wanneer weer opgraven.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:53

Iel ik vind het eng.

Maar ben aan de andere kant wel blij dat het zo snel verteerd, ik heb ik weet niet hoeveel dieren in de tuin liggen, niet alleen huisdieren, maar ook muizen, vogels, egels e.d.
Ben als de dood dat je dat weer tegenkomt als je in de tuin aan het werk gaat.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 22:27

ik begrijp de reacties niet helemaal van het is zielig, laat het ruste, zoek op in boeken. Wat maakt het nu uit, of je nu een skelet opgraaft van je eige beestje of van een ander. Persoonlijk hou ik van kinderen die willen ontdekken door het zelf te doen, te voelen, misschien te ruiken. Ze worden er niet dommer van. Tuurlijk kan je het opzoeken in een boek, maar wat is nou echter, spannender om het zelf te doen.
Maar goed zodra de vorst uit de grond is, zullen we de spa erbij halen het opgraven. en we zullen wel zien wat we vinden, of niet
In elk geval bedankt voor de reacties

Ellebel

Re: wanneer weer opgraven.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 07:57

Wees blij dat ze het beestje niet allang hebben opgegraven zonder jou erbij Vooral de nog wat jongere kinderen zijn zoooo nieuwschierig naar wat er daar allemaal onder de grond gebeurt, je wil ze de kost niet geven die Fikkie weer opgraven als papa en mama even niet kijken. Is een hele normale en gezonde nieuwschierigheid, en op een leeftijd van 11 jaar en met een volledig verteerd skeletje denk ik niet dat het eng, vies, gek oid is. Juist heel leerzaam.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:23

Kun je niet beter naar een skeletje opzoek gaan?
Ik vind het zelf ook zeer interessant hoor hoe zo'n lichaam verteert wordt en ben gek op skeleten...maar niet van me eigen dieren vind het eigenlijk een beetje cru, hehe.

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:26

Esmeralda schreef:
ik begrijp de reacties niet helemaal van het is zielig, laat het ruste, zoek op in boeken. Wat maakt het nu uit, of je nu een skelet opgraaft van je eige beestje of van een ander. Persoonlijk hou ik van kinderen die willen ontdekken door het zelf te doen, te voelen, misschien te ruiken. Ze worden er niet dommer van. Tuurlijk kan je het opzoeken in een boek, maar wat is nou echter, spannender om het zelf te doen.
Maar goed zodra de vorst uit de grond is, zullen we de spa erbij halen het opgraven. en we zullen wel zien wat we vinden, of niet
In elk geval bedankt voor de reacties

Heb je helemaal gelijk in hoor!
Je kunt het wel laten zien in boeken, maar dan blijft het beeld niet.. Dit onthouden ze tenminste omdat ze het echt echt! zien

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:26

Ik krijg hier wat off-topic een déva vu van Kopspijkers. Onderstaande is niet voor tere zieltjes :

Vrouw had haar onderbeen moeten laten amputeren en had na veel navragen háár been mogen meenemen (wilde bij overlijden met been en al worden begraven). Het been in een sjaal gewikkeld en begraven in de tuin bij hun huis en een tijd laten weer opgegraven. Ze had de sjaal met de inhoud ook meegenomen naar de studio. De reacties van het publiek spraken boekdelen toen ze de sjaal opende, maar in weze was er niets vies aan. De botten waren brandschoon.
Niemand flauwgevallen?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:30

toen mijn cavia deed was hebben we hem zo begraven in de tuin.
mama heeft hem na een tijd weer op gegraven, vond het intressant om te kijken wat er van over was.
nou niks dus he alleen wat klukjes haar.

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:31

Wij hebben onze 2 cavias laten cremeren !

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 17:36

Cathelijne schreef:
Ik krijg hier wat off-topic een déva vu van Kopspijkers. Onderstaande is niet voor tere zieltjes :

Vrouw had haar onderbeen moeten laten amputeren en had na veel navragen háár been mogen meenemen (wilde bij overlijden met been en al worden begraven). Het been in een sjaal gewikkeld en begraven in de tuin bij hun huis en een tijd laten weer opgegraven. Ze had de sjaal met de inhoud ook meegenomen naar de studio. De reacties van het publiek spraken boekdelen toen ze de sjaal opende, maar in weze was er niets vies aan. De botten waren brandschoon.
Niemand flauwgevallen?

Jaaaaa, heb dat ook gezien, vond het wel wat hebben.
Maarre dit is niet te vergelijken met een verteerde cavia