Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Uthrick schreef:Citaat:Een èchte dierenliefhebber geeft een thuisloos dier een kans.
Nou, die laatste zin schiet bij mij een beetje ( nou ja, nogal) in het verkeerde keelgat.
Want jij bedoelt dus, dat als ik/wij geen hond uit het asiel nemen wij geen echte dierenliefhebbers zijn??
Dat slaat echt werkelijk nergens op, ik heb eerst MBO Dierverzorging in Barneveld gedaan, daarna HBO Diermanagement aan van Hall en ik heb 4 jaar bij/met Martin Gaus gewerkt. ( ben begonnen als stagiare )en daar blijven hangen, vervolgens 4 jaar gewerkt bij de ASIEL !!!!! honden en later de geleide honden.
Ik weet dus dondersgoed dat er leuke asiel honden zijn, en ja ook dat de asielen helaas vol zitten.
Toch hbben mijn vriend en ik besloten om een pup te nemen, de reden hieroor heb ik al eerde beschreven in dit topic.
Maar jij vind dus dat wij daarom geen dierenliefhebbers zijn???? Sjonge jong, hoe kortzichtig kun je zijn zeg![]()
solarpleure schreef:Ik zou gewoon even in het asiel kijken wat er is. Zitten leuke honden en je helpt ze, en vele verschillende rassen en bastaards.
Soxje schreef:Paraat, een wetterhoun heeft krulletjes en een stabij niet,
Hier in het noorden stikt het van stabij's maar ook best veel wetterhouns. Het zijn makkelijke en sociale honden en lopen niet snel van het erf af. Kijk voor een rasbeschrijving hier eens: http://www.doggy.net/ , rasbeschrijvingen op alfabet.
Billy schreef:Gut, krijgen we de asieldiscussie weer.
Heel eerlijk gezegd za ik nooit een asielhond nemen. Vaak zit je met de ellende van een ander opgescheept, en krijg het er maar weer eens uit.
ellenlouise schreef:En ik zeg nergens dat iemand die een rashond heeft daar minder van houdt dan iemand die een asielhond kiest. Maar ik vind mensen die een "2e-hands" kiezen een groter hart voor dieren in het algemeen hebben.
Uthrick schreef:Hay
Bedankt voor jullie reacties!
Mijn vriend en ik hebben ons een tijdje terug aangemeld als geintereseerde voor een Wetterhoun pup en we gaan a.s donderdag naar een infogesprek bij een fokker.
De Rhodesian Ridgeback vind mijn vriend ook mooi, ik niet en ik ben een paar keer door verschillende rhodesians gegrepen op mijn werk, dus ik ben niet meer zo'n fan van de Rhodesian.
De Border Collie valt meteen af, dat vind ik samen met de jack's de meest irritante honden die er zijn.
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen en hele leuke tussen maar zoals Alexandra M al zei, ze zijn vreselijk hyperactief. Ik ken heeeel veel Border Collie die constant met een stul in de bek lopen en die stok steeds voor je voeten gooien en hysterisch gaan blaffen als je de stok niet optijd weg gooit.
Mijn vriend wil voor geen goud en jack hebben, hij vind ze te klein en te zenuwachtig.
Nou hoop ik niet dat ik nu een hele lading commentaar over me heen ga krijgen van bokkers die wel een Border Collie, Rhodesian of een jack hebben en zich beledigt voelen want dat is niet mijn bedoeling.
Iedereen heeft een andere smaak en voorkeur en sommige zijn gek van de collie of jack, en vinden een ander ras zoals bijv de Wetterhoun weer tien keer niks.
ellenlouise schreef:Uthrick, ik begrijp dat het een harde uitspraak van me is maar als je er over nadenkt zit er echt wel wat in.
Ik zie het nl. zo, als je een dier 'op bestelling' koopt dan neem je die voornamelijk voor je eigen plezier. Als er geen tot weinig interesse in was dan werden die pups niet eens geboren.
En waarom dan een nieuwe hond op de wereld (laten) zetten terwijl er zo ontzettend veel andere honden op een baasje wachten? Ik zou echt last krijgen van gewetenswroeging. Daarnaast zitten er ook vele puppies in het asiel.
Ik zie een dier ook niet als 'andermans ellende'. Een dier is een individu en hooguit slachtoffer van omstandigheden. En wat is er dan mooier dan zo'n dier een nieuwe kans te geven?
En ik zeg nergens dat iemand die een rashond heeft daar minder van houdt dan iemand die een asielhond kiest. Maar ik vind mensen die een "2e-hands" kiezen een groter hart voor dieren in het algemeen hebben.
baroen schreef:
je vergeet een aantal dingen... juist de dieren die gefokt worden omdat er al vraag voor is , voordat de puppen geboren worden zijn wel overwogen puppen, in het asiel vind je de hondjes die voor de leuk gefokt worden, de impulsaankopen enz... dat is niet de schuld van de rashondenfokkers.
en dan is er ook nog zoiets als rasbehoud en liefde voor een bepaald ras... moeten de rashonden maar niet meer gefokt worden omdat de asielel vol zitten? die zou dan lekker worden zeg..
over 10/20 jaar alleen nog maar kruising hondjes op de wereld..
baroen schreef:je vergeet een aantal dingen... juist de dieren die gefokt worden omdat er al vraag voor is , voordat de puppen geboren worden zijn wel overwogen puppen, in het asiel vind je de hondjes die voor de leuk gefokt worden, de impulsaankopen enz... dat is niet de schuld van de rashondenfokkers.
en dan is er ook nog zoiets als rasbehoud en liefde voor een bepaald ras... moeten de rashonden maar niet meer gefokt worden omdat de asielel vol zitten? die zou dan lekker worden zeg..
over 10/20 jaar alleen nog maar kruising hondjes op de wereld..