hond blaasontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:59

friesjeessss schreef:
ze hadden ook andere tests die ze moesten doen dus duurde het wat langer, en ze willen er mischien wel meer tests doen omdat het nog niet over is?

ga je nu ook al over de dierenarts oordelen? zielig hoor als je ze niet eens kent.. ik krijg nu het idee dat je wat te zeuren moet hebben

Nee hoor, maar jij spreekt jezelf steeds tegen dus ik weet ook niet meer wat te geloven. Alhoewel ik wel eerlijk moet toegeven dat ik mijn twijfels heb bij een da die zegt dat een verklaring van goed gedrag voldoende is bij dit soort kruisingen.

Maar had je hond nu blaasontsteking? En wat voor een andere tests heeft je da gedaan?
Ik ken namelijk zelf geen urinetests waar je op de uitslag moet wachten dus ben erg benieuwd. Ik wil gewoon graag leren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:08

ze had idd blaasontsteking hebben we een kuur voor gekregen van 10 dagen moest ze 2 per dag (maar in een stuk brood gekneed, anders spuugt ze het telkens uit) en die is nu over en nu begint het weer en ze bevuilt de bench ook en dat doen ze normaal niet...

ik was er niet bij bij het urine weg brengen, maar als we moeten wachten zullen ze het wel druk hebben met andere honden enzo dat weet ik verder ook niet..

ze zei ook niet dat het voldoende was als ze zei dat het een lieve hond is maar dat ze wel zouden komen en dat het dan wel uitmaakte wat ze zeiden..

en ze zeiden ook er zijn heel veel vooroordelen over dit soort honden, maar het zijn eigenlijk hele lieve honden alleen ze zijn heel beinvloedbaar.. en je moet ze niet leren om iemand te pakken want dat krijg je er niet meer uit..

maar ik ken zelf voordat we haar kregen ook 3 staffordse een vriend van mij had er 1 die nam die altijd mee en mn oom had er 2 dat zijn ook allemaal schatten..

en chica is nu 6 maand we kregen haar toen ze 5 maan was.. en in die tijd al 8x verhuisd.. dat vond ik ook wel zielig.. en ze was super lief...
dus ik ben nu wel klaar met dat van ''doe haar weg''

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:16

friesjeessss schreef:
ze had idd blaasontsteking hebben we een kuur voor gekregen van 10 dagen moest ze 2 per dag (maar in een stuk brood gekneed, anders spuugt ze het telkens uit) en die is nu over en nu begint het weer en ze bevuilt de bench ook en dat doen ze normaal niet...

ik was er niet bij bij het urine weg brengen, maar als we moeten wachten zullen ze het wel druk hebben met andere honden enzo dat weet ik verder ook niet..

ze zei ook niet dat het voldoende was als ze zei dat het een lieve hond is maar dat ze wel zouden komen en dat het dan wel uitmaakte wat ze zeiden..

en ze zeiden ook er zijn heel veel vooroordelen over dit soort honden, maar het zijn eigenlijk hele lieve honden alleen ze zijn heel beinvloedbaar.. en je moet ze niet leren om iemand te pakken want dat krijg je er niet meer uit..

maar ik ken zelf voordat we haar kregen ook 3 staffordse een vriend van mij had er 1 die nam die altijd mee en mn oom had er 2 dat zijn ook allemaal schatten..

en chica is nu 6 maand we kregen haar toen ze 5 maan was.. en in die tijd al 8x verhuisd.. dat vond ik ook wel zielig.. en ze was super lief...
dus ik ben nu wel klaar met dat van ''doe haar weg''

Begrijp ik nu goed dat jullie alleen urine gebracht hebben en niet met de hond weer naar de da geweest zijn?
Hebben jullie wel de temperatuur van de hond opgenomen?

Als je mijn quotes hierboven goed leest weet je dat het helemaal niets uitmaakt wat je dierenarts over je hond zegt.
Het gaat er ook helemaal niet om of je hond lief is of niet, het gaat er om dat het niet toegestaan is om zo'n kruising te hebben in Nederland.
Dus dat heeft helemaal niets met vooroordelen te maken maar gewoon met de Nederlandse Wet.

Staffords zijn in Nederland gewoon toegestaan als ze over een FCI stamboom beschikken. Hebben ze geen stamboom dan vallen ze ook onder de pitbull wet en dat geldt dus ook voor de kruisingen van dit ras.

En mijn opmerking over het feit dat je je hond beter kon wegdoen was naar aanleiding van de opmerking dat jullie niet weer geld uit wilden geven voor de dierenarts. Ongeacht welk ras ik vind gewoon dat je geen hond moet hebben als je hem niet wil laten behandelen omdat dat geld kost. Je hebt gewoon verantwoording voor je dier en die moet je nemen. Belgie noemde ik omdat het daar wel is toegestaan om dit soort kruisingen te houden en dat voorkomt dat de hond nog zes eigenaren krijgt of uiteindelijk wordt ingeslapen.

Lees eens een keer wat er geschreven wordt en voel jezelf niet zo aangevallen. Er is niemand hier geweest die beweert dat je hond niet lief is of die vooroordelen tegen dit soort honden hebt.

Maar als je met sprookjes komt over valse papieren en net doet alsof jij wel een mogelijkheid weet om deze Wet te omzeilen dan moet je niet raar staan kijken dat je reactie krijgt die je waarschijnlijk niet zo leuk vindt. Je doet het helemaal zelf.

Anoniem

Re: hond blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:49

we willen er wel geld aan uitgeven maar als het elke maand €40 kost en mischien nog andere dingen dat kunnen we gewoon niet missen.. we hebben een afspraak met de ''ex-eigenaar'' dat als er problemen ware ze terug kon naar hem..

hij zei dat hij ''connecties'' had hoe hij aan papieren kon komen..
ik wist wel dat het niet mocht maar dat het zo erg was wist ik niet, nu pas..

we hadden eerst alleen urine gebracht, ze hoefde niet mee zei de DA maar later zijn we er wel met haar geweest voor een plekje op haar oor waar ze aan zat te krabben, en toen is hun ook niets opgevallen..
ze is toen wel gewogen enz... maar uit de test kwam dat ze blaasontsteking had dus dat was dan een kwestie van medicijnen.. maar nu begint het weer...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:54

En jullie zijn vandaag weer naar de dierenarts geweest?

En dat het 40 euro per maand kan kosten? Zoiets weet je toch voordat je aan een hond begint. Honden kunnen nu eenmaal ziektes krijgen waarvoor ze elke dag medicijnen nodig hebben.
Als je dat niet kan betalen moet je niet aan een hond beginnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:09

mn moeder heeft vandaag urine gebracht..

€40 kan nog maar als je net een maand ene hond hebt waarvan achteraf blijkt dat daar veel onkosten door komen wordt je niet echt blij van dan denk ik

maar mischien valt het wel mee eerst uitslag maar even afwachten

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:28

friesjeessss schreef:
€40 kan nog maar als je net een maand ene hond hebt waarvan achteraf blijkt dat daar veel onkosten door komen wordt je niet echt blij van dan denk ik

Maar het is wel een risico wat je neemt als je een levend wezen aanschaft. Ik ken mensen die heel wat meer kwijt geweest zijn en die hun hond nog veel korter hadden.

Je had ook binnen een week de situatie kunnen hebben dat je hond geopereerd moest worden en dat kost vele malen meer.

Dat soort dingen hoor je te weten voordat je een hond aanschaft.
Maar helaas verdiepen een hoop mensen zich beter voordat ze een koelkast aanschaffen dan een levend wezen.

Als de hond nog steeds heel veel plast en zelfs onzindelijk is valt het niet mee dat kun je zelf hopenlijk ook wel begrijpen.

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:53

waarom ik zei een slotje, was omdat het totaal niet meer ontopic gaat,(wat je zelf al zei)
en wat ThePast03 ook al zegt...
er zegt niemand dat zon hond niet lief kan zijn, ik heb namelijk zelf ook een halve pit gehad,die voor 1995 geboren was, en dit was oo kde liefste hond die je kan bedenken,...
dus ik beweer helemaal niet dat dit "ras" niet lief kan zijn.....
in elk geval wilden ik je ook laten weten hoe het met het RAD inelkaar zit,... zodat je weet dat je je hondje hierdoor kwijt kan raken,...
en dat is wat ThePast03 ook alleen wijs wil maken toch?
en ja ik erger me heel erg aan mensen die niet willen nadenken voordat ze tot zo'n besluit overgaan...
het gaat hier immers niet om een stuk speelgoed....
hoop dat de blaasonsteking snel over is in elk geval

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:54

ThePast03 schreef:
friesjeessss schreef:

Maar het is wel een risico wat je neemt als je een levend wezen aanschaft. Ik ken mensen die heel wat meer kwijt geweest zijn en die hun hond nog veel korter hadden.

Je had ook binnen een week de situatie kunnen hebben dat je hond geopereerd moest worden en dat kost vele malen meer.

Dat soort dingen hoor je te weten voordat je een hond aanschaft.
Maar helaas verdiepen een hoop mensen zich beter voordat ze een koelkast aanschaffen dan een levend wezen.

Als de hond nog steeds heel veel plast en zelfs onzindelijk is valt het niet mee dat kun je zelf hopenlijk ook wel begrijpen.

dat met een koelkast staal gewoon nergens op we hebben ons er heus wel over nagedacht, waarom denk je dat we naar de DA geweest zijn??!! ik kan echt zo pissig worden om die reacties.. het is niet ons eerste dier ofzo.. we gaan er mee naar de DA dat zegt toch wel wat?? en als het met een operatie over is, dan is dat hopelijk eenmalig en dan hebben we dat er echt wel voor over..

je kent me niet eens.. dus moet je ook niet oordelen over dat ik niet goed voor mn dieren zorg.. en nu ben ik er echt klaar mee.. ik wil een topic over blaasontsteking en dat word nu verpest door gezeik over dat de hond niet mag en dat ik er niet goed voor zorg..

en dan klink ik niet al te intelligent??

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:31

Het zou kunnen dat je hond suikerziekte heeft maar als ze de urine gaan chekken dan komen ze daar zeker achter.
Symptomen van suikerziekte:
- Veel suiker in de urine
- Veel drinken
- Veel plassen
- Vaak plassen
- Vermagering

Als een hond veel plast zou hij het ook aan zijn nieren kunnen hebben.
Symptomen van nieraandoeningen
- Vaak veel eiwitten in de urine
- Veel plassen
- Vaak plassen
- Veel drinken
- Schuimende urine
- bij extreem veel eiwitverlies: oedeemontwikkeling en vermagering.

Veel succes!
Hou je ons op de hoogte?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:35

Het zou ook kunnen dat je hondje blaasstenen heeft. Dat hebben wij hier ook al eens gehad. Die halen ze dan wrg, en dan is alles al over

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:43

ok bedankt ik zal de uitslag afwachten, en dan horen jullie het

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:51

Weetje de uitslag al?
Ben wel benieuwt hoe het nou met je hond gaat,
Hoop dat het beter gaat of dat het iig snel over is!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:47

het was blaasontsteking.. het gaat nu al een stuk beter

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:06

friesjeessss schreef:

Gelukkig maar!
Wel raar dat jullie DA daar zoveel tijd voor nodig had om te onderzoeken, normaal kunnen ze dat binnen een minuut zien.

ukkiepuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:32

ThePast03 schreef:
friesjeessss schreef:

Gelukkig maar!
Wel raar dat jullie DA daar zoveel tijd voor nodig had om te onderzoeken, normaal kunnen ze dat binnen een minuut zien.

Tenzij ze een bacteriologisch onderzoek aanvragen Bij een terugkerende blaasontsteking stuur je vaak een kweek op naar een laboratorium, daar kan dus een paar dagen overheen gaan. Door wat urine op te sturen naar een laboratorium en bacteriologisch ondezoek te laten doen kun je er achter komen welke bacterie de blaasontsteking veroorzaakt en voor welke antibiotica die bacterie sensibel is.

Over de keus die jullie hebben genomen om deze hond te kopen laat ik me maar niet over uit...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:57

ik denk idd dat ze dat za dat gedaan hebben..

over de keus van de hond.. zeg maar niets idd ieder zn eigen voorkeur voor hond smaken verschillen zullen we maar zeggen

ukkiepuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:01

friesjeessss schreef:
ik denk idd dat ze dat za dat gedaan hebben..

over de keus van de hond.. zeg maar niets idd ieder zn eigen voorkeur voor hond smaken verschillen zullen we maar zeggen

Het zijn geweldige beesten. Ik heb er een paar mogen leren kennen Zelf zou ik er ook wel één nemen als de kans zich voordeed. Ware het niet dat ze verboden zijn en ik ga me liever niet aan een hond hechten die zomaar in beslag genomen kan worden. Geloof me, in R'dam wordt vreselijk gecontroleerd.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:20

we hebben ook maar 1 zo'n hond de andere is een kruizing leonberger x labrador

het zijn idd super lieve honden voordat we haar namen kende ik ook al een paar van zulke honden

chantycom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:35

mijn pup, heeft ook blaasonsteking (bouvier)
ook naar dierenarts geweest, en kuur opgehaalt
gaat al een stuk beter
wij geven trouwens ook cranberry erbij.
helpt super goed, en we hebben het aan de dierenarts gevraagt.
en die was het er helemaal mee eens

en het leuke ervan in het is gewoon bij een supermarkt te koop
en dus stukken goedkoper

(we gaan wel altijd naar de dierenart om het zeker te weten)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:42

okee als er weer 1 van de 2 het heeft dan proberen we dat.. bedankt

chantycom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:48

friesjeessss schreef:
okee als er weer 1 van de 2 het heeft dan proberen we dat.. bedankt

alstu, het helpt echt

Anoniem

Re: