En dan is je pup ineens weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: En dan is je pup ineens weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 01:30

Ilindra schreef:

Klik voor foto

Klik voor foto

Zilver 6 maanden oud op voorwerpbewaking, daar kwam toen al geen vreemden meer bij
Ook ik heb mijn diensthonden gewoon in huis lopen en ik moet er niet aandenken dat deze zomaar iedereen binnen zouden laten of dat iedereen ze zo maar aan zou kunnen halen.
Zelfs met mensen die hier al langer komen moet ik ze dondersgoed in de gaten houden.
Een hond waar je op straat mee werkt en waar de veiligheid van jou en collega's vanaf hangt moet niet 100% maar 200% scherp zijn.
Ik leer ze dat van pup af aan, net als je een kind leert niet met vreemden mee te gaan en geen snoepjes aan te nemen......

Als mijn hond werkt, dan werkt ze ook. En dat doet ze goed. Prive, is voor haar nu nog prive...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-06 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:31

Ben gewoon vreselijk nieuwsgierig aangelegd, daarom werk ik ook bij de politie, sta ik overal met mijn neus bovenop

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 01:31

Alane schreef:
Citaat:
..... Vervolgens komt ze aan rennen, maar draait vervolgens weer om, omdat die meneer zo lief voor haar was. Terwijl ze dat deed, werd ik aangesproken door iemand waardoor mijn aandacht heel even van mijn hond was afgeleidt, waarna ik meteen weer keek waar mijn hond was.......

tja dan gaat bij mij hond voor alles, vooral ook omdat je aangaf er een naar idee bij te hebben ivm straat/weg

Maar als jij aangesproken wordt zal het ook best wel een keer voorkomen dat je eens opkijkt om te zien wie er tegen je praat?!?

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 01:32

Maar ik vindniet dat dit erg terzake doet op een algemene site op internet... Maar goed, daar kunnen wij in van mening verschillen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:34

Je mag het ook per PB vertellen, ben gewoon erg geïntresseerd hoe verschillende bedrijven en instellingen hun honden trainen

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:34

een hond van 8 maand vind ik geen pup meer en verwacht ook niet dat ie dan met vreemden mee huppelt en vooral niet dat ie omdraait als ik hem roep.
Gijs heb ik gekregen met ruim 3 maand, bijna 4 maand... en die haalde het na een week niet in z'n blote hoofd om met een vremde mee te wandelen.... en Gijs luisterd bar slecht.... (is mijn eigen schuld)
Als ik gijs roep, kan me wie dan ook aanspreken, eerst mijn hond... idem met mijn kids, eerst mijn kids en dan wat anders...

Als jouw hond met een vreemde gaat en die vreemde heeft je hond niet aan een touw... dan is en blijft het jouw verantwoording....
Als je hem opsluit in die stal en hij krijgt de deur open is het dan de schuld van de stallenbouwer dat hij ontsnapt?
Jij bent verantwoordelijk voor je hond en niemand anders.... jij hebt je hond de kans gegeven om weg te lopen...

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:35

Ik snap niet dat je een hond van 8 maanden nog pup noemt.
Die hond is jong volwassen, en heel eerlijk gezegd vind ik dat die lang niet zo goed luistert als jij wel beweert. Je had hem makkelijk moeten terug roepen over een langere afstand. Ik neem aan dat voorkomen er nu toch wel inzit.
Verder vind ik dat je je hond gewoon beter in de gaten moet houden. Als ik mijn honden niet onder toezicht kan houden, zitten ze in de auto. Dan heb ik niet het risico dat ze weglopen of anderen lastig vallen, of zelfs in hun enthousiasme de weg op lopen en onder een auto komen.
Die hond is jouw verantwoordelijkheid, die moet je dan ook nemen. Als er wat gebeurt kun je alleen jezelf wat verwijten, en niet een toevallige voorbijganger.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:37

daarbij een keer omkijken of een tijd staan kleppen over van alles en nog niets....
wat is de gemiddelde snelheid van een wandelaar met kind? 2.5 km per uur? dat betekent dat ze na 1 minuut 40 meter verderop zijn.... en dat is een behoorlijke zicht afstand.
reken maar uit hoever ze weg zijn na 3 minuten....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:40

Sorry dat ik vroeg wat er anders is aan bedrijfsmatig trainen of bij een vereniging Jij hebt het er zelf over (ik heb het niet verzonnen) dus dan is het blijkbaar ook van toepassing (anders had je het waarschijnlijk niet neergezet), vandaar dat ik er naar vraag omdat ik dat stukje even niet kan volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:43

@Zazoo, ik heb idd erg goede werkhonden
Werk er al jaren mee op straat in zowel de surveillancedienst als bij de ME.
Daarnaast draaien we op de keuringen (elke 2 jaar moet ik mijn certificaat vernieuwen) en op wedstrijden erg goed
Een scherpe hond is een hond die zijn baas en zijn terrein ten alle tijden bewaakt en verdedigd en nooit uit het oog laat.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:44

mischien wel netzo als met rijlessen: je hebt mensen die naar clublessen gaan en mensen die priveles hebben.
dan is de rijvereniging dus verenigingsmatig en de privelessen bedrijfsmatig .... vermoed ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:44

Hmmm, Zazoo heeft haar bericht verwijderd, maar zij twijfelde blijkbaar aan mij en mijn honden

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 01:45

Nee, je hoeft geen sorry te zeggen kom nou. Dit is bokt, haha! De reden dat ik dat zei, is omdat ik alleen maar probeer aan te geven, dat ik wel degelijk serieus met haar bezig ben en ze wekelijks getraind wordt...

Maar goed, eind goed al goed...

Ik verbaas me alleen altijd over dit soort dingen. Ik ben zo totaal niet, dus dat verwacht je ook niet van anderen...

Helaas, vergis je je daar regelmatig in...

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:48

Toch blijft voor mij de vraag waarom jij je "pup" niet beter in het oog houdt. Voor hetzelfde waren het een kat en een auto geweest terwijl jij stond te kleppen en had je op zoek gekund naar een nieuwe hond

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 01:52

Ik zal ook absoluut niet zeggen dat ik voldoende heb opgelet. Ik was een moment afgeleid, maar dat heb ik direct al gezegd.

Ik vind het gewoon erg vreemd dat je gewoon wegloopt, maar goed dat zal mijn eigen referentiekader wel weer zijn. Overigens vind ik wel dat je dan ook een hond niet uitgebreidt moet gaan aanhalen, als he teveel moeite kost om niet direct uit het zicht te verdwijnen als een hondje volgt.

Overigens loopt ze nooit met vreemden mee, dus dat was moeilijk te oefenen met haar... Ik ga daar nu de training enigzins op aanpassen

En nog even voor de duidelijkheid. Het ging hier niet om een toevallige voorbijganger...

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 01:53

Ze zal nooit zomaar in haar eentje de weg over steken. Zo "gehoorzaam" is ze wel... Sterker nog, ze loopt het erf daar niet eens af. Dit was een combinatie van factoren, waar ik in het vervolg extra rekening mee hou. Een pijnlijke les.

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:54

sorry hoor maar dan vind ik die man wel gestoord dat ie die hond niet terugstuurt als ie meloopt.. helemaal bij zo'n kleine

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:57

Een mechelaar van 8 maanden heeft om en nabij de volwassen schofthoogte
Kun je geen kleintje meer noemen.
WAt ik niet snap is dat je in eerste instantie de man niet kent en later zegt dat het niet oom een toevallige voorbijganger ging

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:58

misschien heeft hij dat heus wel geprobeerd Miemserik maar is het niet opgemerkt en had die man er nu geen zin meer in na wat pogingen.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:58

ik vind dat je jezelf zo giga gaat zitten tegen spreken.... en waarom?

Ik kan me helemaal voorstellen dat je verschrikkelijk in de rats hebt gezeten omdat je hond verdwenen was.... maar die kon alleen maar verdwijnen omdat jij niet goed opgelet hebt....

dan is die man geen toevalllige voorbijganger en in je eerste bericht wel... dan lopt ze nooit met vreemden mee en eerder wel omdat het een pup is....

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 02:00

Billy schreef:
WAt ik niet snap is dat je in eerste instantie de man niet kent en later zegt dat het niet oom een toevallige voorbijganger ging

Ik ken die man ook niet. Heb ik ook al meteen gezegd. Het was een onbekende die een tijdje bij ons op stal heeft rondgelopen en naar de paarden heeft staan kijken. Vervolgens is hij weggelopen en is hij mijn hond aan gaan halen. Toen heb ik mijn hond terug geroepen. Daarop is ze ook teruggekomen. Maar even later is ze weer naar die man gehuppelt. Daar heb ik naar staan kijken en op het moment dat ik werd aangesproken is hij dus met hond weggelopen.

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:01

Cheveyo schreef:
misschien heeft hij dat heus wel geprobeerd Miemserik maar is het niet opgemerkt en had die man er nu geen zin meer in na wat pogingen.

dan ga je tog naar iemand toe van weetje van wie deze hond is want hij loopt achter me aan.. maarja misschien is hij neit zo sociaal Afbeelding

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:02

Billy schreef:

maakt neit uit voor mij is alles klein en pluizig

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 02:02

Ze loopt inderdaad nooit met vreemden mee, maar nadat ze uitgebreidt is aangehaald is ze vrolijk meegehobbelt. Voor haar was die man natuurlijk geen vreemde meer, maar iemand die haar al eerder uitgebreid had staan aanhalen en dus niet een toevallige voorbijganger... Maar goed... Ik ben blij dat het met een sisser is afgelopen, omdat ik direct doorhad dat ze weg was.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:03

Twee dingen:
Ten eerste had je je hond gewoon gelijk terug moeten roepen toen hij weer achter die man aanging, want daarmee liep hij onder je appel uit
Ten tweede is het de vraag of die man bewust de hond meenam of dat hij hem gewoon niet kwijt kon raken.
Zit een heel verschil in.....