duitse katten worden massaal gedumpt in de asiels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:24

ThePast03 schreef:
Ireentjuh schreef:
Ik neem aan van wel, honden mogen immers ook nog aangelijnd naar buiten!
Onze katten lopen nu nog buiten, als het hier uitbreekt zullen ze wel binnen moeten blijven, maar dat wordt in het begin wel een zware klus vrees ik

Belachelijk dat mensen er hun kat voor weg doen.. maar ben bang dat dat ook in nederland gaat gebeuren!

Ben bang dat het niet zo werkt, mijn kippen mogen ook niet aan een tuigje naar buiten.
Dat honden wel naar buiten mogen komt doordat niet is aangetoond dat ze vatbaar zijn voor de vogelgriep.
Katten kunnen wel vogelgriep krijgen en vallen in dit verhaal dus in een hele andere catogerie en zullen dus niet meer buiten mogen bij een ophokplicht.

Maar dit is toch alleen als ie in contact zou komen met vogels die besmet zijn? Neem aan dat het bij katten hetzelfde werkt als bij mensen.

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:34

ThePast03 schreef:
Saningie schreef:
maar jij doet er ook nog maar weer eens eentje bovenop, met je opmerking dat ze het wel leuk moet vinden dat haar kat afgeschoten wordt.. Beetje sneue opmerking hoor..

Dat is zeker niet bedoelt als sneer maar wel de keiharde realiteit.
Mocht het zo zijn dat hier een ophokplicht komt voor katten dan worden katten die buitenlopen zonder pardon afgeschoten.
Kan me niet voorstellen dat er dan nog een eigenaar is die de katten toch maar gewoon naar buiten laat.

O, ok neem me niet kwalijk, heb ik je opmerking verkeerd begrepen...

Nee kan me idd niet voorstellen dat een eigenaar hier niet in mee gaat, daarom een reden te meer om nu al te gaan beginnen met binnenhouden, zodat de katten er aan kunnen wennen..

Ireen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:43

Quarterh0rse schreef:
ThePast03 schreef:

Ben bang dat het niet zo werkt, mijn kippen mogen ook niet aan een tuigje naar buiten.
Dat honden wel naar buiten mogen komt doordat niet is aangetoond dat ze vatbaar zijn voor de vogelgriep.
Katten kunnen wel vogelgriep krijgen en vallen in dit verhaal dus in een hele andere catogerie en zullen dus niet meer buiten mogen bij een ophokplicht.

Maar dit is toch alleen als ie in contact zou komen met vogels die besmet zijn? Neem aan dat het bij katten hetzelfde werkt als bij mensen.

Ik dacht dat honden ook besmet konden raken, en dat ze daarom alleen nog aangelijnd naar buiten mogen in besmette gebieden?
Maar kan ook zijn dat dat was ivm overdragen wanneer een hond een vogel vangt.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:59

Desiree schreef:
Jaja, de liefde van mensen is maar erg betrekkelijk vaak. Dat zie je wel weer.

Maar zoals ik al in een ander topic hierover zei, ik ben niet bang voor de vogelgriep. Ik ben bang voor de paniek van de mensen. Ik ben als de dood dat straks geeist wordt dat ik hier alles moet gaan ruimen, OOK mijn geliefde honden en paarden. En dan komen ze aan mij.

Dan moeten ze mij eerst ruimen- anders gaat dat echt niet lukken (en mijn moeder zei dat ze haar dan ook moesten ruimen !)

Idd, mensen zijn bang dat ze het van hun katten kunnen krijgen- terwijl de kans groter is om om te komen bij een auto ongeluk

Ook hier in Belgie zijn mensen hun katten al aan het dumpen Ik heb al met het asiel (ben vrijwilliger) afgesproken dat ik als het (wat we verwachten) uit de hand gaat lopen, ik hier in mijn huis ook een slaapkamer in ga richten als "asiel" kan er dan toch zo'n stuk of 10 kwijt als het moet.

Nu ben ik sowieso zomers al opvangadres voor gedumpte kittens...ben niet anders gewend, heb er al heel wat met de fles grootgebracht Heb helaas maar 2 slaapkamers waarvan de een tegels heeft liggen dus da's dan makkelijk schoon te maken/houden. Wellicht zijn er meer mensen op bokt die deze mogelijkheden hebben- mocht het nodig zijn open ik dan wel een topic !

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:57

Mensen zijn gewoon achterlijke wezens. Selectief bang voor factoren, net alsof ze helemaal niet rationeel zijn.