Werken en een hond: Kan dat samen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 22:27

Frank schreef:
Wat voor hond denk je aan?

Dat weet ik nog niet precies. Ik ben me nu een beetje op internet aan het orienteren over de verschillende rassen en karakters.

Mijn broer heeft een Friese Stabij, zo'n hond zou ik ook wel willen!

judithh

Re: Werken en een hond: Kan dat samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:35

ben ik nou de enige die vind dat je geen huisdier neemt om heel de dag alleen te laten??

Ik zou dus nooit aan een hond beginnen als ik van te voren weet dat hij hele dagen alleen thuis zou zitten, daar zou ik geen dier voor nemen, ook honden hebben aandacht nodig...een huisdier moet je voor gaan en tijd voor hebben, je moet er energie insteken.

fie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:47

het maakt wel degenlijk een groot verschil werk ras van hond je neemt!!! elk hondenras heeft zijn specifieke eigenschappen . bv. een labrador is een zeer brave hond maar het is niets voor hen om lang alleen thuis te zijn.Maar zijn dan weer zeer geschikt om naar werk mee te nemen. Jack russel is wel een zeer actieve hond maar zeer aanhankelijk en zal met plezier achter je huppelen op je werk! je kan ook een minder actieve hond nemen die bv. met minder als 1 uur wandelen voldoende heeft . Maar geen enkele hond wilt een hele dag alleen zijn , . als je wilt weten welke hondenras geschikt voor je is weet ik een goede site --> www.hondenras.be

xxxx fie

fie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:48

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:21

OK Fie dat probeerde ik dus ook al duidelijk te maken

fie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:36

:

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:28

judithh schreef:
ben ik nou de enige die vind dat je geen huisdier neemt om heel de dag alleen te laten??

Ik zou dus nooit aan een hond beginnen als ik van te voren weet dat hij hele dagen alleen thuis zou zitten, daar zou ik geen dier voor nemen, ook honden hebben aandacht nodig...een huisdier moet je voor gaan en tijd voor hebben, je moet er energie insteken.

Nee maar TS wilde de hond toch mee naar haar werk? Werkt 4 dagen? Dan kan ze haar dagelijks zelf uitlaten en 3 dagen er mee het bos in.
Er zijn honden die elke dag thuis zijn bij hun baas en alleen maar een blokje rond aan de riem mogen.
Ik zou graag mijn hond meenemen na het werk, dat doe ik als we gesloten zijn zeker en ze is helaal happy, aan mijn voeten onder mijn bureau.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:42

Biepmiep schreef:
judithh schreef:

Nee maar TS wilde de hond toch mee naar haar werk? Werkt 4 dagen? Dan kan ze haar dagelijks zelf uitlaten en 3 dagen er mee het bos in.
Er zijn honden die elke dag thuis zijn bij hun baas en alleen maar een blokje rond aan de riem mogen.
Ik zou graag mijn hond meenemen na het werk, dat doe ik als we gesloten zijn zeker en ze is helaal happy, aan mijn voeten onder mijn bureau.

Nee ze werkt 4 dagen en kan tussen de middag naar huis om hem of haar uit te laten..