Verschikkelijk, Konijnen doodgebeten!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MariskaFally

Re: Verschikkelijk, Konijnen doodgebeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 08:47

maar op zich snap ik jullie ook wel dat jullie het niet echt vinden kunnen dat ze een fret de schuld geeft, maar dat is wat haar moeder dacht. en zij sluit zich er dan bij aan (met in haar hoofd, me moeder zal het wel weten )

Quote van Venissa

dit is niet waar ik heb het beestje zelf zien lopen en het was weldegelijk een fret.. die waarschijnlijk ontsnapt is of gedumpt is..
bunzings, hermelijnen enz komen hier niet voor ze kunnen hier niet overleven enzovoort.. (hoe moeten ze eten krijgen het is een en al huis en asfalt?) toch vind ik het zeer zeer zielig van de mensen die zeggen dat het hok niet goed was hoe kunnen jullie dat weten als jullie niet eens weten hoe het eruit ziet maak het voor mij nog even erger dat schuldgevoel he bedankt.. het hok was weldegelijk goed overal dik groen gaas enz maar dat heeft ie gewoon doorgebeten..

ik mocht me konijnen niet zien van me ouders schijnt dat er een beetje aan gegeten was en het er dus niet uitzag.. beide konijnen lagen dood in hun hokje.. (zeer zeer triets dus)

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:35

Een vriendin van mij in neunen heeft dat ook gehad, die hadden een hele hoop konijntjes in een heel groot ren naast het huis, met stevig gaas onder de grond door (zodat ze niet konden graven)
Een een marter (o.i.d.) is op het golfplaten dak geklommen, heeft daar gerommeld en geknaagd in die platen totdat ie erdoor kon, en zo 6 baby konijntjes gedood en opgegeten..
Tja zielig, maar het is de natuur he. Die dieren moeten ook eten, en in woonwijken zijn huisdieren nou eenmaal het overvloedige voedsel...

Overigens lijken marters op fretten hoor, als je er geen verstand van hebt dan zie je een marter er zo voor aan, maar fretten die tam geboren zijn die snappen echt niet hoe ze een hok moeten open maken...
Het zal wel een wild dier geweest zijn, die leven ook in woonwijken hoor! Wij hebben hier zelfs vossen in de woonwijken zitten, júist in woonwijken is veel te eten, afval, maar dus ook huisdieren die meestal vrij makkelijk te pakken zijn, en dan ook nog is geen kant op kunnen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:41

MariskaFally schreef:
maar op zich snap ik jullie ook wel dat jullie het niet echt vinden kunnen dat ze een fret de schuld geeft, maar dat is wat haar moeder dacht. en zij sluit zich er dan bij aan (met in haar hoofd, me moeder zal het wel weten )

Quote van Venissa

dit is niet waar ik heb het beestje zelf zien lopen en het was weldegelijk een fret.. die waarschijnlijk ontsnapt is of gedumpt is..
bunzings, hermelijnen enz komen hier niet voor ze kunnen hier niet overleven enzovoort.. (hoe moeten ze eten krijgen het is een en al huis en asfalt?) toch vind ik het zeer zeer zielig van de mensen die zeggen dat het hok niet goed was hoe kunnen jullie dat weten als jullie niet eens weten hoe het eruit ziet maak het voor mij nog even erger dat schuldgevoel he bedankt.. het hok was weldegelijk goed overal dik groen gaas enz maar dat heeft ie gewoon doorgebeten..

ik mocht me konijnen niet zien van me ouders schijnt dat er een beetje aan gegeten was en het er dus niet uitzag.. beide konijnen lagen dood in hun hokje.. (zeer zeer triets dus)

ik val je niet aan
maar werd een beetje gek van de discussie omdat het voor jou ook niet leuk is om te lezen snapje

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:47

Dat heb ik ook een keer gehad, alleen dan niet door fretten o.i.d. maar door een huski. Konijn zat gewoon in een afgesloten ren waar zij al jaren inzat en op mijn kinderfeesje (ik was 8 geworden ofzo) stond er een huski van een paar straten verder op met mijn konijntje in zn bek, niet doodgebeten, maar konijn was in shock en overleed vlak erna. Al mn vriendinnetjes in paniek. Was ook echt heel eng om te zien. De hond leek natuurlijk op een wolf en dan met mijn konijntje.

Het is echt neit leuk als zoiets gebeurd, maar je kan het bijna niet voorkomen. (ja als je je konijn binnen houdt)

Sterkte ermee!

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:29

Het kan door heel veel dieren zijn gedood want voor roofdieren zijn konijntjes natuurlijk een goede prooi vooral als ze ze bij kunnen

maar dit is echt heel erg heel veel sterkte ermee!!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:31

Owww, wat een naar verhaal....

Sterke

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 15:32

zoals iemand zei het is de natuur en dit diertje moets ook eten hebben ik had het kunnen begrijpen als me konijnen opgegeten zouden zijn maar ze zijn doodgebeten en niet helemaal opgegeten aan een konijntje is een klein beetje gegeten en aan de ander helemaal niet. kijk als hij hun nou helemaal had opgegeten kon ik het nog een beetje begrijpen maar doden en er niks meej doen neej sorry dat vind ik beetje banketstaaf van dat diertje..

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:03

Ik wil nog even reageren. Over dat hok was niet als aanval bedoelt hoor maar meer als tip. Er blijken misschien van dat soort roofdiertjes rond te lopen bij jullie en dus leek het mij een normale tip door te zeggen om het hok gewoon extra na te kijken en misschien verstevigen meer niet. Dit wil niet zeggen dat ik meen dat het hok niet deugde.
Zo dat wilde ik even rechtzetten

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:41

He bah, bij ons (In het oude huis) was een keer de fret van de buren op verkennistocht gegaan, gelukkig kon hij niet makkelijk bij mijn nijntje, maar hij had mijn nijntje wel erg bang gemaakt.. Toen die fret eenmaal doorhad dat hij er niet bij kon is hij maar weer terug gegaan.. maffe beesten

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 09:15

ik koop nu geen nieuwe konijntjes meer we zijn veelste bang dat dit beestje terugkeert en deze konijntjes dan ook weer doodmaakt.. het hok was helemaal goed maar hij heeft het gaas kunnen doorbijten ik zelf denk waarom hij het niet eerder heeft gedaan hij loopt hier misschien al een aantal jaren en heeft nognooit wat gedaan bij mij konijntjes en uitgerekend die nacht heeft hij toegeslagen zeer triets maar zo is het nou eenmaal.. nieuwe dieren komen hier dus niet meer in ben 4 konijntjes in 4 jaar verloren en das me toch eigenlijk een beetje teveel.!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:11

sterkte met het verlies.

Als je nog konijntjes neemt zal ik als ik zou was het hok veranderen en de onderkant van het hek van je ren al een stuk in de grond geginnen en boven de grond eerst met wat houten planken afmaken ofzo iets dergelijks.

bij ons zouden denk ik marters en zulke dieren niet snel in de ren komen ,omdat onze konijnen op steen lopen als ze buiten zijn en het hek rond de 90 cm hoog is en aan de bovenkant is afgemaakt me hout. De enige manier voor zulke beesten bij ons zou zijn dat ze het gaas kapot zouden maken. Maja wij hebben dan ook weer de hond buiten lopen.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:12

MariskaFally: wat je dan wel ook kan doen is gewoon je konijnen op steen laten lopen met een hek van hout er omheen ofzo.
als je nog ooit aan konijntjes denkt om te gaan houden

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 09:37

nou ikzelf zou niet snel kiezen om mijn konijnen op stenen te zetten omdat ze dan niet kunnen graven geen gras kunnen eten enzovoort.. hier komen iniedergeval geen konijntjes meer in huis..

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:27

MariskaFally: of ze nou kunnen graven ofnie dat maakr niet uit. Zo slijten hun nagels mooi omdat dat in hun hok niet gebeurt. En mijn konijnen zijn al aan de dikke kan dus laat ik ze zeker niet op gras lopen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:41

Jeetje wat is dat ontzettend naar zeg! Het zou je maar overkomen... Maar toch moet ik hier en daar even reageren

Citaat:
MariskaFally schreef:
het was weldegelijk een fret deze dieren die jullie noemen komen niet in woonwijken voor en het is dus een fret die of ontsnapt is of is weggelopen van zijn huisje..

Bunzings komen weldegelijk voor in woonwijken. Soms komen ze van veruit de bossen, om dan te gana kijken. Wij hebben hier in Sittard ook vaak doodgereden bunzings liggen.

Citaat:
tessyke schreef:
en bunzing bijt geen hokken kapot
oftewel kruipt hij door een gat (het hoeft niet groot te zijn) of ze graven een gat onder het hekje

Een bunzing bijt wel hokken kapot. Sterker nog, die rukt ze kapot. Wij hebben bij hele goede kennissen gehad dat ze konijntjes buiten hadden zitten. Op een avond hoorde ze getrek en gerukt en knappend gaas enzo (waar de nietjes loslieten), en toen gingen ze kijken. Ze zagen een vette bunzing die het konijntje uit het hok rukte. Ze zijn toen naar buiten gerend, maar het beest was al weg met konijn en al. Die bunzing had gewoon een heel enorm gat in het gaas getrokken... Dus het kan wel

Even voor m'n eigen welzijn: Dit is op geen enkee manier aanvallend bedoeld. Zowel niet voor de TS als voor tessyke. En ik vind het acht heel verschrikkelijk. Nogmaals, ik hoop niet dat het mij ooit overkomt.
Groetjes, mij

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:42

Wij hebben dit ook een keertje gehad ..
Een of ander dier had mijn konijntje doodgebeten. Waarscheinlijk een kat want mijn andere konijntje leefde nog
Vanaf toen heb ik ze elke avond in hun hok opgesloten.. en dan 's ochtends weer los laten.. Doe ik nu nog steeds en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad

en Heel veel sterkte

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:53

iig, heel erg veel sterkte, en gecondoleerd met het verlies!

Edit; Hebben je buren toevallig katten?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:03

Jeetje, veel sterkte ermee.
Ik denk niet dat het een fret was, tenzij hij net ontsnapt was. Fretten zijn al zolang als huisdier gefokt dat ze niet meer voor zichzelf kunnen zorgen in het wild.

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:36

het was zeker een fret, hij is waarschijnlijk ook ontsnapt ja..

poema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:04

iig veel sterkte
ik vind het echt heel erg jammer dat je nu geen konijntjes meer wil. Dit begrijp ik ook wel hoor! Maar je gaat ze echt missen.

Maar wat ik zal doen is iig een tijdje wachten met een nieuwe nemen. IK denk dat je over een tijdje toch wel weer een nijntje wil (dat weet ik eigenlijk natuurlijk niet). Ik heb het zelf ook gehad (niet met zo'n geval maar goed) mijn ouders willen ook geen konijnen meer, Maar ik mis ze zo erg!! ,
Maar wat je nu wel kan doen is de buurtbewoners waarschuwen
als deze huisdieren hebben (kleine dieren natuurlijk) of rondvragen of er iemand een fret mist.

Ik wens je veel sterkte!

sOwEiRd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:58

Heel veel sterkte,
Ik heb dit helaas ook meegemaakt met mjn konijntje, maar dan door een rat. Die rat had een heel gat in de kooi geknaagd (hout) en at al een tijd het voer van ons konijn op, wij dachten gewoon dat hij goed at. Later dat Snoesje(konijn) vaker onder de wondjes, waarschijnlijk omdat ze zich verzette tegen die rat, van 1 wond is er zelf een heus abces gekomen, wij naar de dierenarts, alles mooi verzorgd, Snoesje voelde zich al weer heel wat beter.
De ochtend daarna lag ze dood in haar kooitje, hele dikke nek en een oog opgegeten en een hele snee in haar buik, twas echt afschuwelijk .
Waarschijnlijk had die rat geroken dat Snoesje niet helemaal optimaal was door de doktersgeur en had zijn kans geroken, dit ging helaas ten koste van ons nieve Snoesje .

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:02

oooh wat erg! sterkte! ik heb zelf ook 2 nijnen en een caaf en mijn broer heeft 'helaas' een fret. ik was ook bang dat de fret mijn konijnen zou pakken dus heb ik de konijnen en de cavia maar op mijn kamer gezet. fretten zijn vleeseters dus het zou heel goed kunnen dat het een fret is geweest. in de natuur eten fretten ook konijnen en hazen enzzz

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:03

MariskaFally schreef:
het was weldegelijk een fret deze dieren die jullie noemen komen niet in woonwijken voor en het is dus een fret die of ontsnapt is of is weggelopen van zijn huisje.. we wonen in geen bos niet dichtbij een bos maar alleen maar rondom allemaal huizen we hebben zelf wel deze fret door de tuin zien lopen en de buren ook. het hok was zeer goed gemaakt golfplaat tegen de zeikant en eerst kippengaas daarover weer van dat groenen stevige gaas hij heeft gegraven en heeft het gaas dus doorgebeten..

Mijn moeder heeft hier naast het huis (in een woonwijk) wel degelijk een ontmoeting gehad met een steenmarter.. *eng ding

drako

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:01

ik heb niet alle posts gelezen, maar word er een beetje ziek van dat een fret de schuld krijgt.
het KAN geen Fret zijn! als een fret al ontsnapt en in de natuur vrij komt, zal het bionnen een dag of 2 doodgaan ( daarom ben ik ook altijd bang dat de mijne weglopen )
en marters en bunzings komen wel in woonwijken voor, ik heb lkaatst zelf een " beest " door het dorp zien lopen, savonds, het liep zo de weg over en het beestje leek verdomt veel op Yuko, 1 van mijn fretten dus ik schrok me de paasei en thuis meteen gekeken of Yuko nog wel in zijn hok zat. het kan dus niet zo zijn dat een fret jou konijnen heeft gemold, want die komen niet voor int wild, en ontsnappen kan, maar zijn ze met 1 of 2 dagen dood.

Bunzing:
http://www.hlasek.com/foto/putorius_putorius_8631.jpg

Fret ( kleur: B.L.A )
http://img.2dehands.nl/f/normal/10171670.jpg

hermelijn:
http://www.nhgl.nl/images/Jeroen/zoogdi ... melijn.jpg

Steenmarter:
http://www.wierden.nl/Pics/GGZ/steenmarter.jpg