Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eveline_B schreef:Athos lijkt op die eerste foto net een zeehond zo zonder oren
Anna-Jelly schreef:Ik vind van wel (als je mijn hond tenminste bedoelt). Zowiezo ben ik wel fan van de meeste kortharige hollanders! Heb me nog nooit zo veilig gevoelt in huis en buiten en ondertussen is het nog een lekkere knuffelkont ook (al moet ik altijd wel eerst nadenken omdat ze vrij dominant is en snel probeert boven mij te komen staan)!
Spirit schreef:Wolf heeft eigenlijk helemaal niet zo'n leuk karakter. Hij is enorm eenkennig, hij gromt ook echt naar vreemde mensen in huis en vooral als deze hem niet negeren. Het stomme is dat hij wel naar die mensen toekomt om eraan te ruiken, maar als ze hem dan (uit reactie omdat hij naar ze toekomt) aaien, gaat hij lopen grommen. Dusja dat schiet niet op.
Tegen ons doet hij dat (bijna) niet, alleen mijn broertje soms wel. Want Wolf heeft nogal eens het idee dat hij hoger in rang staat dan mijn broertje.
Tegenover andere honden, voornamelijk reuen, is hij ook niet bepaald aardig.
Spirit schreef:Geloof me, mijn ouders zijn geen beginners wat betreft honden. Hiervoor hebben we ook een Hollander gehad en die was hartstikke braaf en lief, totaal niet eenkennig, maar wel moeilijk met andere honden.
Het zit ook gewoon in Wolf zijn karakter volgens mij.
eveline_B schreef:Het is geen gewenst gedrag bij een Hollandse herder, maar je hebt binnen een ras altijd te maken met verschillende individuen.