Laydy verkocht... (Hamster)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 08:56

Devica schreef:
Wat is eerlijker? Alleen in een hokje? Of met meerdere?
(en ga nou niet zeuren dat hamsters niet bij elkaar kunnen, want dat is niet waar!)

Nee he....
Wat voor hamster is het?

Edit: Ik zie in je profiel dat het een syr is. Meid, haal ze aub uit elkaar. Het kan nu nog goed gaan, maar syren zijn solitaire dieren, en ook al maken ze dan misschien (nu nog) geen ruzie, ze worden er zeker niet gelukkig van. Dit gaat recht tegen hun natuur in!
En ik denk niet dat je er blij van zal worden als je op een gegeven moment van de een alleen nog een hoofdje of rompje terug vindt, want geloof me, ze eten elkaar gegarandeerd op!

Beetje belachelijk om te verkondigen dat dat niet waar is

Hoeveel ervaring heb je eigenlijk met syren? Niet veel zo te horen, als jij al jaren hamster hield (en met jaren bedoel ik een jaar of vijftien) was dat niet al die tijd goed gegaan, en had je nu geen onzin zitten te verkondigen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-06 09:05, in het totaal 2 keer bewerkt

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 09:01

Kijk dat jij besluit een huisdier weg te doen is je eigen beslissing, maar ga niet hier lopen verkondigen dat het voor het dier zijn bestwil is, want daar trapt echt niemand in.......

Een huisdier daar hoor je over na te denken vóór je eraan begint. Je ouders hadden daar een rol in moeten spelen en zich af moeten vragen wat het inhoudt om een hamster (of kat/hond/konijn noem maar op) te hebben. Dan hadden ze geweten dat hamsters nachtdieren zijn en ja dus herrie maken s nachts. Maar de simpele oplossingen die hier genoemd zijn, geven aan dat het echt heel simpel opgelost had kunnen worden. Heel jammer dat een dier daar de dupe van moet worden......

Een huisdier heb je voor zijn/haar hele leven, niet voor even!!!

Austria

Re: Laydy verkocht... (Hamster)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 09:27

Als het hier om een Syrische hamster gaat moet je deze inderdaad zo snel mogelijk uit elkaar halen. Syrische hamsters (en Chinese dwerghamsters) zijn solitair en zullen ZEKER gaan vechten. Op een morgen zal je enkel nog wat restjes van de hamster terugvinden. Ze eten mekaar leterlijk op.
Enkel Russische en Campbelli dwerghamsters zijn sociaal en kunnen samen gehouden worden.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:56

Er zijn ook drinkflesjes die geen geluid maken.
Bovendien zou ik een dier nooit verkopen, je mag al heel blij zijn als je er iemand voor vindt die er voor wil zorgen...

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:00

Ik zei nogmaals: Hamster kunnen niet bij elkaar!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:46

rivanalover schreef:
Ik zei nogmaals: Hamster kunnen niet bij elkaar!!

Sommige soorten wel hoor. Maar syren zéker niet.

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:10

Anchieee_ schreef:
nou ten eerste om te voorkomen dat ie dan niet aan z`n huis gaat knabbelen bind je tape om z`n mond

vervolgens maak je via een speciale "hamster-knoop" zijn 4 pootjes aan elkaar en hang je hem vervolgens met datzelfde touwtje aan het dakje van het huis of uit z`n raampje wat jij leuk vind.

Dat was misschien wel een optie geweest ja.

Maargoed, ik vind het sneu.. je hamster weg doen door dat beetje lawaai wat hij snachts maakt. Ik heb een tijd een rat op mijn kamer gehad, en kon juist alleen slapen als die bezig was, dan was die er gewoon, toen ik hem heb laten inslapen moest ik super wennen aan de stilte. Maargoed tis maar net wat je irriteerd

Susanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:26

Bij elkaar zetten ? En daar worden ze gelukkiger van denk je ?
Meid, je hamster word opgevreten, zeker weten.
Arm dier... Hij gaat z'n dood tegemoet...

Het is ook een beetje l.ullige reden om 'm daarom weg te doen, omdat het flesje geluid maakt.
Waarschijnlijk verveelt 'ie zich gewoon, geef 'm een speeltje, knabbelstang oid.

Maar ik vind het wel k.ut voor je !
Sterkte iig ermee

*Edit* De koper zou eigenlijk ook beter moeten weten...

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 22:40

jullie vinden het een l-ullige reden, ik vind het een reden om hem weg te doen.
menings verschillen blijven bestaan, maar nu weet ik het echt wel hoor wat jullie er van vinden.

ik verzoek jullie om niet meer in dit topic berichten te plaatsen, dat je er niet meer mee eens bent.

mvg devica

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:52

Wat voor reacties wil je dan? Dat we met je meeleven en je sterkte wensen?

Dat kan ik beter tegen die hamster zeggen denk ik.

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:11

Quarterh0rse schreef:
Wat voor reacties wil je dan? Dat we met je meeleven en je sterkte wensen?

Dat kan ik beter tegen die hamster zeggen denk ik.

hahaha inderdaad

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:13

Devica schreef:
menings verschillen blijven bestaan, maar nu weet ik het echt wel hoor wat jullie er van vinden.

ik verzoek jullie om niet meer in dit topic berichten te plaatsen, dat je er niet meer mee eens bent.

mvg devica

ja die is makkelijk

ik ben nog steeds benieuwd naar jou antwoorden, waarom geen bakje, waarom geen andere kooi enz enz..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:25

Goh, en dan ben ik zeker de eerste in dit topic die vind dat Devica er goed aan doet?
Als zij er niet gelukkiger van wordt als hij op haar kamer moet staan, als het hamstertje het bij zijn nieuwe baas beter krijgt, én ze maakt er een ander meisje blij mee, wat is dan in godsnaam het probleem

Meid, goed van je dat je de beslissing hebt kunnen nemen..,

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:30

Nee je betn niet de eerste die vind dat ze er goed aan doet Iedereen heeft liever een lief baasje voor die hamster dan een overgevoelige

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:37

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom je niet hebt gekozen voor bv een ander drinkbakje of andere kooi?? En inderdaad arm hamstertje.....

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:01

wij hebben zelf onze laatste hamster weg gedaan naar iemand omdat hij eigenlijk alleen op een kamer stond, wel in een luxe , ruime kooi met speelgoed enz. en werd ook wel eten en drinken bijgedaan maar meer als het hoognodige werd er niet mee gedaan omdat hij beet en we er zelf nogal bang van werden omdat we hiervoor altijd hamsters hebben gehad die niet beten.

dus vonden het zielig als hij daar alleen zat. Maar om de reden die hier genoemt werd, hij maakt lawaai, dat vind ik geen echte reden. Goed het is altijd haar eigen keuze. En ik zeg niet dat ik het slecht van haar vind. ik bedoel die hamster merkt er echt niks van. Een hond is heel wat anders ja.

Maar je had bijvoorbeeld wel een bakje voor het water kunnen nemen, of idd een glasbak als kooi.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:11

waar een wil is, is een weg

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:25

Meid wens je sterkte. Of het nu een reden is of niet, je kan hem moeilijk aan een boom in het bos knopen he.
Ze verkoopt hem tenminste gewoon, goedzo!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:39

BounceBabe schreef:
Meid wens je sterkte. Of het nu een reden is of niet, je kan hem moeilijk aan een boom in het bos knopen he.

Inderdaad
God, nu ik me bedenk...
Mijn dochtertje maakt zoveel herrie met spelen.
Ach, ik verkoop haar gewoon aan iemand die allemaal andere kindjes heeft. Kunnen ze gezellig samen spelen.
Als ík het maar een goed idee vind.
En als jullie het er niet mee eens zijn, hoeven jullie niet te reageren hoor!
Ik vind dit het béste wat ik kan doen

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 01:06

Ylana schreef:
BounceBabe schreef:

Inderdaad
God, nu ik me bedenk...
Mijn dochtertje maakt zoveel herrie met spelen.
Ach, ik verkoop haar gewoon aan iemand die allemaal andere kindjes heeft. Kunnen ze gezellig samen spelen.
Als ík het maar een goed idee vind.
En als jullie het er niet mee eens zijn, hoeven jullie niet te reageren hoor!
Ik vind dit het béste wat ik kan doen

Wahaa inderdaad!!

Wat hier wel van toepassing is: Bezin eer je begint! Een dier koop je om er plezier mee te beleven enz... Wat veel mensen vergeten is dat je ze nog moet verzorgen ook Maar na een tijdje wordt dat beestje saai, te veel werk etc.. Och we doen hem weg, hij slurpt te hard aan zijn drinkflesje Dit gaat er bij mij gewoon niet in! Als je ech maar dan ook ECHT wou had geen haar aan je hoofd er aan gedacht om Laydy weg te doen...

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 02:08

Devica schreef:

mvg devica

ik ben het er niet mee eens maar ik plaats het toch

je wist dat het een dier was dat s'nacht lawaai maakt en toch koop je het.
wat doe jij als er muggen rond je oren zoemen? ze verkopen?

van mij krijg jij echt geen medelijden hoor
schaam je kapot...
en het op bokt zetten is nog eens om problemen vragen

doe me een lol en koop geen beesten meer want bij jou zullen ze wel allemaal na een tijd verkocht worden omdat ze lawaai maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:58

tjee typisch bokt; allemaal kinderachtige opmerkingen, bah
wat zal het voor die hamster nou uitmaken bij wie hij staat?
stelletje kleuters hier met al die opmerkingen, lekker spugen hoor tegen die meid! wordt eens volwassen

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:10

maar een hamster verkopen omdat ie een beetje geluid maakt?
wees creatief, en verzin er ietsop.
je hamster is nu al bij zan andere baasje?
want dat heb je de kans dat ze idd dood word gevonden.
kan je haar beter een spuitje geven.
maar whatever, sucses ermee.
xxx nicky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:03

phannie schreef:
tjee typisch bokt; allemaal kinderachtige opmerkingen, bah
wat zal het voor die hamster nou uitmaken bij wie hij staat?
stelletje kleuters hier met al die opmerkingen, lekker spugen hoor tegen die meid! wordt eens volwassen

Ik geef gewoon mijn mening, ik vind dit een banketstaaf reden om een dier weg te doen. Maargoed zoals ik al zei; dat is haar eigen keuze, als ze dat wil doen vind ik het best.

Waar ik mij wél kwaad om maak is het feit dat ze haar hamster bij andere hamster in wil doen, en ook nog eens onzin verkondigt over dat dat best wel kan!! Dát maakt mij woedend!! Er zijn zovel hamsters die de dood vinden door zulke onwetende mensen, of beter gezegd betweters.

Stel dat honden solitaie dieren waren die niet samen konden, en dat ze elkaar vermoordden als je ze wel samen hield. Nou ik weet zeker dan heel bokt (en heel Nederland) dan op zijn achterste poten stond! Maar bij hamsters maakt het ze blijkbaar niks uit, vast omdat die klein zijn. En dat vind ik dus belachelijk!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:08

Als een hamster eenmaal gewend is aan een drinkflesje.... is het heel moeilijk tot niet mogelijk om hem aan een waterbakje te laten wennen toch ??

Dat is wat ik altijd gedacht heb.