Mag jullie hond op de bank e.d.?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:38

Ha ha ...weet je wat alleen de ellende is als het heeft geregend en ze sijknat zijn en onder de modder zitten dan doen ze het n.l ook!!!!!Die twee van mij moeten elke dag zo nodig meejakkeren als de paarden naar buiten gaan en het is hier nogal eens vochtig.De mechelaar gaat dan ook nog als hij het warm heeft in de baggersloot liggen om af te koelen.Lekker hondje he?????

RhealLover

Re: Mag jullie hond op de bank e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:43

o dus echt niet heey, als we dat 1x toelaten dan is het feest wanneer je niet thuis bent of je staat er niet bij. We hebben 2 honden en ze horen beiden op de grond, moet er niet aan denken als ze met hun vuile poten op de bank komen. En het is slecht gedrag wat gewoonweg bestraft moet worden.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:48

Heeft niets met slecht gedrag te maken lijkt me.Ik sta het zelf toe en natuurlijk worden ze wel zoveel mogenlijk schoongemaakt voor ze erop mogen.Een paar kleden op de bank die regelmatig gewassen worden doen de rest.Die twee jongens van mij staan echt wel onder apel hoor!

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:49

Nou ze mag het als wij erbij zijn.. dan roep ik haar zelf.. En als we weg zijn.. tjah dat doet ze dan zelf.. Onder mag ze ook op bed (oudersslaapkamer) en boven komt ze nooit.. en verder.. weet ik niet

So0p_

Re:

ne mogen ze niet
maar doen mijn 2 broertjes ik en mama wel
maar als papa binnenkomt springen ze snel de bank af

fjordnina

Ik ga met je mee RhealLover. Moet er toch niet aan denken om onze duitse dog á 60 kg ineens op schoot te krijgen... Of zelf op de grond moeten zitten omdat de hond de bank voor zich opeist. Nee hoor aan mijn voetne mag ie liggen en anders op zijn eigen plaats, nergens anders.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:50

tuurlijk.
mijn woef legt altijd bij ons in bed. Zit altijd in de bank haha hij mag nog net aan niet met ons samen aan tafel eten haha

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:53

aerdenhout1 schreef:
Heeft niets met slecht gedrag te maken lijkt me.Ik sta het zelf toe en natuurlijk worden ze wel zoveel mogenlijk schoongemaakt voor ze erop mogen.Een paar kleden op de bank die regelmatig gewassen worden doen de rest.Die twee jongens van mij staan echt wel onder apel hoor!

geen slecht gedrag ?!? wacht maar tot de hond het als zijn plek gaat zien, dan piept men wel anders, ik ken veel mensen met een hond die dit soort problemen hebben, komen ze aan je deur piepen dat hun hond vals wordt tja en dan is men al te laat.
Als de hond op de bank mag geef je toe aan ZIJN leiderschap, maar jij moet het leiderschap op je nemen niet de hond anders zal de hond jou gaan onderdrukken. JIJ bent de alpha niet de hond

maar tja wanneer leren mensnen dat nou toch

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:55

Ach ja, ik ben ook zo'n slechte alpha....... Mijn honden mogen allemaal op de bank. Op mijn verzoek gaan ze er af of ze schuiven op, meer hoeft van mij niet.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:57

Ja onze hond mag op de bank.
Hij mag ook op bed.
Hij mag alleen niet schooien aan tafel en op de eettafel-stoelen zitten.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:04

Dan heb je ook een probleem als ze niet op de bank slapen geloof mij.Ik sta boven mijn honden en dat moet ook wel zeker met een mechelse herder.Als ik zeg het mag niet, gebeurt het niet!Ik heb ze nooit maar dan ook nooit aan de riem buiten en dat kan alleen als je ze goed hebt afgericht!En grommen naar de baas??????Doen ze niet hoor daarvoor hebben ze teveel ontzag voor me.Het zijn mijn beste vriendjes maar er is er maar een de baas en dat ben ik!Dus RhealLover als jou honden het wel doen heb je een probleem.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:12

mijn honden die doen niks, het zijn werkhonden en rewken maar niet dat ze in de buurt van de bank komen. Ze weten dondersgoed dat ze in de bijkeuken horen te liggen en zullen nooit aan eettafel komen om te schooien en je ziet ze nooit in de huiskamer.

Ik heb geen problemen met mijn honden, nooit gehad omdat ze weten wat wel en niet kan. Maar vele mensen laten alles toe en tja wat krijg je een hond die boven de baas staat en een hond die op de bank mag met name als je zelf ook er zit geef je een teken dat je de alpha functie afstaat aan de hond omdat deze op dat moment hoger staat als jou.

Ik bestudeer gedrag bij dieren en je ziet zeer duidelijk het verschil tussen honden die veel mogen en honden die weten wat ze wel mogen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:15

Ja, ze heeft zelfs een eigen plaats. Enze is dan ook heel erg verontwaardigd als er iemand op dr plaats zit, of als de bank vol is en zij er niet meer bij kan. Maar ja, dan gaat ze na een tijdje in de mand liggen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:18

wow RhealLover, vind je je Harzer Fuchsjes ook nog leuk? Of ben je alleen bezig met ze vooral de baas te blijven? Wanneer de regels duidelijk zijn dan mag je ze best soepel hanteren hoor. Jij weet niet wat je mist, zo gezellig met de woefies op de bank.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:23

Mijn hond mag absoluut niet op de bank, hij mag ook niet naar boven. Hij heeft een eigen mand en bench.
Wel gaat hij wel eens stiekem in de stoel of op de bank liggen als wij even boven zijn ofzo.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:24

ik weet wel wat ik mis, een hoop geschrob en getob.

Mijn honden mogen veel hoor, lopen hele dagen buiten als het redelijk weer is, ze mogen overal in de tuin komen behalve in de perkjes, val hun bal daartussen blijven ze netjes wachten tot je die zelf eruit haalt. Regels zijn regels waar ook de honden aan moeten houden, je laat toch ook niet je kinderen met hun schoenen op de bank springen?

Mijn honden hebben een heerlijk leven, lopen grotendeels van de dag buiten, mogen vaak mee naar de paarden waar ze de schapen van de buurman naar stal mogen brengen, dan laat ik ze bij ons nog even aan het werk op de geiten. Thuis mogen zel dollen met elkaar wat ze willen. Maar ze mogen gewoon niet in de huiskamewr komen, als er visite is kand at echter niet omdat niet ieder mens dol is op honden. En als zwe gaan eten horen ze op hun plek te liggen. Verder mogen ze gerust lekker wandelen door het huis, maar jah grotendeels zij ze buiten waar ze zich zo uitleven dat ze binnen lekker op hun kussen gaan dutten.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:54

mijn hond is deel van het gezin en een vriend, dus hij mag op de bank. Ik ken geen enkele hond zo lief als de mijne die krimpt ineen als je er nog maar naar wijst ook (en daar zijn we nooit met een vinger aangekomen). Ze is bang van in ons ogen iets mis te doen. Ze respecteert ons als roedelleider en is zelf deel van de roedel.
Natuurlijk als we wat vragen springt ze voor ons, als we vragen weg te gaan weet ze niet hoe snel ergens anders te gaan liggen.
Misschien heeft ze ons gewoon graag, maar ik heb een prima relatie met mijn hond (en al járen)

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:55

dat is geen commentaar op mensen die het niet toestaan, helemaal niet zelfs. het is gewoon mijn eigen aanpak die ook werkt. En met bezoekers kan ze ook gewoon weggestuurd en blijft ze weg

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:58

RhealLover schreef:
Ik bestudeer gedrag bij dieren en je ziet zeer duidelijk het verschil tussen
honden die veel mogen en honden die weten wat ze wel mogen
.

Mijn hond is een combinatie wij zijn absoluut zeer consequent, en vaak ook streng. En dan vind ik dat dit ook kan. Het is en blijft een keuze natuurlijk. Misschien laat ik mijn hond dan andere dingen niet toe die bij anderen wel mogen, etc...

Het maakt niet uit wélke grenzen je stelt, als je ze maar stelt en er consequent in bent! (met gezond verstand)

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:02

Nee, onze hond mag dat niet Het is echt een stinkerd (hij heeft een vachtprobleem) Dus het is ook niet zo fris.. Hij doet het wel eens stiekem hoor, op de bank liggen...We hebben er muizenvallen los op liggen. Als die er liggen dan gaat ie de bank niet op!

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:11

RhealLover schreef:
geen slecht gedrag ?!? wacht maar tot de hond het als zijn plek gaat zien, dan piept men wel anders, ik ken veel mensen met een hond die dit soort problemen hebben, komen ze aan je deur piepen dat hun hond vals wordt tja en dan is men al te laat.
Als de hond op de bank mag geef je toe aan ZIJN leiderschap, maar jij moet het leiderschap op je nemen niet de hond anders zal de hond jou gaan onderdrukken. JIJ bent de alpha niet de hond

maar tja wanneer leren mensnen dat nou toch

Onze hond staat toch echt na bijna 13 jaar nog steeds niet boven de mensen in huis hoor. De andere 2 honden van beide 7 jaar oud ook niet. Ik heb niet eens woorden nodig om ze aan de kant te laten gaan, en ik heb het nog nooit 2x hoeven zeggen.
En ja, ze mogen dus op de bank, op bed of waar dan ook.
De oudste hond is ook altijd een werkhond (jacht) geweest. Nu helaas niet meer, niet vanwege slechte lichamelijke conditie, maar vanwege slecht zicht (ouderdomsstaar, hij is bijna blind) en hij wordt doof. Hij luistert echter nog steeds perfect, en heeft dat ook zijn hele leven gedaan.
Hiervoor hebben we ook nog een Kuvasz gehad, niet bepaald het makkelijkste hondenras. En die mocht ook overal liggen, nooit problemen mee gehad. Een hond heeft het te accepteren als ik hem van zijn plek stuur, wat voor plek dan ook.
De honden lopen hier trouwens ook de hele dag buiten, kunnen buiten en binnen wanneer ze willen, en hebben veel ruimte.

De honden zitten hier dus 's avonds gewoon tussen ons in op de bank. De grootste denkt trouwens ook dat hij schoothond is, ook al weegt hij 47 kg Hij ligt het liefst dwars over je schoot, helemaal past niet.
Om op de bank te komen gebruikt hij vooral de 'ik-ben-heel-zielig-techniek'....
's ochtends klimt hij standaard bij mij moeder in bed, zodra mijn vaders wekker gaat begint hij te piepen, te kwispelen en mijn vaders handen te likken, net zolang tot mijn vader eruit gaat en zegt dat hij mag. Dan gaat hij snel op zijn plekje liggen.
Een van de andere honden slaapt bijna altijd aan mijn voeteneind.

Onze bank wás trouwens ooit lichtgeel

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:33

bij ons mag de hond ook gewoon op de bank of stoelen.. hij gaat ook gewoon voor je aan de kant, die weet zn plaats ook wel! Hij mag niet op bed, hij slaapt gewoon in zn mand naast mn ouders in de slaapkamer Hij probeerde het wel eens op 's nachts op het bed te gaan maar mn moeder werd dan meteen wakker en dan wist meneer ineens weer waar hij hoorde

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:04

wij hebben 2 honden.
ze mogen eigenlijk wel niet op de bank maar er licht nu een deken in. als ik de bank om draai om erin te gaan zitten of te gaan lichen dan zijn hun het eerste die de bank hebben verovert. ze mogen niet op bed en komen ook niet boven de allerkleinste wil nog wel eens na boven maar wordt dan ook rechtstreeks weer na beneden gestuurd. ze willen nog wel eens mee in de auto klein stukje.

xxBenjixx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:00

Onze hond mag overal op. Zelfs in de vensterbank Maar alleen als er zon is. Overal waar zon is, zie je onze hond. Zoals laatst, lag hij helemaal tegen de muur gedrukt, omdat hij het laatste stukje zon wou meepikken }>

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:05

Bora ligt ook altijd prinsessenheerlijk op de bank! Ze ligt het liefst op haar rug, poten omhoog, is denk ik het lekkerst voor haar heupen, ze heeft namelijk HD.
De bank is een oud leer ding waar toch niet meer aan kapot kan gaan zeg maar.
Soms zou ik wel eens iets nieuws willen maar dit is veel handiger zo, zeker omdat ik ook nog eens 4 katten heb!