Hond is vèèèèèl te dik! Wat doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sifra_

Re: Hond is vèèèèèl te dik! Wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 18:02

@ Rosita: Ja ik weet het sorry! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor al jullie adviezen.. Ik ben gister naar de DA geweest.. Gewogen.. 28 KILO!! De DA zei dat het dus WEL kon dat een hond/kat door de castratie GEOBSERVEERT werd door eten..
dus...
Ook heb ik speciaal voel (DUUR!!) gekregen.. En ben ik net terug van met de fiets hond ernaast te rennen... ...

DANKJULLIEWEL!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:34

Sifra_ schreef:
@ Rosita: Ja ik weet het sorry! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor al jullie adviezen.. Ik ben gister naar de DA geweest.. Gewogen.. 28 KILO!! De DA zei dat het dus WEL kon dat een hond/kat door de castratie GEOBSERVEERT werd door eten..
dus...
Ook heb ik speciaal voel (DUUR!!) gekregen.. En ben ik net terug van met de fiets hond ernaast te rennen... ...

DANKJULLIEWEL!

Duidelijk een dierenarts die graag wil verdienen.
Goed dat je bent wezen fietsen, volhouden!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:38

Sifra_ schreef:
dus...

DANKJULLIEWEL!

Wel geobsedeerd maar niet per se te dik, dat is wat iedereen bedoelt. Als je 1,5 tot 2 uur wandelt krijgt hij te veel voer. (ik neem aan dat hij dan wel minstens een uur los loopt? Want aan de riem wandelen kost bijna geen energie).

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:04

waarom zet je je hond niet gewoon op een bonen dieet??!! veel goedkoper dan dat dure dieet spul

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:07

Omdat bonen niks doen voor een hond. Bonen zij maagvulling, er zit geen voedingswaarde is. Maar iedere gek die zn hond wil laten afvallen, geeft wel minder voer, maar gooit er nog sperziebonen bij. Zo houdt die hond een hongergevoel, gaat bedelen en blijft vet. Als je alleen zn gewone voer geeft, krimpt die maag, heft de hond minder honger en is het dieet veel gemakkelijker vol te houden.
Of heb jij aandelen sperziebonen?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:11

onze hond was ook te dik.
we zijn toen naar de diernarts geweest en die gaf ons apart voer en dat moest je dan afwegen.
dan ga je over een paar weken amanden ofzo weer heen en dan kijken of hij meer mag.
je kan ook 's morgens een klein beetje 's middags een klein beetje en 's avond een klein beetje.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:13

mwah, ik zie geen bezwaar tegen bonen.... Waarom zou je de hond dat hongergevoel geven. Naast bonen mogen ze van mij ook andere groenten en fruit (ook mooi als tussendoortje ipv een hondenkoekje). Wanneer je dan het voer eens weegt en je aan die 10 gram per kilo gewenst lichaamsgewicht houdt dan komt het best goed. 't Moet niet alleen hondje pesten worden natuurlijk.

Wel rustig aan beginnen met dat fietsen he Sifra_. Dat niet het hart het opgeeft......

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:14

billy: ik ben het niet met je eens! het klopt dat er in bonen geen voedingswaarde zitten (altans heel weinig) en daarom valt een hond juist af. Een bonen dieet bestaat uit een maaltijd spersie bonen met bij bijgevoede vitamines (bijv. kruiden van bio food)
En bonen is gewoon voedsel waar een hond ook wel zijn dag mee door komt.
en of je een hond nou 1 handje brok geeft of een kilo brok , een hond met een voedsel obsessie zal altijd blijven bedelen wat voor gewicht voer je hem dan ook geeft.
Bedelen moet je of een andere manier afleren.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:18

Dat is net zoiets als een brooddieet. Je valt wel af, maar het lost niks op.
Je kunt beter de voeding zo aanpassen dat je hem gewoon op een normaal gewicht krijgt zonder gekke dingen, anders geef je hem weer gewoon voer, en dan komt hij weer net zo hard aan.
Een voedselobsessie hebben mijn Labradors ook, als ik ze allebei 3 kilo voer geeft, gaat het schoon op. Het is maar net hoe je daar als baas mee omgaat.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:30

bonen vullen gewoon goed en als de hond is afgevallen moet je het normale gewicht voer gegeven. Dan komt hij echt niet aan.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:33

Maar hoe weet je dat wat het normale gewicht voer is?

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:43

staat meestal of de verpakking, ligt eraan wat voor voer je hebt

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:46

Juist ja, dat dacht ik al...
Fabrikanten willen erg graag voer verkopen, dus de hoevelheden die op de verpakking staat, is vaak veel te hoog geschat. Als ik mijn honden geef wat er op de verpakking staat, heb ik over een maand 3 bijzettafeltjes lopen.
Voeren doe je met je ogen. Als je hond dikker wordt, geef je wat minder, wordt hij mager, geef je wat meer. Dan heb je geen sperziebonen en geen verpakkingen nodig, en zal je hond zich een stuk beter voelen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:55

Wij hebben altijd honden gehad en nog nooit een te dikke hond gehad.

Ik snap ook niet dat mensen het zo ver laten komen dat hun hond zwaar overgewicht krijgt.

Zodra je ziet dat hij dikker wordt geef je hem toch minder eten???
Dan hoef je hem ook niet ineens rigoureus af te laten vallen.

Hond te dik = minder eten geven + meer bewegen
Simpel.

Ik vind het ook een beetje stom als je afgaat wat er op de verpakking staat. Je kijkt toch naar je hond?

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:50

Mijn hond is ook gecastreerd, hij heeft de hele dag brokken staan en eet wanneer hij honger heeft. In feite maakt hij dus zelf uit hoeveel brokken hij eet. Natuurlijk hou ik wel in de gaten dat hij niet ineens heel veel brokken gaat eten. Het wisselt wel wat hoeveel hij eet, ligt er aan of hij druk is geweest of niet.
Het enige waar ik grenzen aan stel zijn de tussendoortjes, zowel hondekoekjes als kliekjes van ons eten. Want daar heeft hij wel een obsessie voor. Als hij een keer wat meer tussendoor heeft gehad zie ik trouwens wel dat hij minder brok eet.
En mijn hond is niet te dik, komt hij wat aan dan is dat een teken dat hij te weinig beweegt en gaan we weer een keer extra fietsen of een lange wandeling maken.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:36

Billy: ja dat is wel waar maja wij geven onze hond ook altijd minder dan aangegeven staat

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:38

Lekker stukje gaan fietsen met je hond,,, elke dag goed trainen enzo..

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:25

Eehj... En tegen het kwijlen zou ik tussendoor geen lekkere dingen geven.. en het eten op een vaste tijdstip geven( is bij ons hondje ook gelukt..) anders denkt het hondje alleen maar aan het eten en begint het te kwijlen logiesch wie kan eten nou niet weerstaan toch?? maar hoop dat je snel wat vind! groetjes!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 00:32

Billy schreef:
Maar hoe weet je dat wat het normale gewicht voer is?

Ik wil het nog wel een keer zeggen?? TIEN gram brokjes of TWINTIG gram vers diepvriesvlees per kilo GEWENST lichaamsgewicht...

Een hondje van 5 kilo krijgt dus 50 gram brokjes per dag of 100 graam vlees

Een hond van 15 kilo (Gewénst! lichaamsgewicht) krijgt dus 150 gram brokjes of 300 gram versvlees per dág.

enz enz enz

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 00:37

En geef je van Bonzo dan net zoveel als van Farmfood?
Het zou je lelijk tegen kunnen vallen.
Trouwens, mijn Jack Russell van 6 kilo krijgt50 gram Farmfood en 100 gram vers vlees op een dag, en ik moet nog opletten dat ze niet mager wordt.
Verder was mijn reactie op Annepardoes en niet op jou.
Nogmaals, voeren doe je met je ogen, richtlijnen zijn leuk, maar je moet het per hond bekijken.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 02:21

Billy, ik denk dat meer dan de helft van de mensen die de moeite eens zouden nemen om grammen voer te wegen en het gewicht van hun hond in overweging nemen, er achter zal komen dat ze veel te veel voeren.

Dat jij en ik onze honden kunnen voeren op zicht doet niet ter zake en daar heeft een ander niks aan. Om die ander ging het hier, namelijk TS wiens hond veeeeeel te dik is (volgens haar eigen zeggen) dus die 'de blik' zéker niet heeft.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:15

onze hond krijg ong. 100 g. brok per dag en zijn gewenste lichaamsgewicht is 11-12 klio. Maar wij geven hem minder omdat hij ook wel eens koekje krijgt en wat lekkers tussen door

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:32

naar de DA die komt dan met een bepaald dieet, dat helpt echt supergoed, een hond van een vriendin van ons haar labrador was veeeeeeel te zwaar (en veeeeeeel te verwend ) dus die is nu op dieet, en van de 9 kilo die hij kwijt moest hoeft hij nu nog maar 3 kilootjes kwijt, dus het helpt! good luck!