Wat voeren jullie je kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:42

ShannaY schreef:
Whahaha.... GEWELDIG die foto.... net een mens!

haha ja soms heeft ie wel eens menselijke trekjes..

Laurier

Re: Wat voeren jullie je kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:50

die van mij krijgen elke avond met zijn tweeën een blikje kattenvoer (dus ieder een half blikje blikvoer) en s'ochtends krijgen ze brokjes (hier doen ze dan mee tot s'avonds), dus ze hebben eigenlijk de gehele dag door de tijd om te eten

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:01

mijn katten krijgen RC brokjes sochtends en savonds afwisselend vers (kippenvleugels, kipfilet, carnibest, tartaar, soepvlees) of blikvoer. Plus wat ze in de ren nog aan vliegjes, spinnen, torren, kikkers en ander kruipend ongedierte vangen en gras eten.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:44

Onze is zot van hooiwagens, bah, zit ze die pootjes één voor één op te smikkelen terwijl dat lichaampje nog rondkruipt...

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:49

Jakkie!!!
Ik zie het helemaal voor me, ieuw.

DIe kat aan de Olvarit is trouwens geweldig

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:57

Dustin (onze 10-jarige kattin) krijgt sinds kort Hill's brokjes. Voorheen kreeg ze Whiskas, daarna Iams en daarna Royal Canin, maar ze kreeg alsmaar last van haar maagje. Op deze brokjes doet ze het momenteel prima (hopelijk blijft het zo). Blikvoer lust mevrouw niet, ze krijgt dus enkel brokjes en die staan onbeperkt ter beschikking. Af en toe krijgt ze wat Catmilk, jammie

Mister Houdini (katertje van nu bijna 3 maanden) krijgt momenteel nog Whiskas Junior, de brokjes en de zakjes in gelei, en af en toe wat Catmilk. Hij vindt het allemaal goed

Die foto is trouwens fantastisch!!

Maisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:03

die van mij eten nu whiskas adult. en af en toe een zakje van dat vlees prutje haha merk maakt niet uit.

had een keer iams gegeven maar dat kotste ze allemaal uit. hou het nu maar veilig op de whiskas. RC vindt ik echt goed voer maar is mij net iets te duur.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:25

Ze krijgen altijd wat anders, alleen geen goedkope huismerken, want dat lust de poes niet
meestal dus felix, gourmet, whiskas etc.

Ze krijgen 's ochtends allemaal een kwartje zacht (blik)voer, 's avonds brokken en verdeeld over de dag ook brokken. Bij ons kunnen ze niet onbeperkt brokken eten, want hoe veel je ook neer zet.. de katers eten alles meteen op! bovendien zouden ze dan veel te dik worden, volgens de dierenarts mogen we trots zijn op het gewicht/conditie van (vooral) onze 2 gecastreerde katers

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:28

Die van mij krijgen ook nooit hetzelfde. De ene keer Whiskas, dan weer Felix of Gourmet.
In het weekend halen we wel vaak hart bij de slager.

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:30

Ik heb een hele poos Hill's gevoerd, maar de darmproblemen bij onze jonge poes gingen maar niet over. Nu RC Sensible en dat lijkt goed te werken. Het is nog steeds te zacht naar m'n zin, maar het stinkt in ieder geval nauwelijks meer!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:18

die van ons krijgen Carocat 3-mix, carocat fish & rice en carocat kitten (mmmm, zo klinkt het net alsof die laatste van kittens is gemaakt ). Dit omdat onze coon kieskeurig is en na een lange speurtocht blijkt hij gek op carocat te zijn en ze doen het er goed op. 1x per week krijgen ze verse vis en de birmanen soms een zakje derrie (smeuiig natvoer uit een zakje). Soms ook wel eens een mergpijpje tussendoor als ik soep heb getrokken.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:22

Wat is Carocat??

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:23

Ah, website al gevonden

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:25

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:59

ze verkopen het alleen niet overal. Gelukkig zijn we net verhuisd en wonen we nu tegenover de dierenwinkel waar ze het verkopen;)

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:51

Maisie schreef:
RC vindt ik echt goed voer maar is mij net iets te duur.

Aangezien je er veel langer mee doet en er alles inzit is het eigenlijk veel goedkoper.
Je moet wel wat over hebben voor je poezekindjes vind ik...

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:53

Elles schreef:
Ik heb een hele poos Hill's gevoerd, maar de darmproblemen bij onze jonge poes gingen maar niet over. Nu RC Sensible en dat lijkt goed te werken. Het is nog steeds te zacht naar m'n zin, maar het stinkt in ieder geval nauwelijks meer!

Heb je RC Exigent al geprobeerd? Als ze die niet in jouw winkel hebben (komt vaak voor) kunnen ze die bestellen voor je...
Mijn kat kotst er het minste van en die heeft een slechte spijsvertering ivm de hartruis.
Sensible heb ik ook geprobeerd, maar op de Exigent doet ze het het beste...

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:58

vroeger gaf ik mijn kat 1dagskuikens, vond ze helemaal geweldig. eerst ermee gooien of ze hem zelf gevangen had...
maar ze kreeg later wel blaasgruis. toen moest zij dieetvoer.

mijn huidige katten zijn raskatten. Ze krijgen alleen maar Royal Canin brokjes. eerst fit 32 maar toen ik het heel zuinig aan moest doen ben ik overgestapt op de standaard vleesmix van Royal Canin die je bij sommige winkels zelf kunt scheppen. Die is echt een stuk goedkoper. Ik merk geen verschil en ze eten het al 2 jaar. De ene wil nog wel eens snaaien, de andere is te stom, die weet niet eens wat ze met een stukje vlees moet doen...
De laatste is overigens aan de ronde kant, de andere is zeer slank en gespierd. Heel droog, echt heel mooi.

lesleymoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:07

Hoi,

Mijn 4 katten krijgen alleen Hills kattenbrokjes. Wissel nog wel eens van smaak maar verder krijgen ze niks. Ze blijven het goed eten, het voordeel van deze brokjes vindt dat de ontlasting minder ruikt en ze hebben ook minder ontlasting (en dat is erg fijn met vier van die beestjes;) )

travler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:30

Whiskas maaltijdzakjes Whiskas in de blik een resten van de tafel zijn echt dikkers . en groume krijgen ze ook die zijn echt verene katen . die hun vachten blinken echt heel schoon zijn echt lievers .

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:32

mijn kat krijgt whiskas eethij goed hij kan zo veel eten als hij wil
ik heb ook andere verschillende voer gebruikt bij hem
maar daar gaf hij heel veel van over en ik hebniet zin om bijna elke dag dat op te ruimen van de kat
maar met whiskas gaat het heel goed
en zo nu en dan krijgt hij katten snoepjes dat vind hij ook erg lekker en dat is tegen haar ballen ook van whiskas

framboosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:05

hallo ,

onze ene poes poppy geven we aleen maar droog voer [merk=opticat]
want onze andere poes cupido eet dat niet graag die krijgt dan uit een blik [merk=coshida] , maar ik merk geen verschil tussen de 2 van vacht of zo .... ...
cupido lust eigelijk alles behalve brokjes dan

dit is cupido aan het eten
Afbeelding

kusjes framboosje xxx

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:57

Mijn kat krijgt alleen brokjes, meestal huismerk AH. Ze eet ook af en toe mee met de hond (droge brokken), en af en toe krijgt ze een beetje blikvoer. Maar dat niet te vaak omdat ze daar helemaal gek van wordt, binnen 3 seconde schrokt ze dan alles naar binnen...
En dat ze iets te kort zouden komen, onze vorige kat is 21 geworden, alleen op droge brokjes en blikvoer. Dus er is niks mis mee. Al onze katten komen wel áltijd buiten.
Af en toe als er wat vis over is van ons, dan gaat dat ook naar de kat trouwens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:28

Royal Canin Hair & Skin. Ik wil nooit meer anders. Ze is echt súperzacht en heeft een prachtige glanzende vacht ondanks haar leeftijd (bijna 16).

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:44

Ik heb eens gehoord op school, hoe beter het voer, hoe minder in de bak, en omdat ik daar nu juist iets van las, vemreld ik het even. Het is trouwens waar uit eigen ervaring