Flora.... aanpakken of spuitje... :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gootje12

Re: Flora.... aanpakken of spuitje... :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:53

Als het mijn hond was en hij was het laatste gekomen,koos ik voor de dieren die er al waren.
Dat heb ik ook al een keer gedaan.
Ik heb het geprobeerd met een greyhound,maar die vernielde eerst de binnenkant v/d auto.Dat vond ik nog niet zo erg.
Toen deed hij een paar dagen later een poging om èèn van mijn katten te vermoorden,werd mijn lol al minder.
Maar toen hij met uitlaten ook nog mijn jack russell in de rug greep,was voor mij de maat vol.
Bij mij is het: wie het eerst komt,wie het eerst maalt.
Ik heb de hond terug gebracht naar waar hij vandaan kwam.
Het was erg hard ,maar het kon gewoon niet en dan vind ik dat je moet kiezen voor wat je al hebt.

Rogue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 01:08

Het gaat gewoon al vanaf begin af aan steeds meer... ik kijk het steeds door mijn vingers, maar dat kan gewoon niet langer.
ik ga naar de da om hulp, niet om een spuitje want dat is geen oplossing.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 02:02

waarom is gedragstherapie geen oplossing en de DA wel?

DA is zeker de eerste weg, om alle eventuele lichamelijke oorzaken weg te nemen maar, als ik even een voorspelling mag doen, die zijn er niet.

Het diagnosticeren van een eventuele hersentumor kan heel goed maar dan moet je wel een MRI-scan laten doen. Dit kan tegenwoordig in Best en in Utrecht. Kost slechts 600 euri. Maar ja, wel de enige manier om die diagnose te stellen dus je zult wát moeten?

Nogmaals, waarom heb je een probleem met een gedragstherapeut? En gedragstherapeut heeft er een hele studie over hondengedrag opzitten, je DA heeft 1 middag les gehad van zo'n zelfde peut....

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 02:44

Moeilijk zo'n hond. Een vriend van mij heeft laatst ook zijn puppy! weg moeten doen omdat er met dat beest echt geen land te bezeilen was. Hij is naar een heropvoeder gegaan, maar ook daar viel hij alles en iedereen aan, dus nu woont hij ergens op een boederij als jachthond o.i.d.

Als je besluit om hem weg te doen zou ik er zeker opletten dat hij niet naar een gezin met kinderen gaat. Dat is met zo'n hond natuurlijk doodeng.

Ik zou zelf voor de andere dieren kiezen, wel eerst een heropvoedingscursus proberen en medische oorzaken uitwijzen, maar als dat niet helpt is het einde verhaal. Als hij dan nog aggressief blijft zou hij bij mij een spuitje krijgen ... klinkt hard, maar er zitten genoeg lieve honden in het asiel op een baasje te wachten en ik moet er niet aan denken dat zo'n hond een keer een kat of een kind te pakken krijgt.

Rogue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 03:05

Rosita schreef:
waarom is gedragstherapie geen oplossing en de DA wel?

DA is zeker de eerste weg, om alle eventuele lichamelijke oorzaken weg te nemen maar, als ik even een voorspelling mag doen, die zijn er niet.

Het diagnosticeren van een eventuele hersentumor kan heel goed maar dan moet je wel een MRI-scan laten doen. Dit kan tegenwoordig in Best en in Utrecht. Kost slechts 600 euri. Maar ja, wel de enige manier om die diagnose te stellen dus je zult wát moeten?

Nogmaals, waarom heb je een probleem met een gedragstherapeut? En gedragstherapeut heeft er een hele studie over hondengedrag opzitten, je DA heeft 1 middag les gehad van zo'n zelfde peut....

Rosita, ik heb geen probleem met een gedragstherapeut, absoluut niet, dat heb ik ook nooit gezegt.
Ik heb het probleem dat ik 80-100% ben afgekeurd, ik niet mag werken -ja ik wil wel!- en dat ik geld heb voor een keer dierenarts (jammer genoeg is het af en toe eens nodig als je pech hebt), ik heb geld voor eten en alles wat een dier verder nodig heeft, maar een gedragstherapeut niet.

Ik doe alles voor mijn beesten, ik leef meer voor hun dan voor mezelf en het doet me pijn dat ik niet weet wat ik moet doen en daarom ga ik naar de dierenarts, zij weet van mij en alels daar omheen en zo wil ik met haar naar een oplossiong zoeken.
Je hebt het hardstikke fout als je denkt dat ik me er heel makkelijk vanaf wil laten helpen door Flora een spuitje te laten geven want dan mag je mij hetzelfde doen.

Maar jah, via het beeldscherm zijn letters maar letters en kan je niet voelen wat ik voel waarschijnlijk.
Kan je in ieder geval zeggen.... voel me zo:

Rogue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 15:03

OK, update.

Ik kom nu net terug van de dierenarts en ik ben alleen al door de tocht heen en terug drie keer zo veel meer verliefd op Flora, zij die nooit naast een scootmobiel gelopen heeft deed het alsof ze niks anders heeft gedaan in haar levenAfbeeldingAfbeelding

OK, bij de DA.
Ik heb het verhaal verteld, ik heb gezegt dat het 'aanvallen' steeds erger wordt en dat het steeds uit het niets komt.
Zij heeft Flora onderzocht en ze komt uit op ; eerst een bloed- en urine onderzoek vóór ik ook maar iets anders ga doen (dus ook niet naar een therapeut).
Ze denkt dat Flora wel degelijk ergens pijn heeft en dat wil ze eerst gaan onderzoeken.

Ze zegt ook te zien dat zij helemaal geen kwaaie hond is, ze is niet dominant en ze doet haar best het goed te doen, maar is in de war, ze weet niet HOE ze het goed moet doen.

Omdat ze nog niet gegeten heeft wou de DA meteen bloed afnemen (ik heb voor het eerst toe kunnen kijken zonder knikkende knieën) en volgende week woensdag moet ik weer terugkomen met urine.

Ik mag haar niet meer zoveel knuffelen, mede dus ook omdat ze ergens pijn heeft en dat ik dan onbedoeld haar zeer kan doen waardoor ze bijt, waardoor ze 'straf' krijgt.

Ik ben eigenlijk best wel blij dat de DA iets gevonden heeft waardoor Flora hoogstwaarschijnlijk dus 'vals' doet.... niet dat ik wil dat mijn hond pijn heeft, maar dat is wel vele malen beter dan als ze serieus vals zou zijn.
Ik wil Flora absoluut(!!!) niet kwijt en ik weet dat Vos heel erg op haar gesteld is (andersom trouwens ook)... dan zou het hele huis van slag zijn. (ships wat is dat weer makkelijk gezegtAfbeelding)

Nog iets over dat Flora graag haar best wil doen...
Als ik terug denk aan de rit heen en terug naar de DA dan zeg ik 'ja! ze wil idd haar best doen.'
Ze trok in het begin heel erg, maar aan het einde van de rit liep ze heel netjes naast de scootmobiel zoals elke hulphond het ook zou doen .

Dan even de topictitel.... 'aanpakken of spuitje'... geen van beide dus... gelukkig

Rogue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 14:19

Even snel en simpel... heb mn huis vol bouwers...

Flora moet weg, ze is helemaal gezond en bezig om mij aan te vechten en dat zal altijd zo blijven... dus ze moet weg, maar de dierenarts zei me wel dat ik het rustig aan kon doen, het was geen spoed of zo... Dierenarts was wel lief.

... dit dus mede omdat ik ziek ben en dat voeld ze aan....

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:28

Breng d'r naar het asiel graag. Daar zijn mensen die geschoold zijn om honden op te vangen. Alsjeblieft niet wéér naar een goedbedoelende nitwit (sorry voor iedereen die zich aangesproken voelt...)

Fijn dat je zo'n lieve DA hebt....... misschien moet die Flora maar in huis nemen. Of is hij/zij weer niet zó lief.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:29

Waarom is ze nu eigenliijk 'helemaal gezond'? In je bericht erboven had de hond nog pijn ergens???

nou ja, rap naar het asiel, geen woorden meer aan vuil maken en de hond een nieuw leven gunnen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:34

http://www.gelderlander.nl/devallei/article258837.ece

Agressieve honden online
Door onze verslaggeefster

VEENENDAAL - Dierentehuizen in De Vallei krijgen vaker honden die op internet gekocht zijn. Dierenbeschreming Veenendaal - Rhenen waarschuwt dierenvrienden.
‘Gratis af te halen in Veenendaal: Mechelse Herder. De hond is bijna vijf en ontzettend lief. En goed waaks’. Dat schrijft een Veenendaler op de bekende verkoopwebsite Marktplaats.

Honden wisselen steeds vaker via internet van eigenaar. Meerdere keren soms. En hoewel verkoop via internet voordelen heeft, waarschuwt de Dierenbescherming Veenendaal-Rhenen voor de nadelen ervan.

Honden die via internet verkocht worden, komen geregeld in een asiel terecht, legt Cora Roelofsen, voorzitter van de Dierenbescherming Veenendaal- Rhenen, uit. Volgens haar ligt dat aan het feit dat bepaalde verkopers hun klanten onjuiste of onvolledige informatie geven over het dier dat ze willen kopen. Honden die vaak van eigenaar wisselen, kunnen agressief worden.

Yett van Omme beheerder van dierentehuis De Hof van Ede in Ede bevestigt dit. In dit dierentehuis, waar ook dieren uit Veenendaal en Rhenen worden opgevangen, zijn het afgelopen jaar zeker twintig honden gebracht door mensen die niet tevreden waren over de aankoop die ze via intenet hebben gedaan.

Jane, Scoot en dat ene kleine hondje; Van Omme noemt er een aantal op. Gisteren nog, vertelt ze, belde er een Veenendaalse die onlangs via internet een boxer gekocht heeft. De hond is agressiever dan haar is verteld, legt Van Omme uit. „Maar de voormalig eigenaar wil hem, ook na aandringen van de Veenendaalse, niet terugnemen. En dus komt-ie bij ons terecht.“

Wie via internet een huisdier wil aanschaffen, moet gemaakte afspraken op papier zetten, vindt Van Omme. „Zo kom je niet voor verrassingen te staan.“

Ook raadt ze dierenliefhebbers aan zich goed te verdiepen in het dier waarmee ze willen gaan samenwonen. „Er wordt vaak meer tijd in de koop van een koelkast gestoken dan in die van een dier.“

Je kunt een foute verkoper, bijvoorbeeld iemand die op geld belust is, vaak wel herkennen, zegt Van Omme. Want, legt ze uit, een eigenaar die zijn hond liefdevol behandelt, zal zélf ook vragen aan het nieuwe baasje stellen. „Een dier dat je lief is, verkoop je simpelweg niet aan de eerste de beste.“

Rogue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 15:20

1: Flora zal zowiezo NIET op internet komen te staan
2; ik heb geen geld voor haar gegeven en zal ik ook nooit vragen
3; waarom reageer ik nog... heb niet echt het idee dat het nut heeft.

Een asiel is geen slim idee, heeft de da ook gezegt want dan krijgt ze meteen een spuitje (die kans is iig te groot) terwijl dat niet nodig is, dus naar een asiel gaat ze niet.

Ik weet niet wat jullie denken, maar ik schaf geen dieren aan om zomaar weer weg te doen als het niet leuk meer is, daar gaan wel vele gedachtes over heen en daarmee ook dagen/weken.
Heb echt het idee dat jullie denken dat het me niks doet, hebben jullie toch fout.

Mijn excuus als het niet zo is.

Oja...en waarom nu ineens beter... de DA dacht dat er iets met de nieren was, maar dat is niet zo, ze heeft het me ook laten zien op haar computer.
Flora is een dier die boven aan wil staan in de roedel en bij mij elk moment grijpt die ze ziet (dus als ik zwakker ben dan anders, dat gaat nu eenmaal makkelijk met MS).

Eneuh... nee ben niet kwaad of wat ook... doet me zeer.

Dit mag van mijn part dicht want verhaaltje over Flora is afgelopen.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 03:59

Rogue schreef:
Dit mag van mijn part dicht want verhaaltje over Flora is afgelopen.

Voor jou wel. Net zo makkelijk als je een boek dichtslaat.
Voor Flora is het verhaal helaas nog niet afgelopen en ik hoop dat ze een baas treft die weet waar hij/zij aan begint en zichzelf er niet voor schaamt om een goede gedragtherapeut in de hand te nemen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:46

Ik snap het niet helemaal. Eerst zegt de dierenarts dat Flora absoluut niet dominant is, dat ze het goed wil doen, maar niet weet hoe.
In het bericht waarin staat dat ze gezond is, zegt de dierenarts opeens dat Flora bovenaan wil staan bij jou in huis, dus is ze toch wat dominanter dan de da gedacht heeft. Dan heeft ze het waarschijnjnlijk ook niet goed gehad en weet er misschien toch niet zoveel van.

Dat geld wat je nu hebt uitgegeven aan bloed- en urineonderzoek had je misschien beter uit kunnen geven aan een gedragstherapeut.

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:32

reden gedrags therapie niet te doen is gegeven
geen geld
een baasje kan nog zoveel wil hebben
maar als de middelen er niet zijn houd het op
dominantie komt in zoveel vormen ...
en bij een baas met een lichamelijk probleem als ms is het idd moeilijk om bepaalde hondenkaraktertjes in goede banen te leiden

de reacties met misschien had, en had je maar heeft TS en het dier niet aan
TS heeft gedaan wat in haar macht ligt
en gaat nu op zoek naar een baasje waar het dier wel goed tot zijn recht kan gaan komen
beetje jammer dat mensen zo lekker bot en kort reageren

tuurlijk er kan zo veel en het had anders gekunt
maar dit is nu eenmaal de situatie
en ik denk dat TS het er al moeilijk genoeg mee heeft dat ze het dier niet kan bieden wat ze nodig heeft

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:58

@draumpje: heel mooi gezegd, ik ga door ook volledig in mee

veel succes met het zoeken van een nieuw baasje rogue, hopelijk vind je een goede nieuwe thuis voor haar.

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:26

draumpje schreef:
en ik denk dat TS het er al moeilijk genoeg mee heeft dat ze het dier niet kan bieden wat ze nodig heeft

Dat denk ik ook.
De meningen kunnen misschien wel anders liggen, maar als ik de reacties van de TS zelf lees, krijg ik niet het gevoel dat het iemand is die zich er gemakkelijk vanaf wilt maken. Eerder iemand die erg veel om het dier geeft, en het enorm moeilijk heeft om zulke beslissingen te nemen.
Ik laat dit topic voorlopig nog open. Als beide kanten een beetje rekening met elkaar houden kunnen er misschien nog nuttige dingen gezegd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:31

Misschien is ze weleens aangevallen door een hond en dat ze daar slechte ervaringen mee heeft

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:25

draumpje schreef:
geen geld

Zo duur is een gedragstherapeut nu ook weer niet en het grote voordeel is ook nog eens dat zo iemand aan huis komt en dus de problemen in de eigen situatie kan inschatten.
Een dierenarts is geen gedragsdeskundige en bepaald alleen of er geen sprake is van gezondheidsklachten.

Als gezondheidsklachten zijn uitgesloten en je kan het niet alleen af dan is een gedragstherapeut de volgende logische stap.

Dat is nu eenmaal het risico van een dier in huis halen en zeker van een hond die al een andere baas gehad heeft.
Wat als bleek dat de hond gezondheidsklachten had gehad en geopereerd moest worden? Was er dan ook geen geld geweest?
Dat kost vele malen meer dan een gedragstherapeut.

Dan is het misschien hard wat hier gezegd wordt maar het is nu eenmaal zo dat mensen veel te weinig nadenken voordat ze een hond aanschaffen.
Wat dat betreft zegt het krantenartikel wat Rosita geplaatst heeft meer dan genoeg.

Ook ben ik het met Rosita eens dat deze hond beter naar het asiel kan worden gebracht. Daar hebben ze wel de middelen om deze hond te helpen en kunnen ze a.s. eigenaren over het algemeen iets beter inschatten. Beter dan dat de hond nu snel ergens geplaatst wordt bij iemand die medelijden heeft maar onvoldoende ervaring.

Laat het een les zijn voor iedereen. Een hond aanschaffen is makkelijk, maar de meeste vergeten dat er heel veel tijd, geduld, liefde en soms ook heel veel geld in gaat zitten.
Kun je dat niet opbrengen, om welke reden dan ook, begin er dan gewoon niet aan. Voorkomt een hoop hondenleed!

EmDee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:44

ThePast03 schreef:
draumpje schreef:
geen geld

Zo duur is een gedragstherapeut nu ook weer niet en het grote voordeel is ook nog eens dat zo iemand aan huis komt en dus de problemen in de eigen situatie kan inschatten.
Een dierenarts is geen gedragsdeskundige en bepaald alleen of er geen sprake is van gezondheidsklachten.

Als gezondheidsklachten zijn uitgesloten en je kan het niet alleen af dan is een gedragstherapeut de volgende logische stap.

Dat is nu eenmaal het risico van een dier in huis halen en zeker van een hond die al een andere baas gehad heeft.
Wat als bleek dat de hond gezondheidsklachten had gehad en geopereerd moest worden? Was er dan ook geen geld geweest?
Dat kost vele malen meer dan een gedragstherapeut.

Dan is het misschien hard wat hier gezegd wordt maar het is nu eenmaal zo dat mensen veel te weinig nadenken voordat ze een hond aanschaffen.
Wat dat betreft zegt het krantenartikel wat Rosita geplaatst heeft meer dan genoeg.

Ook ben ik het met Rosita eens dat deze hond beter naar het asiel kan worden gebracht. Daar hebben ze wel de middelen om deze hond te helpen en kunnen ze a.s. eigenaren over het algemeen iets beter inschatten. Beter dan dat de hond nu snel ergens geplaatst wordt bij iemand die medelijden heeft maar onvoldoende ervaring.

Laat het een les zijn voor iedereen. Een hond aanschaffen is makkelijk, maar de meeste vergeten dat er heel veel tijd, geduld, liefde en soms ook heel veel geld in gaat zitten.
Kun je dat niet opbrengen, om welke reden dan ook, begin er dan gewoon niet aan. Voorkomt een hoop hondenleed!

Kort maar krachtig, helemaal mee eens

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:36

Ik wil er nog wel aan toevoegen dat de meeste asiels in Nederland er géén inslaapbeleid op na houden. Er worden honden uitgewisseld door asiels onderling om iedere hond een zo groot mogelijke plaatsingskans te geven. Voor Flora natuurlijk helemaal ideaal dat er aan de meeste asiels wel een gedragstherapeut (soms in opleiding) verbonden is.

Het idee dat honden 'zomaar' ingeslapen worden in een asiel is ruim achterhaald, wat mij betreft zijn veel asiels zelfs te soft daarin en vraag IK me wel eens af............

Niet alleen TS heeft het beste voor met Flora, iedereen die hier tijd en moeite in dit topic steekt heeft slechts één doel.