Wat ik altijd deed als onze dwerghamsters ontsnapt waren lietn we 1 kat los. Die hielden we goed in de gaten en de kat wou altijd een happie du sspoorde ze die beesten zo op. Wij wisten toen waar een hamster zat.
Zo had ik een bijdehand ratje dat ontsnapte en zich niet liet pakken, ik wist waar ze zat maar kon er niet bij en verder kon het ook geen kwaad. De volgende ochtend vond ik haar terug in mijn kussen sloop, daar was ze blijkbaar 's nachts in gekropen
neehj ik heb gister avond 1 dode gevonden, me kat heeft hem gepakt, nu ben ik nog opzoek op 2, ik heb vandaag de hele overloop en dan in me kasten overhoop gehaald , maar ze kunnen overal zitten, ga me kat zo maar eens laten lopen en kijken wat die doet
@Onley: Dat kan jouw mening wel zijn maar als je jonge hamsters verwacht móét je je hamster in een dichte bak zetten, omdat de kleintjes tussen de traliesdoor kunnen vallen in een traliekooi.
Had je ze nog niet op geslacht gescheiden dan? Met vier weken zijn ze al geslachtsrijp, en moeten de mannetjes en vrouwtjes sowiezo bij elkaar weg... De moeder is ze dan ook behoolijk zat trouwens haha
Inderdaad gewoon een bak neerzetten met een trappetje, iets lekkers erin, en dan klimmen ze er misschien wel in! Wel zorgen dat ze er dus niet meer uit kunnen komen. Zo ook bij mijn Muis geprobeerd, die is helaas nog steeds foetsie (hij kwam oorspronkelijk ook uit het wild, daar gevonden als hele zwakke baby, dus misschien heeft die nu wel de pret van zijn leven )
heb ik ook een keer voor gehad ; eens dat ze honger kregen kwamen ze terug . Kan in jou geval ook voorvallen. maar ze zoeken is gekkenwerk !:P kan het weten.