De Poedel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:24

Het zou ook geen hond voor mij zijn, ze zullen best een leuke karakter hebben hoor maar ze spreken me niet echt aan. Ben zelf juist gek van herders.
Ik dacht ook altijd dat het van die tuttige honden waren totdat ik een keer een buitenrit met Dealer van bokt ging maken. Hij nam zn poedel ook mee en dat is een echt een heel sportief dier. Die heeft denk ik zo'n 10km misschien wel meer meegerend en hield het allemaal super bij (het was nl een flinke galoprit) Denk nu wel anders over ze
Ik ken iemand die heeft 6 koningspoedels in huis, best leuk maar ik vind het verschrikkelijk als ze worden geschoren met van die bolletjes etc.

Iriis_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:25

Ik hou niet zo van poedels..

SAMIERTJE

Re: De Poedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:50

Ik vónd poedels stom ..waarom? Ik weet 't niet , vond dat de meeste zo raar getrimt waren.
We hadden altijd al een hond gehad ..maar mijn zusje bleek toch een allergische reactie te hebben voor haaruitval van dieren ofzo. Omdat we alsnog een hond wouden, zijn we wat gaan rond zoeken naar een hond waarvan het haar niet uitvalt en kwamen we uit op de koningspoedel.
Nu hebben we al 3jaar onze lieve Shifra .
En ik ben zeker van mening veranderd. Ik vind het onwijs leuke en gezellige honden!
Mijn poedel houdt alleen niet van water, haha
(ze is er een keer ingevallen toen ze uit de sloot wou drinken).

foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3BWLI3DZ

edit; link werkte niet

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 19:39

wat een lieverd precies onze maggie

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:33

Poedels zijn echt gaaf! Ooit wil ik een poedel maar dan met een normale vacht

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:43

Quarterh0rse schreef:
Het zou ook geen hond voor mij zijn, ze zullen best een leuke karakter hebben hoor maar ze spreken me niet echt aan. Ben zelf juist gek van herders.
Ik dacht ook altijd dat het van die tuttige honden waren totdat ik een keer een buitenrit met Dealer van bokt ging maken. Hij nam zn poedel ook mee en dat is een echt een heel sportief dier. Die heeft denk ik zo'n 10km misschien wel meer meegerend en hield het allemaal super bij (het was nl een flinke galoprit) Denk nu wel anders over ze
Ik ken iemand die heeft 6 koningspoedels in huis, best leuk maar ik vind het verschrikkelijk als ze worden geschoren met van die bolletjes etc.

Ik heb ook niks met poedels, vooral die vreselijke modelletjes waarin ze worden geknipt., maar mijn mening is ook veranderd na een strandrit met Dealer en zijn poedel. Wat een grappig beest en wat een conditie.
Toen mijn paard dealer en mijn zus niet meer kan bijhouden, bleef de hond gezellig met mij meelopen.
Maar toch zou ik zelf niet snel een poedel nemen, Rottweilers etc, is meer mijn smaak.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 02:14

voor de dekking van een bruinen grote poedel, kijk eens op www.gautzy.nl?

na 20 jaar poedels (groot, wit) deel ik nu mijn huis met 2 Portugese (Cao de Aqua) en 1 Franse (Barbet) Waterhond. Dat zijn de 'voorlopers' van de poedel en zij zijn qua gedrag en uiterlijk nog wat oorspronkelijker dan de poedel. De poedel is inmiddels door 'verfraaing' wel wat verfijnd. Ik noem mijn honden wel 'boerenpoedels';-).

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 02:32

sinds ik in een trimsalon stage loop vindt ik bedoels echt leuke mooie honden maar ze moeten dan wel in model geschoren ne geknipt worden anders vin ik ze lelijk en het zij echt speelse honden

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 14:22

Rosita ik heb een email gestuurd naar die site

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:44

ik vind ze geweldig.
en zeg nou zelf, deze zou je toch helemaal dood willen knuffelen, zo lekker wollig...
Afbeelding

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:51

wauw die is gaaf
maar ik hou zelf niet zo van poedels
een vriendin van mij heeft een kruising van een poedel die is wel heel lief

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:57

Ik vond ze ook eerst tuttige oude oma hondjes, van die nerveuse bijtertjes . Sinds ik in een trimsalon stage heb gelopen ben ik hierop terug gekomen. Vooral de koningspoedel vind ik erg leuk. Maar dan moet hij niet in een echt model geknipt zijn, sorry maar ik vind die moddeletjes niet echt mooi.
Het zijn sportieve gezellige knuffels van honden, die ook nog eens heel intiligent zijn. Ze haren niet en zijn niet zo hyperactief en veeleisend als bijvoorbeeld een bordercollie (beweging) of rotweiler (opvoeding). Het zou zomaar kunnen dat er later als ik op mezelf woon een koningpoedel rond loopt

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:13

Ik vind koningspoedels helemaal geweldig, als ze gewoon lekker normaal worden getrimd. Ik heb pas geleden een topic geopend met heel veel foto's van 2 harlekijn koningspoedels van mijn baas, waar mijn Laekense Herder Nozem dagelijks mee speelt. Dan kun je zien hoe sportief en actief (en vies!) ze ook kunnen zijn.
Hier vind je de topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=549043

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:15

@ noisy; Die vind ik dan wél weer mooi

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:19

Ik hou ook niet zo van poedels, Onze hele familie niet, toen mn oma's zus overleed kregen mn opa en oma haar poedel, zo'n klein zwartje..
maar ik weet niet, vind ze van kleins af aan al niet leuk, en ik kan me niet anders herinneren dat mn familie zecht 'een poedel is geen hond'
maar hoe zowiezo helemala niet van kleine honden, geef mij maar mn american stafford, of herder,rottweiler o.i.d

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:00

Hmm dan is die van mij zeker een heel arparten een, zwemmen vond ze vroeger en nu ook niet leuk, en echt een schoothondje. Ik heb een dwergpoedel ( heb haar gekregen toen ik 1,5 jaar was )