!Let op! Broodfokker, petitie tekenen allemaal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 10:32

Hwb getekend, zoveel stemmen hebben ze nog niet zeg! Terwijl dit ergens in een ander land plaats vind.. zou verwcahten dat ze toch al meer stemmen hadden

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:51

deschels schreef:
ook ik heb getekend.
Je snapt toch echt niet dat mensen die hondjes kopen bij zo'n "fokker"

Mijn Bull Terrier heb ik in Belgie gekocht. Later hoorde ik op een hondenforum dat deze fokker(ik ga geen naam noemen) al enkele keren op belgische nieuws is geweest ook in verband met handel met Hongaarse broodfokkers.
Ik denk dat veel mensen niet eens weten waar hun hond eigenlijk vandaan komt.
Had ik geweten dat het een broodfokker was, had ik natuurlijk mijn hond daar niet gekocht.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 16:05

Douni schreef:
deschels schreef:
ook ik heb getekend.

Mijn Bull Terrier heb ik in Belgie gekocht. Later hoorde ik op een hondenforum dat deze fokker(ik ga geen naam noemen) al enkele keren op belgische nieuws is geweest ook in verband met handel met Hongaarse broodfokkers.
Had ik geweten dat het een broodfokker was, had ik natuurlijk mijn hond daar niet gekocht.

Jeetje!! Je hondje is verder wel gezond?

Douni

Re: !Let op! Broodfokker, petitie tekenen allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:17

Ja, hij is helemaal gezond, superdruk en altijd vrolijk !
Wel heeft hij een paar kale plekjes in zn nek. De DA weet ook niet wat het is, maar hij lijkt er absoluut geen last van te hebben.
Je mag er aanzitten en hijzelf zit er nooit aan.

Het zijn meestal de moederhonden die onder zeer slechte omstandigheden leven, de puppies worden meestal redelijk verzorgt, zij moeten tenslotte het geld opbrengen.

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:44

ik heb ook getekend..... ga nu even mijn vriend zijn naam invullen

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:48

Douni schreef:
deschels schreef:
ook ik heb getekend.

Dit is dus heel vaak het geval met honden die uit belgie komen. Meestal krijg je er dan ook nog papieren bij die 9 van de 10 keer dus niets waard zijn.
Heb dit nl met mijn vorige hond dus ook meegemaakt. Papieren waren nep.
Heb voordat ik mijn huidige hond kocht ook een adres in nederland gehad en die man ging 2 pups achter zijn huis halen en die konden we zo meenemen, alleen was de moeder niet aanwezig. Vond het hele leuke pups maar heb vriendelijk bedankt en goed doorgezocht naar een goede fokker.
Kijk dus goed uit waar je je hond koopt en laat je goed voorlichten.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:08

Nee precies, maar achteraf gezien ook blij dat ik hem heb gehaald. Hij is daar nu weg en heeft het bij ons heerlijk. Hij is helemaal gezond, afgezien van de kleine kale plekjes in zijn nek.
Ook vind ik persoonlijk niet erg van de papieren, ik heb ze niet nodig.

Maar je hebt groot gelijk, mensen moeten zich beter laten informeren en niet een pup kopen als je de moeder niet kunt zien.

Wij hadden ook naar de moeders gevraagd en hij liet een paar Staffords zien die in hokken zaten(mijn hond is Bull Terrier), dus in feite had ik toen al kunnen weten, maar naief dacht ik dat de Bull-moeders daar wel stonden.
Ook fokte hij paarden, Quarter Horses geloof ik..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:27

Mijn hondje komt straks van een asiel uit Spanje. Een bastaardje. Een kleine verschoppelinge...

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:20

Dat blijft dus een probleem als mensen hun pup bij zo'n broodfokker kopen omdat ie zo zielig is??
Zo geef je die mensen hun geld en hebben ze weer een reden om nog een nestje te fokken.
Er zijn genoeg hondjes in het asiel of bij een goede fokker (ook al kost het meer)
Broodfokkers kunnen maar op 1 manier gestopt worden en dat is dat mensen stoppen met kopen....

Lous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:39

Hier is al twee keer een item aan besteed bij Radar. Wat je allemaal te zien en te horen kreeg was verschrikkelijk.

Maar verder...ze gaven weinig waarschuwingen wat mensen beslist WEL en NIET moten doen als ze een hond willen aanschaffen.

Lous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:43

Item over deze broodfokkers dus.

Maar wat ik denk dat er zijn veel mensen zijn die graag een hond willen hebben zonder er teveel geld aan te besteden.
Goede honden vind je bij goede fokkers via de rassenvereniging en ja daar betaal je iets meer voor. Maar dan weet je wel zeker dat je een goede hond hebt, waar je veel plezier aan zult beleven.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:44

Yep, heb getekend, maar ook niet gekeken. Van zulke dingen draait mijn maag echt om.

Lous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:47

Maar ook ik heb getekend hoor want ook ik vind dat dit moet stoopen hoop dat het werkt.

En wat ik toch aan veel mensen mee wil geven: voor goede honden moet je bij de juiste fokkers, of bij het dierenasiel zijn. Daar zijn mensen die weten hoe je mensen aan goede, leuke honden moet helpen.

nairtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:48

Ik heb ook getekend......

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:59

deschels schreef:
Dat blijft dus een probleem als mensen hun pup bij zo'n broodfokker kopen omdat ie zo zielig is??

Nee dat zeg ik niet, ik zeg toch dat ik dat achteraf vind en dat als ik het geweten had mijn hond daar niet had gehaald.
Niet aanvallend bedoed, maar iets beter lezen..

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:11

het was ook niet persoonlijk bedoeld hoor.. meer als waarschuwing voor de rest..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:17

heb meteen getekend
walgelijk om te zien zeg
dit zijn de gevolgen van mensen die een goedkoop populair rashondje zoeken
daar spelen de brood fokkers meteen op in
gelukkig komt mijn hond gewoon uit nederland bij een hobbyfokker vandaan

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:21

heb getekend. bijna 8000 handtekeningen. hoop dat t er meer worden en dat t wat uithaalt...

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:12

Vreselijk afgrijselijk hoe die honden erbij liggen. Echt schandalig. Ik heb ook gelijk getekend. En nu maar hopen dat er snel wat word gedaan voor die armen honden.

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:34

Dit is echt vreselijk! Heb er gewoon geen woorden voor! Heb maar snel getekend...hopelijk laten ze hem snel stoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:48

Ik heb ook getekent.
Maar ik heb hier in belgie controlle gedaan voor de dierenbescherming en je wilt niet weten hoe afgrijselijk de honden er hier vaak bij zitten.

Op gewoon modder in een buitenren zonder afdak wel zo'n houten kotje er in maar niet groter als een konijnehok.De beelden staan op mijn netvlies gebrand.
Er was een hond waar ik dacht een duitse staander in te herkennen,dat was een ierse wolfshond.Kan je nagaan hoe onderkomen het dier was.De pups zaten in donkere schuren .het was zielig,zielig en nog eens zielig.
Het ergste was dat we niks konden doen.De vergunnig was in orde en de honden hadden eten en drinken.Dus dan zijn ze niet strafbaar.
Het onthouden van medische zorg en een beetje diervriendelijk leven is blijkbaar niet erg.De gevallen die ik gezien heb waren zeker zo schrijnend al niet erger dan ik in Radar zag.
de link van dit topic heb ik niet bekeken ik heb al narigheid genoeg gezien.

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:50

ik heb getekend.. echt vreselijk.. ik heb hier geen woorden voor ...

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:55

k heb getekend..

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:01

heb ook getekend