ik word gek van mijn hond ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:28

heb het al eerder vermeld maar zal het nog een keer melden: www.hondensportschooluvo.nl en dan naar ---> zindelijkheidstraining.
daar staat een hele informatieve tekst

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:33

hopelijk staat daar niet dat je zijn neus er in of naast moet drukken zoals je eerst meldde Annepaardoes?

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:35

neej maar zo hebben wij het wel gedaan. heb ook later wel gehoort dat het niet veel zin heeft maja bij ons werd de hond vrij snel zindelijk door het kranten in de bench gedoe

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:38

rosita: toen hoorde wij ook idd zoals in de tekst vermeld is dat je hem dan aandacht geeft.

Dus ook niet straffen. dan geef je hem als nog aandacht.

aan panche: lees de tekst goed, zeer informatief en beantwoord eigenlijk al je vragen.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:39

Nannes

Re: ik word gek van mijn hond ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:47

De grootste fout die je maakt is naar hem toe rennen om die blaadjes of knijpers uit zijn mond te halen. Je moet hem negeren. Zodra je hem aan kijkt heeft hij zijn grammetje gehaald en met zijn verkeerde gedrag jouw aandacht getrokken. Het is moeilijk, wij hebben ook zo'n draak in huis.
Wat je ook kan doen is zorgen dat hij niet bij die knijpers kan. Hij kan dat verkeerde gedrag dus niet meer uitvoeren en jij geen reden meer om je van binnen op te vreten aan je puppy Blaadje kan je niet ontlopen, dat is lastig, als hij die pakt, gewoon negeren.
Onze pup rent steeds achter het kippenhok langs en ploegt de tuin om. Dat mag niet, maar wat ik doe is negeren. Wanneer hij op eigen houtje die tuin weer uit komt zetten beloon ik hem met een brokje.

Ons hondje was ook niet de snelste met zindelijk maken. Wij hebben hem nooit gestraft als hij het deed in huis door te schreeuwen oid. Ik pakte hem in zijn vel toen hij al ouder was (15 weken) en zei afknijpen (tja, ik wist niet wat ik anders moest zeggen ). Omdat ik hem optilde stopte hij er al mee en kon meneer het gras in. Nu is meneer zo ver om zelf de deur naar buiten open te maken om vervolgens in het gras tegaan zitten.
Nu doet hij niks meer in huis. Alleen soms in zijn bench, als hij boos is dat hij erin moest omdat hij vervelend was.
Als hij andere stoute dingen doet (op de bank springen enz) kijk hem NOOIT in de ogen. Hiermee geef je hem aandacht en dat vind hij alleen maar leuk. Kijk naar het puntje van zijn staart, zeg niks, zet hem op de grond en gooi een speeltje weg om zijn stoute gedrag te onderbreken.
Blijft hij ergens mee door gaan, zet hem in zijn bench of ergens anders waar je hem altijd opsluit, met een kluifje en laat het hem daar maar lekker uitzoeken

Succes met je puppy

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:49

Best leuk he Nannes, een hond......

Nannes

Re: ik word gek van mijn hond ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:50

ja vooral als je nog zo'n sukkel van 10 in huis hebt die niet meehelpt met opvoeden. Hij laat zijn plaats innemen, zijn eten afpakken enz.
Hihi, nu moet zijn puberteit nog komen Ik wens me ma veel sterkte dan overdag