Wie heeft er ervaring met dit ras ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:30

Als je een Rottweiler leuk vind neem je dr toch één.
Met een goede opvoeding (van kleins af aan) kan je dr een gouden hond aan hebben. Een teef komt minder "dreigend" over en zijn wat kleiner wat dan in dit geval misschien wat makkelijker is.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:35

Uthrick schreef:
Citaat:
Een èchte dierenliefhebber geeft een thuisloos dier een kans.

Nou, die laatste zin schiet bij mij een beetje ( nou ja, nogal) in het verkeerde keelgat.
Want jij bedoelt dus, dat als ik/wij geen hond uit het asiel nemen wij geen echte dierenliefhebbers zijn??

Dat slaat echt werkelijk nergens op, ik heb eerst MBO Dierverzorging in Barneveld gedaan, daarna HBO Diermanagement aan van Hall en ik heb 4 jaar bij/met Martin Gaus gewerkt. ( ben begonnen als stagiare )en daar blijven hangen, vervolgens 4 jaar gewerkt bij de ASIEL !!!!! honden en later de geleide honden.
Ik weet dus dondersgoed dat er leuke asiel honden zijn, en ja ook dat de asielen helaas vol zitten.
Toch hbben mijn vriend en ik besloten om een pup te nemen, de reden hieroor heb ik al eerde beschreven in dit topic.
Maar jij vind dus dat wij daarom geen dierenliefhebbers zijn???? Sjonge jong, hoe kortzichtig kun je zijn zeg

Dit is geen kwestie van echt- of niet echt dierliefhebben. De persoon die het dier naar het asiel heeft gebracht is dieronvriendelijk bezig, maar dat maakt de eerste de beste persoon die een pup wil geen dierenbeul.

Er zitten ook zat dieren in het asiel doordat baasjes naar het verzorgingstehuis moeten... dus wat meer discretie mag best.

Vogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:37

k heb een stabbij. ik vind een wetterhoun ook heel erg leuk. lijkt qua karakter veel op stabbij.

Afbeelding

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:44

ik moest oppassen om een gezin met 2 friese stabij's. Wat een geweldige honden! Heel sociaal, aanhankelijk en ze luisterden perfect.

Vroeger hebben wij een bouvier gehad, heerlijk dier, ik was toen nog klein en kon van alles met dat dier doen! haren kammen, paardje rijden, eten onder zn neus vandaan halen enz. Superlief!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:41

Paraat, een wetterhoun heeft krulletjes en een stabij niet,

Hier in het noorden stikt het van stabij's maar ook best veel wetterhouns. Het zijn makkelijke en sociale honden en lopen niet snel van het erf af. Kijk voor een rasbeschrijving hier eens: http://www.doggy.net/ , rasbeschrijvingen op alfabet.

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:44

solarpleure schreef:
Ik zou gewoon even in het asiel kijken wat er is. Zitten leuke honden en je helpt ze, en vele verschillende rassen en bastaards.

Ik zeg altijd maar honden die in het assiel zitten er niet voor niets,je hebt er natuurlijk uitzonderingen tussen zitten maar veel zijn dat er niet.

xDjailo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:50

xDjailo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:51

spaties ertussen.. stom stom stom.. hier nog een keer..

Afbeelding

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:03

ze vraagt toch om ervaring met de wetterhoun? dat er nog meer leuke rassen zijn, tja...dat weet ze ws zelf ook wel

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:12

De wetterhoun is echt een geweldig ras!! (oke ik ken er maar 1 maar toch!!) Super lief en aanhaalbaar, alleen je vond de berner sennen te groot.. Heb je de wetterhoun wel is in rl gezien? De reu die ik ken is dus bijna groter dan een berner sennen... Zal misschien aan deze liggen hoor!! De stabij ken ik vooral als een hond die je in de gaten moet houden omdat ie er anders tussen uit piept!!

Leuke scholen heb je gedaan trouwens, heb ook b'veld gedaan en zit nu ook in leeuwarden!!

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:45

Soxje schreef:
Paraat, een wetterhoun heeft krulletjes en een stabij niet,

Hier in het noorden stikt het van stabij's maar ook best veel wetterhouns. Het zijn makkelijke en sociale honden en lopen niet snel van het erf af. Kijk voor een rasbeschrijving hier eens: http://www.doggy.net/ , rasbeschrijvingen op alfabet.

Ja, ik las het naderhand! Echt frappant hoeveel die overeenkomen

Dais_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:55

Billy schreef:
Gut, krijgen we de asieldiscussie weer.
Heel eerlijk gezegd za ik nooit een asielhond nemen. Vaak zit je met de ellende van een ander opgescheept, en krijg het er maar weer eens uit.

Wij hebben tot nu toe alle honden uit het asiel en het zijn niet allemaal verpeste honden hoor. Vind het erg jammer dat er zo´n negatief beeld is over deze honden.

Mijn moeders eerste hond was een 9 jarige bouvier die 9 jaar nog niet buiten was geweest. Ze was 9 jaar gebruikt als fokteef maar mijn moeder heeft haar nog een supergoede oude dag kunnen geven. Onze 2de hond heeft ze ook uit het asiel. Dit was een pupje van 8 weken oud en zat samen met haar broertje in het asiel. Ze waren van een boot afgegooid waar ze ineens ongewenst met pupjes zaten. Hun hadden het overleefd en waren naar het asiel gebracht.

De 2 honden die we nu hebben zijn ook uit het asiel. Onze ene hond was 7 maanden en vals, verpest door kleine kinderen... De mensen vonden haar te groot en hadden haar weggebracht. Na een juiste opvoeding is dit helemaal goed gekomen, en onze laatste hond is ook uit het asiel. Ze was 6 weken en ze was met haar broertjes en zusjes en moeder en al in het asiel gedumpt.

Dus agh, het is nooit verkeerd om eens in het asiel te gaan kijken..

Mijn moeder zoekt nog altijd naar die ene blonde bouvier maar elke keer valt ze in het asiel voor 1 of ander zielig gedumpt hondje

Wat ik je wel kan aanraden is, als je bij een fokker gaat kijken voor een pup (weet niet of je dit van plan bent maar dan kun je ze wel helemaal naar je eigen hand zetten) of je de ouders kunt zien. Het karakter van de ouders kan al heel veel aangeven.. Maarja, dat is met een hond uit het asiel ook altijd maar afwachten

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 01:04

Op een Wetterhounpup moet je vaak wachten dus de vader en moeder kun je van tevoren al ontmoet hebben? Van de waterhonden vind ik de Fries één van de stugste qua gedrag. Niet echt geinteresseerd in vreemde mensen tot argwanend aan toe. Het los rondlopen op het werk van je vriend met allerlei vreemde mensen er omheen (zo begrijp ik het) lijkt me dan ook wel iets om te bespreken.

Zelf ben ik eigenaar van Franse en Portugese Waterhonden dus wel een beetje familie. (Heb je het laatste boekje wat uitgekomen is van de Wetter? Daar staat mijn Fien in met een klein fotootje)

AlexandraM

Re: Wie heeft er ervaring met dit ras ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 01:13

niet mijn ras honden maar zijn wel leuk..verder weet ik er niet giga veel vanaf...

maar een border collie is als hij ook nog de bossen ingaat echt een super hond... ze zijn sociaal, lief, trouw, en een hele houding en uitstraling laat dat ook zien! zullen echt weinig mensen bang voor zijn! tevens zijn ze super slim dus wat leren kun je ze en hebben ze het ook nodig dat in de bossen kunnen ravotten enzo...

jij of je vriend zijn waarschijnlijk eerder moe dan de hond zelf....ik ken er een paar en ook een verbasterede maar blijf ze waanzinnig leuk vinden!!
tevens zou je ze zelfs mee wandelen kunnen nemen als je gaat paardrijden ofzo!

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:28

http://www.nvsw.nl/ dit is de website van de nederlandse vereniging voor stabijhoun en wetterhoun honden.

Uthrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 10:48

Hay

Bedankt voor jullie reacties!
Mijn vriend en ik hebben ons een tijdje terug aangemeld als geintereseerde voor een Wetterhoun pup en we gaan a.s donderdag naar een infogesprek bij een fokker.

De Rhodesian Ridgeback vind mijn vriend ook mooi, ik niet en ik ben een paar keer door verschillende rhodesians gegrepen op mijn werk, dus ik ben niet meer zo'n fan van de Rhodesian.
De Border Collie valt meteen af, dat vind ik samen met de jack's de meest irritante honden die er zijn.
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen en hele leuke tussen maar zoals Alexandra M al zei, ze zijn vreselijk hyperactief. Ik ken heeeel veel Border Collie die constant met een stul in de bek lopen en die stok steeds voor je voeten gooien en hysterisch gaan blaffen als je de stok niet optijd weg gooit.
Mijn vriend wil voor geen goud en jack hebben, hij vind ze te klein en te zenuwachtig.

Nou hoop ik niet dat ik nu een hele lading commentaar over me heen ga krijgen van bokkers die wel een Border Collie, Rhodesian of een jack hebben en zich beledigt voelen want dat is niet mijn bedoeling.
Iedereen heeft een andere smaak en voorkeur en sommige zijn gek van de collie of jack, en vinden een ander ras zoals bijv de Wetterhoun weer tien keer niks.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:30

Uthrick, ik begrijp dat het een harde uitspraak van me is maar als je er over nadenkt zit er echt wel wat in.

Ik zie het nl. zo, als je een dier 'op bestelling' koopt dan neem je die voornamelijk voor je eigen plezier. Als er geen tot weinig interesse in was dan werden die pups niet eens geboren.

En waarom dan een nieuwe hond op de wereld (laten) zetten terwijl er zo ontzettend veel andere honden op een baasje wachten? Ik zou echt last krijgen van gewetenswroeging. Daarnaast zitten er ook vele puppies in het asiel.

Ik zie een dier ook niet als 'andermans ellende'. Een dier is een individu en hooguit slachtoffer van omstandigheden. En wat is er dan mooier dan zo'n dier een nieuwe kans te geven?

En ik zeg nergens dat iemand die een rashond heeft daar minder van houdt dan iemand die een asielhond kiest. Maar ik vind mensen die een "2e-hands" kiezen een groter hart voor dieren in het algemeen hebben.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:18

ellenlouise schreef:
En ik zeg nergens dat iemand die een rashond heeft daar minder van houdt dan iemand die een asielhond kiest. Maar ik vind mensen die een "2e-hands" kiezen een groter hart voor dieren in het algemeen hebben.

Aan de ene kant zit hier wel een kern van waarheid in maar het ligt er net aan wat de gene met de hond wilt bereiken en of er op dat moment een hond in het asiel zit die voldoet aan de eisen.
Wij hebben hier thuis allemaal afdankers gehad of katten.die op straat zijn geboren.
Maar toch als ik over een aantal jaar het huis uit ga komt er een Duitse Herder pup bij een fokker vandaan, ten eerste omdat ik helemaal gek van het ras ben, er heel graag trainingen mee zou willen doen (pakwerk, speuiren etc) en vanaf het begin er gelijk een band mee opbouwen. Ik zeg niet dat dat niet kan met een asielhond maar vaak zitten daar dieren zonder papier waarvan ze niet weten of de ouders HD vrij zijn en vooral bij de herder komt dat ontzettend vaak voor en dat terwijl ze al niet zo'n lange leeftijdsduur hebben.
Heb het helaas meegemaakt dat een herder op 7 jarige leeftijd is ingeslapen omdat ie HD had en ontzettende last van zn rug en hopelijk hoef ik dat nooit meer mee te maken
Katten zou ik er zeker wel vandaan halen

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:44

Uthrick schreef:
Hay

Bedankt voor jullie reacties!
Mijn vriend en ik hebben ons een tijdje terug aangemeld als geintereseerde voor een Wetterhoun pup en we gaan a.s donderdag naar een infogesprek bij een fokker.

De Rhodesian Ridgeback vind mijn vriend ook mooi, ik niet en ik ben een paar keer door verschillende rhodesians gegrepen op mijn werk, dus ik ben niet meer zo'n fan van de Rhodesian.
De Border Collie valt meteen af, dat vind ik samen met de jack's de meest irritante honden die er zijn.
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen en hele leuke tussen maar zoals Alexandra M al zei, ze zijn vreselijk hyperactief. Ik ken heeeel veel Border Collie die constant met een stul in de bek lopen en die stok steeds voor je voeten gooien en hysterisch gaan blaffen als je de stok niet optijd weg gooit.
Mijn vriend wil voor geen goud en jack hebben, hij vind ze te klein en te zenuwachtig.

Nou hoop ik niet dat ik nu een hele lading commentaar over me heen ga krijgen van bokkers die wel een Border Collie, Rhodesian of een jack hebben en zich beledigt voelen want dat is niet mijn bedoeling.
Iedereen heeft een andere smaak en voorkeur en sommige zijn gek van de collie of jack, en vinden een ander ras zoals bijv de Wetterhoun weer tien keer niks.

juist iedereen een andere smaak ! al is mijn smaak HEEL uitgebreid net als bij paarden...en het ligt trouwes voornamelijk aan de opvoeding hoe erg ze zijn...als ze goed worden uitgelaten dan vallen ze eigenlijk wel mee maar ik snap het dat is de rede dat wij zelf er geen hebben net omdat ze veel energie hebben en als ze die niet een beetje kwijt kunnen is dat ten koste van jou mubels en wij hebben momenteel geen tijd om daar lang mee te wandelen!

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:06

ellenlouise schreef:
Uthrick, ik begrijp dat het een harde uitspraak van me is maar als je er over nadenkt zit er echt wel wat in.

Ik zie het nl. zo, als je een dier 'op bestelling' koopt dan neem je die voornamelijk voor je eigen plezier. Als er geen tot weinig interesse in was dan werden die pups niet eens geboren.

En waarom dan een nieuwe hond op de wereld (laten) zetten terwijl er zo ontzettend veel andere honden op een baasje wachten? Ik zou echt last krijgen van gewetenswroeging. Daarnaast zitten er ook vele puppies in het asiel.

Ik zie een dier ook niet als 'andermans ellende'. Een dier is een individu en hooguit slachtoffer van omstandigheden. En wat is er dan mooier dan zo'n dier een nieuwe kans te geven?

je vergeet een aantal dingen... juist de dieren die gefokt worden omdat er al vraag voor is , voordat de puppen geboren worden zijn wel overwogen puppen, in het asiel vind je de hondjes die voor de leuk gefokt worden, de impulsaankopen enz... dat is niet de schuld van de rashondenfokkers.

en dan is er ook nog zoiets als rasbehoud en liefde voor een bepaald ras... moeten de rashonden maar niet meer gefokt worden omdat de asielel vol zitten? die zou dan lekker worden zeg..

over 10/20 jaar alleen nog maar kruising hondjes op de wereld..

Uthrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 20:59

baroen schreef:

je vergeet een aantal dingen... juist de dieren die gefokt worden omdat er al vraag voor is , voordat de puppen geboren worden zijn wel overwogen puppen, in het asiel vind je de hondjes die voor de leuk gefokt worden, de impulsaankopen enz... dat is niet de schuld van de rashondenfokkers.

en dan is er ook nog zoiets als rasbehoud en liefde voor een bepaald ras... moeten de rashonden maar niet meer gefokt worden omdat de asielel vol zitten? die zou dan lekker worden zeg..

Amen

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:13

Veel mensen die de golden en de labrador leuk vinden vinden de Nova scotia duck tolling retriever ook erg leuk (je vroeg verder niet naar rassen maar omdat je die rassen en kenmerken opnoemde dacht ik, ik haal hem even aan

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:34

Hey!
Mijn ouders hebben vroeger een aantal wetterhouns gehad, de laatste is dood gegaan toen ik 6 was, maar ik weet nog hoe dat mijn vriendje was! Erg lief voor mij en mijn oudere broers en zussen, behalve als hij at, dan moest je hem met rust laten.
Na deze hond hebben we een kruising friese stabij/wetterhoun gehad. Een beetje bangige hond, maar dat kwam waarschijnlijk doordat hij al wat ouder was toen we hem in huis haalden en hij het daarvoor niet zo best had gehad. Ondanks zijn angst weer een hond die voor je door het vuur ging. Deze is echter wel beduidend ouder geworden dan zijn voorgangers, er ging toen al rond dat ze misschien te ver doorgefokt waren, waardoor er gezondheidsproblemen ontstonden. De laatste had een tumor, waaraan hij al op 6 jarige leeftijd overleed. Ik was er erg verdrietig van toen, we waren samen opgegroeid, zeg maar...
Mijn vader heeft overigens nog steeds een zwak voor het ras, als hij met pensioen gaat, wil hij er misschien nog wel weer eentje. Het zijn wel waterhonden hè, wat bij de 'echte' wetterhoun van ons inhield dat hij ook overal het water inwilde en vaak ook ging.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:41

baroen schreef:

Helaas zijn rashonden ook vaak impulsaankopen, kijk maar eens op de site van de dierenasiels. Daarnaast gaat het mij niet om 'schuld', maar om dieren die buiten hun schuld om tussen wal en schip zijn geraakt. Waarom zou je dan niet meehelpen om die dieren een thuis te geven? En er zitten er zoveel van vuilnisbak tot rashond en van pup tot senior. Het moet toch wel heel gek lopen wil daar niks geschikts tussen zitten.

Daarnaast is het ook niet zo dat je met een hond van een erkende fokker een probleemloos en gezond dier in huis haalt. Heb genoeg voorbeelden hiervan gezien.

En tenslotte zijn er ook mensen met rashonden die hun honden laten paren (heet dat zo?) met andere hondenrassen/vuilnisbakken, want waar komen al die kruisingen anders vandaan? Die mensen helpen er dus net zo goed aan mee.

Het zou zeker handig zijn als er minder (ras)honden gefokt worden. Er zijn helaas meer honden op de wereld dan dat er goede baasjes voor zijn.

Uthrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 12:12

Hay

Even een update! Mijn vriend en ik zijn afgelopen donderdag avond bij de voorzitter van de rasvereniging van Stabij&Wetterhounden geweest! Super aardige vrouw.
We hadden al best veel info over de wetterhoun ( en de stabij) van internet maar zij heeft ons echt alles verteld, ook de negatieve eigenschappen van de wetterhoun en de stabij waar je helaas haast geen info over kan vinden. Gelukkig zijn er veel en veeel meer voordelen en het kleine nadeel is voor ons eigenlijk geen nadeel. Het zijn vannature jachthonden en moeten veel beweging krijgen en lekker veel in de buitenlucht kunnen zijn. Als dat niet kan, kan het gebeuren dat ze gedragsgestoort gedrag gaan ontwikkelen uit verveling en dus veel gaan slopen, niet alleen thuis kunnen zijn of heel erg waaks worden en het baasje+ huis extreem verdedigen. Gelukkig kunnen wij de hond genoeg aandacht, beweging en voldoende buitenlucht bieden. D ( Die mevrouw) zei ook dat ze vond dat wij de perfecte situatie kunnen bieden voor een wetterhoun.
Zelf fokt ze ook wetterhounden , ze had toevallig net een nest van 4 weken oud en daar gingen we even kijken. oooh wat een schatjes, ik was er helemaal weg van, zo super lief . Mijn vriend van de pups ook lief maar hij had meer oog voor een pup van 4 maanden die in in het andere gedeelte van de kamer liep en mijn vriend aan het uitdagen was met spelen.
D kwam er bij staan, en vertelde dat ze als contactpersoon samen met 2 andere mensen van de vereniging de pup bemiddeling doet maar ook de herplaatsing van honden.

Nou jullie voelen hem waarschijnlijk al aankomen, dit hondje kwam bij een fokker van de vereniging vandaan, was geplaatst bij mensen en alles leek goed te gaan. Totdat ze het hondje mee hadden genomen om boodschappen te doen, hondje aan paal gebonden, komen ze naar 20 minuten terug weg hond.
Die bleek dus door iemand anders meegenomen te zijn. Nou mensen in shock, kinderen in tranen, ontroostbaar en iedereen van de vereniging was op de hoogte van de diefstal, alle asiels, dierenartsen en hondenclubs in de omgeving ook. Na 4 weken kwam er een telefoontje van een dierenarts of de pup nog steeds vermist werd, want hij had hem op dat moment in de behandelkamer, mensen beweerde dat het hun pup was en de hond moets een medische verklaring krijgen dat hij gezond was verklaard want dan kon hij met hun mee emigreren naar Engeland. De pup heeft een chip en aan die chip zit een code vast, als je die code invoert in een programma op de pc dan zie je de gegevens van de pup. Dat had de dierenarts gedaan en zag toen de melding dat de pup vermist was. Vandaar dat hij heeft gebeld, en er woonde iemand van de vereniging in de buurt die de pup heeft opgehaald.
Nu zou je verwachten dat de eigenaren dolblij zouden zijn omdat hun pup weer terug was, maar het tegendeel bleek waar. Toen ze opgebeld werden met de mededeling dat de pup terrecht was zeiden ze doodleuk, oh oke... goed om te weten dat hij gezond is terug gevonden maar doe hem maar naar een andere eigenaar want wij hebben inmiddels een jack russel pup want ja de kinderen waren zo ontroostbaar en het duurde zolang dus we hebben maar een andere hond genomen en die pup hoeven we niet meer.

Nah ja stelletje idioten!!!!
Mijn vriend zei meteen van en zijn er al belangstellende voor deze pup dan? nou dat was niet het geval, d zag haar kans schoon en die zei, weet je ik ga nog even koffie zetten ik laat jullie wel even alleen bij de honden. jaja, die was ook niet op haar achterhoofd gevallen en had dondersgoed door dat mijn vriend die pup toch wqel errug leuk vond. En ja hoor ze had haar kont nog niet gekeerd of mijn vriend zei al van zeg zoou deze pup niet iets voor ons zijn, en vervolgens een heel berhaal er achteraan.
Nou ik heb ook met de pup gespeeld, gekroelt en het is gewoon een super leuk beestje!!!!
Nou ja, wij hebben dus tegen die mevrouw gezegt dat wij wel in de pup geintereseert zijn.
D zei, ja dat hoopte ik al, ik vind jullie zo'n leuk stel en ik zat al te denken dat deze hond zo leuk bij jullie zou passen maar ik wou dat het van jullie zelf uit kwam en niet dat ik het als het ware aan jullie zou opleggen.

Nou we zijn naar huis gegaan, want ja je moet er wel even goed over nadenken he, je moet geen impuls aankoop doen. Alle voors en tegens van een pup van 8 weken of een pup van 4,5 maand afgewogen, veel heel veel gepraat en nu hebben we toch besloten dat we de pup van 4,5 maand adopteren!
We hebben vanochtend D begelt en gezegt dat we dus voor de pup van 4 maanden gaan, nou ze was helemaal blij!!

Dus voor iedereen die zei dat hij/zij het jammer vond dat we geen hond uit het asiel halen en die een 2e kans geven, wees gerust want we geven nu deze hond een 2e kans.

We gaan hem vanmiddag rond 15.00 ophalen en ik heb er echt zo'n zin in!!!
Alleen 1 probleempje....... de hond heet Bram! Ja opzich een leuke naam, niks mis mee dus maar euhm... zo heet mijn vriend dus ook!

2 Brammetjes is toch wel erg verwarrend, dus we moeten hem ( de pup dus he, niet mijn vriend) even omdopen, maar we weten gene leuke naam. Hij reageert al op Bram dus de naam moet er wel een beetje op lijken. Brainstromen jullie even mee?