Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rosita schreef:waarom is gedragstherapie geen oplossing en de DA wel?
DA is zeker de eerste weg, om alle eventuele lichamelijke oorzaken weg te nemen maar, als ik even een voorspelling mag doen, die zijn er niet.
Het diagnosticeren van een eventuele hersentumor kan heel goed maar dan moet je wel een MRI-scan laten doen. Dit kan tegenwoordig in Best en in Utrecht. Kost slechts 600 euri. Maar ja, wel de enige manier om die diagnose te stellen dus je zult wát moeten?
Nogmaals, waarom heb je een probleem met een gedragstherapeut? En gedragstherapeut heeft er een hele studie over hondengedrag opzitten, je DA heeft 1 middag les gehad van zo'n zelfde peut....
Rogue schreef:Dit mag van mijn part dicht want verhaaltje over Flora is afgelopen.
draumpje schreef:en ik denk dat TS het er al moeilijk genoeg mee heeft dat ze het dier niet kan bieden wat ze nodig heeft
draumpje schreef:reden gedrags therapie niet te doen is gegeven
geen geld
ThePast03 schreef:draumpje schreef:reden gedrags therapie niet te doen is gegeven
geen geld
Zo duur is een gedragstherapeut nu ook weer niet en het grote voordeel is ook nog eens dat zo iemand aan huis komt en dus de problemen in de eigen situatie kan inschatten.
Een dierenarts is geen gedragsdeskundige en bepaald alleen of er geen sprake is van gezondheidsklachten.
Als gezondheidsklachten zijn uitgesloten en je kan het niet alleen af dan is een gedragstherapeut de volgende logische stap.
Dat is nu eenmaal het risico van een dier in huis halen en zeker van een hond die al een andere baas gehad heeft.
Wat als bleek dat de hond gezondheidsklachten had gehad en geopereerd moest worden? Was er dan ook geen geld geweest?
Dat kost vele malen meer dan een gedragstherapeut.
Dan is het misschien hard wat hier gezegd wordt maar het is nu eenmaal zo dat mensen veel te weinig nadenken voordat ze een hond aanschaffen.
Wat dat betreft zegt het krantenartikel wat Rosita geplaatst heeft meer dan genoeg.
Ook ben ik het met Rosita eens dat deze hond beter naar het asiel kan worden gebracht. Daar hebben ze wel de middelen om deze hond te helpen en kunnen ze a.s. eigenaren over het algemeen iets beter inschatten. Beter dan dat de hond nu snel ergens geplaatst wordt bij iemand die medelijden heeft maar onvoldoende ervaring.
Laat het een les zijn voor iedereen. Een hond aanschaffen is makkelijk, maar de meeste vergeten dat er heel veel tijd, geduld, liefde en soms ook heel veel geld in gaat zitten.
Kun je dat niet opbrengen, om welke reden dan ook, begin er dan gewoon niet aan. Voorkomt een hoop hondenleed!