Ze wordt ingeslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dniesy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:24

Heel veel sterkte Desiree!
Het zijn vreselijke momenten om je maatje te laten gaan maar het is beter zo...
Ik vind het een hele eerlijke keuze tegenover Polleke ze zal je dankbaar zijn...

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:05

Wat erg voor je desiree. Ik had nog gehoopt dat het beter zou gaan.
Jullie hebben haar nog lekker verwend, volgens mij heeft haar dat wel goed gedaan.
Ik hoop dat het een beetje met jullie gaat en dat jullie er snel weer boven op zijn.
Jullie hebben volgens mij wel de goede keuze gemaakt...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:19

Ik heb POlle vannacht in haar mandje laten liggen. Ik had gisterenavond in de eerste instantie nog niet helemaal het besef dat ze dood was, zo mooi als ze daar in haar mandje lag te slapen. Zo leek het tenminste. MAar toen we naar boven zouden gaan om te slapen en zij daar bleef liggen, wilde ik nog even met haar alleen zijn. Stefan had ook verdriet. Ik heb haar nog geaaid, tegen haar gepraat en zo.

Ik had moeite met in slaap komen, was kapot van verdriet. Vanmorgen de dieren verzorgd, stallen uitgemest en een mooi wit kleedje gezocht om haar in te wikkelen. Daar heb ik haar in begraven achter in de tuin. En nu ben ik helemaal kapot. Ik hoop dat het morgen beter met me zal gaan. De deur is op slot nu, ik wil niemand zien (of dat ze mij zien zoals ik er nu bij loop....) en ben niet aanspreekbaar.

Adrienne

Re: Ze wordt ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:23

He Desiree heel veel sterkte het is altijd moeilijk afscheid te nemen van je beste vriend.

Polle heeft een geweldig leven gehad.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:29

Ik hoop dat je de ergste pijn snel een plekje kan geven. Het verdriet blijf je houden.

Ik vindt wel dat jullie een heel mooi afscheid hebben gehad. Haar nog even wat verwennen met echt lekker eten, haar rustig in haar mandje tot rust laten komen en op je gemak op jou manier je afscheid nemen.

Ze is en blijft bij je....

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:44

Heel veel sterkte desiree met dit verlies! Je hebt voor polleke de goede beslissing genomen, zij hoeft niet meer te lijden. Jullie hebben het samen goed gehad en zoals je al schreef zal je haar nooit vergeten.

Mijn Ko vergeet ik ook niet, ook al heb ik nu m'n maxebeest. Ik dacht dat ik nooit meer zo'n hond zou krijgen als Ko, zo lief, zo makkelijk en zo trouw. En toch heeft Max dat ook, wel op zijn eigen manier, hij is ook een fantastische hond. Voor jou is dit ook weggelegd, er komt een tijd dat je met een glimlach aan Polleke terug kunt denken en ook kunt genieten van je nieuwe hondje.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:01

Heel veel sterkte ermee.
Een dier verliezen blijft altijd vervelend.
Maar jij maakt de beslissing om em niet te laten lijden.
En dat maakt je tot een goede baas en een goede kameraad.
En doe rustig aan met de verwerking, alles heeft zijn tijd nodig.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:16

heel heel veel sterkte ermee polle is beter af zo en het is heel heel hart dat dit gezegt wordt. doe rustig aan en als je eruit wil de deur staat altijd voor je open dat weet je.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:22

Heel veel sterkte Desiree...je hebt een moedige en moeilijke beslissing genomen waar heel veel kracht voor nodig is.
Het feit dat je daarna instort is meer dan begrijpelijk.
Fijn dat je haar nog een nachtje bij je hebt kunnen houden om echt afscheid te nemen.
Nogmaals, heel veel sterkte

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:31

Dat is een moeilijke beslissing geweest..maar voor Polle is het beter zo.. Heel veel sterkte toegewenst!

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:35

heej meis ik weet het is al een klein maandje geleden maar je zal er vast nog niet overheen zijn dus daarom wens ik je veel sterkte toe en ik weet zeker dat polleke nu over je waakt

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:39

naar allemaal
heeeeeel veel sterkte
moeilijke maar een moedige beslissing:)

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:41

Ik hoop dat je het snel een plekje kan geven! Heel veel sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 00:49

May I go now?
Do you think the time is right?
May I say goodbye to pain filled days and endless long long nights?
I’ve lived my life and done my best an example tried to be.
So can I take that step beyond and set my spirit free?
I didn’t want to go at first, I fought with all my might.
But something seems to draw me now to a warm and living light.
I want to go, I really do.
It’s difficult to stay.
But I will try as best I can to live just one more day.
To give you time to care for me and share your love and fears.
I know you’re sad and afraid, because I see your tears.
I won't be far, I promise that, and hope you’ll always know...
That my spirit will be close to you where ever you may go.
Thank you so for loving me
You know I love you too.
That’s why it’s so hard to say goodbye and end this life with you.
So hold me now just one more time and let me hear you say:
Because you care so much for me,
You’ll let me go today.

Heel veel sterkte meid

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:33

Ontzettend veel sterkte Desiree.....

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:37

Heel erg veel sterkte idd. Maar ze zal nooit helemaal bij je weg izjn. Ze zal altijd om je heen zijn, en op je neerkijken. Nogmaals heel erg veel sterkte!
Groetjes, mij

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:39

Heel veel sterkte...
Gelukkig hou je zoveel van het diertje dat je haar laat gaan. Ze zal altijd bij je blijven in je hart...

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:32

Cayenne dat gedichtje is zo waar...
Op een gegeven moment gaat een dier echt zichtbaar lijden, en in mijn ogen is iedere dag lijden eentje teveel. Ik vind dat je de juiste keus hebt gemaakt, iedere andere zou echt niet goed zijn. Jij hebt de juiste gemaakt...

En het doet pijn, je bent er kapot van, en daar heeft Polle ook "recht" op, ze is het waard...Ik wens je alle sterkte toe, ik ben trots op je

banish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:23

Dag lieve Polleke!
Ik ben blij dat ik nog even gedag heb kunnen zeggen zondag...
Het is de enige juiste beslissing Desiree, maar wat een verdriet.
Sterkte de komende tijd!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:39

If tears could built a stairway,
and memories a lane,
I'd walk right up to heaven,
and bring you home again.

The farewell words were spoken,
time to say goodbye,
you were gone before I knew it,
and only God knows why.

my heart still aches in sadness,
and secret tears still flow.
What it really meant to lose you,
no one will ever know.

But when I see your picture,
you seem to smile and say:
'don't cry I'm only sleeping,
we'll meet again some day'.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:31

Ik lees dit nu pas

Desiree, ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.
Het is een heel moedige en zware beslissing om voor god te spelen, maar dit is het beste wat je voor haar kon doen...

Eens komt de dag dat jullie samen over de regenboogbrug gaan.

Liefs en een knuffel

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 13:46

griebels schreef:
Het is een heel moedige en zware beslissing om voor god te spelen,

Je legt je vinger op de zere plek. Want zo ervaarde ik dat inderdaad ja en dat voelde niet goed. MAar ja, ik moest iets he. Het was het minste kwaad, zo zal ik het maar beschouwen.

Het gaat inmiddels weer wat beter met mij. De opkomende huilbuien worden gelukkig steeds minder. Woensdag had ik nog hoofdpijn en maagpijn en ik had het verschrikkelijk moeilijk toen ik de bloedsporen van Pollekes pootjes aan het wegdweilen was.

Ook toen ik de dekens van haar mandje uitwilde wassen en nog wat weggeschoren haartjes vond van haar pootje waar de dodelijke naald in gezet was.

Nog even en al haar sporen zijn uit het huis verdwenen alsof ze er nooit was..... Dat vind ik erg moeilijk. Alleen haar grafje heb ik hier in de tuin, haar foto's en haar halsbandje.

Ik probeer er niet te veel aan te denken en dan gaat het wel. MAar het lukt niet altijd. Soms zijn er dingen die me aan haar doen denken en dan dwalen mijn gedachten weer naar haar af. Zoals het boek dat ik lees, over o.a. een meisje met een aapje op haar schouder. Ik noemde polleke vroeger wel eens aapje, omdat ze een aapje was in haar gedrag en haar stemmetje. En als ik dan aapje tegen haar zei, begon ze ook met een aapjesstemmetje tegen me te blaffen. Toen ik met iones gisteren onze oprit in reed ontdekte ik wat drolletjes die nog onmiskenbaar van Polleke waren. En zo zijn er wel meer van die dingen.

Het beste voor mij zou zijn als ik weer een klein hondje had zoals Polleke dat blij en vrolijk hier zou rond huppelen. Dan had ik goede afleiding.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:50

Misschien helet het de afleiding, maar ik heb ook wleeens gehoord dat mensen een poosje tijd nodig hebben om weer wat ruimte in hun hart en hoofd te maken en even te "rouwen", zodat de nieuwe hond geen vervanger wordt maar echt een nieuw vriendje. Het is namelijk heel moeilijk om een goede vriend zo maar te vervangen. Geef thet ff tijd joh!

Enne rouwen heeft ook tijd nodig.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 14:00

Er staat een jaar voor bij mij, zo'n rouwproces. Een andere hond verandert er niets aan. Het wordt er niet meer van en niet minder.

Toen ik Polleke als puppie nam, had ik pas geleden Bessie afgegeven en ik had net zo'n groot verdriet als nu. Dat heeft toen ook nog een jaar geduurd, ondanks dat ik polle had. Maar ik had afleiding want Polle was nog maar een domme en onnozele puppie in het begin, heel anders dan de wijze oude hond die ze op het laatst was. De band die ik kreeg met polle werd net zo diep als die met Bessie destijds. Wel anders, want polle was een heel andere hond. Maar wel net zo trouw en toegewijd. Ik had toen alleen op dat moment niet kunnen denken dat ik toch weer zo veel van een hond ging houden als dat ik van Bessie gehouden had. Maar polle heeft dat toch klaargekregen.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:10

het verdriet slijt, bij de een wat sneller dan de ander. afleiding is goed, Polleke blijf je toch missen. En inderdaad zelfs een drol mis je dan van die hond. Snap dat wel hoor. Verwerk het op je eigen manier. Misschien toch maar een hondje voor de afleiding ?