kat krijgt na 36 uur nog een jong poesje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: kat krijgt na 36 uur nog een jong poesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:57

urselin schreef:
xx_Merle:

Ik ben niet de TS , ik fok ook niet (kan niet echt met twee katers).
En ik ben niet egoïstisch, Mist zei 'kom jij ons dan helpen....'.
Nee, waarom zou ik moeten komen helpen als dit probleem door andere mensen komt?En trouwens als het aan mij lag, had ik allang dieren uit het asiel 'gered'.
Nogmaals je kunt niet mensen 'verbieden' om te fokken, omdat andere mensen het verpesten voor die diertjes.
En als ik zo egoïstisch ben, waarom denk ik er al een tijd over na om vrijwilliger te worden bij een asiel, waarvoor ik een uur moet fietsen?

Je standpunt maakt mij niet zo heel veel uit, maar deze opmerking vind ik een beetje raar. Dan zou niemand elkaar dus meer moeten helpen omdat het je schuld niet is
Ik werk vrijwillig met gehandicapten, maar mijn schuld is het niet dat ze gehandicapt zijn!

Ontopic: Geweldig schattige katjes! gewoon even in de gaten houden of het goed gaat met de laatste, maar het komt wel vaker voor.
Wij hebben ook 2x een nestje gehad, echt heel leuk!!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:27

Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen, die opmerking slaat op [quote][/quote] en niet op het helpen in het algemeen.

Don't get me wrong, ik kan me vinden in de mening van Mist, maar die overvolle asiels komen grotendeels niet door nestoverschotten en mensen die maar wat aanfokken.
Maar het komt vooral door mensen die niet beseffen dat een dier nou eenmaal veel verzorging en aandacht van je nodig heeft.
Hoe vaak worden dieren gedumpt bij een asiel voor de zomervakantie (want ja, de baasjes gaan op vakantie)?
Hoe vaak worden dieren naar een asiel gebracht als de mensen niet in staat blijken te zijn om het diertje een goede opvoeding en verzorging te geven?
Hoe vaak worden dieren met 'gedragsproblemen' naar een asiel gebracht (die gedragsproblemen komen vaak door de mensen zelf)?
Hoe vaak worden dieren naar een asiel gebracht, omdat zoon - of dochterlief, waarvoor het diertje is aangeschaft, allergisch blijkt te zijn?

Die overvolle asiels zullen altijd blijven bestaan, of mensen nou zelf fokken of niet. Er zullen altijd mensen tussen zitten die niet goed hebben nagedacht over de gevolgen van het aanschaffen van zo'n diertje.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:31

ja ik denk dat Mist meer bedoelt dat je beter niet "onnodig' moet fokken maar dan beter een kat uit het asiel kunt halen om die aan een goed baasje te helpen.
Als je een nestje fokt en die beestjes aan een goed baasje helpt, dan zullen die baasjes geen katje uit het asiel nemen.
Asielen zullen inderdaad helaas altijd bestaan, maar alle beetjes helpen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:37

Ja, inderdaad.
Ik ken zelfs mensen die hun pup na een maand naar een asiel brachten, omdat de pup met zijn nageltjes de houten vloer beschadigde .
Thuis hebben wij ook twee keer een nestje gehad, maar wij wisten natuurlijk waar wij aan toe waren (mijn moeder is ook opgevoed met katten).

Die qoute was
Citaat:
Kom jij ons helpen beslissen welke katten we in laten slapen van de zomer?
.
Me pc die flipt elke keer als ik wil posten.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:48

@marley: dat is idd wat ik bedoel !
@ Ursulin: wat jij zegt, komt ook voor (veel te veel) maar de grote hoop, zeker qua katten is toch mensen die het zelf leuk vonden om een nestje te hebben, maar er achter kwamen dat ze dus achteraf niet genoeg kennissen hadden om al hun katten (of honden) kwijt te kunnen raken.

Ik ben hier fel op, dat weet ik, maar ik wordt er ook meer dan de gemiddelde mens mee geconfronteerd- ik kan hier als ik wil elke dag topics openen met de (bullshit) verhalen van mensen, misselijk makend gewoon. Ik kan ook foto's plaatsen die waarschijnlijk te schokkend zijn voor bokt, omdat hier ook jonge kinderen zitten ! en dat is GEEN uitzondering, maar dagelijkse praktijk- dat is het echte trieste gedeelte

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:11

Ja, ik word er niet dagelijks mee geconfronteerd, maar ik ben er wel op tegen. Ik vind dat mensen best zelf een nestje mogen fokken, zolang ze maar goed voor de diertjes zorgen en een goed thuis vinden voor ze. Helaas doet niet iedereen dit...

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 09:41

@ urselin niet iedereen doet dit idd
maar wij zorgen wel dat de poesjes een goed tehuis vinden en er wordt goed voor gezorgd waarom zouden we dan niet een keer een nestje poesjes mogen fokken. Op zich snap ik Mist ook wel maar als wij geen nestje hebben gaan de mensen de poesjes wel bij een ander nest vandaan halen, dus ik ben bang dat het niet veel effect zou hebben.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:56

Wat als jij denkt een goed tehuis te hebben gevonden en het blijkt dat het kitten na 2 maanden in het asiel is beland? Om de een of andere l*llige reden?
Of dat die poes ineens een nestje heeft en zij die kittens naar het asiel brengt...Ik vind dat je daar toch ook verantwoordelijk voor bent...Ook al hebben die mensen de verantwoording over die poes...jij hebt ze die poes gefokt en gegeven/verkocht aan hun waar weer een ongewenst nestje uitkomt...die misschien wél gedumpt wordt bij het asiel...Misschien expres maar ook misschien inwetendheid...of simpelweg niet goed nadenken...
Ik zou me iig wel verantwoordelijk voor voelen...Waar houd het ergens op?

Ook zitten er genoeg katten in het asiel met kattenaids en leukemie...Kunnen ze allemaal oplopen door dekkingen buiten...Die katers zijn tenslotte niet getest...En altijd dodelijk...Als de poes na een tijdje ziek wordt...na het nestje...en ze gaan naar de dierenarts...horen dat het leukemie of aids is...hup naar het asiel...Gebeurt maar al te vaak...helaas...

Dit is alleen ter informatie...

Over dat later geboren worden...Ik heb wel vaker van een fokker gehoord dat dit kan...Een kat kan meerder keren gedekt worden dus ook door verschillende katers...en 2 verschillende nestjes tegelijkertijd dragen en op verschillende momenten werpen...
Zo kunnen er namelijk kittens uitkomen die genetisch niet rijmen met de kater waarvan jij dacht dat ze gedekt was...moet dus een andere kater in het spel zijn geweest...

Succes met de kittens...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:17

@Chichiba: gelijk heb je, maar ik voel me niet aansprakelijk voor wat de baasjes van 'mijn' kittens doen.
We hebben de baasjes eerst een aantal keer laten komen, voordat de kitten mee mocht en we wisten waar die mensen woonden.
Bij eentje ging ik zelfs geregeld op bezoek (tot die mensen gingen verhuizen naar Amsterdam).
(maar dit is allemaal járen geleden gebeurd)
Ik snap ook niet dat mensen hun zieke kat naar het asiel doen, ik hou liever dat beestje bij me om ze nog een goed leven te geven.

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:18

Gefeliciteerd met jullie kittens, ze zijn werkelijk om op te eten.
Vind het overigens erg jammer dat er zo aanvallend op de ts wordt gerageerd.Het is niet haar schuld dat de asiels overvol zitten. En ik moet eerlijk zeggen als ik de tijd en geld had,zou ik ook een nestje willen fokken. Gewoon omdat het leuk is. Ik fok nu ook gewoon een veulen voor de lol.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:49

Leuk nestje! Het kan inderdaad dat 1 kitten later komt.
Bij ons kwam er 1 kitten 2 dagen later.

Jonge katjes zijn ontzettend leuk, maar inderdaad wel iets waar heel bewust mee om gegaan moet worden. En ja, er zijn er eigenlijk al teveel.
Dit is best iets om eerst bij stil te staan als je besluit je kat te laten dekken.

Goed de TS heeft nu al een nestje en is er erg blij mee. Misschien beter als de discussie wel of geen kittens in een apart topic staat. (???)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:30

Chichiba schreef:
Wat als jij denkt een goed tehuis te hebben gevonden en het blijkt dat het kitten na 2 maanden in het asiel is beland? Om de een of andere l*llige reden?
Of dat die poes ineens een nestje heeft en zij die kittens naar het asiel brengt...Ik vind dat je daar toch ook verantwoordelijk voor bent...Ook al hebben die mensen de verantwoording over die poes...jij hebt ze die poes gefokt en gegeven/verkocht aan hun waar weer een ongewenst nestje uitkomt...die misschien wél gedumpt wordt bij het asiel...Misschien expres maar ook misschien inwetendheid...of simpelweg niet goed nadenken...
Ik zou me iig wel verantwoordelijk voor voelen...Waar houd het ergens op?

Ik ben het er niet mee eens dat je verantwoordelijk bent voor de daden van anderen. Je hebt je verantwoordelijkheid afgedragen bij het verkopen van de katjes. Je weet namelijk nooit of iemand wel of niet goed is en dan zou er helemaal niks meer geboren mogen worden, dat kan niet.
Zolang er mensen zijn, zal er dierenleed zijn...helaas.

Er wordt wel door verenigingen enzo geadviseerd om altijd geld voor je katjes of pups te vragen om het een en ander geks te voorkomen.

Dniesy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:27

Ahw wat lief! Gefeliciteerd met de kleintjes!
En waarom is dit nou weer typisch bokt, als iemand een foto van zijn diertjes laat zien om gelijk alles weer af te kraken... De kittens zijn er nu toch al dus er is niets meer aan te doen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:03

Er is ook een paardenoverschot, dus mogen er geen paarden meer worden gefokt?

Er is ook een NOGAL GROOT MENSENOVERSCHOT!!!!!!!!!

dus mogen de mensen maar geen kinderen meer krijgen

En wat willen jullie dan... Dat ze ze doodgooit ofzo? Doen heel veel boeren hoor

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:33

Doe eens even normaal zeg tegen deze Bokker!
Ze is harstikke blij met haar Kittens en Als ze het leuk vind om haar kat te laten dekken Laat haar dan!
Jáa het is zielig in het asiel dat weet ik maar dat hoef je niet op deze bokker af te gaan reageren, toe zeg

Gefeliciteerd met je kittens

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:35

Toad schreef:

En wat willen jullie dan... Dat ze ze doodgooit ofzo? Doen heel veel boeren hoor

Jaa! die verdrinken ze in putten , écht zoo zielig
Idd!
Van paarden zijn er ook veel en van mensen ook!
Ik zie het al voor me een mensen asiel haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:41

Toad schreef:

Er is niemand zegt dat ze het niet mag. Het is beter om het niet te doen.
Het is ook beter om een papierloze merrie niet te laten dekken of juist wel iets met papieren, maar door een foute combo.
En ja er is ook een te groot mensenoverschot, maar die kunnen nog redelijk voor zichzelf zorgen dieren niet. Veel dieren zijn de dupe van het overschot.

Wat wij het liefst zouden zien is dat de beestjes gewoon gecastereerd en gestelliseerd worden.

Het is altijd maar nestje hier nestje daar, omdat het zo leuk is, maar ook al denk je dat je een goed tehuis hebt dan nog is het niet altijd zo.

Daarbij komt nog eens dat 99% van de volle katers buiten allerlei overdraagbare ziektes hebben. Eerst zal je niks merken, maar vaak is het al te laat om je kat te redden als je merkt dat ze het hebben.

Niemand zegt hier dat ze niets mag, alleen die kittens worden ook groot daarbij zitten er super veel leuke katten in het asiel vaak nog veel leuker dan die kittens.
Daarbij is het niet altijd iemands fout dat de katten in het asiel terecht komen. Sommige katten lopen weg. Worden na een tijd in het asiel gebracht gevonden super leuke katten, maar blijven maar 2 weken in het asiel vast zitten. Stel in die 2 weken hebben die eigenaren niet door dat hun kat daar zit en dat gebeurd vaak kunnen ze er ook niks aan doen meestal zijn ze dan weer geplaatst. Dus zeg niet meteen: Kan er ook niks aan doen dat andere mensen niet goed voor hun katten zorgen.
Ik vind het allemaal kort door de bocht gedacht van vele mensen.

Ik ben tegen fokken met huis- tuin- en keuken honden, katten, paarden, konijn en noem maar op. Don't breed or buy just Adopt.

Dit is even in het algemeen gezien en mijn mening. Met nadruk op mijn mening hoef ik geen aanval op van dat ik wat dan ook wel niet ben. Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar een betere wereld begint bij jezelf ook zo bij de dieren.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:46

Agosh, gefeliciteerd met je kroost. Heb je wel goed opgelet dat er na elke kitten een placenta meekwam?
Toch even goed in de gaten houden, niet dat er nog een kitten in de buik achterblijft, of nageboortes, is verre van gezond voor de moeder. Wat een mooierd trouwens die gevlekte, zo schattig he.
Geniet er maar goed van, voordat je het weet ben je weer een paar weken verder en is het weer stil in huis