Beide, maar ik neig ben ik bang meer naar kattenmens. Hadden twee honden (zie onderschrift) en acht katten, hebben nu dus 1 hond en de katten... Maar met de poezebeesten heb ik toch echt meer een band. Weet eigenlijk niet hoe dat komt, want de hond is echt een schat, en slim, en extreem knuffelbaar, maar ja... hem zou ik voor geen goud op mijn bed willen (stinkt, vies), maar een spinnend kattemonstertje op het voeteneinde is een must! En katten zijn inderdaad veel zelfstandiger (hebben een eigen leven, denken echt voor zichzelf na). Een van de onze is zelfs een jaar lang weggeweest en ongedeerd teruggekomen, dat zie ik de hond nog niet zo gauw doen .
hou ontzettend veel van katten, maar verlang naar een hond, en werkelijk al onze buren (naast ons, aan de overkant + we hebben 2 huizen, en bij elk huis hebben al onze buren honden) hebben verschillende hondenrassen.
Later weet ik dat ik een hond wil, alleen weet ik nog niet welk ras alleszins een kat zou ik ook nooit kunnen missen, dus later wil ik ze allebei graag in huis nemen.
Er zijn wel meer nadelen aan een hond verbonden dan aan een kat, dus katten zijn wel makkelijker om te houden
maar blijf bij mijn standpunt dat ik niet weet voor wat ik zou moeten kiezen, dus allebei dan maar
Allbei, heb thuis een kat van 14, die heb ik dus bijna mn hele leven. Maar heb ook een hond van 7, maar die is ook leuk. Moeilijke keuze, met een hond kan je wel wandelen enzo, maar ben toch ook wel heel erg gehecht aan onze kat.
Ik heb altijd katten en honden in mijn leven. Nu op het moment alleen honden wat onze 2 laatste katten zijn overleden.. Nu hebben we nog 2 honden en 1 konijn.
Ik denk dat ik meer een hondenmens ben dan kattenmens. Maar als ik niet zou hoeven kiezen zou ik het gewoon bij alle2 houden
allebei! ben opgegroeid met katten en kan niet zonder katten om me heen. Maar toch droom ik ook van een hond in huis, en zodra dat mogelijk is komt er een!! heb nu een uitlaathond, en daar heb ik het erg mee naar mijn zin
Geen van beiden eigenlijk.. Maar als ik moet kiezen eerder kattenmens. Honden heb ik echt een hekel aan, vind ze eng, heb een hekel aan dat geblaf, ze stinken, ze kwijlen, ze zijn irritant. Nee niks voor mij Katten vind ik best , maar het is niet zo dat ik er echt wat mee heb.. Ik zou er zelf nooit een nemen. Ik ben meer van de knaagdieren...
Honden zijn meer op de mens gericht en je moet er ook echt voor zorgen, honden zijn ook gewoon aanwezig in huis ipv een kat. Dus daarom heb ik meer met honden.
Hondenmens. Ik heb wel altijd katten gehad, maar katten hebben meer hun eigen leventje en personeel. Honden zijn meer op de mens gericht en dat vind ik leuker.
Honden zijn meer op de mens gericht en je moet er ook echt voor zorgen, honden zijn ook gewoon aanwezig in huis ipv een kat. Dus daarom heb ik meer met honden.
een kat niet aanwezig in huis!?!? ahum. je zou hier eens een kijkje moeten nemen. zit nu met 2 katten naast me (die zitten altijd waar ik ook heen ga) en het is regelmatig 'gekkenuurtje" zo net nog, renden ze achter elkaar door de kamer.....en je moet er ook voor zorgen hoor!! net als bij honden.
Zal altijd katten hebben, dus kattenmens. maar honden vang ik op voor een stichting en das ook gaaf..... Krijg zo heel veel verschillende honden over de vloer. maar ben ook altijd wel weer blij als ze weg zijn, vind het een hoop werk naast de paarden.... De katten zitten altijd voor je klaar voor een aai.........maakt niet uit hoe lang je bent weg geweest want in de tussen tijd zorgen ze voor zich zelf. Van honden vind ik weer leuk dat je ze overal mee naar toe kan slepen. Als het een beetje een opgevoed exemplaar is natuurlijk
Kattenmens Wij hebben oa een kat en 2 honden, en ik erger me altijd dood aan die honden, ze willen constant aandacht, zitten altijd te loeren als je zit te eten, staan altijd in de deuropening, lopen voor je voeten, etc etc