier, de ander een jackrussel, die een dog, die een herder!
En binnen die rassen lopen de karakter eigenschappen ook nogal eens flink uit een hoor!
Dus stel je wil een jack russel maar wel een wat rustigere, dan ga je toch niet opzoek naar een herder??? Omdat er gezegd word dat ze over het algemeen druk zijn? Dat klopt zijn ze ook, maar lang niet allemaal, dus waarom zou zij dan niet graag een ''blauwe'' hond willen hebben??
Dat wil niet zeggen dat ze met elke blauwe hond genoegen neemt toch?
Dan ga je naar het karakter kijken, net zoals dat je bij een jackrussel fokker gaat kijken, bij meerdere pups!
Dus mensen, oordeel niet zo snel!! Ze stelt hier naar mijn idee een normale vraag, en als je daar geen normaal antwoord op kunt geven, hou dan lekker je mond, en ga iemand anders vervelen met die onzin!!!![]()
![]()
Take it easy!!!
Greetsss..
En keep up the good work Girl!!! xxx Gefeliciteerd met je peutertje![]()
![]()
aaah, dat is het. Daarom zitten de asiels zo vol.
Al dat ongezouten commentaar draagt er misschien hopelijk wel toe bij dat de topicstartsters ook heel goed nadenkt over of de blauwe droomhond dalijk echt bij haar past qua karakter. Dan kan hij een blauwe droom zijn die uit komt en waar blijft.....het hele hondenlevenDaar gaat het m.i. om!!!
Elaine schreef:Even over de weimeraner: die is lichter.
Heb zelf een Hongaars Vizsla, net zoiets als de weimeraner, maar dan vriendelijker van karakter.
www.magyar-vizsla.nl dat is de site. In mijn profiel zien je mijn hondje!
Luisteren echt perfect naar je, bne nog geen uitzondering tegengekomen!
TeQuiero1 schreef:S ochtends een half uurtje in de middag ook voor het eten ook en alle tijd na het eten kan hij mee naar stal
Kan hem zeker vaak genoeg uitlaten en met hem naar het bos/hei of het strand. Moet wel goed alleen kunnen niet dat ik elke week nieuwe schoenen moet kopen
TeQuiero1 schreef:Hoezo zijn jullie daar van af gestapt dan als ik vragen mag?