foto's van mijn konijnen(en 2 van de honden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: foto's van mijn konijnen(en 2 van de honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:46

kritegirl schreef:
blauw oog pooltjes zijn ook zwart dame ik heb hier alle papieren liggen en als iemand wil lastig vallen doe dat dan niet hier.

jammer dat je t bord nog steeds voor je kopt hebt, erg overtuigend kom je niet over.. maar sucses er mee. Mischien word je wakker als je een nestje "gehandicapte" of dode jongen krijgt met je inteeld..

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:11

Pooltjes zijn steeds witte konijntjes, dit ras is het kleinste konijnenras en soms vind je pooltjes die maar 700 gram wegen. Ze mogen niet over de 1000 gram gaan en de oortjes zijn ook heel erg kort. De blauwoog pool is een Duitse variant op de roodoog, en is ontstaan door te kruisen met rasloze konijntjes.

Ikzelf fok nu met pooltjes maar met rexbeharing. Deze soort is nog niet erkend, maar daar zijn we (enkele fokkers) mee bezig, goede beharing, goede ronde kop, goede achterhand, er komt heel veel bij kijken hoor! Eerst moeten we ze dus zo perfect mogelijk krijgen, en dan 3 voedsters en 3 rammetjes op een tentoonstelling kunnen plaatsen.

Het kruisen met vader en dochter wordt wel meer gedaan, om de goede genen te verzekeren in je lijn. Maar het heeft zowel goede als slechte gevolgen. En mag niet te veel worden gedaan en alleen met goede dieren die vele goede eigenschappen hebben die het ras alleen kunnen doen verbeteren.
Wat in deze situatie spijtig genoeg niet het geval is.

Mijn pooltjes met rexbeharing, ikzelf vind ze al redelijk klein maar de oren zijn nog te lang naar mijn eigne mening.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:55

Daarbij kun je niet met ongetattoeerde konijnen naar een keuring, dus je wordt daar inderdaad niet toegelaten. Je kunt bij de konijnen goed in de oren kijken, er is geen tattoeage te zien